اگر قصد دارید در آینده عمل جراحی انجام دهید ، ممکن است علاقه مند باشید که بدانید چگونه می توانید سریع تر دوره نقاهت را پشت سر بگذارید و سریعتر به محل کار خود بازگردید و شاید حتی سریعتر به باشگاه برگردید. سرعت زمان بهبودی ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد ، اما به یاد داشته باشید که کیفیت روند بهبودی شما بسیار مهم است.
یک موقعیت عالی برای شروع سفر بهبودی ، دستورالعمل های ترخیص شما است. آنها را با دقت بخوانید، مطمئن شوید که همه کلمات را متوجه شده اید و اگر سوالی دارید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

نکات لازم برای دوره نقاهت بعد از جراحی

در این مقاله ، ۱۰ نکته ارائه شده که در ریکاوری عمل جراحی و بعد از آن می تواند به شما کمک کند و همچنین سرعت و کیفیت روند بهبودی را تضمین کند.

۱. دستورالعمل های جراح را دنبال کنید.

راه دوری نخواهد رفت اگر شما از این دستورالعمل ها پیروی کنید. بسیاری از بیماران پس از جراحی از دستورالعمل هایی که دوست دارند پیروی می کنند و بقیه را نادیده می گیرند که کار اشتباهی است زیرا همیشه دلیلی برای یک دستورالعمل وجود دارد.

برخی از قوانین ممکن است سبک زندگی شما را محدود کند، مانند اینکه به شما گفته می شود در چند هفته اول پس از جراحی، حمام نکنید، شنا نکنید، یا هر چیزی سنگین‌تر از ۱۰ پوند را بلند نکنید. به‌جای پشت کردن به این دستورالعمل ها با پزشک خود تماس بگیرید و دلیل این دستورالعمل ها را جویا شوید.

تسریع در دوران نقاهت بعد از جراحی

 

حتما بخوانید : مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم 

۲. بعد از عمل برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از بیماران مراقبت های پیگیری و فالوآپ بعد از عمل را انجام نمی دهند. اگر احساس خوبی دارید و روند بهبودی زخم شما مشکلی ندارد، ممکن است یک قرار ملاقات با پزشک از نظر شما هزینه ای غیر ضروری و اتلاف وقت به نظر برسد. اما هیچ چیز نمی تواند بدون دلیل باشد.

جراح شما می‌خواهد بداند چه احساسی دارید و روند بهبودی زخم شما چگونه است ، اما ممکن است به دنبال علائم دیگری مانند نشانه عفونت باشد که ممکن است از آنها مطلع نباشید. دوز داروهای شما ممکن است تغییر کند، بنابراین به هیچ وجه قرار ملاقات های بعدی خود را نادیده نگیرید.

۳. جلوگیری از عفونت در دوره نقاهت 

پیشگیری از عفونت برای داشتن یک نتیجه عالی امری حیاتی است

شستن دست‌ها قبل از لمس زخم و برش جراحی یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در دوران نقاهت جراحی انجام دهید.

عفونت محل جراحی بسیار نادر است و معمولاً در عرض ۳۰ روز پس از جراحی رخ می دهد. با این حال، ارزش این را دارد که از پزشک خود بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید تا پوست خود را از عفونت محافظت کنید.

۴. جای زخم و برش جراحی خود را بررسی کنید.

نگاه کردن به برش جراحی ممکن است برای شما خوشایند نباشد اما باید چندین بار در روز به خوبی به برش خود نگاه کنید. آیا محل برش صورتی است یا قرمز؟ آیا زخم نیاز به تخلیه دارد و اگر وجود دارد چه رنگی است؟ آیا بخیه ها یا منگنه ها سالم هستند؟

جای زخم و برش جراحی

 

این سوالات بسیار مهم هستند و بررسی برش جراحی و جای زخم به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا روند بهبودی محل جراحی شما ادامه دارد یا اینکه عفونت کرده است.

۵. از برش جراحی به درستی مراقبت کنید.

باور کنید یا نه، بسیاری از بیماران برای تمیز نگه داشتن زخم خود زیاده روی می کنند. آنها می خواهند آن را تمیز کنند و پوسته هایی که در اطراف آن ایجاد می شود را از بین ببرند. یا می خواهند از الکل یا پراکسید استفاده کنند تا این ناحیه عاری از میکروب باشد. اگر جراح شما دستور انجام هر یک از این کارها را بدهد مشکلی ندارد در غیر اینصورت شستشوی ملایم با آب و صابون کافی است.

ممکن است برای شما خوشایند نباشد ، اما داشتن دلمه روی منگنه های جراحی طبیعی است. حذف آنها می تواند روند بهبودی را به تاخیر بیندازد. به طور مشابه، خیساندن برش می تواند مضر باشد زیرا می تواند خط برش را ضعیف کند. به همین دلیل، بسیاری از جراحان پس از جراحی، دوش گرفتن را به جای حمام کردن توصیه می کنند و اغلب در مراحل اولیه بهبودی شنا را ممنوع می کنند.

۶. درست بنوشید و بخورید.

بسیاری از افراد پس از جراحی و “دوره نقاهت” اشتهای خود را از دست می دهند. آنها ممکن است احساس تهوع، یبوست یا احساس گرسنگی داشته باشند. اما هیدراته ماندن و داشتن یک رژیم غذایی سالم بعد از جراحی می تواند به روند بهبودی کمک کند، عوارض آن را به حداقل برساند و به شما کمک کند تا از عوارض جانبی ناخواسته بیهوشی عبور کنید.

حتما بخوانید : ۱۵ خوراکی مفید | بهترین میوه بعد از جراحی | رژیم غذایی بعد از عمل لیپوساکشن

ممکن است برای اصلاح رژیم غذایی خود به کمک نیاز داشته باشید، بنابراین برای درخواست کمک خجالتی نباشید. ارائه دهنده شما احتمالا ایده های عملی زیادی برای شما دارد تا زمانی که اشتهای شما برگردد.

رژیم غذایی بعد از جراحی

 

خوردن یعنی شفا
اگر بدن شما انرژی مورد نیاز برای بهبودی را نداشته باشد، دوره نقاهت و روند بهبودی سختی خواهید داشت.

۷. با احتیاط سرفه و عطسه کنید.

سرفه و عطسه کردن بعد از عمل جراحی به چالش جدی تبدیل می شود؟ بنابراین اگر روی شکم برش یا زخمی داشته باشید ، اگر به روش اشتباه سرفه یا عطسه کنید، می تواند آسیب جدی به آن وارد شود .

یک برش جدید آسیب پذیر است و یک عطسه شدید می تواند باعث باز شدن آن شود. بنابراین هنگام سرفه یا عطسه کردن باید محل زخم را محکم نگه دارید. می توانید این کار را با دستان خود یا با پوشاندن ناحیه با بالش انجام دهید. این فشار ملایم به سالم ماندن بخیه ها کمک می کند.

مهاربندی یا محکم نگهداشتن جای زخم با تمرین آسان‌تر می‌شود. حتی ممکن است به یکی از عادات شما تبدیل شود. فقط سعی نکنید سرفه را خفه کنید. سرفه به پیشگیری از ذات الریه کمک می کند.

۸. بدانید چه زمانی باید به اورژانس مراجعه کنید.

دستورالعمل‌های پس از عمل جراحی باید دارای علائم هشداردهنده‌ای باشد که قبل از درخواست کمک اضطراری باید به آنها توجه کنید. اما به طور کلی، اگر خونریزی دارید، مشکل تنفس دارید، نمی توانید غذا/آب در معده خود نگه دارید، نمی توانید ادرار کنید یا علائم واضح عفونت دارید، باید به پزشک مراجعه کنید و اگر نمی توانید با جراح خود تماس بگیرید، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی اولیه یا اتاق اورژانس باید ایستگاه بعدی شما باشد.

مراقبت های دوران نقاهت بعد از جراحی

 

ارائه‌دهنده شما بدون شک موافقت می‌کند: عاقلانه است که در حین دوران نقاهت پس از جراحی محتاط باشید.

۹. درد خود را کنترل کنید.

کنترل درد پس از جراحی بسیار مهم است. برخی از بیماران در برابر این ایده مقاومت می‌کنند، یا به این دلیل که می‌ترسند گرفتار آن شوند، دارو را نشانه ضعف می‌دانند، یا احساسی که پس از مصرف داروهای تجویزی دارند را دوست ندارند.

اگر آنقدر درد دارید که نمی توانید سرفه کنید، خود را در معرض خطر ابتلا به ذات الریه قرار می دهید و اگر برای راه رفتن بیش از حد درد دارید، در معرض خطر لخته شدن خون و ذات الریه هستید. نگه داشتن درد در سطح قابل تحمل در روند بهبودی با شما همراه است.

دو نکته دیگر ممکن است به شما کمک کند: داروهای ضد درد خود را با آب کافی بنوشید. داروها می توانند منجر به کم آبی بدن و یبوست شوند و آب هضم غذا را آسان می کند.همچنین داروهای خود را به طور منظم طبق دستور مصرف کنید. شما از درد جلوتر خواهید ماند (به جای “تعقیب” آن) و احتمالاً خواب بهتری نیز خواهید داشت. خواب باعث تسهیل روند بهبودی می شود.

۱۰. حرکت کنید.

پیاده روی در دوره نقاهت بعد از جراحی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای بهبودی خود انجام دهید. یک یا دو ساعت یکبار پیاده روی سریع در اطراف خانه می تواند به پیشگیری از عوارض جدی مانند ترومبوز ورید عمقی (DVT) (لخته شدن خون) و ذات الریه کمک کند.

پیاده روی بعد از جراحی

 

پیاده روی روشی ملایم برای بازگشت به فعالیت بدنی است. همچنین می تواند به شما کمک کند که سریعتر به فعالیت های عادی خود بازگردید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم

پیروی از دستورالعمل‌های جراح پس از عمل و مراجعه به پزشک برای معاینه پس از جراحی بسیار اهمیت دارد. سایر مراحل نیز مهم هستند، مانند مراقبت از زخم ، خوردن و نوشیدن مناسب برای بازیابی قدرت و کنترل درد. حتی یک چیز “کوچک” مانند یادگیری نحوه صحیح سرفه و عطسه کردن می تواند تفاوت زیادی در میزان سرعت بهبودی شما ایجاد کند.

علاوه بر نکات گفته شده برای کاهش ورم و وضعیت  ناف بعد از ابدومینوپلاستی و انواع جراحی شکم پوشیدن گن بعد از جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوشیدن گن باعث می شود عوارض ناشی از جراحی کاهش یابد و دوره نقاهت کوتاه تری داشته باشید.

برای داشتن احساس راحتی در دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی شکم می توانید از گن های بعد از جراحی فاجات بهره ببرید و از مزایای آن استفاده کنید.

گن بعد از جراحی فاجات

 

خرید گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

به هر دلیلی، تعداد بسیار زیادی از افراد به طور شگفت‌انگیزی دستورالعمل‌های پس از عمل خود و دوره نقاهت را دنبال نمی‌کنند و سپس تعجب می‌کنند که چرا بهبودی آنها اینقدر طول می‌کشد. بدن شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد و با عجله برخورد نمی کند. نادیده گرفتن مراحل مهم نیز کمکی نخواهد کرد. سعی کنید به یاد داشته باشید که موفقیت در بهبودی شما تا حد زیادی به میزان پیروی از دستورالعمل‌های پس از عمل بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *