چربی انباشته شده در ناحیه شکم علاوه بر اینکه یک مزاحم برای زیبایی اندام است باعث می شود شما در لباس احساس راحتی نداشته باشید. همچنین داشتن شکم بزرگ در بسیاری از آقایان باعث کاهش اعتماد به نفس و انزوای آنها می شود. آیا به لاغری شکم فکر می کنید؟

جدای از زیبایی و تناسب اندام این چربی انباشته شده در ناحیه شکم بسیار مضر است و می تواند یکی از اصلی ترین عوامل بیماری دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی باشد. بنابراین رژیم لاغری شکم بزرگ اهمیت زیادی دارد.

ما نیز با شما موافقیم که آب کردن چربی های شکم کار سختی است و شاید برای شما سوال باشد برای لاغری شکم چه بخوریم ؟ بنابراین در این مقاله چندین راهکار آسان و طبیعی برای شما آماده کرده ایم که با انجام آنها می توانید در کم ترین زمان ممکن به شکمی صاف و تخت دست یابید.

۱۷ نکته موثر برای لاغری سریع شکم

در اینجا ۱۷ نکته برای لاغری شکم بزرگ ارائه شده است که مورد تایید مطالعات علمی می باشد و با انجام آنها می توانید راحت تر از شر چربی های شکم راحت شوید.

17 نکته موثر برای لاغری سریع شکم

 


لاغری شکم در مرکز خرید انواع گن لاغری اصل

 

۱- برای لاغری شکم و پهلو فیبر محلول بخورید.

فیبر محلول آب را جذب می کند و ژله ای تشکیل می دهد که باعث بهتر شدن سرعت حرکت غذا در دستگاه گوارش می شود. حبوبات , جو دوسر , تخم کتان , رشته فرنگی , توت ها و آواکادو منابع غنی فیبر محلول هستند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف فیبر محلول به شما احساس سیری می دهد و باعث می شود که شما به طور طبیعی کمتر غذا بخورید و لاغر شوید. همچنین در کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی بسیار موثر است. علاوه براین فیبر محلول می تواند در کاهش چربی شکم موثر باشد.

یک مطاله در یک دوره پنج ساله روی ۱۱۰۰ بزرگسال نشان داد که به ازای ۱۰ گرم افزایش مصرف فیبر محلول ۳.۷ درصد چربی های شکم کاهش می یابد.

۲- غذاهایی باعث لاغری شکم می شود که چربی ترانس نداشته باشد.

چربی ترانس با پمپاژ هیدروژن در چربی های اشباع نشده ساخته می شود مانند روغن سویا. چربی های ترانس در برخی از مارگارین ها یافت می شود یا به غذاهای بسته بندی شده اضافه می شود.

چربی ترانس باعث بیماری های قلبی , انباشت چربی در ناحیه شکم و مقاومت در برابر انسولین می شود. بنابراین برای سلامتی و کاهش چربی های شکم هنگام خرید برچسب مواد غذایی را به دقت بررسی کنید و از خرید مواد غذایی حاوی چربی ترانس خودداری کنید. غذاهایی باعث لاغری شکم می شود که حاوی چربی ترانس نباشند.

دوری از چربی ترانس برای لاغری شکم

 

۳- پروتئین بیشتری برای لاغری بخورید.

یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن پروتئین است. مصرف بالای پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون PYY می شود که در کاهش اشتها موثر است.همچنین پروتئین میزان متابولیک را بالا می برد و در حفظ توده عضلانی در حین رژیم لاغری بسیار موثر است.

مطالعات نشان می دهند که افرادی که در رژیم غذایی خود از پروتئین زیادی استفاده می کنند نسبت به افرادی که پروتئین کمتری مصرف می کنند, در ناحیه شکم چربی کمتری دارند. بنابراین غذاهایی باعث لاغری شکم می شود که سرشار از پروتئین باشد.

حتماً برای لاغری شکم در هر وعده غذایی از منابع سرشار از پروتئین مانند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات ، پروتئین آب پنیر یا لوبیا استفاده کنید.

۴- کاهش سطح استرس برای لاغری شکم بزرگ

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی باعث تولید کورتیزول می شود که به عنوان هورمون استرس شناخته شده است. و با افزایش استرس چربی ناحیه شکمی افزایش می یابد.

تحقیقات نشان می دهد سطح بالای کورتیزول باعث افزایش اشتها شده و سپس در بزرگ شدن شکم بسیار موثر است. برای کاهش استرس و چربی های ناحیه شکم می توانید ورزش های لذت بخشی مثل یوگا یا مدیتیشن انجام دهید.

کاهش سطح استرس برای لاغری شکم بزرگ

 

۵- برای لاغری تضمینی شکم بیش از حد غذاهای قندی نخورید.

شکر حاوی فروکتوز است و مصرف بیش از حد آن باعث مبتلا شدن به بیماری های مذمن می شود. مانند :

مطالعات نشان می دهند که بین افزایش چربی شکم و مصرف بیش از حد قند ارتباط مستقیمی وجود دارد. لازم بذکر است که نه تنها قند تصفیه شده باعث افزایش چربی شکم می شود بلکه بهتر است از قندهای سالم مثل عسل نیز به میزان کمی استفاده شود.

برای لاغری تضمینی شکم از قند دوری کنید

مصرف زیاد قند عامل اصلی چاقی در بسیاری از افراد است. مصرف شیرینی و غذاهای فرآوری شده که حاوی قند اضافه هستند را محدود کنید.

۶- دوری از کربوهیدرات ها بخصوص کربوهیدرات های تصفیه شده یک معجزه برای لاغری شکم

کاهش مصرف کربوهیدرات ها یک معجزه برای لاغری شکم است. رژیم های غذایی با کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز باعث کاهش چربی شکم در افرادی می شود که چاق هستند ، در معرض دیابت نوع ۲ هستند و برای زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند.

لازم نیست یک رژیم لاغری کم کربوهیدرات را دنبال کنید. برخی تحقیقات حاکی از آن است که می توان به سادگی با جایگزین کردن کربوهیدراتهای تصفیه شده با کربوهیدراتهای نشاسته ای غیر فرآوری شده سلامت متابولیسم را بهبود بخشید و چربی شکم را کاهش داد.

مصرف بیش از حد کربوهیدرات های تصفیه شده باعث انباشت چربی در ناحیه شکم می شود. مصرف کربوهیدرات خود را کاهش داده یا کربوهیدراتهای تصفیه شده در رژیم غذایی خود را با منابع کربوهیدرات سالم مانند انواع غلات ، حبوبات یا سبزیجات جایگزین کنید.

دوری از کربوهیدرات های تصفیه شده برای لاغری شکم

 

۷- بعضی از چربی های آشپزی را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

یکی از سالم ترین چربی ها برای لاغری شکم روغن نارگیل است. مطالعات نشان می دهد زنجیره متوسط چربی در روغن نارگیل می تواند در افزایش سوخت و ساز بدن موثر باشد. همچنین برخی از مطالعات نشان دادند که روغن نارگیل می تواند در لاغری شکم نیز موثر باشد.

در مطالعه ای در یک دوره ۱۲ هفته ای مردان چاق توانستند با مصرف روزانه روغن نارگیل ۲.۸۶ سانتیمتر از دور کمر خود از دست بدهند بدون اینکه در رژیم غذایی و یا تمرین های ورزشی خود تغییری ایجاد کنند.

برای کاهش چربی شکم ، بهتر است روزانه حدود ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل مصرف کنید که این مقدار در بیشتر مطالعات استفاده شده و نتایج خوبی برای لاغری شکم دارد.

روغن نارگیل همچنین کالری بالایی دارد . بنابراین به جای اضافه کردن چربی اضافی به رژیم غذایی خود ، مقداری از چربی هایی که قبلاً می خورید را با روغن نارگیل جایگزین کنید.

روغن نارگیل

 

۸- برای لاغری شکم بزرگ ورزش استقامتی انجام دهید.

تمرینات استقامتی ، به عنوان وزنه برداری یا تمرینات قدرتی شناخته می شود و برای حفظ و بدست آوردن توده عضلانی بسیار موثر هستند. بر اساس مطالعات انجام شده در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب، ورزش های قدرتی ممکن است برای لاغری شکم مفید باشند.

ورزش استقامتی برای لاغری شکم

در حقیقت ، یک مطالعه در نوجوانانی که چاق بودند , نشان داد که ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش هوازی منجر به بیشترین کاهش چربی احشایی (شکمی) می شود.

اگر قصد دارید وزنه برداری را شروع کنید ، ایده خوبی است که با یک فرد متخصص مشورت کنید. در کنار ورزش کردن پوشیدن گن لاغری می تواند در فرم دهی و لاغری شکم موثر باشد. گن لاغری معده را فشرده کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کند. همچنین گن لاغری ساعت شنی به فرد انگیزه می دهد که بیشتر برای لاغری تلاش کند.

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

۹- ساده ترین روش برای لاغری شکم از نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید.

نوشیدنی های شیرین شده با قند حاوی فروکتوز مایع هستند که می تواند باعث انباشت چربی در ناحیه شکم شود. مطالعات نشان می دهد مصرف نوشیدنی های شیرین باعث افزایش چربی در کبد می شود.

دوری از نوشابه گازدار و لاغری تضمینی شکم

یک مطالعه ۱۰ هفته ای نشان داد که افرادی که مقدار زیادی نوشیدنی شیرین حاوی فروکتوز استفاده کردند , حجم چربی شکمی در آنها به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافت. بنابراین به نظر می رسد که نوشیدنی های قندی حتی از غذاهای خیلی شیرین هم بدتر هستند.

برای لاغری شکم بزرگ ، بهتر است نوشیدنی های شیرین شده با قند مصنوعی مانند نوشابه ، چای شیرین و … دوری کنید.

۱۰- داشتن خواب کافی ساده ترین روش برای لاغری شکم

خواب برای بسیاری از جنبه های سلامتی شما از جمله وزن مهم است. مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کافی ندارند ، چاق می شوند که شامل چربی شکم نیز می شود .

یک مطالعه ۱۶ ساله در بیش از ۶۸۰۰۰ زن نشان داد که افرادی که کمتر از پنج ساعت در شب می خوابند بیشتر از کسانی که هفت ساعت یا بیشتر در شب می خوابند ، چاق می شوند. علاوه بر اینکه حداقل هفت ساعت در شب می خوابید ، اطمینان حاصل کنید که خواب کافی و با کیفیتی دارید.

۱۱- برای لاغری بر میزان غذای مصرفی و تمرینات ورزشی نظارت کنید.

چیزهای زیادی می توانند به شما در کاهش وزن و لاغری شکم کمک کنند ، اما برای حفظ وزن مصرف کالری کمتر از نیاز بدن بسیار موثر است. نگه داشتن دفتر خاطرات غذایی یا استفاده از یک ردیاب یا برنامه غذای آنلاین می تواند به شما کمک کند که بر میزان مصرف کالری نظارت داشته باشید .

علاوه بر این ، ابزارهای ردیابی مواد غذایی به شما کمک می کند میزان مصرف پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و ریز مغذی ها را ببینید. بسیاری از آنها به شما امکان را می دهند که ورزش و فعالیت بدنی خود را ثبت کنید.

۱۲- برای لاغری هر هفته ماهی چرب بخورید.

شاید برای شما سوال باشد که برای لاغری شکم چه بخوریم , ماهی های چرب فوق العاده سالم هستند. ماهی های چرب با داشتن پروتئین سالم و چربی های امگا ۳ می توانند از شما در برابر بیماری ها محافظت کنند. برخی شواهد نشان می دهند که چربی های امگا ۳ به لاغری شکم کمک می کند.

مطالعات انجام شده و تجربیات لاغری شکم در بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری کبد چرب نشان می دهد که مکمل های روغن ماهی می توانند چربی های کبدی و شکمی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

باید در ۲-۳ وعده غذایی در هفته ماهی چرب گنجانده شود. انتخاب های خوب شامل ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ساردین ، ماهی خال مخالی و ماهی کولی است.

برای لاغری شکم چه بخوریم

 

۱۳-نوشیدن آب میوه را متوقف کنید.

اگرچه آب میوه ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تأمین می کند ، اما به اندازه سودا و سایر نوشیدنی های شیرین به میزان زیادی دارای قند است. نوشیدن بیش از حد آبمیوه می تواند موجب انباشت چربی در شکم شود.

برای یک وعده ۲۴۰ میلی لیتر آب سیب شیرین نشده حاوی ۲۴ گرم شکر است که نیمی از آن فروکتوز است. برای کمک به لاغری شکم ، آب میوه را با آب ، چای شیرین نشده یا آب گازدار با یک برش لیمو جایگزین کنید.

۱۴- برای کاهش چربی شکم سرکه سیب به رژیم لاغری خود اضافه کنید.

سرکه سیب برای سلامتی مزایای زیادی دارد از جمله کاهش سطح قند خون. یک مطالعه ۱۲ هفته ای کنترل شده برای مردان چاق نشان داد ، افرادی که روزانه ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب (۱۵ میلی لیتر) سرکه سیب مصرف می کنند ، نیم اینچ (۱.۴ سانتی متر) دور کمر آنها کاهش یافته است.

مصرف ۱-۲ قاشق غذا خوری (۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر) سرکه سیب در روز برای بیشتر افراد بی خطر است و می تواند در لاغری شکم موثر باشد. لازم بذکر است که سرکه سیب را حتما با آب رقیق کنید ، زیرا سرکه بدون آب می تواند به مینای دندان آسیب بزند.

کاهش چربی شکم با سرکه سیب

 

۱۵-برای لاغری شکم پروبیوتیک بخورید.

پروبیوتیک ها باکتری هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل ها وجود دارند. آنها برای سلامتی فواید زیادی دارند، که می توان به سلامتی روده و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی اشاره کرد.

محققان دریافتند که انواع مختلف باکتری در تنظیم وزن نقش دارند و داشتن تعادل مناسب می تواند به لاغری از جمله لاغری شکم موثر باشد.

مکمل های پروبیوتیک به طور معمول حاوی چندین نوع باکتری هستند ، بنابراین حتماً یکی از آنها را خریداری کنید که یک یا تعداد بیشتری از این باکتری ها را در اختیار شما قرار دهد.

۱۶- رژیم فستینگ متناوب یا روزه داری را برای لاغری امتحان کنید.

یکی از روش های محبوب برای لاغری رژیم فستینگ متناوب است. یک روش محبوب روزه داری شامل روزه گرفتن برای یک یا دو بار در هفته به مدت ۲۴ ساعت است یا روزه گرفتن به صورت روزانه به مدت ۱۶ ساعت که مدت غذا خوردن فقط در ۸ ساعت در روز خلاصه می شود.

مطالعات روزه داری متناوب نشان داد که روش روزه داری به مدت ۲۴ ساعت در یک رو هفته ۶ تا ۷ درصد چربی های شکم را کاهش می دهد.

رژیم فستینگ برای لاغری

 

۱۷- برای کاهش چربی شکم چای سبز بنوشید.

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. این ماده حاوی کافئین و آنتی اکسیدان(EGCG) است که هر دو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند

EGCG نوعی کاتچین است که چندین مطالعه نشان می دهد ممکن است در لاغری شکم مؤثر باشد. این ترکیب ممکن است زمانی تقویت شود که مصرف چای سبز با ورزش ترکیب شود .

ورزش لاغری شکم در ۷ روز

برای چربی سوزی شکم می توانید ورزش های زیر را انجام دهید :

۱- دویدن برای لاغری شکم

دویدن یک ورزش هوازی است و می تواند در چربی سوزی شکم و پهلو بسیار موثر است. برای اثر بخشی بیشتر بهتر است سرعت و شدت دویدن را تغییر دهید. دویدن عصرگاهی بهترین زمان دویدن برای چربی سوزی شکم است. دویدن در یک ساعت باعث سوزاندن ۷۰۰ کالری می شود.

