دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی و دوره نقاهت ابدومینوپلاستی

در اینجا مواردی است که باید قبل از جراحی به خاطر داشته باشید ، نتایج عمل ابدومینوپلاستی و راهکارهایی برای از بین بردن اسکارهای ناشی از عمل نکاتی هستند که باید به خاطر داشته باشید.

قبل از عمل ابدومینوپلاستی چه کارهایی باید انجام دهید ؟

هنگام انتخاب یک جراح ، بررسی نمونه کارهای آن بسیار مهم است. این به شما یک پیش زمینه ای از مهارت های آن و نتایج عمل جراحی می دهد. شما می خواهید فردی را انتخاب کنید که خود را به عنوان یک جراح معتبر ثابت کرده و با او احساس راحتی کنید.

قبل از جراحی ، با پزشک خود در مورد جای زخم صحبت کنید. اگر شما نگرانی خاصی دارید می توانید آن را بیان کنید و مشخص کنید که اسکار تامی تاک به چه شکلی است. بسته به جراحی فردی شما، ممکن است یک زخم V یا U شکل داشته باشید.

در قرار ملاقات برای برنامه ریزی جراحی بهتر است یک لباس زیر یا لباس زیر بیکینی پوشیده باشید که بتوانید در مورد محل جای بخیه ابدومینوپلاستی در رابطه با خط شورت خود ایده روشنی بدست آورید.

ابدومینوپلاستی

 

همچنین باید حداقل شش هفته قبل از جراحی زیبایی شکم سیگار کشیدن را کاملا کنار بگذارید به دلیل اینکه می تواند در کاهش عوارض بعد از عمل بسیار موثر باشد.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

دوره نقاهت ابدمینوپلاستی

بعد از عمل تامی تاک انجام دادن دستورالعمل های جراح اهمیت زیادی دارد. برخی از دستورالعمل ها شامل :

  • پس از جراحی سعی کنید در اسرع وقت راه بروید که می تواند باعث کاهش تورم و خطر لخته شدن خون شود.
  • حداقل شش هفته از استعمال سیگار و دخانیات خودداری کنید.
  • یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید که شامل مقدار زیادی مایعات ، میوه های تازه و سبزیجات باشد.
  • از بلند کردن وسایل سنگین که باعث فشار آوردن به شکم می شود خودداری کنید.
  • به مدت سه هفته پس از جراحی از فعالیت جنسی خودداری کنید.

بهبودی سریع در دوره نقاهت ابدومینوپلاستی با گن بعد از جراحی فاجات

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

از ویتامین E به صورت موضعی استفاده کنید.

برخی از منابع معتبر نشان می دهند که استفاده از ویتامین E به صورت موضعی می تواند باعث رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی شود. همچنین می تواند باعث مرطوب نگه داشتن جای زخم شود.
البته توجه داشته باشید که حتما از روغن ویتامین E صددرصد خالص استفاده کنید. شما باید آن را حداقل یک بار در روز به مدت یک ماه روی زخم خود قرار دهید. شما می توانید از این روغن به عنوان فرصتی برای ماساژ بافت اسکار تامی تاک استفاده کنید.

ویتامین E برای اسکار تامی تاک

 

در صورت داشتن هرگونه تحریک پوستی یا واکنش آلرژیک استفاده از آن را قطع کنید.

برای رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی ضد آفتاب را فراموش نکنید.

استفاده از ضد آفتاب بر روی اسکار ابدومینوپلاستی حداقل یک سال پس از جراحی اهمیت زیادی دارد. تا جایی که می توانید این ناحیه را در معرض آفتاب قرار ندهید.

اسکارها از پوست جدید ساخته شده اند و نسبت به پوست طبیعی واکنش متفاوتی نسبت به آفتاب دارند. استفاده از ضد آفتاب از تیره شدن جای زخم نسبت به پوست اطراف جلوگیری می کند.

اگر می توانید ، از ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص جای بخیه ابدومینو پلاستی باشد. همچنین باید از نوعی استفاده کنید که SPF 30 یا بالاتر داشته باشد.

مراقب علائم عفونت باشید.

تمیز کردن روزانه جای بخیه ابدومینوپلاستی اهمیت زیادی دارد. نه تنها تمیز و سالم نگه داشتن جای زخم باعث محو شدن آن می شود بلکه خطر ابتلا به عفونت را نیز کاهش می دهد. در صورت داشتن هر یک از علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • خونریزی بیش از حد در امتداد خط برش
  • تورم ، کبودی یا قرمزی زیاد یا شدید که بهتر نمی شود
  • درد شدیدی که با دارو برطرف نمی شود
  • ترشح مایعات مایل به زرد یا  سبز از محل برش
  • هر ترشحی که بوی نامطبوع داشته باشد
  • از دست دادن احساس یا حرکت
  • دمای دهان بیش از ۱۰۰.۴ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد)
  • تب یا لرز
  • وضعیت ناف بعد از ابدومینوپلاستی

حتما بخوانید : مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم

راه های رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی

جای زخم شما حدودا بعد از ۱۲ هفته بهبود می یابد ، اما بهبودی کامل آن ممکن است یک سال طول بکشد. شاید بخواهید تا زمان بهبودی صبر کنید که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای محو کردن اسکار ابدومینوپلاستی از اقدامات جراحی استفاده کنید. این روش ها نمی توانند جای زخم را به طور کامل از بین ببرند ، اما می توانند به بهبود اندازه ، رنگ و بافت آن کمک کنند.

اسکار ابدومینوپلاستی

 

تزریق آمپول های استروئیدی برای اسکار تامی تاک

برای از بین بردن جای زخم های برجسته ، ضخیم یا قرمز ، می توانید از برنامه های تزریقی یا استروئیدی استفاده کنید. این درمان ها ممکن است در زمان جراحی برای پیشگیری از اسکار استفاده شود یا چهار هفته بعد از جراحی برای اصلاح جای اسکار ابدومینوپلاستی کاربرد داشته باشد.
هزینه آن به اندازه و شدت جای زخم بستگی دارد. که معمولا هر درمان حدود چند صد دلار است.

لیزر درمانی برای اسکار ابدومینوپلاستی

درمان های لیزری نیز موجود است. لیزرهای عروقی رگهای خونی کوچک موجود در سطح پوست را که باعث قرمزی می شوند زا از بین می برد. سطح لیزر یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود بافت و رنگ زخم است. این فناوری می تواند سطح پوست را دوباره بازسازی کند. پوست زخم با کلاژن سالم جایگزین می شود که باعث بهبود بافت و رنگ کلی جای بخیه ابدومینوپلاستی می شود.
با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه مدت باید تا شروع لیزر درمانی صبر کنید. درمان با لیزر گران است. اگر این روش درمانی را دنبال کنید ، طی چند ماه به دو یا چند جلسه احتیاج دارید.

رفع جای بخیه ابدومینوپلاستی با لیزر

 

ترمیم اسکار

اگر می خواهید جای بخیه ابدومینوپلاستی از نظر رنگ و بافت به پوست طبیعی شما نزدیکتر باشد ، جراحی ترمیم اسکار یک گزینه است. پزشک ممکن است از ترکیبی از درمان های موضعی ، روش های کم تهاجمی و ترمیم در جراحی استفاده کند. هنوز ممکن است جای زخم قابل مشاهده باشد ، اما کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

همانند لیزر درمانی ، باید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه مدت باید منتظر بمانید تا شکم خود را جراحی کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند حداقل یک سال صبر کنید تا ابتدا ببینید چطور جای زخم شما بهبود یافته است. هزینه های این روش متغیر است.

پانچ گرافت پوست

پانچ گرافت تکنیکی است که در آن با استفاده از یک ابزار کوچک سوراخ کوچکی در پوست ایجاد می شود. جای زخم برداشته شده و از جای دیگر بدن ، معمولا از پشت گوش ، با پوست جدید جایگزین می شود. هنوز جای زخم خواهید داشت ، اما صاف تر و کمتر به چشم می آید.

توجه داشته باشید که ابدومینوپلاستی باعث ایجاد زخم دائمی بر روی پوست شما می شود. به این فکر کنید که چرا می خواهید عمل ابدومینوپلاستی انجام دهید و چه انتظاری از نتایج آن دارید. اگر نتایج در نظر گرفته شده بیشتر از مضرات داشتن زخم باشد ، احتمالاً ارزش آن را خواهد داشت.

همچنین می توانید در مورد احتمالات کاهش جای بخیه ابدومینوپلاستی فکر کنید. قبل و بعد از جراحی برای تسهیل روند بهبودی گام های درست بردارید تا اسکار تامی تاک تا حد ممکن کاهش یابد.