آیا می دانید که نتایج عالی ابدومینوپلاستی قبل از جراحی شروع می شود؟ درسته. نکته اصلی این است که علاوه بر ورزش بعد از ابدومینوپلاستی داشتن ورزش منظم قبل از جراحی می تواند در نتایج عمل تاثیرگذار باشد. به دلیل اینکه در مراحل اولیه بهبودی میزان فعالیت ورزشی شما محدود می شود. با این حال ، فقط پس از ۶-۸ هفته ، اکثر بیماران می توانند یک برنامه کامل ورزشی را از سر بگیرند.

ورزش فواید شناخته شده زیادی دارد و بسیاری از آنها برای بیمارانی مفید هستند که به دنبال عمل تامی تاک برای از بین بردن پوست و چربی شل شده پس از کاهش عمده وزن یا بعد از بارداری هستند. در این مقاله بهترین تمرینات برای بیماران ابدومینوپلاستی ارائه شده است تا بتواند بهترین نتیجه را از جراحی به دست آورند.

چرا بعد از جراحی شکم باید ورزش کنیم ؟

ابدومینوپلاستی یک تصمیم تغییر دهنده زندگی است و می تواند شما را از شر پوست شل شده ، افتادگی عضلات و چربی های ناخواسته بدن راحت کند.

با این حال ، اگر شما تناسب اندام داشته باشید و از بدن خود قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی مراقبت کنید ، متوجه خواهید شد که نتایج رضایت بخشی از عمل به دست خواهید آورد. اهمیت دادن به بدن و مراقبت از سلامتی یکی از بهترین راه ها برای جشن گرفتن بدن جدید است.

ورزش بعد از تامی تاک

 

ورزش های مناسب قبل از عمل تامی تاک

بیماران حداقل سه ماه قبل از تاریخ جراحی باید یک برنامه منظم ورزشی را شروع کنند ، اما در بهترین حالت ۶ ماه بهترین است. برای اهمیت دادن به بدن نه تنها زمان لازم است ، بلکه برای ایجاد عادت های جدید ممکن است حدود یک تا دو ماه طول بکشد.

این ترفند به گونه ای است که اگر به آن پایبند باشید ، این روند روال عادی پیدا می کند. بنابراین ، انجام یک تمرین ۳-۵ بار در هفته ، اگر طبق عادت شما باشد مشکلی ایجاد نمی کند.
نکته اصلی در این زمینه ایجاد عادت های ورزشی سالم چند ماه قبل از جراحی ابدومینوپلاستی است تا اطمینان حاصل شود که به تمرینات ورزشی عادت کرده اید.
به این ترتیب ، پس از بهبودی از جراحی ، می توانید یک برنامه ورزشی که با روال آن آشنا هستید را از سر بگیرید. بنابراین هرچه به ورزش عادت کنید ، سرگرم کننده می شود و همین که شاهد نتایج بارونکردنی آن باشید ، حتی برای شما سرگرم کننده تر می شود.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

زمان شروع فعالیت بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از جراحی ، بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط باید دراز کشیده و استراحت کنند. در حالی که استراحت برای بهبودی حیاتی است و شما نمی خواهید خود را تحت فشار قرار دهید ، ولی تمریناتی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

ابتدا همه چیز با پیاده روی شروع می شود ، که مهمترین اولویت شما در دو هفته اول بعد از عمل است. پس از آن ، می توانید تمرینات سبک دیگری را نیز امتحان کنید.

بهبودی سریع با گن بعد از جراحی فاجات

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

بهترین  ورزشی برای بعد از عمل ابدومینوپلاستی

آماده شروع کار هستید؟ اینها مهمترین بخشهایی هستند که باید برای دستیابی به بهترین نتایج از عمل ابدومینوپلاستی روی آنها تمرکز کنید:

۱- تمرین تقویت شکم

هسته اصلی جایی است که در آن قرار دارید. تقویت هسته بدن برای بهبود وضعیت بدن و حمایت از لگن ، کمر و سایر گروه های عضلانی شکم بسیار مفید است. برخی از بهترین تمرینات برای تقویت شکم بعد از ابدومینوپلاستی شامل :

ورزش بعد از تامی تاک

 

  • حرکت ددباگ یا حشره مرده به عنوان ورزش بعد از ابدومینوپلاستی عمیق ترین عضله اصلی درون دیواره شکم شما را مورد هدف قرار می دهد. به پشت بخوابید و پاهایی را خم کنید که انگار روی صندلی نشسته اید ، سپس در حالی که دست خود را حرکت می دهید ، پای مخالف آن را به سمت بیرون کشش دهید . هنگام انجام این کار تمرکز خود را بر روی هسته اصلی خود حفظ کنید.
  • حرکت پاشنه یا Heel slides که روی عضلات ران و لگن شما کار می کند. روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کنید.، متناوبا پای خود را به سمت بیرون در راستای بدن بکشید تا پای شما تقریباً صاف و هر بار یک پا باشد. درگیر کردن هسته اصلی شما مهم است.
  • حرکت وال سیت یا اسکوات دیواری که حرکتی سرگرم کننده و آسان است . پشت خود را به دیواره تکیه دهید و در حالی که عضلات شکم را درگیر می کنید به سمت پایین در حالت اسکوات قرار بگیرید . چند ثانیه نگه دارید ، به حالت ایستاده برگردید و تکرار کنید.

۲- ورزش برای عضلات جدا شده شکمی بعد از بارداری

اگر عضلات شکم در عمل ابدومینوپلاستی بازسازی شده اند ، ورزش می تواند به تقویت عضله آن کمک کند. از آنجا که شکم به سطح پوست شما نزدیک تر است ، تمرینات اصلی بهترین راه برای بازیابی قدرت عضلات عمیق تر است. هسته بدن از سطح شکم پشتیبانی می کند ، بنابراین می تواند در کاهش تنش و استرس عضلات جدا شده موثر باشد.

فعالیت بعد از ابدومینوپلاستی

 

  • شیب لگن به تقویت ناحیه لگن به عنوان بخش مهمی از هسته بدن کمک می کند. این ورزش برای مادران جدید که در ناحیه لگن ضعف دارند بسیار مناسب است. روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کرده و با یک حرکت لگن را به سمت بالا متمایل کنید. سپس لگن را پایین آورده و تکرار کنید.
  • حرکت کگل برای مادرانی مناسب است که به دلیل ضعف کف لگن ناشی از بارداری ، نشت مثانه را تجربه کرده اند. عضلات کف لگن طوری منقبض کنید که گویی جریان ادرار را نگه داشته اید ، چند ثانیه در این حالت بمانید ، آن را رها کرده و تکرار کنید. این کار به راحتی انجام می شود و تقریباً در هر مکانی قابل انجام است – نیازی به زمان ورزش نیست.

۳- تمرینات ایروبیک برای بعد از تامی تاک

چهار تا شش هفته بعد از ابدومینوپلاستی امکان انجام تمرینات سبک اروبیک وجود دارد. ایروبیک به عنوان یک ورزش بعد از ابدومینوپلاستی می تواند استقامت بدن را بهبود بخشد و شما را لاغر نگه دارد. این تمرین علاوه بر اینکه باعث تناسب اندام و زیبایی می شود ، از جنبه های دیگر نیز برای بدن شما مفید است و باعث افزایش ترشح آندورفین در بدن می شود که می تواند در شادی و کاهش استرس موثر باشد. در اینجا چند نمونه ورزش بعد از ابدومینوپلاستی آورده شده است:

ورزش بعد از لیپوماتیک

 

  • دویدن یا آهسته دویدن محبوب ترین ورزش هوازی است که می توانید انجام دهید. در اوایل بهبودی بیمار باید پیاده روی کند. با این حال ، بیماران می توانند ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل تمرینات ورزشی کامل را از سر بگیرند. اگر دوست دارید در هوای آزاد به بیرون بروید و به دویدن بپردازید ، این یک روش عالی برای انجام این کار است.
  • دوچرخه سواری (با دوچرخه ثابت ، نه در خیابان!) حدود ۱.۵ ماه پس از جراحی استفاده از دوچرخه می تواند مفید باشد. استفاده از دوچرخه ثابت برای بیمارانی که در هنگام دویدن احساس ناراحتی می کنند گزینه مناسبی است. یک دوچرخه ورزشی بعد از عمل تامی تاک به شما این امکان را می دهد از مزایای یک تمرین هوازی و مفید قلبی بهره مند شوید ، در حالی که از ناحیه هسته بدن و زانوها خسته می شوید.
  • قایق خود را ردیف کنید! دستگاه های ثابت قایقرانی برای چهار تا شش هفته بعد از جراحی گزینه مناسبی برای افراد است . دستگاه قایقرانی روشی سرگرم کننده و آرامش بخش برای دوره بهبودی بعد از ابدومینوپلاستی است.

حتما بخوانید : ۱۵ خوراکی مفید بعد از جراحی زیبایی شکم و رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن 

۴- تمرینات اینتروال HIIT

تمرین های هیت این روزها بسیار مرسوم است و فواید زیادی دارد. HIIT اساسا حرکت کاردیو شدید در زمان کوتاه است. حداقل یک بار در هفته ، یعنی بعد از بهبودی کامل از جراحی ، این تمرین توصیه می شود. این برنامه همچنین در ماه های منتهی به روز جراحی که برای شما محدودیت حرکتی وجود ندارد بسیار عالی است . بسیاری از خانم ها HIIT را دوست دارند زیرا سرگرم کننده است و باعث افزایش اندورفین می شود. کسانی که تمرینات برپی انجام می دهند ، ممکن است این برنامه تمرینی HIIT برای شما باشد!

۵- تمرین با وزنه و قدرتی

تمرینات قدرتی دست و پا مکمل خوبی برای لاغری شکم است. می توانید این کارها را هم قبل و هم بعد از جراحی انجام دهید تا بدن شما در همه حالت عالی به نظر برسد. در اینجا برخی از تمرینات قدرتی ارائه شده است :

تمرین قدرتی بعد از ابدومینوپلاستی

 

پاها و بازوها

  • گابلت اسکوات حرکت اسکوات را به سطح بعدی ارتقا می دهد. یک دمبل را به صورت عمودی ، با هر دو دست بگیرید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. همزمان با پایین رفتن زانوها را به بیرون فشار داده و وزن بدن را روی پاشنه قرار دهید ، با فشار پاشنه روی زمین , زانو را کشیده و به وضعیت اولیه باز گردید.
  • جلو بازو با دمبل حرکتی برای داشتن بازوهای تنومند است. در حالی که دمبل ها در دست گرفته اید صاف بایستید. دمبلی را انتخاب کنید که بتوانید آن را بادست خود بالا بیاورید.تمرینات بازویی متنوعی مانند کشش عضله سه سر را می توانید انجام دهید. از همه بهتر ، شما می توانید دمبل را برای استفاده در منزل خریداری کنید. وقتی می توانید این کار را به راحتی در اتاق نشیمن خود انجام دهید ، تمرین کردن آن بسیار آسان است.
  • حرکت لانچ باعث ایجاد پاهای زیبایی می شود و در کنار شکم جدید شما بسیار زیبا به نظر می رسند. برای انجام حرکت لانچ بایستید و پاها را به اندازه عرض مفصل ران از هم باز کنید و در حالی که هسته بدن شما درگیر است یک قدم بزرگ به جلو بردارید. بدن خود را پایین بیاورید تا ران موازی زمین شود . به حالت شروع برگردید و تکرار کنید.

بسیاری از خانم ها می خواهند چربی های اضافی شکم و شلی پوست را از دست بدهند. کاهش وزن خوب است ، اما ورزش بعد از ابدومینوپلاستی با سلامتی و بالا بردن روحیه می تواند از طریق روش های دیگر زندگی شما را بهبود بخشد. قبل از جراحی برای خود عادت های ورزشی ایجاد کنید و پس از جراحی کشیدن شکم راحت تر می توانید برنامه های ورزشی خود را دنبال کنید. با گذشت زمان ، بدن جدید شما فقط بهتر و بهتر می شود و نتایج جراحی تامی تاک شما را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *