مشکلات ناف بعد از ابدومینوپلاستی : روش های جراحی زیبایی راهی عالی برای دستیابی به اهداف زیبایی شما هستند. تامی تاک یا ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی شکم است که برای سفت کردن عضلات شل، برداشتن چربی‌های اضافی شکم و اطمینان از داشتن اندامی زیبا انجام می‌شود.

تحقیقات زیادی نشان داده اند که عمل ابدومینوپلاستی برای کاهش چربی‌های ناحیه شکم فواید زیادی دارد و یک روش موثر برای افرادی است که زمان کافی برای ورزش و رژیم غذایی ندارند. به خاطر داشته باشید که انجام عمل جراحی شکم مانع افزایش وزن شما نمی شود.

بنابراین، درک مزایا ، معایب و خطرات مرتبط با آن اهمیت زیادی دارد. هدف، آگاهی از نتایج مورد انتظار و راههای مختلف مراقبت پس از عمل است که برای جلوگیری از افزایش وزن در آینده باید درک کنید. در فیلم زیر میتوانید نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی را مشاهده کنید.

وضعیت ناف بعد از ابدومینوپلاستی

ناف بخش مهمی از شکم شما و نماد زیبایی شکم است. با این حال، افرادی که تحت عمل جراحی زیبایی شکم قرار می‌گیرند، ممکن است ناف بد شکلی داشته باشند یا حتی بعد از عمل ناحیه ناف عفونی شود. مقاله امروز به این موضوع می پردازد که بعد از جراحی برای ناف چه اتفاقی می افتد و چگونه می توانید از عوارض آن جلوگیری کنید.

علت درد ناف بعد از ابدومینوپلاستی

عفونت ناف بعد از ابدومینوپلاستی

تحقیقات نشان می‌دهد که عفونت‌های محل عمل از عوارض شایع پس از عمل جراحی شکم هستند. اکثر مطالعات نشان می دهد که عفونت های بعد از جراحی در ۱ تا ۳ درصد بیماران شایع است.

ناف بعد از ابدومینوپلاستی ملتهب می شود و نواحی اطراف آن معمولا با حساسیت، ادم ، اریتم و تب همراه است. بیماران مبتلا به دیابت، سوءتغذیه و سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت ناف قرار دارند.

حذف ناف بعد از تامی تاک

جراحی ابدومینوپلاستی شکم یک روش عالی برای از بین بردن چربی های اضافی شکم است. هدف اصلی این جراحی سفت کردن ماهیچه های ناحیه معده و صاف کردن ظاهر کلی شکم است.

با این حال، این روش می تواند ظاهر ناف شما را تغییر دهد. ناف بعد از ابدومینوپلاستی می تواند افقی و عمودی به نظر برسد. اگرچه این مشکل با گذشت زمان برطرف می شود، اما گاهی اوقات، ناف وجود ندارد.

به یاد داشته باشید، نداشتن ناف بعد از عمل جراحی شکم عارضه شدیدی نیست. خبر خوب این است که می توانید این موضوع را با ارائه دهنده سلامت خود در میان بگذارید و برای ایجاد ناف از طریق یک عمل زیبایی برنامه ریزی کنید.

مشکلات مربوط به ناف بعد از تامی تاک

در حین انجام عمل جراحی شکم، جراح برشی در قسمت پایین شکم ایجاد می کند تا پوست کشیده و رسوبات چربی را از بین ببرد. جراح عضلات شل را می دوزد و یک برش دیگر در اطراف ناف ایجاد می کند. مراقبت نادرست از محل برش در طول نقاهت می تواند منجر به مشکلات ناف شود.

جدول زمانی دوره نقاهت پس از عمل بسته به عوامل مختلفی مانند سن، وضعیت سلامت، وزن و سیستم ایمنی بدن شما متفاوت است. زیرا درن جراحی مایعات را از ناحیه شکم خارج می کند تا چند روز در آن ناحیه باقی می ماند.

استفاده از گن بعد از جراحی ابدومینوپلاستی اهمیت زیادی دارد. گن از عضلات شما حمایت می کند و از ورم بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری می کند.

به همین دلیل توصیه می شود برای درمان مناسب ناف بعد از ابدومینوپلاستی خود از گن بعد از جراحی استفاده کنید و از فعالیت های شدید خودداری کنید. در غیر این صورت، بعد از عمل دچار عوارض ناف خواهید شد. همیشه دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

اگر ترشحات بعد از ۲۰ تا ۲۵ روز ادامه داشته باشد ، حتما با پزشک خود تماس بگیرید. جراح شما دستورالعمل هایی را در مورد نحوه برخورد با مشکل به شما ارائه می دهد.

نشت مایع از ناف بعد از عمل شکم

برخی از بیماران پس از انجام عمل جراحی شکم دچار نشت مایع از ناف خود می شوند. علت اصلی این مشکل رعایت نکردن بهداشت در دوران نقاهت است. میکروب‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، کثیفی‌ها و سایر آلاینده‌های محیطی که در محل برش جمع می شوند باعث تحریک نشت مایع می شوند.

بنابراین، اگر در طول دوره نقاهت متوجه هر گونه نشانه‌ای از نشت مایع یا عفونت در ناف شدید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. گاهی اوقات، انقباض یا باز شدن بیش از حد می تواند منجر به ترشح چرک از ناف بعد از ابدومینوپلاستی شود که به رنگ زرد یا سفید هستند.

سفیدی داخل ناف بعد از تامی تاک

پس از عمل جراحی شکم، علت اصلی سفیدی داخل ناف، نکروز پوست است. جلوگیری از نکروز پوست با استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک اهمیت زیادی دارد.

در عین حال، استرس نداشته باشید، زیرا چند هفته طول می کشد تا بهبود یابد. مواد سفید رنگی که روی ناف شما ظاهر می شود نیز به دلیل از بین بردن سلول های مرده پوست توسط مکانیسم های طبیعی بدن شما است.

سفیدی داخل ناف بعد از تامی تاک

توده سفت بالای ناف بعد از تامی تاک

اگرچه جراحی شکم یک روش بی خطر است، اما برخی از بیماران نگران برآمدگی ناف یا توده سفت بالای آن هستند. التهاب و تورم در محل جراحی دلیل اصلی ایجاد این توده بالای ناف است.

تحقیقات نشان می دهد که عروق خونی و لنفاوی وظیفه تخلیه مایعات را انجام می دهند. با این حال، در طول عمل، جراح این عروق را برش می دهد. در نتیجه، مایع انباشته شده باعث ایجاد یک توده سخت یا حساس می شود. علائم دیگر عبارتند از تهوع، استفراغ و درد شکم. اگر درد غیر قابل تحمل است با پزشک خود تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید که تنش و استرس زیادی روی بخیه ها پس از عمل جراحی شکم وارد می شود، اما از دنبال کردن دستورالعمل های پزشک خود اطمینان حاصل کنید و به بدن خود زمان بیشتری برای ترمیم زخم و جای بخیه ابدومینوپلاستی بدهید.

تیرگی ناف بعد از تامی تاک

تیره شدن ناف بعد از ابدومینوپلاستی به دلیل تجمع سلول های مرده پوست و روغن سبوم ترشح شده از پوست است. اگر دستورالعمل‌های جراح خود را رعایت نکنید، رسوبات سلول‌ها و مایعات مرده پوست ممکن است یک امفاولیت تشکیل دهد.

تیرگی ناف بعد از تامی تاک

کلوئید ناف بعد از ابدومینوپلاستی

اسکارهای کلوئیدی بعد از عمل جراحی شکم در ناحیه ناف شایع نیستند. بنابراین، عاقلانه است که فوراً با پزشک خود تماس بگیرید و به دنبال درمان مناسب باشید. روش های متعددی برای پیشگیری یا درمان اسکارهای کلوئیدی در طول توانبخشی وجود دارد.

به عنوان مثال، تزریق کورتیزون به ناف کلوئیدی هر ۴ تا ۶ هفته، جای زخم ها را صاف می کند و ظاهر آنها را بهبود می بخشد. همچنین می توانید از ورقه سیلیکونی برای بهبود جای زخم ناف کلوئیدی خود استفاده کنید.

بستن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

جراح در حین انجام عمل جراحی شکم برشی در قسمت پایین شکم ایجاد می کند. هدف لیفت پوست شکم است. جراح یک برش اضافی در اطراف ناف ایجاد می کند تا سلول های چربی یا پوست را از ناحیه اطراف آزاد کند. با این حال، ناف شما به ساقه چسبیده باقی می ماند.

به علاوه، طبیعی است که برای چند روز یا چند هفته در اطراف ناف خود ورم داشته باشید. همچنین ممکن است ناف بعد از ابدومینوپلاستی ممکن است کمی پوسته پوسته به نظر برسد. شش ماه طول می کشد تا ناف بهبود یابد. هنگامی که بدن شما زخم را ترمیم کرد، تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید تا شکل ناف خود را بهبود بخشد.

بستن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

چگونه بعد از تامی تاک شکم ، ناف را تمیز کنیم؟

هر بیمار منحصر به فرد است، به این معنی که روند بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسته به وضعیت سلامتی شما، ممکن است یک تا دو هفته سرکار نروید. مطمئن شوید که دستورالعمل‌های مراقبتی پزشک خود را دنبال می‌کنید، محل برش را تمیز می‌کنید و برای بهبودی سریع و کارآمد باید از گن بعد از جراحی استفاده کنید.

علاوه بر این، باید از فعالیت‌های بدنی شدید مانند تمرینات شدید و وزنه‌برداری برای یک دوره مشخص دوری کنید. سوال این است: چگونه ناف خود را بعد از عمل تمیز کنید. خوب، این کار آسانی است، که باید پنبه را در پراکسید هیدروژن آغشته کنید و ناف خود را تمیز کنید. اکثر جراحان توصیه می کنند که ناف را حداقل یک یا دو بار در روز تمیز کنید.

پیرسینگ شکم بعد از تامی تاک

جراحان زیبایی واجد شرایط، دارای گواهی معتبر و با تجربه توصیه می کنند که حداقل یک تا دو سال از سوراخ کردن ناف بعد از ابدومینوپلاستی خودداری کنید. هدف اطمینان از جریان خون مناسب به ناف و ناحیه اطراف آن برای بهبود و ترمیم مناسب است.

پیرسینگ شکم بعد از تامی تاک

بررسی ناف بعد از تامی تاک

اکثر خانم ها معمولا بعد از عمل جراحی شکم نیاز به اصلاح ناف دارند. دلیل اصلی برای انجام مجدد جراحی ، تغییر شکل یا بازیابی شکل طبیعی ناف شما است.

ناف در برخی شرایط پس از عمل شکم ناپدید یا کوچکتر می شود. اما در برخی از بیماران حتی ظاهر کشیده‌تری دارد.

جراحی اصلاحی روشی عالی برای تغییر شکل ناف شماست. بنابراین، اگر از شکل ناف خود پس از عمل شکم ناراضی هستید، حداقل هشت تا دوازده ماه صبر کنید. سپس، نیازهای خود را با یک جراح واجد شرایط در میان بگذارید.

بالا بودن یا جای نامناسب ناف بعد از جراحی شکم

جابجایی نامناسب ناف نشانه ای از جراحی زیبایی نامطلوب است. به عنوان مثال، اگر بعد از عمل متوجه شدید ناف شما خیلی بالا رفته است، به دلیل کشیده شدن و سفت شدن پوست است که موقعیت و شکل اصلی ناف شما را مخدوش کرده است. جراحی اصلاح شکم می تواند موقعیت یا محل اصلی ناف شما را بازگرداند.

ناف مسطح بعد از ابدومینوپلاستی

شکل ناف شما توسط پوست متصل به ماهیچه ها تعیین می شود. برش کوچکی که توسط جراح در حین انجام عمل جراحی شکم ایجاد می‌شود، آن را به دیواره زیر ماهیچه‌های شکم متصل می‌کند.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای جلوگیری از عوارض، از یک جراح زیبایی حرفه ای استفاده کنید. در غیر این صورت، هنگامی که ناحیه شکم شما کاملا صاف و با پوست سفت شده است، می توانید تحت عمل جراحی تجدید نظر قرار دهید تا محل ناف خود را تغییر دهید.

برای کاهش عوارض جانبی ناشی از جراحی زیبایی شکم به دنبال جراح پلاستیک واجد شرایط و دارای مجوز برای انجام عمل جراحی زیبایی شکم باشید و حتما مراقبت های بعد از عمل زیبایی را در نظر داشته باشید و بعد از عمل از گن مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *