در این مقاله ما بهترین مواد غذایی را معرفی می کنیم که می تواند در حین حال رژیم غذایی متعادلی برای شما باشد و در صورت دنبال کردن اصول آن می توانید روزانه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید و تناسب اندام خود را حفظ کنید. پس با ما همراه باشید که با بهترین رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی شکم آشنا شوید.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوماتیک

بعد از عمل لیپوماتیک برای حفظ تناسب اندام باید رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید که بهترین نتیجه را از عمل زیبایی شکم لیپوماتیک بگیرید. شما می توانید به سادگی با ایجاد چند تغییر کوچک در رژیم غذایی خود برای همیشه از تناسب اندام خود لذت ببرید. تغذیه بعد از عمل لیپوماتیک اهمیت زیادی دارد و برای دانستن اینکه بعد از عمل لیپو چه بخوریم با ما همراه باشید.

رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک

  • افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آن باعث می شود که سوخت و ساز غذا در بدن افزایش یاید و تولید چربی نکند.
  • در رژیم غذایی بعد از جراحی زیبایی شکم از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و دارای فیبر زیاد خودداری کنید به دلیل اینکه بدن توانایی این مواد غذایی را بعد از عمل ندارد.
  • از نوشیدن زیاد آب همراه و یا در حین غذا خوردن اجتناب کنید.
  • از خوردن غذاهای سرخ شده و فست فودها دوری کنید.
  • بهتر است از روغن های گیاهی مانند زیتون و کنجد استفاده کنید.
  • از خوردن نوشیدنی هایی که حاوی مقدار زیادی شکر هستند دوری کنید چون شکر یکی از عوامل چاقی است.

رژیم غذایی بعد از عمل ابدومینوپلاستی

تغذیه بعد از عما آبدومینوپلاستی از اهمیت زیادی برخوردار است. در جراحی زیبایی شکم ابدو مینوپلاستی به دلیل ایجاد برش بر روی شکم برای بهبودی سریعتر نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند. در دوره نقاهت ابدومینوپلاستی رعایت این رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد و می تواند از برگشت وزن بعد از ابدومینوپلاستی جلوگیری کند.

  • بعد از عمل زیبایی شکم ابدومینوپلاستی و هوشیاری کامل رژیم غذایی مایعات مانند آب میوه و کمپوت بلامانع است.
  • یک روز بعد از عمل جراحی زیبایی شکم خوردن غذاهای جامد مثل سوپ و جوجه کباب مشکلی ندارد .
  • از فردای روز عمل می توانید رژیم غذایی عادی خود را داشته باشد ولی بهتر است سرشار از ویتامین و مواد معدنی باشد که مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود و بیمار سریعتر بهبود یابد.
  • در رژیم غذایی بعد از جراحی زیبایی شکم برای بازیابی سریعتر بدن بهتر است بیشتر از پروتئین ها استفاده کنید مانند تخم مرغ , گوشت و لوبیا
  • برای جلوگیری از عفونت زخم ها بعد از عمل جراحی بهتر است از ویتامین C و A به میزان لازم استفاده کنید.
  • نوشیدن آب به میزان کافی در این دوران به بهبودی کامل کمک زیادی می کند.
  • میوه هایی مانند پرتقال , گوجه و سرشار از ویتامین C هستند و لبنیات , تخم مرغ و روغن ماهی سرشار از ویتامین A هستند.
  • زینک برای ساخت سلول در بدن بسیار موثر است بنابراین برای بهبودی کامل بهتر است به میزان کافی از غلات و گوشت که سرشار از زینک هستند, استفاده کنید.
  • در رژیم غذایی بعد از آبدومینوپلاستی خوردن آناناس در کاهش ورم و کبودی بعد از عمل بسیار موثر است.
  • بهتر است در رژیم غذایی خود از مواد غذایی سرشار از امگا ۳ مانند میگو و ماهی استفاده کنید.
  • بعد از عمل ابدومینوپلاستی بهتر از سبزیجات به صورت پخته شده استفاده کنید.

برای آشنایی با عمل زیبایی شکم ابدومینوپلاستی فیلم زیر را تماشا کنید :

بهبود زخم ها بعد از عمل جراحی با مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

رژیم غذایی بعد از عمل لیپوساکشن

بیماران معمولا می پرسند که آیا رژیم خاصی وجود دارد که لازم باشد بعد از انجام لیپوساکشن انجام دهند. به عنوان یک قانون کلی ، باید یک رژیم غذایی مناسب و متعادل  دنبال شود که از افزایش وزن زیادی که با عادت های غذایی ناسالم اتفاق می افتد جلوگیری کند.

برای اینکه نتایج خوبی پس از لیپوساکشن داشته باشید :

  • در رژیم غذایی بعد از جراحی زیبایی شکم لیپوساکشن باید میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین بدون چربی بیشتری گنجانده شود.
  • مصرف قندها ، کربوهیدرات های ساده و چربی های اشباع شده دوری کنید.
  • خوردن چندین وعده غذایی کم حجم در طول روز به حفظ سطح انرژی شما کمک می کند و احساس گرسنگی را در بین وعده های غذایی از شما دور می کند.
  • مرتب آب بنوشید به دلیل اینکه باید بدن هیدراته بماند.
  • نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز به کنترل گرسنگی ، حفظ سوخت و ساز بدن سالم و کمک به هضم غذا کمک می کند.

اگرچه لیپوساکشن می تواند به طور چشمگیری باعث زیبایی فرم بدن شما شود ، اما جادویی نیست. در صورت بازگشت به عادات غذایی قدیمی و ناسالم ، امکان بازگشت وزن بعد از لیپوساکشن وجود دارد . این جراحی یک روش تهاجمی است که هزینه و زمان زیادی را نیاز دارد . بنابراین باید از سرمایه گذاری  خود برای آن محافظت کنید و قبل از تصمیم گیری شیوه زندگی خود را تغییر دهید. با در نظر گرفتن عادات غذایی سالم و انتخاب سبک زندگی سالم ، برای مدتی طولانی از زیبایی و تناسب اندام خود لذت ببرید.

۱۵ خوراکی مفید بعد از جراحی زیبایی شکم

تغذیه برای بهبودی سریعتر و حفظ تناسب اندام بعد از جراحی زیبایی شکم اهمیت زیادی دارد. انجام جراحی شکم به معنای دوری کردن کامل از غذاهای لذیذ نیست بلکه با یک رژیم غذایی متعادل می توانید تناسب اندام خود را حفظ کنید و مواد مغذی موردنیاز بدن را دریافت کنید.

تغذیه بعد از آبدومینوپلاستی

خوراکی های مفید برای بهبودی و لاغری بعد از جراحی زیبایی شکم عبارتند از:

۱- مصرف بیشتر کربوهیدرات بعد از جراحی شکم

کربوهیدرات جز مواد مهم در رژیم غذایی بعد از عمل جراحی محسوب و در روند بهبودی سریعتر بسیار موثر است. بعد از جراحی زیبایی شکم بهتر است مصرف کربوهیدرات ها را افزایش دهید به دلیل اینکه باعث تقویت عضلات می شود و از تحلیل آنها جلوگیری می کند. کربوهیدرات های غنی از فیبر مانند میوه ها , غلات , سبزیجات و حبوبات از بروز یبوست بعد از عمل جراحی جلوگیری می کند و می تواند از عارضه های جانبی داروهای مسکن جلوگیری کند.

۲- نوشیدن آب به اندازه کافی

برای دفع سموم بعد از عمل جراحی نوشیدن آب اهمیت زیادی دارد. برای لاغری و کاهش وزن نوشیدن آب باعث می شود که شما احساس گرسنگی نکنید و انرژی بدن برای فعال ماندن حفظ شود. مصرف آب در کاهش تورم بعد از جراحی زیبایی شکم بسیار موثر است. بنابراین بعد از جراحی شما مجاز به نوشیدن آب خواهید بود و بهتر است ۶۰ تا ۸۰ میلی تر آب بنوشید اگر بدن واکنش خاصی نسبت به نوشیدن آب نشان ندهد می توانید از مایعات دیگر استفاده کنید.

۳- تاثیر پروتئین بعد از جراحی زیبایی شکم

پروتئین ها یکی از مواد غذایی ضروری بعد از عمل جراحی محسوب می شود . برای بهبود زخم ها و باسازی بافت های بدن پروتئین نقش اساسی دارد. بنابراین مصرف غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ , لبنیات کم چرب , ماهی , گوش بدون چربی و محصولات سویا در بهبودی بعد از عمل جراحی زیبایی شکم بسیار موثر است.لازم بذکر است که برای هضم بهتر غذا باید از پروتئین های سبک تر استفاده شود.

پروتئین در رزیم غذایی بعد از لیپوساکشن

۴- استفاده از ویتامین های A و C برای بهبود زخم ها بعد از جراحی

بعد از عمل ابدومینوپلاستی به دلیل ایجاد برش بر روی پوست استفاده از ویتامین A برای بهبود زخم ها بعد از جراحی بسیار موثر است . استفاده از ویتامین C برای کلاژن سازی و بهبود زخم ها بسیار موثر است. سبزیجات رنگ تیره مانند اسفناج , کلم بروکلی , کلم و پرتقال , گریپ فروت , جگر و شیر غنی از ویتامین A هستند. ملون , مرکبات , گوجه فرنگی , توت ها غنی از ویتامین C هستند.

۵- تاثیر ویتامین K و E بعد از جراحی زیبایی شکم

بهترین رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی شکم شامل ویتامین های K و E هستند. ویتامین E از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافطت می کند . تخم مرغ , آجیل , شیر و جگر منابع غنی ویتامین E هستند. ویتامین K در سبزیجات رنگ تیره , جگر و ماهی یافت می شود و در فرآیند لخته شدن خون موثر است.

۶- استفاده از منابع غنی از فیبر

برای جلوگیری از یبوست بعد از عمل جراحی شکم استفاده از منابع غنی از فیبر مانند سیب , گلابی , آلو , حبوبات و جوی دوسر و غلات کامل بسیار موثر است. لازم بذکر است بعد از عمل جراحی به دلیل مصرف دارو و یا جراحی امکان بروز یبوست در افراد وجود دارد. بنابراین از مصرف غذاهای فرآوری شده , محصولات لبنی , گوشت قرمز و غذاهای خشک خودداری کنید.

فیبر برای رژیم غذایی بعد از عمل زیبایی شکم

۷- برای بهبود زخم بعد از جراحی چه بخوریم ؟

روی یکی از مواد معدنی مفید در ماهی , گوشت گاو , گوشت گوسفند , لبنیات , آجیل , تخم کدو تنبل و جگر است. این ماده معدنی تاثیر فوق العاده ای در التیام و بهبود زخم ها بعد از جراحی دارد. لازم بذکر است که روی مکمل های بسیاری دارد ولی بهتر است از رژیم غذایی این ماده معدنی را دریافت کنید نه از مکمل ها.

حتما بخوانید : مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم 

۸- چربی های سالم

تخلیه چربی های انباشته شکم با عمل زیبایی شکم به این معنا نیست که شما باید کاملا از چربی دوری کنید. استفاده از چربی های سالم مانند روغن زیتون , آواکادو , آجیل و دانه ها منابع خوبی هستند و به تندرستی بدن کمک زیادی می کنند.

۹- بهترین میوه بعد از عمل جراحی

برای بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی زیبایی شکم و بازیابی توان بدن استفاده از سبزیجات و میوه های تازه در رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد. سبزیجات تازه مانند کلم بروکلی , اسفناج , کلم , گوجه فرنگی در بهبودی بسیار موثر است اما اگر بعد از مصرف سبزیجات دچار سوزش معده شدید بهتر است مصرف آن را کاهش دهید و یا از میوه جات پخته شده یا کمپوت استفاده کنید.

بهترین میوه بعد از عمل جراحی

۱۰- آنتی اکسیدان های موجود در میوه برای بعد از جراحی

استرس جراحی و مصرف داروهای شیمیایی تولید رادیکال های آزاد در بدن را افزایش می دهد. برای مقابله با این عارضه مصرف میوه های رنگی که منابع غنی آنتی اکسیدان هستند پیشنهاد می شود. میوه هایی مانند توت فرنگی , تمشک , بلوبری , گیلاس و آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. مصرف این میوه ها بعد از جراحی از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می کند و قدرت مویرگ ها را افزایش می دهد.

۱۱- آناناس بهترین میوه برای کاهش ورم شکم بعد از عمل

بهترین میوه بعد از عمل جراحی برای کاهش ورم بعد از لیپوساکشن و التهاب بعد ار عمل زیبایی شکم استفاده از آناناس است. این میوه حاوی آنزیم بروملئین است که به کاهش تورم بعد از لیپوماتیک کمک می کند. این آنزیم و پروتئاز به هضم بهتر پروتئین ها کمک زیادی می کند.

۱۲- خوردن آجیل برای داشتن سیستم ایمنی سالم

خوردن آجیل و دانه ها خصوصا تخم کدو تنبل و کنجد بعد از عمل زیبایی شکم در داشتن سیستم ایمنی سالم بسیار تاثیر گذار است. تخم کدو تنبل و کنجد سرشار از ماده معدنی روی هستند که در التیام زخم های فوق العاده است.

رژیم غذایی برای بعد از عمل ابدومینوپلاستی

۱۳- غلات کامل منابع غنی فیبر

غلات کامل منابع خوبی از مواد معدنی و ویتامین ها هستند که در روند بهبودی بعد از جراحی زیبایی شکم بسیار تاثیرگذار است.

۱۴- پروبیوتیک ها تغذیه مناسب برای بعد از جراحی شکم

بعد از جراحی شکم از جمله ابدومینوپلاستی به دلیل بریدن پوست شکم امکان بروز عفونت وجود دارد. پروبیوتیک ها یکی از عواملی است که می تواند از بروز عفونت بعد از جراحی جلوگیری کند. پروبیوتیک ها در واقع باکتری های مفیدی هستند که می تواند روند هضم غذا را بهبود ببخشد. علاوه براین پروبیوتیک ها روند بهبودی بعد از عمل را تسریع می بخشد و بهتر است در رژیم غذایی بعد از عمل جراحی گنجانده شود. پروبیوتیک ها در سوپ میسو , کلم ترش , ترشی و ماست حاوی ارگانیسم های فعال یافت می شود.

۱۵- بتاکاروتن برای بهبودی سریع تر بعد از عمل جراحی شکم

بتاکاروتن ها مانند سیب زمینی شیرین , هویج و کدو تنبل می تواند در بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی شکم موثر باشد. خصوصا اگر بتاکاروتن حاوی آنتی اکسیدان به طور منظم به رزیم غذایی بعد از عمل جراحی اضافه شود می تواند در بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی موثر باشد.

بتاکاروتن برای رژیم بعد از عمل شکم

نکات رژیم غذایی بعد از جراحی زیبایی شکم

برای بهبودی سریعتر بعد از عمل جراحی دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی اهمیت زیادی دارد بنابراین رعایت نکات زیر الزامی است از جمله:

  • غذا را آهسته بخورید به دلیل اینکه خوردن و نوشیدن با یرعت زیاد باعث تهوع استفراغ و سرگیجه می شود.
  • نوشیدن آب بین وعده های غذایی باعث تهوع و استفراغ می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل غذا آب بنوشید. نوشیدن مایعات بین غذا باعث می شود که زودتر احساس سیری کنید و نتوانید به طور کامل مواد غذایی را دریافت کنید.
  • غذا را خوب بجوید به دلیل اینکه در روند هضم راحت تر غذا تاثیر گذار است. قسمت های کوچکی از غذا را جدا کرده و قبل از بلیدن خوب بجوید.
  • بهتر است تعداد وعده های غذایی را افزایش داده و حجم آن را کاهش دهید. بنابراین بهتر است وعده های غذایی کوچکتر شود. بعد از گذشت چند روز از عمل می توانید به روال عادی غذاخوردن بازگردید.
  • از خوردن غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید به دلیل اینکه بعد از جراحی بدن تحمل غذای چرب و شیرین را ندارد و علاوه براین امکان برگشت شکم بعد از جراحی شکم وجود دارد.
  • مکمل های ویتامین تجویز شده توسط پزشک را حتما مصرف کنید به دلیل اینکه بعد از عمل جراحی دستگاه گوارش قادر به جذب مواد معدنی و ویتامین ها نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *