داشتن شکمی بزرگ و پوستی شل و آویزان بسیار آزاردهنده است. ممکن است بسیاری از افراد راه های مختلفی مانند رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده باشند ولی نتوانند به هدف خود برسند. برای خلاص شدن از چربی های اضافه شکم و رفع افتادگی آن جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی شکم بهترین گزینه است. با انجام این عمل علاوه بر حذف چربی های ناحیه شکم پوست اضافه آن نیز برداشته می شود و در نهایت شکمی صاف و خوش فرم خواهید داشت. بعد از عمل جراحی با مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم و رعایت نکات لازم می توانید شاهد بهترین نتیجه باشید. برای آگاهی از این عمل , روش انجام و عوارض احتمالی آن با ما در این مقاله همراه باشید.

جراحی ابدومینوپلاستی شکم چیست ؟

در عمل جراحی ابدومینوپلاستی شکم ، با ایجاد برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل برش سزارین ولی طویل تر از آن) چربی های اضافه ناحیه جدار شکم در پایین ناف را تخلیه می کنند و برخلاف جراحی پانیکولکتومی عضلات دیواره شکم را سفت می کنند. اما وضعیت ناف بعد از ابدومینوپلاستی اهمیت زیادی دارد تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا می شود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوان به اندازه کافی کشید تا قابلیت اتصال آن به لبه پایینی برش شکم ایجاد شود . ابدومینوپلاستی شکم در محدوده‌های متفاوت انجام می شود و اغلب به چند دسته تقسیم می شوند. بسته به وسعت عمل جراحی زیبایی شکم ، یک جراحی شکم کامل می‌تواند از ۱ الی ۵ ساعت طول بکشد. جراحی‌های شکم جزئی بین ۱ الی ۲ ساعت زمان می‌ برد.

چه کسانی کاندید جراحی ابدومینوپلاستی شکم هستند؟

افرادی که چاق هستند را نمیتوان بهترین کاندید ابدومینوپلاستی معرفی کرد ، این عمل جراحی معمولا به افرادی که دارای چربی اضافی و همچنین پوست آویزان در ناحیه شکم هستند پیشنهاد می شود که باید شرایط زیر را نیز داشته باشند:

عوارض احتمالی جراحی ابدومینوپلاستی شکم

عمل ابدومینوپلاستی شکم می تواند با عوارضی همراه باشد. این عوارض شامل:

  1. ممکن است محل جوش برش پوست نامطلوب شود.
  2. احتمال خونریزی (هماتوم:به جمع شدن خون در بخشی از بدن ولی بیرون از رگ‌های خونی گفته می‌شود) وجود دارد
  3. ایجاد عفونت
  4. تجمع مایع زیر پوست
  5. اختلال در ترمیم زخم
  6. از دست دادن پوست
  7. ایجاد لخته های خونی
  8. تغییر رنگ پوست و یا ورم بعد از ابدومینوپلاستی
  9. مرگ بافت چربی عمقی پوست ( نکروز چربی )
  10. نا قرینگی ناحیه شکمی
  11. داشتن درد بعد از ابدومینوپلاستی که ممکن است گاها طولانی باشد
  12. عوارض قلبی و ریوی، ترومبوز ورید عمقی
  13. تورم طولانی مدت پاها
  14. مشکلات ناف بعد از ابدومینوپلاستی
  15. احتمال آسیب عصبی
  16. احتمال نیاز به جراحی مجدد
  17. گرفتن نتیجه کمتر از حد انتظار از نظر زیبایی

عمل زیبایی شکم ابدومینوپلاستی

مراحل جراحی ابدومینوپلاستی شکم

قبل از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است از شما خواسته شود تا آزمایشات پزشکی انجام دهید و داروهای خاصی را مصرف کرده و یا از استفاده دارویی هایی مانند داروهای ضد التهاب و آسپرین اجتناب کنید و سیگار کشیدن را مدتی قبل تر از انجام عمل جراحی ترک کنید.

مرحله اول جراحی ابدومینوپلاستی – بی هوشی

برای آسایش شما طی عمل جراحی ، داروهائی استفاده می شوند .گزینه ها شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند . پزشک شما بهترین گزینه را به شما توصیه خواهد نمود .

مرحله دوم جراحی ابدومینوپلاستی – برش جراحی

یک عمل جراحی شکم کامل ، نیازمند برش افقی در محدوده بین خط موی شرمگاهی و ناف است . شکل و طول برش بر اساس میزان تصحیح مورد نیاز تعیین می گردد . از طریق این شکاف ، عضلات ضعیف شده شکم ترمیم و بخیه شده و بافت چربی و پوست اضافی برداشته می شود . ممکن است برش دیگری اطراف ناف جهت برداشتن پوست اضافی بالای شکم لازم شود .

مرحله سوم جراحی ابدومینوپلاستی – بستن برش ها

در این مرحه از بخیه، چسب پوستی، نوار چسب جراحی و یا کلیپس برای بستن پوست بکار می رود  و برش ایجاد شده بر روی شکم بسته میشود.

مرحله چهارم جراحی ابدومینوپلاستی – ملاحظه نتایج

عمل جراحی شکم منجر به ایجاد شکم صاف تر ، سفت تر ، و متناسب با کل بدن و وزن شما می گردد .

توجه کنید که :

تورم و ناتوانی در ایستادن کامل تا زمان تکمیل ترمیم ، ممکن است نتایج عمل را بپوشاند اما ظرف یک یا دو هفته شما می توانید کاملا بایستید و از بدن باریک تر خود مطمئن و راضی باشید .

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

برای بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی لازم است نکاتی را رعایت کنید. مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم ابدومینوپلاستی شامل :

گن بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

استفاده از گن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

پس از اتمام عمل جراحی اغلب بر روی برش های ایجاد شده، پانسمان هایی گذاشته می شود و به منظور کاهش تورم و حمایت بیشتر ناحیه شکم پس از عمل گن بعد از جراحی مناسب به شما پوشانده می شود که این گن های فشاری اگر به طور صحیح انتخاب شوند می توانند کمک شایانی به عمل جراحی شما داشته باشند.
دو تا سه ماه بعد از عمل باید از گن بعد از جراحی استفاده شود. با برداشتن چربی های اضافه شکم زیر پوست یک فضای خالی ایجاد می شود برای جلوگیری از تجمع مایعات و خونابه ها پوشیدن گن بعد از جراحی اهمیت زیادی دارد. پوشیدن گن می تواند در بهبودی سریعتر و دادن شکل دلخواه به شکم اهمیت زیادی دارد. از مزایای پوشیدن گن بعد از جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *