شکم بعد از بارداری

نگرانی خانم ها درباره مشکلات شکم بعد از بارداری و بهترین راه درمان آن

“من از پنج و شش سال گذشته به دنبال بررسی جراحی های زیبایی هستم از وقتی که متوجه شدم بدون ورزش و رژیم غذایی زیر شکم بزرگم با من خواهد ماند . من دو فرزند زیبا دارم. بدن من بعد زایمان و داشتن فرزندانم تغییر کرده و مشکلی نیست. هیچ قسمت دیگری از بدنم من را نگران نمی کند ، اما زیر شکمم برای من آزار دهنده است. همیشه وقتی راه می روم یا ورزش می کنم ، این قسمت در جای خود پا برجاست و تغییری نمی کند. من باید همیشه کیفم را روی شکمم قرار بدم که جلب توجه نکند یا معمولا مجبور می شوم شلواری با سایز بزرگ انتخاب کنم تا بتوانم راحت باشم ، اما آن شلوارمتناسب اندام من نیست و ظاهر خوبی ندارد. دوست دارم کیفم را بردارم تا بتوانم دوباره احساس خوبی داشته باشم و عزت نفس خود را بالا ببرم. می خواهم دوباره احساس خوبی در پوست خود داشته باشم “.

این احساس مادرانی است که برای جراحی ابدومینوپلاستی به جراح مراجعه می کنند. بارداری بدن را بسیار تغییر می دهد ، اما راههایی وجود دارد که می توانید بعد از زایمان به تناسب اندام دست یابید. برای آگاهی از ۱۲ روش عالی برای تغییر شکم بعد از بارداری و نحوه درمان آن با ما همراه باشید.

پوست شل یا چروک شکم بعد از زایمان

پوست شل یا شکم آویزان اولین دلیل خانم ها پس از بارداری برای انجام ابدومینوپلاستی است. پوست با رشد شکم کشیده می شود. هنگامی که شکم بعد از بارداری کوچک می شود ، پوست دچار افتادگی می شود. جمع شدن پوست تا دو سال پس از زایمان ادامه دارد. چین خوردگی های آویزان پوست که در حد دو سال باقی بمانند ، دائمی هستند – مگر اینکه شکم داشته باشید.

جراحی شکم که به آن ابدومینوپلاستی نیز گفته می شود ، پوست اضافی را از بین می برد . نتیجه یک شکم صاف و زیبا است که در لباس ها عالی به نظر می رسد. از بین بردن چروک شکم بعد از بارداری نیز می تواند زندگی را آسان تر کند. بعد از جراحی ابدومینوپلاستی شکم دیگر هیچ جوش پوستی ، پوست اضافه یا شلوار نامناسب وجود ندارد. عمل ابدو به شما این آزادی را می دهد تا آنچه می خواهید بپوشید.

پوست چروک شکم بعد از بارداری

 

افتادگی مونس پوبیس

مونس پوبیس چیست؟ مونس تپه ای از بافت چربی در ناحیه تحتانی لگن است. این ناحیه ای است که در زنان بزرگسال توسط موهای عانه پوشانده شده است. افتادگی مونس پوبیس بعد از بارداری یک مشکل شایع است. کشیدگی پوست در این ناحیه می تواند باعث انباشت چربی شود. این ناحیه از تجمع چربی در زیر شکم در لباس ، لباس شنا یا لباس زیر خوب به نظر نمی رسد.

ابدومینوپلاستی تنها راه برای رفع مونس پوبیس است که می توان با یک مینی مینی تامی تاک آن را انجام داد تا افتادگی آن برطرف شود. با فول تامی تاک نیز می توان این کار را انجام داد. لیپوساکشن همچنین می تواند برای از بین بردن بافت چربی ناحیه مونس مناسب باشد.

ترک های پوستی بعد از بارداری

ترک های پوستی شکم بعد از بارداری برای بسیاری از زنان ناراحت کننده است. برخی از زنان دچار ترک های پوستی نمی شوند ، اما در برخی دیگر ممکن است وسعت زیادی داشته باشد. بهترین روش درمان ترک های پوستی ، پیشگیری است. مرطوب نگه داشتن پوست با لوسیون باعث انعطاف پذیری پوست می شود. بنابراین بدون ایجاد هیچ خطی پوست در دوران بارداری کشیده می شود. ورق های سیلیکونی می تواند برای جلوگیری از بدتر شدن ترک های پوستی موثر باشد. این ورق ها باعث حفظ رطوبت پوست می شود.

از بین بردن ترک های پوستی بلافاصله بعد از ایجاد آنها دشوار است. ترک های پوستی قهوه ای تیره یا قرمز می تواند با گذشت زمان محو شود. با این حال ، آنها می توانند به مرور زمان رنگدانه خود را از دست بدهند (مانند سایر زخم هایی که بالغ شده اند) و همچنین دارای بافتی متفاوت از پوست اطراف خود هستند.

 

به نظر پزشکان جراح ، بهترین راه برای خلاص شدن از ترک های پوستی ، انجام ابدومینوپلاستی است. برخی از ترک های پوستی در صورتی که در قسمت تحتانی شکم روی افتادگی پوست ایجاد شده باشد در ابدومینوپلاستی توسط جراح برداشته می شود. با این حال ، با انجام عمل ابدومینوپلاستی برداشتن ترک های فوقانی شکم کار دشواری است. عمل ابدو می تواند پوست قسمت فوقانی شکم را لیفت کند ، اما برش ابدومینوپلاستی در قسمت پایین شکم قرار می گیرد به طوری که جای زخم شکم در خط لباس زیر جایی که نمی بینید پنهان می شود. ترک های پوستی فوقانی شکم ممکن است برای محو شدن نیاز به لیزر داشته باشد. لیزر یک مکمل عالی برای بهبود نتایج روش ابدومینوپلاستی شکم بعد از بارداری است.

حتما بخوانید : ۱۱ روش تضمینی برای پیشگیری و درمان ترک شکم در دوران بارداری 

جدا شدن و فاصله گرفتن عضلات شکم بعد از زایمان

آیا عضلات شکم بعد از بارداری عجیب به نظر می رسد؟ این یک مشکل رایج است. ماهیچه های ab همزمان با کشیده شدن شکم در دوران بارداری از هم جدا می شوند یا در امتداد خط میانی پاره می شوند. این وضعیت به دیاستاز رکتوس معروف است که در سه ماهه دوم و سوم بارداری شایع است.

عضلات جدا شده ab خوب به نظر نمی رسند. حتی می تواند باعث برجستگی ناخوشایند شکم بعد از بارداری شود. در حالی که برنامه های اصلی ورزشی می توانند به شما کمک کنند ، اما گاهی اوقات برای رفع جداسازی عضلات شکم ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید.

اگر دو سال پس از بارداری عضلات ab به حالت طبیعی خود نرسیده اند ، این بدان معناست که آنها احتمالاً بدون انجام ابدومینوپلاستی عضله ab ترمیمی نمی شوند.

ضعیف شدن عضلات شکم بعد از بارداری

بارداری باعث کشش عضلات شکم می شود.بنابراین امکان ضعیف شدن عضلات شکم بعد از بارداری وجود دارد. اما عضلات هسته نیز به دلیل ورزش نکردن در دوران بارداری ضعیف می شوند. هنگامی که شکم بزرگی حمل می کنید ، تناسب اندام شما کار دشواری است. این امر مانع انجام فعالیتهای طبیعی جسمی مانند ورزش می شود – خصوصاً در سه ماهه آخر بارداری.

بارداری باعث ناراحتی ، کمردرد و خواب ناکافی در برخی از زنان می شود. جای تعجب نیست که شما نمی خواهید به باشگاه بروید. بنابراین عضلات شکم بعد از زایمان ضعیف می شوند . برای تقویت عضلات هسته شکم ، تمرینات اصلی عضلات همان چیزی است که شما بعد از بهبودی از زایمان به آن نیاز دارید.

ضعیفی عضلات شکم بعد از بارداری با ورزش برطرف می شوند. با این حال ، اگر عضلات شکم از هم فاصله گرفته اند ، انجام ورزش های هسته بدن دشوار است. در این حالت ، قبل از شروع تمرینات اصلی برای تقویت عضلات ، ممکن است برای رفع جداسازی عضلات ، به ابدومینوپلاستی نیاز داشته باشید.

جدا شدن عضلات شکم بعد از زایمان

 

دو سال به خود فرصت دهید تا قبل از عمل ابدومینوپلاستی ، عضلات جدا شده شکمی را با ورزش اصلاح کنید. با این حال ، اگر جدایی عضلات شکم شدید باشد ، باید هر چه سریعتر به جراح مراجعه کنید به دلیل اینکه نمی توانید ورزش کنید. هنگامی که ترمیم عضله در حین عمل ابدومینوپلاستی کامل شد و پس از جراحی کاملا بهبود یافتید ، می توانید تمرینات عضلات خود را شروع کنید. اکثر خانمها فقط با اجازه پزشک در طی ۶ تا ۸ هفته بعد از جراحی تامی تاک می توانند به باشگاه بروند.

علت بزرگ ماندن شکم بعد از زایمان

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک غریبه بپرسد چه موقع زمان زایمان است . وقتی شما دیگر حتی باردار نیستید. جداسازی عضلات شکم بعد از بارداری می تواند باعث برآمدگی شکم شود که درست مثل زمان بارداری به نظر می رسد.

طبیعی است که هنوز چند ماه پس از زایمان کمی حامله به نظر برسید. با تولد نوزاد، شکم فوراً صاف نمی شود ، اگرچه شکم شما ممکن است بسیار کوچکتر به نظر برسد. زمان لازم است تا رحم به اندازه طبیعی خود بازگردد.

با این حال ، برخی از خانمها یکی دو سال پس از زایمان هنوز باردار به نظر می رسند. در این زمان است که باید عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی را مدنظر قرار دهید. اگر تمام تمرینات اصلی را انجام داده باشید و همچنان باردار به نظر برسید ، انجام ابدومینوپلاستی راه حل اصلی برای آنها است.

حتما بخوانید : لاغری بعد از زایمان و ۸ توصیه موثر برای کاهش وزن بعد از بارداری

افزایش وزن بعد از زایمان

موضوع مورد علاقه همه: افزایش وزن.

زنان باردار دچار افزایش وزن می شوند. بیشتر خانم ها در طول بارداری ۱۰ تا ۲۰ کیلو اضافه وزن دارند و برای کاهش آن تلاش می کنند. جراحی شکم جراحی کاهش وزن نیست و جایگزین رژیم یا ورزش نیست. اگر دو سال پس از زایمان ، با وجود رژیم غذایی مناسب و ورزش ، رول های چربی سرسختی روی شکم دارید ، ممکن است ابدومینوپلاستی همراه با لیپوساکشن نیاز داشته باشید.

اضافه وزن بعد از بارداری

جای زخم در زایمان سزارین

زایمان های سزارین به این معنی است که در قسمت تحتانی شکم بعد از بارداری جای زخم خواهید داشت. پزشکی که آنجاست برای اطمینان از سالم به دنیا آمدن نوزاد است و آنها جراح زیبایی نیستند. آنها برش سزارین را به بهترین شکل ممکن می بندند. دکتر جراح زیبایی باعث می شود که جای زخم سزارین بهتر به نظر برسد.

برخی از زنان یک بار سزارین شده اند و برخی دیگر چندین مورد سزارین داشته اند که می تواند منجر به زخم های متعدد شود. این زخم می تواند دردناک و ناخوشایند باشد ، یا ممکن است در قسمت تحتانی شکم قرار گیرد و باعث ایجاد پوست آویزان شود. در ابدومینوپلاستی پزشک جراح برش سزارین را حذف می کند ، و باعث ایجاد شکمی صاف و زیبا می شود. برخی از خانمها برای از بین بردن پوست آویزان در قسمت برش سزارین یک جراحی مینی تامی تاک انجام می دهند.

پوست های آویزان اطراف ناف

آویزان شدن پوست اطراف ناف باعث می شود پیر تر به نظر برسید. ابدومینوپلاستی برای برطرف کردن این مشکل گزینه خوبی است . جراح پوست شل را حذف می کند بنابراین شکم صاف و یکنواخت خواهید داشت . اگر فقط پوست شما در اطراف ناف افتاده است ، اما بقیه شکم مشکلی ندارد ، می توانید یک جراحی ساده زیبایی ناف برای رفع آن انجام دهند. با این حال ، اکثر خانم ها در جای دیگری از شکم دچار افتادگی پوست می شوند ، بنابراین نیاز به انجام ابدومینوپلاستی دارند.

چروک شکم بعد از زایمان

 

کمر درد و وضعیت بد بدن

کمردرد بعد از بارداری شایع است. تغییر سنگینی بدن برای تسکین کمر درد می تواند وضعیت بدن را تغییر دهد . معمولا کمر درد در زنان باردار به دلیل جدا شدن عضلات اصلی در شکم بعد از بارداری ایجاد می شود. البته دلایل دیگری برای کمردرد وجود دارد. اما اگر شما یک مادر جدید هستید که عضلات شکم شما از هم جدا شده اند ، یا جراح ابدومینوپلاستی متوجه جدایی عضلات شکم شما شده است ، این می تواند دلیل ناراحتی شما باشد. جراحی ابدومینوپلاستی به منظور تسکین کمردرد نیست. اما از نظر تئوری تقویت عضلات اصلی شکم می تواند به بهبود وضعیت بدن بعد از بارداری کمک کند.

خرید اینترنتی  گن پس از زایمان  با بهترین کیفیت

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و گن لاغری با گارانتی اصالت کالا

بی اختیاری ادرار

نشت ادرار هنگام خندیدن ، عطسه یا سرفه شرم آور است. زنان بعد از بارداری این مورد را تجربه می کنند. جوان سازی واژن و تمرینات لگن ممکن است برای درمان بی اختیاری مفید باشد. زمان لازم است تا ساختارهای لگن پس از زایمان بهبود یابد.

با این حال ، عضلات ضعیف هسته ای بدن ممکن است مربوط به بی اختیاری باشد. همانطور که می دانیم ، عضلات ضعیف شکم بعد از زایمان بسیاری از زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که ابدومینوپلاستی برای ترمیم ساختارهای سیستم تولیدمثل زنان طراحی نشده است ، اما جراحی سفت کننده عضلات سطحی شکم همراه با ابدومینوپلاستی می تواند انجام تمرینات اصلی و لگنی را آسانتر کند و در نتیجه نشت ادرار را کاهش دهد.

فتق نافی در بارداری

آیا بعد از بارداری ناف به شکل بیرون زده است ؟ ممکن است فتق ناف باشد. فشار روی رحم از طرف کودک و عضلات کشیده شده شکم بعد از زایمان از دلایل احتمالی فتق ناف است. با جراحی ترمیم فتق می توانید فتق ناف را برطرف کنید.

اگر قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی دارید ، بهتر است فتق ناف در حین جراحی شکم ترمیم شود. بسیاری از روش های ترمیم فتق ناف وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکل در حرکت ناف در هنگام ابدومینوپلاستی شود. بله ، برای بیشتر خانم هایی که عمل ابدومینوپلاستی انجام داده اند ، ناف باید حرکت داشته باشد ، بنابراین پس از برش جراحی و سفت شدن پوست شکم ، در وضعیت طبیعی قرار می گیرد. بنابراین به جای اینکه یک جراحی فتق جداگانه با یک پزشک دیگر انجام دهید ، فقط از جراح ابدومینوپلاستی خود بخواهید فتق ناف را برای بهترین نتیجه زیبایی ترمیم کند.

ابدومینوپلاستی بدون فایده نیست …

این در مورد احساس خوب بودن در مورد خودتان است. این در مورد بهبود ناراحتی است. این در مورد مناسبتر بودن در لباس است تا بتوانید راحتتر لباس بپوشید و یک بار دیگر از خرید لذت ببرید. این در مورد احساس اعتماد به نفس است ، خواه لباس راحتی بپوشید یا لباس شنای سکسی. با انجام جراحی ابدومینوپلاستی می توانید شکم صافی داشته باشید ، مانند اندام خود قبل از بارداری ، بنابراین پس از بارداری پوست آویزان و سایر مشکلات زیبایی مانعی برای شما ایجاد نمی کند.

تحریریه مجله علمی تبگیر
گلناز زارعین هستم. حدود 5 سال است در زمینه ترجمه و گردآوری مقالات پزشکی از سایتهای معتبر خارجی فعالیت دارم. همیشه سعی میکنم بهترین منبع را بر اساس نیاز کاربران پیدا کرده و ترجمه کنم.