عمل جراحی پروتز سینه 

بسیاری از خانم ها از سایز کوچک سینه خود راضی نیستند یا ممکن است در مواردی مانند سرطان سینه , سو تغذیه یا ضریه خوردن قسمتی از بافت سینه خود را از دست داده باشند و از ظاهر خود احساس ناخوشایندی داشته باشند . یکی از رایج ترین روش هایی که می تواند در افزایش سایز سینه و حجیم تر کردن آن به خانم ها کمک کند استفاده از انواع پروتز سینه است.

پروتز سینه مهمترین ابزارهای جراحی زیبایی سینه است. که برای سفت کردن سینه و بزرگ کردن سایز آن و در مواقعی برای پر کردن جای خالی سینه از آن استفاده شود . بنابراین جراحی بازسازی سینه ممکن است به عنوان بخشی از درمان سرطان سینه انجام شود.

عمل جراحی پروتز سینه

دوره نقاهت بعد از عمل جراحی پروتز سینه باید ۵ تا ۷ روزحتی زمان بیشتری را در خانه استراحت کنید تا پس از عمل پروتز سینه به طور کامل بهبود یابید. در طول این مدت تقریبا به استراحت مطلق نیاز دارید.

جراحی پروتز سینه برای چه کسانی مناسب است!

لازم بذکر است در ورزشکاران مخصوصا شناگران و غواصان که در عمق زیاد شیرجه می زنند نیز سوال پیش می آید که آیا مشکلی برای پروتز آنها ایجاد می شود یا خیر.  باید گفت این جراحی مشکلی را برای این افراد ایجاد نمی کند

انواع مدل پروتز سینه

انواع پروتز سینه با توجه به اندازه پروتز، جنس پرکننده پروتز، شکل و میزان برجستگی سینه تقسیم بندی می شود. در ادامه انواع مدل پروتز سینه شرح داده شده است.

انواع مدل پروتز سینه

انواع پروتز سینه براساس مواد تشکیل دهنده

پروتزهای سینه براساس مواد تشکیل دهنده به دو نوع پروتز سینه سالینی ، پروتز سینه سیلیکونی تقسیم می شود.

پروتز های سالینی یا آب نمکی

محتوای داخل آن از آب نمک استریل شده است. پروتز سینه سالینی چون از جدار غیرقابل نفوذ تشکیل شده است، سفت تر ازپروتز های دیگر است. این پروتز شکل طبیعی سینه را تغییرمیدهد و ظاهر سینه ها را به دلیل حجیم کردن به صورت مصنوعی جلوه می دهد. برای اینکه پزشک بتواند پروتز سالینی را دربافت سینه قرار دهد یک برش کوچک ایجاد می کند.  این نوع پروتز برای خانم ها با سن بالای ۱۸ سال مناسب است.

درانتخاب پروتز سالینی به این نکته توجه کنید درصورتی که این نوع پروتز دچار پارگی شود و همین امر باعث خالی شدن پروتز شود مایع موجود درآن که از آب نمک است پس از مدتی جذب بدن فرد می شود. از لحاظ هزینه پروتزهای سالینی نسبت به دیگر پروتزها  ارزانتر است.

پروتز سالینی

پروتز های سیلیکونی

این پروتزها که اغلب با ژل سیلیکون پرمی شوند به بافت طبیعی سینه  شما شباهت زیادی دارند البته پزشکان برای اینکه این پروتز سینه را در بدن فرد قرار دهند باید ازبرش بزرگتری استفاده کنند. از لحاظ هزینه این پروتزها گرانتر از پروتزهای دیگر می باشد.

 پروتز سیلیکونی درصورتی که دچار پارگی شود خالی نمی شود و در بدن فرد باقی می ماند البته پارگی به ندرت برای فرد اتفاق می افتد اما برای اینکه شما دچار مشکل نشوید باید بعد ازعمل زیبایی و درفواصل منظم به‌ وسیله پزشک خود ویزیت شوید تا ازسالم بودن پروتز مطمئن شوید .  این نوع پروتز برای خانم ها با سن بالای ۲۲ سال مناسب است.

پروتز سیلیکونی

انواع پروتز سینه براساس شکل ظاهری

پروتز سینه براساس مدل پروتز به چند شکل تقسیم می شود:

پروتز سینه گرد (round) :

پروتز گرد در حالت رخ و نیم رخ متقارن وشبیه نیمکره است. در انواع پروتزسینه با شکل گرد این پروتزها شکل پری نسبت به بقیه انواع پروتز ها دارند. شما برای اینکه سینه با برآمدگی و برجستگی بیشتری داشته باشید باید از این نوع پروتز سینه استفاده کنید.

پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌اشکی) :

 پروتز سینه اشکی پروتزی است که در این نوع پروتز سینه قسمت بالایی پروتز نسبت به قسمت پایین ضخامت کمتری دارد. پروتز اشکی به سینه های شما فرم طبیعی تر می بخشد زیرا در این نوع پروتز قسمت بالایی از قسمت پایینی خالی تر است به همین دلیل فرم طبیعی برای سینه به همراه دارد.

انواع سایز پروتز سینه

افرادی که برای عمل جراحی پروتز سینه مراجعه می کنند انتظار سایزی بیشتر از حد نرمال دارند. اما میزان افتادگی سینه و سایز پروتز سینه با یکدیگر ارتباط دارند به این معنا که یک پروتز ۵۰۰ سی سی بیشتر از یک پروتز ۳۰۰ سی سی می تواند در افتادگی سینه تاثیرگذار باشد البته لازم به ذکر است که به نوع پوست شخص و انعطاف پذیری آن نیز بی تاثیر نیست. بهترین روش برای تعیین سایز پروتز سینه استفاده از روش سنتی یا پرو کردن است که پروتز موردنظر در زیر پیراهن قرار داده شود و سایز مناسب پروتز سینه انتخاب شود. سایز پروتز سینه به عوامل زیر بستگی دارد:

انواع سایز پروتز سینه

برای تعیین سایز مناسب پروتز سینه به نکات زیر توجه کنید:

حتما بخوانید : لیفت سینه یا ماستوپکسی برای رفع افتادگی سینه

مدت دوام انواع پروتز سینه چقدر است؟

پروتزها طول عمر زیادی در بدن  فرد دارند اما به جرات می توان گفت که هیچ کدام از انواع پروتز همیشگی نیستند و به مرور زمان شروع به فرسوده شدن می کنند .این امر به این علت است که با گذشت زمان پوسته‌ی خارجی پروتز سینه کهنه و نازک شده و به  مرورزمان از بین می روند به همین دلیل درصورتی‌که جراحی پروتز انجام داده‌اید لازم است به تشخیص پزشک، هر چند یک بار سونوگرافی انجام دهید.

عمل جراحی پروتز سینه

آیا پروتز سینه با سرطان سینه ارتباطی دارد ؟

به تازگی در برخی مطالعات شواهد احتمالی  از ابتلا به نوعی لنفوم( نوعی از سرطان غدد لنفاوی) دیده شده است و در حال حاضر هیچ مدرک قطعی که نشان دهنده رابطه بین پروتز سینه و سرطان وجود ندارد. تنها ارتباط آن در این است که اگر فرد سرطان سینه داشته باشد ممکن است با وجود پروتز دیرتر بیماری او تشخیص داده شود.

هزینه عمل پروتز سینه

هزینه عمل پروتز سینه با توجه به نوع پروتز و پزشکی که برای جراحی انتخاب می شود می تواند متفاوت باشد. البته لازم بذکر است که عمل زیبایی سینه از جمله پروتز سینه زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار نمی گیرد و با توجه به توانایی و تبحر پزشک معالج هزینه عمل پروتز سینه متفاوت است.

عوارض پروتز سینه

شایع ترین عمل زیبایی زنان جراحی پروتز می باشد . یکی از عوارض این عمل خونریزی یا هماتوم می باشد که به صورت کبودی ، تورم و احساس درد خود را نشان می دهد . گزارشات از ۸/۱ درصد تا ۹/۲ درصد خونریزی گزارش شده است که در صورتی که خونریزی در داخل باشد نیاز به اقدام خاصی نیست و با تحت نظر گرفتن بیمار کنترل می شود . گاهی برای تشخیص نیاز به انجام سونوگرافی می باشد . در سونوگرافی اگر خون در اطراف پروتز یا در محل برش جراحی خونریزی مشاهده شود بیمار را به اتاق عمل انتقال می دهند. در اتاق عمل پس از باز کردن برش هماتوم تخلیه می شود و برش مجدد بسته می شود . معمولا سیر بیماری خوب می باشد و مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی کند.

انواع عوارض پروتز سینه

ممکن است بعد از جراحی فرد کبودی و تورم و کمی درد داشته باشد که طبیعی است و جای نگرانی نیست . برای تسکین و کاهش این عوارض از کمپرس یخ در ناحیه جراحی استفاده شود.

امکان جابه جا شدن پروتز بعد از عمل جراحی وجود دارد که می تواند به دلایل زیر باشد:

  1. بیمار بافت ضعیفی دارد در حالیکه درخواست پروتز سایز بزرگ می کند
  2. دلیل دیگر آن ممکن است آزاد سازی بافت بیش از حد مجاز این که در این صورت نیاز به جراحی تصحیح مجدد دارد . این جراحی در قسمت داخلی ، خارجی ، بالا ، پایین صورت می گیرد . در مواردی که جا به جایی به سمت داخلی است خطر چسبیدن دو پروتز بهم وجود دارد که به این عارضه سیم ماستیا گفته می شود که اصلاحش تنها با عمل جراحی پیچیده امکان پذیر است.

آیا بعد از عمل پروتز سینه می توان شیر داد؟

استفاده از پروتز سینه در دوران شیردهی مانع تولید شیر می شود و می تواند فرآیند شیردهی را مختل کند. بنابراین عمل پروتز سینه باید بعد از اتمام دوره شیردهی انجام شود به دلیل اینکه شیر دادن مادر به نوزاد را دچار مشکل می کند.پروتز سینه و شیردهی نوزاد

مراقبت های بعد از پروتز سینه

در شب هنگام خوابیدن یک نفر باید کنار شما باشد تا وضعیت خوابیدن شما به پشت باشد و تغییر نکند . خوابیدن در این وضعیت باید تا ۳ هفته ادامه داشته باشید . این به دلیل اینست که آسیبی به پروتز های شما وارد نشود . اگر در این وضعیت ناراحت هستید به گونه ای قرار بگیرید که روی شکمتان فشار وارد نشود

بستن سوتین بعد از پروتز سینه

برای اینکه شکل سینه های عمل شده دچار تغییر شکل نشود نیاز به بستن سوتین طبی  مناسب می باشد .  این کار را تا یک ماه ادامه دهید تا پروتز ها دچار آسیب یا شل شدگی نشود . به یاد داشته باشید این سوتین را به صورت ۲۴ ساعته ببندید تنها در صورت استحمام می توانید آن را بازکنید.

سوتین طبی بعد از عمل پروتز

مرکز خرید سوتین طبی بعد از جراحی  برای بهبودی سریعتر بعد از عمل زیبایی سینه

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

حمام بعد از پروتز سینه

برای حمام کردن ۳ روز بعد از جراحی صبر کنید و بعد از آن با مراقبت های لازم این کار را انجام دهید

کشیدن بخیه بعد از پروتز سینه

در صورتی که بخیه ها از نوع جذبی باشد نیاز به کشیدن ندارد و در صورتی که غیر قابل جذب باشد باید بیمار یک هفته بعد از جراحی به پزشک مراجعه کند

فعالیت بعد از پروتز سینه

هر فعالیت سنگین یا فعالیتی که به سینه فشار وارد می آورد را نباید انجام دهید . بلند کردن اشیا سنگین ، ورزش بدنسازی و.. را تا ۲ هفته انجام ندهید.

مسافرت هوایی بعد از پروتز سینه

یکی از سوالات شایعی که بیماران می پرسند اینست که بیمار عمل پروتز سینه  بعد از مسافرت با هواپیما داشته باشد یا نه ؟ در پاسخ باید گفت هیچ منعی برای پرواز با هواپیما بعد از جراحی وجود ندارد . تنها در مواردی که از پروتز های آب نمکی استفاده می شود به دلیل تغییرات فشار هوا ممکن است حباب های ریزی ایجاد شود  که معمولا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد خود به خود جذب می شوند . در پروتز های سیلکونی و ژلی این موضوع کمتر مشاهده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *