دلایل تورم پا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایستادن طولانی مدت روی پا
  • کفش نامناسب
  • بارداری
  • عوامل سبک زندگی
  • برخی از شرایط پزشکی

حتما بخوانید : تورم پا ؛ ۸ علت ورم پا و بهترین راهکار برای رهایی از آن

راهکار خانگی برای درمان ورم پا

تجمع مایعات در بافت بدن ، ادم نامیده می شود. در حالی که ادم معمولا به خودی خود برطرف می شود ، اما برخی از درمان های خانگی وجود دارد که ممکن است ورم پا را با سرعت بیشتری کاهش دهد. در اینجا ۱۰ درمان خانگی برای ورم پا ارائه شده می توانید آنها را امتحان کنید.

درمان ورم پا

 

۱. روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

یکی از راه های درمان خانگی ورم پا آشامیدن آب به مقدار کافی است. اگرچه آشامیدن آب ارتباطی با درمان ورم پا ندارد، اما دریافت کافی مایعات می تواند به کاهش ورم پا کمک می کند. وقتی بدن شما به اندازه کافی هیدراته نباشد باعث احتباس مایعات می شود که در نهایت منجر به تورم می شود.

۲. از جوراب واریس یا فشاری استفاده کنید.

جوراب های فشاری را می توان در داروخانه هاو یا حتی از طریق اینترنت خریداری کرد. با جوراب های واریسی شروع کنید که بین ۱۲ تا ۱۵ میلی متر جیوه یا ۱۵ تا ۲۰ میلی متر جیوه هستند.

جوراب های فشاری از نظر ارتفاع و کلاس فشاری متنوع هستند ، بنابراین بهترین کار این است که با جوراب هایی با کلاس فشاری کمتر شروع کنید و سپس نوعی را پیدا کنید که در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

۳. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از حمام نمکی سولفات منیزیم استفاده کنید.

نمک اپسوم (سولفات منیزیم) نه تنها به درد عضلات کمک می کند. همچنین می تواند در کاهش التهاب و تورم پا موثر باشد. تئوری استفاده از نمک اپسوم این است که باعث سم زدایی می شود و آرامش فرد را افزایش می دهد.

فقط اطمینان حاصل کنید که روی نمکهای Epsom علامت USP هک شده باشد. این بدان معنی است که از استانداردهای تعیین شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برخوردار بوده و استفاده از آن بی خطر است.

استفاده از نمک اپسوم برای ورم پا

 

۴- پاهایتان را ترجیحا بالاتر از سطح قلب بالا ببرید.

برای درمان خانگی ورم پا هنگام خواب پای خود را روی کوسن مبل ، بالش یا حتی مواردی مانند دفترچه تلفن بگذارید. اگر به دنبال کاهش تورم پا در دوران بارداری هستید ، سعی کنید پاها را نیز چندین بار در روز بالا ببرید. هر بار حدود ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید ، حتی روی بالش یا صندلی.

سعی کنید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید و در صورت امکان پاهای خود را بالاتر از سطح قلب بالا ببرید.

۵. حرکت کنید!

اگر مدت زمان طولانی در یک مکان بنشینید یا بایستید (مانند محل کار) ، می تواند باعث ورم پا شود. سعی کنید هر ساعت کمی حرکت کنید ، مثلا در محل کار برای رفتن به ااتاق استراحت پیاده روی کنید ، هنگام ناهار در محل کار یا ساختمان قدم بزنید ، زانوها و مچ پا را خم کنید.

برای کاهش ورم پا تحرک داشته باشید

 

۶. مکمل های منیزیم می تواند برای درمان ورم پا مفید باشد.

احتباس آب می تواند به دلیل کمبود منیزیم باشد. خوردن غذاهای سرشار از منیزیم می تواند گزینه خوبی برای درمان خانگی ورم پا باشد. غذاهای سرشار از منیزیم برای افزودن به رژیم غذایی شامل موارد زیر است:

  • بادام ها
  • توفو
  • بادام هندی
  • اسفناج
  • شکلات تلخ
  • کلم بروکلی
  • آووکادوها

مصرف روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم منیزیم می تواند در کاهش ورم پا موثر باشد. اما قبل از مصرف هر نوع مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید. مکمل های منیزیم برای همه مناسب نیست ، به خصوص اگر ناراحتی کلیه یا بیماری قلبی دارید.

مکمل منیزیم برای کاهش ورم پا

 

۷. رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

کاهش مصرف سدیم می تواند به کاهش ورم بدن ، از جمله ورم پا کمک کند. نسخه های کم سدیم غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سعی کنید از افزودن نمک به وعده های غذایی خودداری کنید.

۸- اگر اضافه وزن دارید وزن کم کنید.

اضافه وزن می تواند باعث کاهش گردش خون شود و در ورم اندام تحتانی تاثیرگذار باشد. همچنین می تواند به پا فشار اضافی وارد کند و باعث ایجاد درد در هنگام راه رفتن شود. اضافه وزن و چاقی می تواند منجر به کم تحرکی شود – که می تواند باعث تجمع مایعات در پا شود.

کاهش وزن می تواند فشار وارد شده روی پا را کاهش دهد و احتمالا باعث کاهش ورم پا شود. با دکتر خود در مورد اینکه آیا شما نیاز به کاهش وزن دارید یا راه های سالم برای انجام این کار صحبت کنید.

۹. برای درمان ورم پا  آن را ماساژ دهید.

ماساژ یک درمان خانگی برای ورم پا است و می تواند برای تورم پا عالی باشد و همچنین باعث آرامش می شود. با ضربات محکم و فشار ، پاها را به سمت قلب ماساژ دهید (یا کسی آنها را برای شما ماساژ دهد!). این می تواند به انتقال مایعات به خارج از متورم و کاهش ورم پا کمک کند.

ماساژ برای کاهش ورم پا

 

۱۰. مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم را افزایش دهید.

کمبود پتاسیم می تواند به فشار خون بالا و احتباس آب کمک کند. اگر محدودیتی در رژیم غذایی ندارید ، خوردن غذاهای حاوی پتاسیم را مد نظر قرار دهید. برخی از غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از:

  • سیب زمینی های شیرین
  • لوبیا سفید
  • موز
  • ماهی سالمون
  • پسته
  • مرغ

سعی کنید به جای نوشابه ، آب پرتقال یا شیر کم چرب نیز بنوشید. در صورت داشتن هرگونه شرایط پزشکی ، به ویژه مشکلات کلیوی ، قبل از افزودن مقدار زیادی پتاسیم به رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید.

رژیم غذایی برای کاهش ورم پا

 

برای درمان ورم پا چه موقع به دکتر خود مراجعه کنید.

هر شخص متفاوت است. بسته به آنچه باعث تورم می شود ، برخی از این روش های درمانی ممکن است تمام مدت برای همه موثر نباشند. اگر هریک از روش های گفته شده موثر نبود ، نگران نباشید روش دیگری را امتحان کنید یا از آن در رابطه با دیگری استفاده کنید.

حتما بخوانید :  چه چیزی باعث ورم بدن یا ادم می شود ؟ 

اگر هیچ یک از این درمان های خانگی تورم پای شما را تسکین نمی دهد یا علائم دیگری را همراه با تورم پای خود مشاهده کردید ، با پزشک خود تماس بگیرید. این علائم می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که باید درمان شود. اگر فکر می کنید که اقدامات پزشکی برای کاهش احتباس مایعات لازم است ، پزشک ممکن است داروهای کاهش تورم را تجویز کند.

اگر باردار هستید ، قبل از مصرف هرگونه مکمل یا قبل از افزایش سطح فعالیت خود ، از متخصص زنان و زایمان بپرسید. اگر شرایط پزشکی دارید و یا هر دارویی مصرف می کنید ، قبل از افزودن یک مکمل با پزشک خود مشورت کنید. حتی مکمل ها و ویتامین های طبیعی نیز می توانند در مصرف داروها تداخل ایجاد کنند.

source: ۱۰ Home Remedies for Swollen Feet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *