جراحی لنف ادم برای درمان تورم لنفاوی

جراحی لنف ادم برای درمان تورم لنفاوی

حتما بخوانید : جدیدترین درمان لنف ادم

درجه بندی لنف ادم

برای شروع ، باید بدانید که براساس علائم در چه مرحله ای از لنف ادم هستید. پزشک می تواند در ارزیابی مرحله لنف ادم , گزینه های پزشکی یا انتخاب جراحی لنف ادم متناسب به شما کمک کند.

لنف ادم پا

مرحله ی ۱

  • جریان غیر طبیعی در سیستم لنفاوی.
  • شما هیچ علامت و علائمی ندارید.

مرحله ۲

  • تجمع مایع و ایجاد تورم
  • هنگام بالا بردن اندام یا ناحیه متورم بدن ، تورم از بین می رود.
  • فشار دادن بر روی ناحیه موردنظر ممکن است باعث ایجاد تورفتگی شود.

مرحله ۳

  • تورم دائمی که هنگام بلند کردن ناحیه آسیب دیده از بین نمی رود.
  • فشار دادن روی ناحیه متورم دیگر تورفتگی ایجاد نمی کند.
  • جای زخم و ضخیم شدن پوست مشاهده می شود.

مرحله ۴

  • بزرگی اندام (اندام تغییر شکل یافته بزرگ) مشهود است.
  • پوست ضخیم می شود.
  • رشد زگیل مانند و ایجاد زخم گسترده روی پوست

گزینه های پزشکی: کارهایی که می توانید در منزل برای مدیریت لنف ادم انجام دهید.

گزینه های پزشکی متعددی برای کمک به درمان لنف ادم وجود دارد ، به خصوص در مرحله ۱ و مرحله ۲. برای کاهش تورم و علائم دیگر روش های زیر پیشنهاد می شود :

  • فشرده سازی
  • ارتفاع
  • پیشگیری از عفونت
  • فیزیوتراپی
  • ماساژ

درمان لنف ادم پا با ماساژ

با پزشک خود برنامه ای تهیه کنید که از بعضی یا تمام این درمان ها از جمله جراحی لنف ادم استفاده کند.

گزینه های جراحی لنف ادم : چه چیزی در دسترس است؟

لنف ادم وضعیتی است که باعث تجمع غیر طبیعی مایع لنفاوی در زیر پوست می شود که تورم های دردناکی را در بدن و معمولا در بازو و اندام تحتانی به همراه دارد.

یک سیستم لنفاوی سالم نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد به طوریکه مایع لنفاوی بین سلول ها را جمع آوری می کند و آنرا به سیستم لنفاوی باز می گرداند.

سیستم لنفاوی دارای نقشی حیاتی است و در صورت آسیب دیدن این سیستم طی درمان سرطان، سیستم گردشی و تخلیه مایع لنفاوی بطور طبیعی عمل نمی کند و مایع لنفاوی در بین سلول های بدن قرار می گیرند. این عارضه باعث ایجاد التهاب در بافت ها و تورم چشمگیر در بدن می شود.

چه زمانی به جراحی لنف ادم نیاز است ؟

اگر لنف ادم با وجود استفاده از روشهای درمانی پیشرفت کند ، ممکن است شما کاندید جراحی لنف ادم شوید. گزینه های مختلفی وجود دارد که پزشک به شما پیشنهاد خواهد کرد:

جراحی بای پس وریدی لنفاوی

در صورتی که درمان های غیر جراحی مثل فیزیوتراپی قادر به جلوگیری و کاهش ورم نبودند، جراح ، جراحی لنف ادم میکروسکوپی را توصیه خواهد کرد که به آن جراحی بای پس وریدی لنفاوی گفته می شود. جراحان پلاستیکی که آموزش های ویژه دیده اند، با میکروسکوپ مخصوص جراحی، این جراحی لنف ادم بسیار پیچیده و ریز را انجام داده و به مدیریت و درمان می پردازند.

جراحی بای پس وریدی لنفاوی

هنگامی که بیمار در بیهوشی کامل قرار می گیرد جراح برش های متعدد یک اینچی در عضو درگیر ایجاد می کند و با میکروسکوپ خاص به بررسی می پردازد، سپس جراح عروق لنفاوی گشاد شده ای که در زیر پوست قرار دارند را جدا می کند. حال جراح عروق لنفاوی گشاد شده را به ورید های نازک کناری که اصطلاحا به آنها ونول گفته می شود متصل می کند. ورید های کوچک اتصال عروق لنفاوی را به جریان اصلی خون بر قرار می کنند و مایع لنفاوی را بطور مستقیم از عضو بیمار به جریان گردش خون باز می گرداند و باعث کاهش فشار در اندام درگیر می شوند.

لیپوساکشن

جمع شدن مایع لنف در بافت های اطراف باعث التهاب می شود و رشد سلول های چربی را تحریک می کند. جراح شما این چربی اضافی ناشی از لنف ادم را برطرف می کند. لیپوساکشن برای درمان لنف ادم معمولا به صورت سرپایی انجام می شود که زمان بهبودی بسیار کوتاه است.

جراحی عروقی انتقال غدد لنفاوی

جراحی عروقی انتقال غدد لنفاوی (پیوند لنفاوی) جراح گروهی از گره های لنفاوی را از قسمت سالم بدن به منطقه آسیب دیده پیوند می زند و به طور موثری سیستم لنفاوی را بازسازی می کند. این یک روش با بستری و زمان بهبودی چند روزه قبل از از شروع فعالیت منظم است.

جراحی لنف ادم با انتقال غدد لنفاوی

پیوند پوست

در روش چارلز (پیوند پوست) بافت آسیب دیده برداشته می شود و جراح شما بخشی از آن را به عنوان پیوند پوست برای ترمیم ناحیه استفاده می کند. پیوندهای پوستی بعد از عمل نیاز به مراقبت گسترده تری از محل عمل دارند و بازگشت به فعالیت طبیعی تا یک ماه طول می کشد.

پس از جراحی لنف ادم ، طی زمان بهبودی، درمان های فیزیکی برای بهبودی جریان مایع لنفاوی در ناحیه های آسیب دیده لازم است تا باعث :

  1. کاهش تورم
  2. افزایش تحرک
  3. و بهبود ظاهر و فیزیک اندام شود…

درمان سریع ورم پا و کنترل و درمان لنف ادم با محصولات فشاری تووآن

تب گیر نمایندگی فروش محصولات فشاری تووآن  ارائه دهنده جوراب ورم پا لنف ادم , آستین ورم دست و انواع بانداژهای لنف ادم با بهترین کیفیت و تضمین اصالت کالا

اگرچه بهبودی کامل برای لنف ادم وجود ندارد ، جراحی لنف ادم یکی از گزینه های درمانی است که تورم و ناراحتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در مورد بهترین گزینه های درمانی ا با پزشک خود صحبت کنید. درباره گزینه های درمانی اطلاعات بیشتری کسب کنید