برای مادرانی که زایمان سزارین دارند ، ممکن است ترکیب زایمان با عمل جراحی شکم ایده آل به نظر برسد. به جای دو عمل جراحی جداگانه، فقط یک دور بیهوشی، یک اتاق عمل و یک دوره بهبودی خواهید داشت. این ترکیب به طور غیر رسمی به عنوان “C-tuck” شناخته می شود و ایده آل به نظر می رسد، درست است؟

خوب، نه دقیقا. طبق نظر بیشتر پزشکان انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین عاقلانه نیست. اما به معنای دور از ذهن بودن عمل زیبایی شکم بعد از بهبودی کامل پس از زایمان سزارین نیست .

در این مقاله اطلاعاتی در مورد انجام ” عمل جراحی تامی تاک بعد از زایمان سزارین ” و بهترین زمان انجام آن ارائه شده است .

تامی تاک چیست؟

ابدومینوپلاستی در واقع یک جراحی گسترده است. این عمل زیبایی شامل برش و شکل دهی ماهیچه، بافت و پوست است.

چربی و پوست اضافی برداشته می شود. هدف اصلاح و بازسازی عضلات ضعیف یا جدا شده شکم است. طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، بیرون زدگی شکم یا شکم شل یا آویزان می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد :

  • وراثت
  • جراحی قبلی
  • سالخوردگی
  • بارداری
  • تغییرات عمده در وزن بدن

ابدومینوپلاستی حین زایمان سزارین

 

کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه در حین و بعد از عمل ابدومینوپلاستی بروز می کند و در نظر داشتن اینکه زایمان سزارین شما را ضعیف می کند راه خوبی برای اهمیت این موضوع است که چرا انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین می تواند مشکل ساز باشد.

در حین انجام عمل جراحی شکم چه انتظاری باید داشت

قبل از جراحی ابدومینوپلاستی شکم ، به شما آرامبخش داخل وریدی داده می شود. سپس یک برش افقی بین ناف و خط موی شرمگاهی ایجاد می شود. شکل و طول دقیق این برش از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است و به میزان پوست اضافی مربوط می شود.

پس از ایجاد برش، پوست شکم برداشته می شود تا بتوان عضلات زیر آن را ترمیم کرد. اگر پوست اضافی در قسمت فوقانی شکم وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به برش دوم باشد .

در مرحله بعد، پوست شکم به سمت پایین کشیده می شود، کوتاه می شود و به هم بخیه می شود. جراح شما یک سوراخ جدید برای ناف شما ایجاد می کند، آن را به سطح فشار می دهد و آن را در جای خود بخیه می زند. برش ها بسته و سپس بانداژ می شوند.

همچنین ممکن است یک پوشش فشرده یا الاستیک داشته باشید که برای کاهش تورم و پشتیبانی از شکم شما در طول فرآیند بهبودی طراحی شده است. در برخی موارد، لوله های نیز در زیر پوست قرار می گیرند تا خون یا مایعات را تخلیه کنند.

یک عمل ابدومینوپلاستی کامل ممکن است بین یک تا دو ساعت یا بیشتر طول بکشد.

دوره نقاهت جراحی ابدومینوپلاستی شکم

بهبودی بعد از عمل ابدومینوپلاستی شکم معمولا شامل داروهایی برای تسهیل بهبودی و کاهش احتمال عفونت است. همچنین نحوه مراقبت از محل جراحی و درن ها در صورت داشتن آنها به شما آموزش داده خواهد شد.

قرار ملاقات های بعدی با پزشک شما الزامی خواهد بود. همچنین به شما آموزش داده می شود که تا حد امکان بلند کردن اجسام سنگین و استراحت را به حداقل برسانید.

برداشتن شکم حین زایمان سزارین

 

مشکلات انجام همزمان ابدومینوپلاستی شکم و زایمان سزارین

۱. نتایج ناامید کننده

هدف از جراحی شکم این است که به شما کمک کند بهترین ظاهر خود را داشته باشید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید قبل از عمل در شرایط فیزیکی مناسبی باشید. پس از نه ماه حمل نوزاد، هم پوست شکم و هم رحم شما به طرز چشمگیری کشیده شده اند. این امر تعیین دقیق میزان لیفت و سفت شدن پوست را برای جراح دشوار می کند. که می تواند منجر به نتایج ناامید کننده پس از بهبودی شما شود.

۲. دوره نقاهت دشوار

بهبودی بعد از جراحی شکم یا زایمان سزارین دشوار خواهد بود. بهبودی ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ، علاوه بر مراقبت از نوزاد تازه متولد شده، پیچیده و طاقت فرسا است. شما از نظر فیزیکی بسیار محدود خواهید بود و این کار را سخت می کند.

۳. تدارکات جراحی

همچنین موضوع یافتن یک جراح پلاستیک وجود دارد که با انجام عمل جراحی زیبایی شکم بلافاصله پس از زایمان سزارین موافقت کند. به خاطر داشته باشید که در حین زایمان سزارین ممکن است هر اتفاقی بیفتد و ممکن است متوجه شوید که برنامه‌هایی که با دقت برنامه‌ریزی کرده‌اید به نتیجه نمی‌رسند.

۴. عوارض

هر دو روش خطراتی دارند و انجام ” ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین ” آنها می تواند احتمال بروز عوارض را افزایش دهد. یک زن ممکن است در معرض افزایش خطر لخته شدن خون و احتباس مایعات باشد. همچنین زمانی که رحم و همچنین دیواره شکم تحت عمل جراحی قرار می گیرد، احتمال عفونت بیشتر است.

ابدومینوپلاستی بعد از سزارین

 

بهترین زمان برای انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از سزارین چه زمانی است؟

اگر بعد از زایمان سزارین به دنبال عمل زیبایی شکم هستید، با یک جراح پلاستیک خبره صحبت کنید. برای بهترین نتیجه، باید به وزن اولیه خود بازگردید و در شرایط بدنی خوبی باشید.

تنها در صورتی که قصد بارداری مجدد ندارید، برای عمل زیبایی شکم برنامه ریزی کنید. در غیر این صورت، ممکن است هزینه و دوران نقاهت آن را پشت سر بگذارید اما دوباره شاهد یک شکم بزرگ و آویزان باشید .

به خاطر داشته باشید که این عمل جراحی شامل بیهوشی و دارو است. اگر در دوران شیردهی هستید، این موارد می توانند مشکل ساز شوند. با پزشک خود در مورد آنچه که باید و نباید مصرف کنید صحبت کنید.

۵ راه برای رفع افتادگی پوست

اگر بعد از بارداری قصد انجام عمل ابدومینوپلاستی را ندارید می توانید با استفاده از تکنینک های زیر تا حدودی افتادگی پوست را برطرف کنید یا از شل شدن پوست جلوگیری کنید.

۱- ورزش کردن برای رفع افتادگی پوست

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ورزش استقامتی می تواند تأثیر تغییرات پوستی مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد. نویسندگان خاطرنشان کردند که ورزش استقامتی با بهبود متابولیسم بافت، در درجه اول با تحریک ترشح هورمونی به نام اینترلوکین-۱۵ از ماهیچه های اسکلتی، تغییرات پوست را کاهش می دهد.

زنانی که در نتیجه بارداری پوست آنها شل می شود ، باید در مورد بهترین راه برای انجام ایمن فعالیت بدنی و ورزش هایی که باید از آن اجتناب کنند، با پزشک خود مشورت کنند.

ورزش برای رفع افتادگی شکم

 

۲. محصولات سفت کننده و لیفتینگ پوست

بسیاری از ژل ها، کرم ها، چسب ها و سایر محصولات سفت کننده مختلف برای درمان موضعی موارد جزئی شلی پوست در دسترس هستند.

افرادی که مایل به خرید یک محصول سفت کننده هستند باید به دنبال محصولات حاوی ترکیبات رتینوئید باشند. رتینوئیدها آنتی اکسیدان های قوی هستند که ممکن است تولید کلاژن را افزایش دهند.

با این حال، متخصصان محصولات سفت کننده را به طور کلی موثر نمی دانند و ممکن است نفوذ آنها به پوست به اندازه کافی عمیق نباشد که به لیفت پوست افتاده کمک کند.

۳. مکمل ها برای سلامتی پوست

رژیم غذایی نقش بسزایی در سلامت پوست دارد. مکمل های غذایی ممکن است برای شل شدن پوست فوایدی از جمله اثرات ضد پیری و ضد افتادگی داشته باشند. برخی از امیدوارکننده ترین مکمل های پوست عبارتند از:

۱- کلاژن هیدرولیز

بسیاری از مردم فکر می کنند که مکمل های کلاژن با افزایش سطح کلاژن اثرات پیری پوست را کاهش می دهند.

تاثیر کلاژن در پوست

 

پپتیدهای کلاژن به شکل مکمل خوراکی ممکن است باعث بهبود موارد زیر شود:

  • با افزایش سطح اسید هیالورونیک، مانع رطوبت پوست می شود.
  • تولید کلاژن، منجر به شبکه های کلاژن قوی تر می شود.
  • رشد فیبروبلاست های پوست – سلول هایی که به ساخت ترکیبات همبند کمک می کنند.
  • التیام زخم

مطالعه ای که در مجله Cosmetic Dermatology Trusted Source منتشر شد، نشان داد که زنانی که ۱۰ گرم پپتیدهای کلاژن خوراکی را در یک نوشیدنی قبل از خواب مصرف کردند، پس از ۴ هفته سطح کلاژن پوست و ساختار کلی پوست را بهبود بخشیدند. علاوه بر این، آنها سطح هیدراتاسیون پوست بهتری را پس از ۸ هفته تجربه کردند.

