این روند بازسازی می تواند به فرد کمک کند که دوباره اعتماد به نفس خود را پیدا کند و در دوران بهبودی سرطان احساس بهتری داشته باشد.

در این مقاله انواع جراحی بازسازی سینه در دسترس ، نحوه بهترین تصمیم گیری ، بهبودی و خطرات آن را بیان خواهیم کرد.

جراحی بازسازی پستان چیست؟

هدف از بازسازی سینه اصلاح یا تغییر شکل مجدد یکی از هر دو سینه بعد از ماستکتومی یا لامپکتومی است.

ماستکتومی یک عمل جراحی است که طی آن یک جراح کل سینه ، معمولا شامل نوک سینه و آرئول را برداشته و برای درمان یا جلوگیری از سرطان سینه، اقدام می کند.

لامپکتومی برداشتن یک بخش پستان است که حاوی تومور کوچکتر است.

اگرچه عوامل بسیاری می تواند در تعیین مناسب ترین نوع بازسازی پستان کمک کنند ، دو گزینه اصلی وجود دارد:

  • ایمپلنت یا پروتز: در این نوع جراحی از پروتزهای سیلیکون یا آب نمکی استفاده می شود.
  • جراحی فلپ پوستی یا اتوپلاستی: در این روش از بافت قسمت دیگری از بدن استفاده می شود.

بازسازی سینه بعد از سرطان

در بعضی موارد ، جراح ممکن است از ترکیبی از هر دو روش پروتز سینه و فلپ پوستی استفاده کند تا یک بازسازی طبیعی تر پستان یا پستان ها ایجاد شود.

اگر درمان سرطان در این موارد تأثیر داشته باشد ، تکنیک های دیگری می تواند به جراح کمک کند تا نوک پستان و اطراف آن را بازسازی کند.

بازسازی سینه ممکن است در زمان ماستکتومی یا لامپکتومی انجام شود. به این کار بازسازی فوری گفته می شود.

با این حال ، بازسازی با تاخیر نیز گزینه دیگری است که ممکن است فرد پس از بهبودی ماستکتومی ، اقدام به بازسازی سینه کند.

انواع جراحی بازسازی پستان

در این بخش جزئیات بیشتری در مورد کاشت و جراحی فلپ پوست ارائه شده است.

پروتز سینه

هنگام بازسازی پستان با ایمپلنت ، جراح پروتزهای سیلیکونی یا آب نمکی را در زیر پوست یا عضله ، در محل بافت قبلی پستان قرار می دهد.

برای اکثر افراد ، پروتز سینه در دو مرحله انجام می شود در مرحله اول ، جراح در زیر پوست باقی مانده سینه یا عضلات شاخه ای یک تیشو اکسپنر (بافت متسع کننده) قرار دارد. این بافت به عنوان يك كاشت موقت نمكی عمل مي كند كه بتدريج بافت باقي مانده را كشش مي دهد.

بعد از این که فرد کاملا بهبود یافت ، جراح به صورت هفتگی از طریق پوست محلول نمک استریل یا آب نمک را به داخل تیشو اکسپندر تزریق می کند. این بالون بتدریج رشد می کند و پوست و ماهیچه های آن تا زمانی که پستان به اندازه ای برسد که فرد راحت باشد ، رشد می کند.

پروتز سینه در بازسازی سینه

هنگامی که بافت قفسه سینه بهبود یابد و جراح برای آماده سازی پروتز سینه به میزان کافی آب نمک به تیشو اکسپندر اضافه کرده است ، سپس آنها روش دوم را برای قرار دادن ایمپلنت ها انجام می دهند.

جراح تیشو اکسپندر را جدا كرده و آن را با پروتز آب نمکی یا سیلسکونی جایگزین می كند. آنها معمولا جای زخم اصلی را باز می کنند که جای زخم جدیدی روی سینه ایجاد نشود.

در بعضی موارد ، جراح ممکن است در زمان ماستکتومی بدون استفاده از تیشو اکسپندر ، پروتز دائمی سالینی یا سیلیکونی را قرار دهد.

جراحی فلپ پوستی

با جراحی فلپ پوستی ، جراح از قسمت دیگری از بدن بافت می گیرد و آن را به منظور بازسازی پستان به سینه منتقل می کند.

جراح معمولا این بافت را از شکم خارج می کند. با این وجود ، ممکن است از جاهای دیگر بدن ، از جمله باسن ، پشت یا ران استفاده کند.

جراحی فلپ پوستی بسیار پیچیده است ، زیرا مستلزم انتقال بافتی از نواحی مختلف بدن به قسمت های دیگر است. دو روش برای این عمل جراحی وجود دارد:

  • جراحی فری فلپ پوست
  • جراحی فلپ pedicle

در جراحی فلپ آزاد ، جراح بافت و رگ های خونی را که گردش خون را در پستان فراهم می کنند را کاملا از بین می برد.

آنها رگ های خونی را در رگ های خونی دیگر در سینه در محل مورد نظر قرار می دهند. این رگ های خونی بسیار اندک هستند ، بنابراین جراح برای دوختن آنها از میکروسکوپ استفاده می کند که به آن میکروسکوپی گفته می شود.

در جراحی فلپ pedicle ، جراح رگ های خونی بافت پیوند شده را کاملا از بین نمی برد . درعوض ، بافت به بدن متصل می شود و جراح معمولا آن را در داخل سینه می چرخاند تا پستان را تشکیل دهد.

یک جراح معمولا برای جراحی فلاپ سینه از بافت شکم یا پشت استفاده می کند.

تصمیم برای جراحی بازسازی سینه

انتخاب عمل جراحی بازسازی پستان یک انتخاب شخصی است. بسیاری از افراد با از دست دادن سینه های خود عزادار می شوند یا بعد از انجام ماستکتومی ، اضطراب و مشکلات خود زیادی را تجربه می کنند.

به همین دلیل بسیاری تصمیم به جراحی بازسازی سینه دارند. با این حال ، پس از انتخاب بازسازی پستان ، برخی تصمیمات مهم همچنان باقی مانده است ، از جمله:

  • نوع عمل جراحی
  • چه موقع جراحی انجام شود
  • آیا باید هر دو سینه جراحی شود تا پستان بازسازی شده با پستان دیگر مطابقت داشته باشد.

جراحی برای بازسازی سینه

عواملی که به یک شخص و جراح آن کمک می کند تا بهترین نوع بازسازی سینه را انجام دهد عبارتند از:

  • نوع بدن فرد ، به دلیل اینکه ممکن است افراد لاغر در نواحی دیگر بدن بافت کافی برای انجام جراحی فلاپ پوستی را نداشته باشند.
  • سلامت کلی ، از جمله اینکه آنها سیگار می کشند یا نه
  • محل ، شدت و انواع سرطان
  • سایر درمان های سرطان ، مانند پرتودرمانی یا شیمی درمانی ، که ممکن است فرد تجربه کرده باشد.
  • چه نوع جراحی روی یک یا هر دو سینه لازم است
  • تعداد جراحی هایی که شخص مایل به انجام آن است
  • با چه سرعت فرد می خواهد از عمل جراحی بهبود یابد
  • آیا بیمه نامه آنها شامل درمان های زیبایی می باشد.

بهبود بعد از جراحی بازسازی پستان

بازسازی پستان یک جراحی اساسی است. فرد می تواند پس از بازسازی پروتز سینه و بازسازی فلاپ انتظار داشته باشد که چند روز در بیمارستان بماند.

برای بازسازی کامل پستان افراد ممکن است به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشند. جراحی فلپ پوستی برای بهبودی نسبت به بازسازی با استفاده از ایمپلنت به زمان بیشتری نیاز دارد.

هر دو نوع جراحی باعث می شود تا شخصی تا حداکثر ۲ ماه نتواند بیشتر فعالیت های روزانه را انجام دهد. با این وجود ، تأثیر روانی از دست دادن یک یا هر دو سینه ممکن است بیش از این طول بکشد.

بهبودی بعد از جراحی زیبایی سینه

در ۲ ماه اول بهبودی عمل جراحی بازسازی پستان ، افراد ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • خستگی
  • درد ، کبودی ، تورم یا درد در سینه ها و محلی مانند شکم ، کمر یا باسن که بافت آن توسط جراح برای فلاپ پوستی برداشته شده است.
  • محدودیت در حرکت ، مانند بالا بردن بازوها
  • فرد در طی عمل جراحی به احتمال زیاد به بخیه و لوله تخلیه نیاز خواهد داشت.

در دوره بهبودی اولیه ، پزشک ممکن است داروهای تسکین دهنده درد را برای راحتی فرد تجویز کند. آنها همچنین ممکن است برای کاهش تورم توصیه می کنند که از سوتین طبی بعد از جراحی استفاده کنید.

مرکز فروش سوتین طبی بعد از جراحی برای بهبودی سریعتر بعد از عمل بازسازی سینه

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

سینه های بازسازی شده دقیقا شبیه به سینه های طبیعی فرد نیستند و یا همان سطح احساس را ندارند. با این حال ، با گذشت زمان ، ممکن است برخی از احساسات بازگردند

خطرات و عوارض جراحی بازسازی سینه

خطرات و عوارضی که فرد هنگام انجام بازسازی پستان ممکن است متحمل شود شامل موارد زیر است:

  • خونریزی یا لخته شدن خون
  • عفونت
  • عوارض بالقوه با بیهوشی
  • تجمع مایعات در پستان یا محل اهدا کننده (برای جراحی فلاپ پوست)
  • خستگی شدید
  • کند شدن روند بهبود زخم

عوارض بازسازی سینه

عوارض دیگری که بعد از عمل ممکن است ایجاد شود شامل موارد زیر است:

  • مردگی بافت یا نکروز ، که ممکن است در پوست ، چربی یا ضخامت بافت ایجاد شود.
  • از دست دادن قدرت عضلات در محل اهدا کننده (برای جراحی فلپ پوست)
  • تغییر در احساس سینه یا پستان
  • در صورت بروز عوارض نیاز به جراحی بیشتری است.
  • سینه های ناهموار
  • مشکلات مربوط به پروتز سینه مانند حرکت ، پارگی ، نشت یا بافت اسکار
  • نیاز به برداشتن ایمپلنت ها

گاهی اوقات بعد از اولین مرحله جراحی نیاز به انجام اقدامات اضافی است. جراحی های اصلاحی جزئی , معمولا چند ماه تا چند سال بعد از ماستکتومی و بازسازی ایمپلنت یا فلپ و بعد از هر نوع درمان اضافی مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی انجام می شود.

ممکن است بازسازی نوک پستان لازم باشد. در طی این روش ، جراح تکه های کوچکی از پوست را بر روی سینه بازسازی شده می گذارد تا یک برآمدگی شبیه به نوک سینه ایجاد کند. سپس فرد ممکن است این نوک پستان و پوست اطراف آن را خال کوبی کند تا ظاهر آرئول ایجاد شود.

بعضی از افراد قصد بازسازی نوک پستان را ندارند ، و در عوض از یک خال کوبی نوک سینه ۳ بعدی استفاده می کنند که از سایه برای ایجاد ظاهر نوک سینه بلند استفاده می شود.

بازسازی سینه

جراحی اصلاحی ممکن است شامل پیوند چربی باشد که جراح برای چربی لازم باید قسمت تنه یا ران ها را لیپوساکشن کند که بعدا آن را در اطراف سینه های بازسازی شده تزریق می کنند تا ظاهر هرگونه حفره یا بی نظمی های آن بهبود یابد.

ممکن است فرد به چندین جلسه پیوند چربی احتیاج داشته باشد ، زیرا با گذشت زمان بدن می تواند مقداری از چربی قرار داده شده در سینه را، جذب کند.

این جراحی های جزئی برای بهبودی به زمان زیادی نیاز ندارند ، بنابراین پزشک معمولا می تواند فرد را در همان روز عمل ترخیص کند.

گزینه های دیگر

همه افراد تحت جراحی ماستکتومی نیاز به جراحی بازسازی سینه ندارند. همه افراد از بهبودی سرطان پستان تجربه متفاوتی دارند و طیف وسیعی از گزینه ها برای کمک و حمایت از آنها در دسترس است که زمانی دشوار و دگرگون کننده است.

بعضی افراد تصمیم می گیرند که پروتز سینه را از داخل سوتین خود قرار دهند یا آن را به بدن خود بچسبانند این قسمتهای بدن مصنوعی شبیه ظاهر و احساس پستان طبیعی هستند و دارای وزن متعادلی هستند که از وضعیت آنها پشتیبانی می کند.

پروتز سینه در بازسازی سینه

پزشکان توصیه می کنند فردی که این گزینه را انتخاب می کند ، باید بعد از بهبودی کامل بدن ، شروع به استفاده از پروتز کند. برخی از شرکت های بیمه پروتز سینه را برای افرادی که ماستکتومی داشته اند ، پوشش می دهند.

افراد دیگر ممکن است بعد از ماستکتومی تصمیم بگیرند که تنظیمات زیبایی را انجام ندهند. ممکن است آنها نتوانند تحت عمل جراحی های بیشتری قرار بگیرند ، یا ممکن است پروتز سینه برای آنها ناراحت کننده باشد. با این حال ، سایر افراد به سرعت به شکل جدید سینه خود عادت می کنند .

داشتن فرم تغییر یافته بدن پس از برداشتن بافت پستان از یک طرف سینه، هیچ خطری برای سلامتی ندارد. با این حال ، افرادی که یک سینه برداشته اند ، ممکن است از مشکلات حالت ظاهری آن آگاهی داشته باشند و به دلیل عدم تعادل وزن – به خصوص در صورت داشتن سینه های بزرگ ، ممکن است کمردرد را تجربه کنند.
فرد باید با یک جراح سینه و جراح پلاستیک صحبت کند تا ببیند آیا بازسازی پستان مناسب است یا نه.

source: What to know about breast reconstruction surgery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *