جراحی خط فک

جراحی خط فک و جراحی زاویه سازی صورت با عمل جراحی

جراحی خط فک که گاهی اوقات جراحی ارتوگناتیک نیز نامیده می شود ، می تواند فک و چانه را تغییر شکل دهد. می توان از این طریق برای تقویت و تعریف فک یا کاهش اندازه استخوان استفاده کرد تا جلوه باریک تری به چانه بدهد. در صورتی که دندان ها و فک عملکرد مناسبی نداشته باشند ، در برخی موارد می توان از این جراحی استفاده کرد.

اگر این جراحی به دلایل زیبایی باشد ، بعید است تحت پوشش بیمه قرار گیرد. هزینه این روش بسته به نوع جراحی متفاوت است.

اگر از ظاهر فک خود راضی نیستید ، دردی در ارتباط با اختلالات مفصل گیجگاهی فکی دارید ، یا از ظاهر بوتاکس روی خط فک راضی نیستید ، جراحی خط فک می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اگر فرآیند رشد شما هنوز کامل نشده است ، باید صبر کنید تا بتوانید این روش را انجام دهید زیرا با رشد ممکن است فک تغییرکند.

حتما بخوانید : ۷ عمل زیبایی صورت

جراحی فک چگونه انجام می شود ؟

جراحی فک با تراشیدن استخوان باعث کاهش اندازه آن می شود. این روش گاهی بخش زنانه صورت است. کاهش فک روی پشت فک ، توسط گوش ها متمرکز می شود. این می تواند به صاف کردن هرگونه برآمدگی کمک کند و در کل ظاهر باریک تری به چهره بدهد.

گزینه دیگر کاشت چانه یا زاویه فک با پروتز است که نوعی جراحی دیگر است. این روش شامل قرار دادن ایمپلنت در اطراف چانه طبیعی شما برای ایجاد زاویه فک واضح ترو زیبا تر انجام می شود.

نحوه انجام جراحی خط فک

 

روش جراحی خط فک

در بیشتر جراحی های فک ، تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. برش ها به طور معمول در داخل دهان ایجاد می شوند ، بنابراین هیچ جای زخمی وجود ندارد.

اگر فک یا دندانهای شما بد شکل باشند ، بریده شده و دوباره قرار می گیرند. برای محکم نگه داشتن فک در جای خود ممکن است از صفحات ریز استخوانی ، پیچ و سیم یا نوارهای لاستیکی استفاده شود. پیچ ها دائمی هستند و با گذشت زمان در فک ادغام می شوند.

اگر تحت عمل جراحی کوچک کردن فک قرار گرفتید ، یک برش کوچک در داخل دهان بین لثه و گونه ایجاد می شود. جراح از لیزر یا میکرو اره برای تراشیدن بخشی از استخوان استفاده خواهد کرد.

بهبودی سریع و کاهش تورم بعد از عمل با خرید انواع گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

نواحی هدف گذاری شده

جراحی فک ، فک ، چانه و دندان ها را هدف قرار می دهد. بسته به نیاز شما در فک بالا یا پایین یا هر دو قابل انجام است.

آیا خطرات یا عوارض جانبی وجود دارد؟

همانند اکثر جراحی های صورت ، جراحی خط فک با خطرات و عوارض جانبی خاصی همراه است ، از جمله:

  • ورم
  • از دست دادن خون
  • عفونت
  • جای زخم
  • آسیب عصبی
  • درد

عوارض جراحی فک

 

چه انتظاراتی بعد از جراحی فک وجود دارد ؟

تورم صورت پس از جراحی طبیعی است و بسته به دامنه عمل جراحی ، احتمالاً چند روزی در بیمارستان خواهید ماند.

جراح شما دستورالعمل هایی را در مورد خوردن و نوشیدن بی خطر ، نوع مسکن هایی که می توانید استفاده کنید ، نحوه خوابیدن بدون ایجاد اختلال در فک و زمان بازگشت به محل کار یا تحصیل خود ارائه می دهد.

بعد از انجام این روش نباید سیگار بکشید یا فعالیت سنگین انجام دهید یا ورزش کنید. هنگامی که تورم از بین رفت ، بلافاصله نتایج را مشاهده خواهید کرد و آنها دائمی هستند ، اگرچه هنوز ممکن است برای تراز کردن دندان ها با شکل فک جدید شما به بریس نیاز داشته باشید.

آماده شدن برای جراحی خط فک

بسته به نوع جراحی خط فک ، ممکن است از ۱۲ تا ۱۸ ماه قبل بر روی دندان های شما بریس قرار داده شود تا دندان های شما قبل از جراحی تراز شود. بلافاصله قبل از جراحی خط فک ، شما می خواهید برای اقامت خود در بیمارستان آماده شوید ، که ممکن است به ۲ تا ۴ روز برسد.

حتماً کیف خود را با وسایلی برای سرگرمی خود ببندید و اگر جراحی شما به یک شب ماندن احتیاج ندارد ، ترتیبی بدهید که شخصی همراه شما باشد. پزشک احتمالاً از شما می خواهد قبل از جراحی سیگار کشیدن را متوقف کنید ، یا از مصرف داروهای خاص خودداری کنید.

اگر تحت جراحی زنانه سازی صورت هستید ، ممکن است هفته ها قبل و بعد از عمل از شما خواسته شود که هورمون خود را از دست بدهید.

جراحی فک در مقابل زاویه سازی فک با فیلر

فیلر های پوستی گزینه دیگری برای افرادی است که می خواهند خط فک برجسته تری داشته باشند ، اما نمی خواهند تحت عمل جراحی قرار گیرند. بهترین کاندیداها برای فیلرهای خط فک در حال حاضر کسانی هستند که خط فک نسبتا برجسته ای دارند که می خواهند کمی حجم آن را افزایش دهند.

بوتاکس در امتداد خط فک می تواند اثری مشابه با جراحی اصلاح خط فک ایجاد کند ، اما بوتاکس اثر دائمی کمتری دارد. بوتاکس برای لاغر کردن عضلات توده ای (که گاهی اوقات جولک نامیده می شود) عمل می کند که می تواند روی صورت و چانه ظاهر باریک تری ایجاد کند.

یافتن یک جراح معتبر برای انجام عمل جراحی فک بسیار ضروری است.یافتن یک جراح معتبر برای انجام عمل جراحی فک بسیار ضروری است. قبل از عمل جراحی حضور در مطب آنها می تواند مفید باشد و می توانید در مورد روش کار و آنچه در مورد مراقبت های بعدی باید بدانید از آنها سوال کنید.

تفاوت فیلر فک و جراحی خط فک

جراحی زاویه دار کردن فک

از جراحی زاویه دار کردن فک برای باریک تر نشان دادن فک استفاده می شود. این جراحی قسمت هایی از استخوان فک و چانه شما را از بین می برد ، بنابراین فک شما به شکل نوک تیز تر مانند شکل “V” بهبود می یابد.

کاندیدای ایده آل برای جراحی زاویه دار کردن فک یک فرد غیر سیگاری با سبک زندگی فعال است که سابقه خونریزی یا بیماری های خود ایمنی در بدن ندارد.

حتما بخوانید : آیا هایفوتراپی تاثیر دارد ؟ یک معجزه بدون جراحی برای جوانسازی پوست

فرآیند عمل جراحی زاویه دار کردن فک چگونه است ؟

این عمل زیبایی زاویه فک و چانه شما را اصلاح می کند. با برداشتن قسمت وسیعی از استخوان های فک پایین ، فک شکل مثلثی تری به خود می گیرد.

نوک چانه شما نیز تراشیده شده است بنابراین باریک تر به نظر می رسد.

پس از اتمام جراحی و پایان یافتن دوره نقاهت ، این تغییرات در استخوان فک و چانه شما با هم ترکیب شده و به فک شما فرم کشیده ای می بخشد.

قبل از جراحی ، شما یک مشاوره گسترده در مورد نتایج و انتظارات خود با جراح خود خواهید داشت. آنها ممکن است بلافاصله قبل از رفتن به اتاق عمل برای تأیید نواحی جراحی آنها را با نشانگر علامت گذاری کنند.

در حین جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت تا دردی احساس نکنید. جراح شما با ایجاد برش هایی در امتداد خط فک و روی چانه ، این روش را شروع می کند. آنها فک شما را با زاویه تیزتریترمیم می کنند و استخوان فک پایین شما را می تراشند. آنها ممکن است چانه شما را تراشیده و تیز کنند.

برخی از افراد انجام کاشت چانه (ژنیوپلاستی) را به عنوان بخشی دیگری از این روش انتخاب می کنند ، اما انجام این کار همیشه لزومی ندارد.

سپس جراح برش های ایجاد شده را بخیه می زند و زخم های شما را می پوشاند. آنها ممکن است برای کمک به بهبودی شما از درن جراحی استفاده کنند. برای بهبودی سریعتر بعد از جراحی خط فک می توانید از گن صورت فاجات استفاده کنید که با وارد کردن فشار استاندارد می تواند در بهبودی شما موثر باشد.

فواید گن غبغب

 

خرید گن صورت

انجام این جراحی حدود ۱ تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

بعد از انجام این عمل ، هنگامی که به هوش آمدید ، شما را به اتاق ریکاوری می برند. قبل از رفتن به خانه برای تکمیل دوره نقاهت ممکن است لازم باشد حداقل یک شب در بیمارستان بمانید تا تحت نظر باشید.

فرآیند عمل جراحی زاویه دار کردن فک چگونه است ؟

 

حقایق سریع جراحی فک

جراحی فک برای اصلاح خط فک و باریک به نظر رسیدن آن انجام می شود.
همچنین می تواند خط فک را اصلاح کند و باعث نمایان شدن آن شود.
در بعضی موارد ، ممکن است برای از بین بردن درد ناشی از اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) یا رفع فک ناهموار یا برطرف کردن دردی که هنگام جویدن ایجاد می شود , موثر باشد.

ایمنی

جراحی فک تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
همیشه به دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی ، از جمله پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون و استعمال سیگار عمل کنید.

راحتی

هنگام بهبودی از عمل جراحی فک ، احتمالاً باید حداقل ۲ تا ۳ روز ، بعلاوه یک روز برای عمل جراحی از کار خود مرخصی بگیرید.
این روش ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد.
هنگام بهبودی ممکن است از شما خواسته شود یک شب یا حداکثر ۴ شب را در بیمارستان سپری کنید.

هزینه

از نظر قیمت عمل جراحی فک بسیار گسترده است. بسته به پزشک و دامنه جراحی ممکن است متفاوت باشد.
اگر جراحی فقط به دلایل زیبایی انجام شود ، بعید است تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اثربخشی

جراحی فک دائمی است و معمولا بسیار موثر است.
اگر جراحی برای اصلاح تراز فک انجام شده باشد ، ممکن است لازم باشد که برای تنظیم مجدد دندان ها از بریس استفاده کنید.
اگر به دنبال راه حل دائمی نیستید ، می توانید از تاثیر مشابه اما موقتی بوتاکس یا فیلرهای پوستی در فک و چانه استفاده کنید.

source: All About Surgery for Your Jawline