۲- آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها و آنزیم های آنتی اکسیدان ممکن است با خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) به کاهش افتادگی و چین و چروک پوست کمک کنند. ROS ترکیباتی هستند که می توانند مسیرهایی را فعال کنند که در نهایت کلاژن را تجزیه می کنند.

آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند به تحریک رشد کلاژن و الاستین کمک کنند.

نمونه هایی از آنتی اکسیدان های موجود در برخی غذاها، نوشیدنی ها و مکمل های غذایی عبارتند از:

  • ویتامین های A، C، D و E
  • کوآنزیم Q10
  • سلنیوم
  • فلز روی
  • اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)

بسیاری از افراد از طریق رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان کافی دریافت می کنند. شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی به پیشگیری یا کاهش بیماری های پوستی کمک می کند.

مصرف بیش از حد ویتامین های خاص برای مدت طولانی، به ویژه ویتامین های A و E، ممکن است عوارض جانبی از جمله حالت تهوع، استفراغ و درد شکم ایجاد کند. در برخی موارد، می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتری شود.

تاثیر آنتی اکسیدان ها در رفع افتادگی پوست

 

۴- ماساژ 

ماساژ جریان خون را بهبود بخشد و فیبروبلاست ها را تحریک کند. فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که به تولید بافت های همبند مانند کلاژن و الاستین کمک می کنند که پوست را سفت نگه می دارند.

برخی مطالعات نشان می دهد که ماساژ ممکن است تولید میتوکندری را افزایش دهد. میتوکندری نقش مهمی در متابولیسم بافتی و سلولی دارد و بین اختلال عملکرد میتوکندری و پیری پوست ارتباط وجود دارد.

۵. روش های غیر جراحی افتادگی پوست

متخصصان پوست و جراحان زیبایی می توانند روش های غیر جراحی را انجام دهند که ممکن است به کاهش شلی پوست کمک کند. با این حال، این روش‌ها برای موارد شدید شلی پوست مفید نیستند.

روش‌های غیرجراحی شامل برش یا سوراخ نمی‌شوند و معمولا فقط باعث تورم و قرمزی موقت می‌شوند و انجام آنها به زمان کمی نیاز دارد .

اکثر روش ها برای استفاده در تمام رنگ های پوستی بی خطر هستند و برای هر قسمت از بدن مناسب هستند.

بسیاری از روش‌های غیرجراحی شلی پوست را با افزایش تولید کلاژن و الاستین در لایه‌های مختلف پوست، معمولا با استفاده از دستگاه‌های مختلف برای ارسال گرما به زیر پوست، درمان می‌کنند.

 

نمونه هایی از روش های غیر جراحی شامل موارد زیر است:

  • سونوگرافی

سونوگرافی روی عمیق ترین لایه های پوست کار می کند. اکثر افراد در عرض ۲ تا ۶ ماه پس از اولین درمان متوجه لیفت و سفت شدن پوست می شوند و نتایج قابل توجهی را با درمان های بیشتر گزارش می دهند. اثرات درمان می تواند تا ۱ سال باقی بماند.

روش های غیر جراحی برای رفع شلی پوست

 

  • درمان های لیزری

لیزر درمانی بر روی لایه بیرونی پوست که اپیدرم نامیده می شود تمرکز می کند. اکثر افراد برای مشاهده نتایج به بین سه تا پنج جلسه درمانی نیاز دارند و تغییرات معمولاً ۲ تا ۶ ماه پس از آخرین درمان قابل مشاهده است. لیزر درمانی برای بازوها و شکم مفید است.

  • فرکانس رادیویی غیر جراحی

در فرم غیرجراحی فرکانس رادیویی، متخصص پوست دستگاهی را روی پوست قرار می دهد تا بافت زیر آن را گرم کند. اکثر افرادی که از این روش استفاده می کنند بعد از یک درمان نتیجه آن را می بینند.

حدود ۶ ماه طول می کشد تا درمان به طور کامل نتیجه داشته باشد، اما برخی افراد مدت کوتاهی پس از عمل متوجه سفت شدن آن می شوند. با مراقبت مناسب از پوست، نتایج ممکن است ۲ تا ۳ سال باقی بماند.

انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از بچه دار شدن ممکن است مزایایی به همراه داشته باشد. اگر از نظر جسمی سالم باشید و وزن شما تغییری نداشته باشد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی باشید. اما باید به بدن خود فرصت دهید تا هم از بارداری و هم از زایمان سزارین بهبود یابد.

شما نمی خواهید زمان لذت بردن از نوزاد جدید خود را با استرس ناشی از بهبودی پس از جراحی شکم از دست بدهید.

بهترین زمان برای بررسی اینکه آیا انجام عمل ابدومینوپلاستی تصمیم خوبی برای شماست ؟ بعد از اینکه دوران بچه داری شما به پایان رسید .

source : tummy-tuck-after-c-section

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *