علت ورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از هر عمل زیبایی باید انتظار ورم یا آب آوردن شکم  را داشته باشیم . شکم نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولا در چهار هفته اول پس از جراحی میزان ورم کاهش می یابد ، حتی ممکن است حدود شش ماه طول بکشد تا ورم بعد از عمل کاملا برطرف شود . بنابراین ، ما در اینجا مراحلی را معرفی می کنیم که می توانید بعد از عمل زیبایی شکم برای کاهش تورم از آنها بهره ببرید.

نکاتی برای جلوگیری از تجمع مایع بعد از عمل ابدومینوپلاستی

هر بیمار پس از جراحی شکم به طور متفاوتی بهبود می یابد. فاکتورهای زیادی وجود دارد که در ترمیم شکم موثر هستند. شیوه زندگی و سایر عوامل مانند سیگار کشیدن ، وضعیت سلامتی و جسمانی ، سن و … همه در روند بهبودی نقش دارند. بهترین راه برای تسریع در روند بهبودی ، پیروی از دستورالعمل های پزشک معالج بعد از عمل است. که باعث بهبودی کامل می شود و میزان تورم را به حداقل می رساند.

تورم  یا آب آوردن شکم بعد از آبدومینوپلاستی می تواند باعث ناراحتی شود ، بنابراین کاهش آن می تواند روند بهبودی شما را آسان کند. خبر خوب این است که ما چندین نکته مورد تأیید پزشک برای کمک به حداقل رساندن ورم بعد از عمل و بهبودی سریعتر و آسانتر به شما ارائه می دهیم.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

۱- استراحت برای کاهش تورم

معمولا داشتن احساس خستگی پس از جراحی امری متداول است و دلیل آن این است که بدن برای بهبودی بیشتر از حد معمول فعالیت می کند.
داشتن خواب کافی و آسان گرفتن آن در چند هفته اول پس از جراحی بسیار مهم است. همانطور که استراحت می کنید ، سیستم ایمنی بدن شما کار می کند. استراحت به بدن اجازه می دهد تا روی بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده تمرکز کند.
تنها خواب کافی موثر نیست بلکه محدود کردن فعالیت ها در طول روز نیز می تواند بسیار موثر باشد. اما برای هر بیمار امکان پذیر نیست که بدون حرکت در رختخواب باقی بماند و ممکن است برای انجام کارها , کمک به بچه ها یا انجام کارهای اضافه وسوسه شود. بنابراین لازم نیست در زمان بهبودی به طور کامل در رختخواب بمانید اما بهتر است انرژی خود را برای بهبودی ذخیره کنید و صرف کارهای دیگر نشود.

علت آب آوردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی

 

ورزش بیش از حد می تواند باعث کند شدن روند بهبودی شود ، به دلیل اینکه می تواند بافت های بهبود یافته را تحریک کند و فشار و استرس را روی بدن افزایش دهد. در نتیجه تورم و التهاب می تواند افزایش یابد. بنابراین بهتر است پاهای خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید و بیشتر آرام شویدو لطف بزرگی در حق بدن خود انجام دهید.

به دنبال جراحی ، به طور موقت تحرک داشتن محدود می شود. داشتن فعالیت و حرکت در چند هفته اول بهبودی مناسب نیست. کارهای خانه ، ورزش و فعالیت شدید حداقل برای چهار تا شش هفته پس از عمل غیرمجاز است. با این حال ، هر ساعت چند دقیقه پیاده روی گزینه مناسبی است. فعالیت سبک می تواند با فعال نگه داشتن سیستم گردش خون از لخته شدن خون جلوگیری کند و تجمع مایعات را کاهش دهد.

۲- اهمیت پوشیدن گن بعد از ابدومینوپلاستی

پزشک بعد از جراحی پوشیدن گن مخصوص ابدومینوپلاستی را برای شما تجویز می کند. پوشیدن گن طبق دستورالعمل ارائه شده توسط پزشک در کاهش ورم و وضعیت ناف بعد از عمل ابدومینوپلاستی اهمیت زیادی دارد.