دویدن برای چربی سوزی شکم

 

۲- ورزش هوازی ایروبیک

یکی از ورزش های موثر برای لاغری شکم ایروبیک است که دفعات و مدت زمان انجام آن اهمیت زیادی دارد. ورزش اروبیک می تواند باعث سوزانده شدن ۲۶۰ کالری در ساعت شود.

۳- دوچرخه سواری

با دوچرخه سواری شما می توانید در نیم ساعت ۸۰ تا ۶۵۰ کالری بسوزانید. البته میزان چربی سوزی بستگی به سطح متابولیک بدن و میزان وزن شما دارد. دوچرخه سواری برای لاغری شکم در یک هفته ایده آل است.

۴- شنا کردن برای لاغری شکم

۵- حرکت پروانه یا جامپینگ جک

حرکت پروانه تمام اعضای بدن را درگیر می کند و یک حرکت عالی برای تقویت هسته مرکزی بدن است. این حرکت باعث سلامت قلب می شود و می تواند در لاغری شکم موثر باشد.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو در یک هفته

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو در یک هفته

۱- کاهش دادن وعده های غذایی 

برای لاغری شکم در یک هفته یک روش عالی کاهش دادن میزان وعده غذایی است. بنابراین بهتر است به جای خوردن سه وعده کامل و وعده های کمتر با فاصله دو تا ۳ ساعت بخورید به دلیل اینکه در افزایش متابولیسم بدن و لاغری شکم بسیار موثر است.

۲- در رژیم غذایی خود غذاهای سرشار از پتاسیم بگنجانید.

غذاهای سرشار از پتاسیم مانند آووکادو ، موز ، پاپایا ، انبه ، طالبی و ماست برای کاهش نفخ بسیار موثر است. این امر به این دلیل است که پتاسیم یک ادرارآور طبیعی است و به کاهش پف بدن کمک زیادی می کند.

۳- برای لاغری آجیل و توت بخورید.

یکی از راه های مقابله با چربی خوردن انواع توت است. به دلیل اینکه به سلولهای چربی در تولید “آدیپونکتین” ( adiponectin )کمک می کنند ، هورمونی که ضمن کاهش قند خون به کاهش التهاب نیز کمک می کند.خوردن آجیل دو بار در هفته به سفت شدن عضلات شکم و کاهش وزن کمک می کند.

۴- در رژیم لاغری شکم آب بیشتری بنوشید.

زمانی که شما می خواهید وزن کم کنید و شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید نوشیدن آب کمک زیادی می کند. به دلیل اینکه با خوردن آب احساس سیری می کنید و باعث می شود کمتر غذا بخورید.

۵- برای لاغری شکم روز خود را با اسموتی میوه آغاز کنید.

اسموتی یک روش عالی برای سالم ماندن و آبرسانی است. ما اسموتی هندوانه را پیشنهاد می کنیم ، زیرا این میوه سرشار از اسید آمینه ای به نام “آرژینین” است که به کاهش چربی بدن و افزایش توده عضلانی کمک زیادی می کند. همچنین اسموتی آناناس می تواند در کاهش نفخ شکم موثر باشد.

رژیم غذایی لاغری شکم در ۷ روز

هدف این رژیم لاغری برای شکم ، فراهم کردن حداکثر مواد مغذی با کمترین کالری ، چربی و قند است. در این رژیم به شما توصیه می شود:

غذاهای رژیمی برای لاغری شکم

 

انجام دادن یکی از موارد موجود در این لیست به تنهایی نمی تواند تاثیر زیادی داشته باشد. برای دیدن نتیجه خوب باید روش های مختلف که اثربخشی خوبی دارد را با هم ترکیب کنید جالب است که روش های گفته شده مواردی هستند که عموماً با تغذیه سالم و یک سبک زندگی سالم همراه هستند.بنابراین تغییر شیوه زندگی برای طولانی مدت عامل اصلی لاغری شکم است. هنگامی که عادات سالم دارید و غذای واقعی می خورید ، از بین رفتن چربی به عنوان یک اثر جانبی طبیعی دنبال می شود.

source: ۲۰ Effective Tips to Lose Belly Fat (Backed by Science)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *