لیفت ران پا با ورزش

لیفت ران با ورزش و چند گام ساده برای رفع افتادگی کشاله ران

اما تنها رسیدن به وزن ایده آل پایان کار نیست. آنها باید برای تثبیت کاهش وزن خود تلاش کنند ، که گاهی اوقات می تواند با عوارض جانبی ناخوشایندی همراه باشد. معمولا افرادی که مقدار قابل توجهی وزن خود را در مدت زمان کوتاهی از دست داده اند، ممکن است متوجه شل شدن پوست در برخی از نواحی بدن شوند.

این پایان دنیا نیست، اما ممکن است خسته کننده و آزاردهنده باشد. به همین دلیل است که افراد ممکن است به دنبال راهی برای رفع افتادگی کشاله ران باشند

اگر شما نیز با همین مشکلات دست و پنجه نرم می کنید، در مورد علت افتادگی پوست، نحوه سفت کردن پوست شل ران بعد از کاهش وزن با ورزش و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست با ما همراه باشید.

چرا پوست آویزان می شود؟

داشتن پوستی سفت و صاف همیشه نمادی از جوانی و سلامتی است. به همین دلیل قابل درک است که افراد دوست دارند پوست خود را به این شکل حفظ کنند. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید یا بعد از افتادگی آن را سفت کنید، ابتدا باید بفهمید که چه چیزی باعث این افتادگی می شود. پس چرا پوست شل می شود؟ در اینجا شایع ترین علل شلی و افتادگی پوست آورده شده است:

چرا پوست آویزان می شود ؟

افزایش سن

یکی از شایع ترین دلایل آن افزایش سن است. با افزایش سن، عضلاتی که در انجام یک فعالیت بدنی منظم درگیر نیستند، قوام خود را از دست می دهند و خاصیت ارتجاعی پوست شما از بین می رود. در تمام قسمت های بدن شما این اتفاق می افتد و ران های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

این یک فرآیند طبیعی است و برای همه اتفاق می افتد مگر اینکه تمرینات خاص و تخصصی برای جلوگیری از آن انجام دهید. در بیشتر افراد، شلی پوست یا فرآیند شل شدن آن در سنین ۳۵ تا ۴۵ سالگی رخ می دهد به دلیل اینکه بدن شما فاقد شبکه های کلاژن، فیبرهای الاستین و اسید هیالورونیک (مولکولی است که به توانایی پوست برای حفظ رطوبت می افزاید).

کاهش وزن سریع یا بیش از حد

کاهش وزن یک فرآیند دشوار و طولانی مدت است. با این حال، گاهی اوقات عوارض جانبی منفی به دنبال دارد. شلی و افتادگی پوست زمانی اتفاق می افتد که در کوتاه مدت برای رسیدن به اندام ایده آل خود وزن زیادی از دست بدهید یا حتی زمانی که چربی زیادی بسوزانید یا از ورزش دست بکشید و عضلات شما تحلیل برود.

وضعیت پوست شما پس از کاهش وزن به سن، ژنتیک و مدت زمانی که اضافه وزن داشته اید بستگی دارد. هرچه پوست شما وزن خود را بیشتر حفظ کند، پس از اینکه چند سایز لاغر کردید شانس بازگشت به حالت عادی کمتر است.

در اینجا برخی از عوامل دیگر که باعث شل شدن پوست می شوند، به همراه دو مورد فوق ارائه شده است:

  • سیگار کشیدن
  • نوشیدن الکل
  • محصولات پوستی یا شوینده هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند
  • استروئیدها و کورتیکواستروئیدها
  • برنزه شدن مصنوعی
  • آسیب اشعه ماوراء بنفش
  • یائسگی

افتادگی ران به دلیل کاهش وزن زیاد

چگونه پوست شل ران را رفع کنیم ؟

اگرچه روش‌های جراحی مختلف می‌توانند به شما در کاهش شلی و افتادگی پوست ران‌ها کمک کنند، اما بسیار پرهزینه هستند و معمولا جای زخم بر جای می گذارند. خبر خوب این است که جراحی تنها پاسخ به این سوال نیست که “چگونه پوست شل ران را سفت کنیم؟”

آیا شلی پوست با ورزش درمان می شود ؟

ورزش منظم کلید سلامتی بدنی سالم و قوی است. اما چگونه می توان شلی پوست ران را پس از کاهش وزن با کمک تمرینات منظم برطرف کرد؟ یک مطالعه نشان داد که تمرینات استقامتی می تواند اثر پیری پوست را در موش و انسان کاهش دهد. ورزش استقامتی می تواند ترشح هورمون اینترلوکین ۱۵ را تحریک کند که متابولیسم بافت را بهبود می‌بخشد و تغییرات پوستی را کاهش می‌دهد. یکی دیگر از راه‌هایی که ورزش می‌تواند به شما در سفت کردن پوست شل کمک کند، رشد ماهیچه‌های بدون چربی است.