گن بعد از جراحی یک گن پزشکی تنگ است که با فشار ملایم به شکم هنگام بهبودی ، از آب وردن شکم بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری می کند. لباس های فشاری نه تنها تورم را تسکین می دهند ، بلکه می توانند از باز شدن زخم ها نیز جلوگیری کنند. علاوه بر این ، آنها می توانند کبودی را کاهش دهند ، از زخم در برابر عفونت محافظت کنند ، بهبودی سریع ، تسکین احساس ناراحتی و درد ، به شکل دادن شکم کمک می کنند ، و حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گن بعد از جراحی می تواند خطر زخم کلوئید را کاهش دهد.

فواید گن بعد از جراحی

 

هر چقدر عمل ابدومینوپلاستی شکم پیچیده تر باشد ، مدت زمان پوشیدن گن بعد از جراحی طولانی تر می شود. که معمولا چهار تا شش هفته لازم است. اما برای عمل زیبایی شکم مینی تامی تاک مدت زمان پوشیدن گن برای دو هفته کافی است.

انتخاب گن مناسب برای تامی تاک می تواند دشوار باشد. همه لباس ها یکسان نیستند. هرچه لباس راحت تر و با کیفیت تر باشد ، پوشیدن آن نیز راحت تر خواهد بود.

بهترین گن بعد از جراحی دارای درزهای مسطح است که از زیر لباس قابل مشاهده نباشد ، پارچه آن رطوبت گیر و دارای قابلیت تنفس است ، به راحتی پوشیده می شود و دارای خاصیت ضد باکتریی برای کاهش خطر عفونت است. پوشیدن لباس طبق دستورالعمل جراح می تواند به طور چشمگیری ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی را کاهش دهد.

بهبودی سریع با گن بعد از جراحی فاجات

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

۳- مراقبت از درن های جراحی شکم

حذف درن ها مزایای زیادی دارد. جدیدترین تکنیک های ابدومینوپلاستی استفاده از درن را به حداقل می رسانند. اما در روش های قدیمی ممکن است هنوز نیاز به استفاده از درن باشد.

بسیاری از جراحان زیبایی امروزه از درن ها استفاده می کنند. درن ها لوله های نازک و کوچکی هستند که برای خارج شدن خون و مایعات اضافی از محل جراحی در پوست قرار می گیرند و از تجمع مایعات در شکم بعد از آبدومینوپلاستی جلوگیری می کند.

درن ها معمولا نیاز به نگهداری دارند. تمیز نگه داشتن درن بسیارمهم است. جراح شما در مورد نحوه مراقبت و نگهداری از درن ها توصیه های به شما ارائه می دهد . به طور معمول ، آنها باید سه بار در روز تخلیه شوند.

ثبت مقدار مایعاتی که هر بار خارج می شود به جراح شما کمک می کند تا بفهمد چه زمانی آماده برداشتن هستند ، به طور متوسط سه تا هفت روز بعد از جراحی (بعضی اوقات بیشتر بستگی دارد) نیاز به درن می باشد. آنتی بیوتیک ها معمولاً هنگام قرار دادن درن ها تجویز می شوند.

نکته اصلی این است که روش های جدید تامی تاک بدون درن تورم کمتری نسبت به روش های قدیمی ایجاد می کنند. اگر برای کاهش ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی و تجمع مایعات از درن استفاده شده باید به خوبی از آن مراقبت کنید تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می کنند و از آب آوردن شکم جلوگیری می کند.

درن پزشکی برای جلوگیری از آب آوردن شکم

 

۴- استفاده از داروهای ضد التهاب برای کاهش ورم بعد از ابدومینوپلاستی

التهاب و تورم یک پاسخ طبیعی پس از هر عمل جراحی است. داروهای ضد التهاب یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش تورم  و جلوگیری از تجمع مایعات بعد از عمل ابدومینوپلاستی است. با این حال ، قبل از شروع مصرف این یا هر دارویی ، حتماً این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. حتی داروهای بدون نسخه نیز باید ابتدا توسط پزشک تأیید شوند.

ضد التهاب های متداول OTC شامل ایبوپروفن ، ناپروکسن و آسپرین است. برخی از داروهای ضد التهاب می توانند خون را رقیق کرده و باعث ایجاد مشکلات لخته خون شوند ، به همین دلیل ضروری است که از جراح خود بپرسید چه زمانی می توانید با خیال راحت مصرف این داروها را پس از جراحی شروع کنید.

ضد التهاب ها به عنوان NSAID نیز شناخته می شوند. آنها باعث کاهش پروستاگلاندین ها می شوند. پروستاگلاندین یک نوع مواد شیمیایی در بدن هستند که باعث التهاب می شوند. NSAID ها به سرعت درد و التهاب را کاهش می دهند ، با این حال استفاده طولانی مدت از آنها توصیه نمی شود. آنها همچنین می توانند باعث خونریزی شوند ، به همین دلیل مهم است که بلافاصله پس از جراحی از آن استفاده نکنید.

رعایت دستورالعمل های جراح در این مورد بسیار حیاتی است. عدم انجام این توصیه ها می تواند باعث ایجاد عوارض جدی شود. اگرچه شما در مورد ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی نگران هستید ولی ایمن بودن بهتر از نگرانی و دلواپسی است.

دارو برای کاهش ورم بعد از ابدومینوپلاستی

 

۵- غذای سالم بخورید و آب بنوشید.

غذا سوخت بدن شماست. یک رژیم غذایی سالم برای بهبودی سریع لازم است. بعد از جراحی ، بدن شما برای بهبودی سریع به ویتامین ها و مواد مغذی نیاز دارد.

بهترین منبع مواد مغذی از مواد غذایی حاصل می شود. اگر در نظر دارید از مکمل های ویتامین برای بهبودی سریعتر استفاده کنید ، جراح شما باید ابتدا آنها را تایید کند تا اطمینان حاصل کند که هیچ تاثیر بدی برای شما نخواهد داشت. به عنوان مثال ، مصرف مکمل های ویتامین E پس از جراحی می تواند خون را رقیق کرده و باعث خونریزی شود.

قبل از روز جراحی ، یخچال خود را با میوه ها و سبزیجات تازه پر کنید. غلات کامل و فیبر نیز گزینه های خوبی هستند. از مصرف غذاهای شیرین ، شور یا فرآوری شده خودداری کنید زیرا باعث احتباس مایعات می شوند. نوشیدن مقدار زیادی آب یک ایده هوشمندانه است. آب سموم را دفع کرده و بدن را هیدراته نگه می دارد که هر دو برای بهبود و کاهش التهاب مفید هستند.

حتما بخوانید : ۱۵ خوراکی مفید بعد از جراحی زیبایی شکم و رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن 

۶- پانسمان زخم

فکر می کنید همه باند ها یکسان هستند؟ دوباره فکر کنید. امروزه پانسمان های پیشرفته ای برای زخم در دسترس جراحان وجود دارد. برخی از آنها حتی می توانند ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی را کاهش دهند.

پانسمان های فشار منفی PICO از مکش مجهز به باتری برای از بین بردن مایعات اضافی از محل زخم با استفاده از فناوری AIRLOCK استفاده می کند. این پانسمان راحت و نرم است و علاوه بر کاهش تورم ، فواید دیگری نیز دارد. به گفته سازنده ، آنها از زخم در برابر باکتری محافظت می کنند و باعث بهبود ظاهر زخم های ابدومینوپلاستی می شوند.

پانسمان برای جلوگیری از تجمع مایعات

 

۷- قرار های بعدی را فراموش نکنید

بعد از عمل برای کنترل روند بهبودی باید به پزشک جراح مراجعه کنید. اگر در مورد ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی سوالی دارید یا در مورد آن نگران هستید ، این قرار ملاقات فرصتی به شما می دهد که آن را با پزشک خود در میان بگذارید. مراجعه های بعدی به پزشک می تواند بسیار مفید باشد زیرا جراح می تواند بررسی کند که آیا گن بعد از جراحی به درستی پوشیده شده است. گن نباید خیلی گشاد یا خیلی تنگ باشد.

دنبال کردن تمام دستورالعمل های جراح اهمیت زیادی دارد. انجام این کار بهترین راه برای کاهش ورم بعد از عمل ابدومینوپلاستی است. استراحت کنید ، غذاهای سالم بخورید ، آب بنوشید ، از گن بعد از جراحی استفاده کنید و در تمام قرارهای بعدی خود شرکت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *