بهترین راه مدیریت و رهایی از درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

مدیریت سبک زندگی برای کاهش درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

در طول دوره نقاهت بعد از ابدومینوپلاستی برای جلوگیری از شروع درد در چند ماه اول می توانید چند حرکت عملی انجام دهید و یا در صورت داشتن درد، آن را کاهش دهید.

داشتن فعالیت بدنی

با بهبودی، باید به انجام کارهای ساده روزمره ادامه دهید و به طور منظم در خانه قدم بزنید. این کار برای کاهش خطر تشکیل لخته‌های خونی مضر توصیه می‌شود و همچنین از ماندن طولانی مدت در یک وضعیت جلوگیری می‌کند.

فعالیت فیزیکی برای کاهش درد

از ورزش‌های شدید دوری کنید

در طول دوره نقاهت و زمانی که زخم‌هایتان در حال بهبودی هستند، به مدت حداقل شش هفته باید از انجام فعالیت‌های شدید و بلند کردن اجسام سنگین دوری کنید ، که روی برش های ایجاد شده در طی جراحی فشاری وارد نشود. اگر می خواهید بعد از بهبودی کامل ورزش های چالش برانگیز را شروع کنید یا به آن ها بازگردید، ایده خوبی است که با پیاده روی برای ورزش در طول دوره نقاهت، سطح تناسب اندام خود را حفظ کنید.

حتما بخوانید :  ۱۵ ورزش بعد از ابدومینوپلاستی برای داشتن بهترین اندام

سیگار نکشید

برای تسریع روند بهبودی، باید از مصرف تنباکو خودداری کنید. نیکوتین به شدت توانایی بدن را برای بهبودی به خطر می اندازد. باعث باریک شدن رگ‌های خونی می‌شود و رساندن اکسیژن به سلول‌های پوست را در محل برش دشوارتر می‌کند و در نهایت روند بهبودی را به تاخیر می‌اندازد.

جلوگیری از یبوست

اگر به دلیل تهوع یا خستگی غذا نخورید، ممکن است دچار یبوست شوید. داروهای مسکن نیز باعث یبوست می شوند که در نهایت منجر به درد شکم می شود. سعی کنید غذاهای حاوی فیبر زیاد بخورید و مقدار زیادی مایعات بنوشید تا دچار یبوست نشوید. اگر حالت تهوع یا یبوست مداوم است، ممکن است نیاز به مصرف داروهای بدون نسخه یا نسخه ای داشته باشید.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

مدیریت درد برای ابدومینوپلاستی

بیشتر روش های ابدومینوپلاستی شامل تزریق داروهای ضد درد به نواحی اطراف اعصاب حسی است که منجر به بلوک عصبی می شود. نشان داده شده است که این اقدام پیشگیرانه ، درد بعد از عمل را کاهش می دهد. با این حال، اگر درد بعد از عمل را تجربه کردید، ممکن است در زمان بهبودی پس از عمل جراحی شکم به درمان نیاز داشته باشید. گزینه ها عبارتند از:

داروهای بدون نسخه

اگر شواهدی از خونریزی وجود نداشته باشد بسیاری از جراحان مصرف ایبوپروفن یا ناپروکسن را ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل توصیه می‌کنند. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی NSAIDs می تواند تورم را کاهش دهد و باعث تسکین درد شود و به بیماران اجازه می دهد که مصرف داروهای مسکن را هر زودتر متوقف کنند و در نتیجه عوارض جانبی کمتری از آن داروها ایجاد شود.

داروهای تجویزی برای کاهش درد

معمولا داروهای مسکن با اثر طولانی مدت تجویز می شوند زیرا باعث خونریزی نمی شوند. با این حال، در دوزهای کم می تواند باعث یبوست شود. در دوزهای بالا می توانند باعث مشکلات تنفسی ، قلبی شوند.

دارو برای کاهش درد بعد از ابدومینوپلاستی

 

پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

اگر حالت تهوع شدید دارید و نمی توانید دارو را از طریق دهان مصرف کنید، پمپ درد جایگزین دیگری است که می تواند دارو را مستقیما از طریق لوله به بدن برساند. اگر درد شما شدید است، پمپ درد می تواند نیاز شما را به دوزهای بالای داروهای مسکن تجویزی کاهش دهد.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم

در دوره نقاهت بعد از جراحی نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید ، از جمله پوشیدن گن بعد از جراحی ، مراقبت از زخم و درن جراحی . دقت و توجه به این موارد می تواند به کاهش یا پیشگیری از درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی کمک کند.

گن بعد از جراحی

پس از جراحی، شما باید از گن یا لباس فشاری استفاده کنید. گن پس از جراحی تورم را کاهش می دهد و از شکم حمایت می کند و باعث تسریع در زمان بهبودی می شود. شما بسته به سرعت زمان بهبودی باید انتظار پوشیدن گن را به مدت دو هفته تا دو ماه داشته باشید. اگر لباس فشاری باعث ایجاد درد می‌شود، حتماً به تیم پزشکی خود اطلاع دهید، زیرا ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد.

گن بعد از جراحی فاجات کلمبیا یک گزینه عالی برای دوره نقاهت بعد از جراحی است که می تواند از زخم ها محافطت کند و از ایجاد عفونت جلوگیری کند و از همه مهم تر درد و تورم را کاهش دهد ! 

گن بعد از جراحی

خرید گن بعد از جراحی

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و گن لاغری اصل با گارانتی اصالت کالا

از همه مهم تر استفاده از گن بعد از عمل می تواند در کاهش تورم ناشی از عمل جراحی موثر باشد. پوشیدن گن از زخم ها محافظت می کند و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

مراقبت از زخم ابدومینوپلاستی

در ناحیه برش و زخم از پانسمان های جراحی یا بانداژ استفاده می شود. دستورالعمل هایی در مورد اینکه آیا باید این بانداژها را عوض کنید ، هر چند وقت یکبار و چگونه این کار را انجام دهید به شما داده خواهد شد. مهمترین جنبه مراقبت از زخم در خانه این است که زخم خود را تمیز نگه دارید و با آن ملایم باشید تا از آسیب یا خونریزی جلوگیری کنید. همچنین به شما دستورالعمل هایی داده می شود که مراقب مشکلاتی مانند درد در محل برش، تورم، قرمزی، چرک، گرما یا خونریزی باشید.

حتما بخوانید : رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی و دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

مراقبت از درن جراحی

بعد از عمل ابدومینوپلاستی شکم برای تخلیه مایع اضافی از محل جراحی لوله های موقتی زیر پوست شما قرار داده می شود. درن جراحی در هفته اول بهبودی یا اطمینان از تخلیه کامل مایع اضافی برداشته می شوند. اگر در محل تخلیه احساس درد کردید، یا متوجه قرمزی، تورم یا ترشح چرک یا خون شدید، به مطب پزشک خود اطلاع دهید.

کاهش درد در ابدومینوپلاستی

 

آنتی‌بیوتیک‌ها برای کاهش درد ابدومینوپلاستی

ممکن است برای شما نسخه‌ای برای تجویز دارو در محل جراحی و یا مصرف خوراکی برای کاهش خطر ابتلا به عفونت بعد از عمل تجویز شود. عفونت می تواند باعث درد شود، اما علائم شایع عفونت عبارتند از تب، تورم، گرما یا عفونت.

سوالات متداول عمل ابدومینوپلاستی

۱- درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی در طول دوره نقاهت چقدر است ؟

از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، درد ناشی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی را می توان با داروهای بدون نسخه، گن بعد از جراحی و داشتن یک سبک زندگی سالم کنترل کرد.

جراح معمولا یک بلاک عصبی از داروهای ضد درد را به صفحه عرضی شکم در طول عمل جراحی تزریق می‌کند که به کاهش درد پس از جراحی کمک می کند. هنگامی که بلاک از بین رفت، ممکن است برای چند روز پس از عمل به داروهای مسکن نیاز داشته باشید.

۲- مدت زمان بهبودی بعد از عمل ابدومینوپلاستی چقدر است ؟

مانند انواع جراحی‌ ، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا پس از عمل جراحی شکم به طور کامل بهبود یابد. مدت زمان بهبودی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن، سلامت کلی، و وسعت جراحی – عمل فول تامی تاک نسبت به مینی تاک به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد.

اگر عارضه ای وجود نداشته باشد، بیشتر از هشت هفته طول نمی کشد تا دوباره احساس قبلی خود را باز یابید.

مدت زمان دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

 

۳- چه مدت بعد از عمل ابدومینوپلاستی می توانم به سرکار بازگردم ؟

بستگی به نوع کار شما دارد. افرادی که شغل اداری دارند معمولاً می توانند پس از دو هفته بهبودی پس از عمل جراحی شکم به سر کار بازگردند. با این حال، اگر شغل شما فیزیکی باشد ، ممکن است حداقل به شش هفته زمان نیاز داشته باشید.

۴- شروع ورزش بعد از ابدومینوپلاستی چه زمانی است ؟

شما باید حداقل تا شش هفته پس از انجام عمل ابدومینوپلاستی از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید. برای تسریع زمان بهبودی، باید فعال بمانید و می توانید از پیاده روی کوتاه مدت شروع کنید و به تدریج زمان آن را افزایش دهید. با این حال، تا زمانی که جای زخم شما به طور کامل بهبود نیافته و جراح به شما اجازه نداده باشد، نباید بدوید یا وزنه بردارید.

به طور کلی عمل تامی تاک به خوبی قابل تحمل است. با این حال، این یک روش جراحی است و خطرات و عوارض جانبی از جمله درد به همراه دارد. اگر قصد دارید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهید ، باید برای یک تا دو ماه دوره نقاهت آماده باشید و ممکن است در طول این مدت درد داشته باشید. به طور کلی، ” درد پس از جراحی ابدومینوپلاستی ” خفیف تا متوسط است. به ندرت، درد یا ناهنجاری های حسی می تواند ماه ها یا حتی سال ها پس از عمل باقی بماند. اگر درد شما شدید یا مداوم است، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

source : Managing Pain After a Tummy Tuck Surgery