افزایش توده عضلانی باعث بهبود افتادگی پوست شما می شود و ظاهری سالم تر و شاداب تر به شما می بخشد. می‌توانید داخل ران خود را با دستگاه‌های داخل ران و سیم کش در باشگاه تقویت کنید یا دویدن وپیلاتس را امتحان کنید.

اگر ترجیح می دهید در خانه ورزش کنید، می توانید تمرینات زیر را در برنامه تمرینی خود بگنجانید. ۲-۳ ست، ۱۰-۱۵ تکرار انجام دهید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هر گونه تغییر در برنامه تمرینی شما باید ابتدا با متخصص در میان گذاشته شود. این تمرینات شامل :

اسکات

اسکات یکی از محبوب ترین ورزش هایی است که پایین تنه شما را هدف قرار می دهد. تنوع زیادی در اسکات از لحاظ شدت و سطح وجود دارد. اسکات کلاسیک به شما کمک می کند تا ران ها و باسن خود را فرم دهید. می توانید از دمبل برای افزایش شدت اسکات استفاده کنید و به نتیجه بهتری برسید، اما اگر در اسکات تازه کار هستید، بهتر است ابتدا آن را بدون وزنه امتحان کنید.

حرکا اسکوات برای خوش فرم کردن پا

برای انجام یک اسکات کلاسیک، صاف بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و دستان خود به سمت جلو یا کنار بدن قرار دهید. با خم کردن زانوها و باسن خود را به حالت اسکوات پایین ببرید. پشت خود را صاف نگه دارید و زانوهای خود را در همان جهت انگشتان پا قرار دهید. زانوهای شما نباید ازانگشتان پا عبور کنند. زمانی که ران های شما موازی با زمین شد، مکث کنید. به آرامی به حالت اولیه بازگردید.

لانگز

لانگز یکی از محبوب ترین ورزش های پا است که ماهیچه های چهارگانه، باسن، همسترینگ و بسیاری از عضلات دیگر را درگیر می کند. مانند اسکات می توانید با استفاده از وزنه، شدت حرکت خود را افزایش دهید.

برای انجام لانگز، پاهای خود را به اندازه عرض لگن باز کنید و دستان خود را روی باسن خود قرار دهید. با پای راست خود یک قدم بزرگ به جلو بردارید. در حالی که پای چپ در نقطه اولیه باقی مانده است، هر دو زانو را خم کرده و بدن خود را به آرامی پایین بیاورید. باید بدن خود را پایین بیاورید تا زمانی که زانوهایتان با زاویه ۹۰ درجه خم شوند، ران راست شما موازی زمین باشد و زانوی چپ شما تقریباً زمین را لمس کند. پس از آن، با کشیدن زانوی راست به حالت ایستاده برگردید. . بعد از انجام یک ست، برای جلوگیری از عدم تعادل ماهیچه ها، پای خود را تغییر دهید.

ساید لانگز

صاف بایستید و مسیر مورد نظرتان در سمت راست باشد. با پای راست خود به سمت راست قدم بردارید. زانوی راست و لگن خود را خم کنید و بدن خود را به صورت لانگز پایین بیاورید. به حالت اولیه برگردید و با پای چپ خود این کار را تکرار کنید.

ساید لانگز برای فرم دهی پا

استپ آپ جانبی

برای این مورد، به یک نیمکت یا جعبه نیاز دارید. همچنین می توانید برای نتایج بهتر از دمبل استفاده کنید.

برای اجرای یک استپ‌آپ جانبی ایستاده بین دو استپ ، در حالی که دستان خود را روی باسن خود قرار دهید. پای راست خود را بلند کرده و روی استپ سمت راست خود قرار دهید. وزن خود را دوباره توزیع کنید، پای راست خود را بکشید و روی استپ بایستید، به طوری که کل وزن شما را نگه دارد. پایین آمده و به حالت اولیه بازگردید و با پای چپ و استپ چپ خود این کار را تکرار کنید.

چگونه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهیم ؟

اگر احساس می کنید ورزش برای شما مناسب نیست و می خواهید روش های دیگری برای سفت کردن پوست شل خود پیدا کنید، پس امروز روز شانس شماست!

در زیر راه‌هایی ارائه شده است که می تواند به شما در مبارزه با افتادگی پوست بدون مداخله جراحی یا ورزش کمک کند، اما به خاطر داشته باشید که تنها استفاده از این روش‌ها ممکن است به اندازه ترکیبی از همه روش‌ها، از جمله تمرینات خاص، موثر نباشد. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا روش های جایگزین برای سفت کردن پوست شل روی ران ها آورده شده است:

ماساژ برای لیفت پوست

ماساژ منظم باعث بهبود جریان خون شما می شود و فیبروبلاست‌ها را تحریک می کند، سلول‌هایی که تولید بافت‌های همبند مانند کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهند باعث حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما می شود.

ماساژ برای لیفت پوست

مطالعات نشان می‌دهند که ماساژ ممکن است باعث تولید میتوکندری شود که نقش مهمی در متابولیسم بافتی و سلولی دارد. از آنجایی که بین اختلال عملکرد میتوکندری و پیری پوست ارتباط وجود دارد، ماساژ منظم ممکن است اثر پیری پوست را کاهش دهد.

مکمل های موثر برای خاصیت ارتجاعی پوست

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید خاصیت ارتجاعی پوست خود را بهبود ببخشید، یکی از راه‌های موثر آن ، بهبود بدن از داخل است. مکمل های غذایی ممکن است فواید زیادی برای پوست شما داشته باشند، از جمله اثرات ضد پیری و ضد شل شدن. قبل از مصرف هر گونه مکمل، لطفا با یک متخصص مشورت کنید. در اینجا برخی از مکمل هایی که می تواند از افتادگی پوست جلوگیری کند ارائه شده است :

  • پپتیدهای کلاژن

اگر می خواهید خاصیت ارتجاعی پوست خود را حفظ کنید به طور کلی باید از مکمل های کلاژن استفاده کنید. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد زنانی که روزانه ۱۰ گرم پپتیدهای کلاژن خوراکی مصرف کردند ، سطح کلاژن و ساختار کلی پوست آنها در ۴ هفته بهبود یافت.

بعد از ۸ هفته، آنها متوجه سطوح بهتر هیدراتاسیون پوست شدند. پپتیدهای کلاژن در قالب یک مکمل خوراکی می تواند باعث بهبود زخم، تولید کلاژن و فیبروبلاست و سد رطوبت پوست شود.

  • آنتی اکسیدان ها برای سلامت پوست

آنتی اکسیدان برای سلامت پوست فواید زیادی دارند. آنها می توانند باعث تولید کلاژن و الاستین شوند که برای خاصیت ارتجاعی پوست شما ضروری هستند.

آنتی اکسیدان ها و آنزیم های آنها می توانند با خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) از چین و چروک و شلی پوست جلوگیری کنند و شامل ترکیباتی هستند که می توانند مسیرهایی را فعال کنند که باعث تجزیه کلاژن شود.

بیشتر مردم از طریق رژیم غذایی خود آنتی اکسیدان کافی دریافت می کنند. آنتی اکسیدان هایی که روزانه با برخی غذاها، نوشیدنی ها و مکمل های غذایی مصرف می کنید شامل :

  • ویتامین های A، C، D و E
  • کوآنزیم Q10
  • اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)
  • سلنیوم
  • روی

شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی به پیشگیری یا کاهش بیماری های پوستی کمک می کند.

مکمل های موثر برای خاصیت ارتجاعی پوست

محصولات لیفت کننده پوست

انواع کرم‌ها، ژل‌ها، لوسیون‌ها و سایر محصولات لیفت کننده برای درمان افتادگی پوست وجود دارد. برای انتخاب محصولات موثر برای افتادگی پوست، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیبات رتینوئیدی هستند.

رتینوئیدها آنتی اکسیدانی هستند که ممکن است تولید کلاژن شما را افزایش دهند. با این حال، حتی با وجود رتینوئیدها، محصولات سفت کننده به طور کلی موثر نیستند. متخصصان بیان می کنند که نفوذ آنها به پوست به اندازه کافی عمیق نیست و نتایج کمی دارند که عمدتاً به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند.

نتیجه گیری

کاهش وزن قابل توجهی می تواند تسکین دهنده و حتی نجات دهنده باشد، با این حال، گاهی اوقات حتی پس از لاغری افراد احساس ناامیدی و نارضایتی می کنند. چرا؟ به دلیل افتادگی پوست که در نتیجه کاهش وزن رخ داده است.

در این مقاله در مورد لیفت ران با ورزش صحبت کردیم و راههای که می تواند از شلی و افتادگی ران پا جلوگیری کند.

افتادگی پوست ممکن است به دلیل افزایش سن و کاهش وزن قابل توجه یا سریع باشد. اگر می‌خواهید از شر شلی پوست ران خلاص شوید، باید ورزش‌هایی را که بر روی ران‌های شما متمرکز هستند را در برنامه تمرینی خود بگنجانید. روش‌های دیگری نیز برای مبارزه با افتادگی پوست وجود دارد، مانند ماساژ، مکمل‌ها و محصولات لیفت کننده ، اما ممکن است آن‌طور که انتظار دارید مؤثر نباشند، مخصوصاً اگر جداگانه استفاده شوند.

به خاطر داشته باشید که قبل از ایجاد هر گونه تغییر در رژیم غذایی یا برنامه تمرینی خود با پزشک مشورت کنید.