برای فهمیدن زمان دقیق و چگونگی تعویض پروتز سینه با ما همراه باشید.

پروتز سینه

هنگامی که تحت عمل جراحی افزایش پستان قرار می گیرید ، مهم است که بدانید کاشت سینه یک عضو مادام العمر نیست. پروتز سینه مانند هر وسیله ای یک جسم خارجی است. این بدان معناست که طول عمر محدودی دارد.

این حقیقت مهم را بدانید که پروتز سینه وقتی به سن خاصی برسد خود به خود از بین نمی رود.

دقیقا مانند یک ماشین ، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. فرض کنید شما و همسایه خود هر دو با فولکس واگن رانندگی می کنید ، اما ممکن است یک اتومبیل برای تعویض شدن باید ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند در حالی که ماشین دیگر باید ۲۷۵،۰۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. هر دو خودرو در یک سال در یک کارخانه ساخته شده اند. با این حال ، به دلایل مختلف یکی از ماشین ها نسبت به دیگری دوام بیشتری دارد.

کپسول پروتز سینه

 

عوارض پروتز سینه با گذشت زمان افزایش می یابد.

با گذشت سالها ، ممکن است پروتز سینه عوارضی داشته باشد.به این معنی که عملکرد ایمپلنت سینه با گذشت زمان کاهش می یابد. این کاملا طبیعی است و چیزی است که باید انتظار داشته باشید. با گذشت زمان ممکن است پروتز سینه با عوارضی همراه باشد و یا نیازهای بیمار تغییر کند.

شایعترین عوارض کاشت پستان به دلیل کهنه شدن پروتز سینه یا عدم تعویض آن عبارتند از:

  • انقباض کپسول پروتز سینه
  • پارگی پروتز سینه
  • جابجایی پروتز به کناره ها یا افتادگی آن

از موارد دیگر شامل :

  • افتادگی ایمپلنت سینه (این طبیعی است و هم در سینه های طبیعی و هم در سینه های کاشته شده اتفاق می افتد)
  • همچنین ممکن است با گذشت سالها از اندازه پروتز ناراضی باشید.

حتما بخوانید : انواع مدل پروتز سینه

انقباض کپسول پروتز سینه

انقباض کپسول یک لایه سفت یا سختی است که در اطراف پروتز سینه ایجاد می شود. این امر بسته به شدت آن می تواند در بعضی از بیماران باعث درد شود. برای برخی از زنان ، این شرایط می تواند بدون درد یا خفیف باشد. در مرحله انقباض کپسول در مراحل آخر ، درد می تواند از حد متوسط تا بسیار دردناک باشد.

علائم انقباض کپسول ممکن است شامل سفت شدن سینه ها پس از کاشت ، تغییر شکل پروتز، درد و یا احساس سفتی در پستان ها باشد. ایمپلنت های بد فرمی که بر روی قفسه سینه بالا می روند یکی دیگر از علائم آن است. با این حال ، این نباید با ایمپلنت هایی که درست در بالا سینه قرار دارند اشتباه گرفته شوند . منظور سینه هایی است که پس از جراحی اولیه به زمان نیاز دارند تا به شکل نهایی خود درآیند.

علائم انقباض کپسول معمولا با گذشت زمان بدتر می شود و از ماهها تا سالها متغیر است. به گفته پزشکان ، در ۱۰ سال اول پس از عمل کاشت سینه ، احتمال انقباض کپسول در حدود ۲۰-۳۰ درصد وجود دارد.

کپسول پروتز سینه

 

پارگی پروتز سینه

پارگی پروتز سینه غیر معمول است ، اما هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد – به خصوص در ایمپلنت های قدیمی که کیفیت پوسته خارجی با گذشت زمان کاهش می یابد.

۱- پارگی پروتزهای سیلیکونی

نشتی پروتز سیلیکونی به آرامی اتفاق می افتد. به احتمال زیاد حتی متوجه نخواهید شد که سالها اتفاقی افتاده است. این نوع به عنوان پارگی سکوت ایمپلنت شناخته می شود. ژل سیلیکون به آرامی نشت می کند. ممکن است اصلاً متوجه کاهش اندازه آن نشوید.

۲- پارگی پروتزهای آب نمکی

پارگی ایمپلنت های سالین نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در این حالت ، نمک استریل به سرعت ، معمولاً در طی چند روز ، نشت می کند. این نوع ترکیدگی می تواند نگران کننده باشد ، اما نیاز به مراجعه اورژانسی پزشک ندارد زیرا شما را سریعا در معرض خطر قرار نمی دهد. با این حال ، زمان مناسبی است که به جراح خود مراجعه کنید تا از گزینه های موجود آگاه شوید.

داشتن یک سینه تخلیه شده ممکن است از نظر زیبایی نگران کننده باشد. به همین دلیل اکثر خانم ها تصمیم می گیرند که کاشت نمک را در اسرع وقت برداشته و جایگزین کنند.

پارگی پروتز سینه

 

تشخیص ترکیدگی ایمپلنت سینه

گرفتن MRI منظم از پروتز سینه (تقریباً هر دو سال یکبار) می تواند در تشخیص پارگی آن موثر باشد. هنگام کاشت سینه ، انجام MRI اهمیت زیادی دارد. MRI به عنوان یک استاندارد طلایی برای تشخیص نشتی ایمپلنت در نظر گرفته شده است. MRI می تواند ۹۴% دقیق تر از سونوگرافی در تشخیص پارگی پروتز سینه عمل کند ، در حالی که سونوگرافی دارای دقت ۷۲٪ است.

پارگی پروتز سینه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یک دلیل آن می تواند ماموگرافی باشد. شایان ذکر است که انجام ماموگرافی در موارد نادر می تواند باعث پارگی ایمپلنت می شود. ماموگرافی ابزاری عالی برای غربالگری سرطان پستان است ، خواه بیمار ایمپلنت داشته باشد یا نه. این امر خصوصا در مورد بیمارانی که سابقه سرطان پستان در خانواده دارند ، صادق است.

حالا که بحث سرطان پیش آمد ، بیایید کمی در مورد سرطان پستان صحبت کنیم. پروتزهای های مدرن سینه باعث سرطان نمی شوند. حتی FDA این واقعیت را تأیید می کند. اگر امسال ماموگرافی می کنید ، بعد از انجام ماموگرافی حتما MRI انجام دهید.

برطرف کردن پارگی پروتز سینه

چه پروتز سینه شما سیلیکونی باشد یا آب نمکی ، بهتر است پس از پارگی در اسرع وقت برنامه ای برای برداشتن و جایگزینی آن تعیین کنید. با این حال ، اگر ترکیدگی پروتز برای شما ناراحت کننده نیست ، از نظر فنی می توانید ماه ها یا حتی سال ها برای برداشتن و جایگزینی آن اقدام کنید. فقط بخاطر داشته باشید که این امر می تواند خطر سفت شدن بافت سینه را افزایش دهد ، در مورد ایمپلنت های سیلیکونی شما زمان بیشتری برای تعویض پروتز دارید.

عوارض پروتز سینه

 

جابجایی پروتز سینه

پروتز، چه به دلیل افزایش سن و چه به دلیل شلی حفره ای که در آن قرار گرفته است ، می تواند پایین باشد. ایمپلنت های قدیمی نیز ممکن است با گذشت زمان تغییر مکان داده و یا به سمت دیگر حرکت کنند. گرچه ممکن است این اتفاق دراولین سال جراحی یا کمی دیرتر اتفاق بیفتد ، اما با جراحی مجدد سینه یا تعویض پروتز به راحتی اصلاح می شود.

اگر پروتز سینه در اوایل جراحی به سمت پایین حرکت کند ، که بعید به نظر می رسد با یک روش ساده اصلاح می شود , شامل حرکت دادن پروتز به سمت بالا و بخیه زدن برش تا جایی که پستان در موقعیت دلخواه خود قرار گیرد.

افتادگی پروتزسینه

سینه های طبیعی هم با افزایش سن آویزان می شوند. این فقط یک واقعیت زندگی است. به طور معمول ، هر چه پستان بزرگتر باشد ، افتادگی بیشتری نیز انتظار می رود. با پیر شدن پوست ، خاصیت ارتجاعی آن از بین می رود. این امر باعث آویزان شدن سینه ها می شود.

قطب بالایی پستان نیز با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. در حالی که ایمپلنت های سینه مانند بافت طبیعی پستان نیستند ، بنابراین ممکن است کل پستان به سمت پایین آویزان شود. نتیجه یکسان است : سینه ها به گونه ای به نظر می رسند که حجم خود را از دست داده اند.

همچنین در برخی موارد می توان از ایمپلنت های بزرگتری برای بازیابی کامل سینه های افتاده و آویزان استفاده کرد. برای افتادگی شدید ، لیفت سینه گزینه بهتری است.

حتما بخوانید : لیفت سینه یا ماستوپکسی برای رفع افتادگی سینه

از اندازه پروتز ناراضی است

در طول زندگی و گذشت زمان ، ممکن است ایده شما درباره شکل ظاهری “اندازه سینه ها ” تغییر کند. به همین ترتیب ، گرایش های زیبایی می آیند و می روند. در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ، وقتی صحبت از پروتز سینه می شد ، “هرچه بزرگتر ، بهتر” ولی این روزها کاشت پستان ظریف با کاپ B یکی از اندازه های مورد درخواست است.

شما ممکن است با پروتز سینه با کاپ D هیجان زده شوید. با رسیدن به ۴۰ سالگی ، شاید تصمیم بگیرید که یک کاپ C یا کاپ B بهتر به نظر برسد ، یا بالعکس. طبیعی است که تمایلات شما با افزایش سن تغییر کند.

تعویض پروتز سینه

 

تعویض پروتز سینه جای تعجبی ندارد

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است در آینده نیاز به تعویض پروتز سینه داشته باشید. با این وجود چارچوب زمانی مشخصی وجود ندارد. همه اینها بستگی به این دارد که با گذشت زمان چه نوع مشکلاتی برای ایمپلنت سینه بوجود می آیند.

به ندرت اتفاق می افتد که یک وضعیت “اضطراری” ناگهان سالها بعد ایجاد شود که نیاز به برداشت فوریپروتز سینه داشته باشید . معمولاً برای تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان انجام جراحی تعویض ایمپلنت سینه کمی وقت دارید.

به عنوان مثال ، ممکن است با گذشت زمان به تدریج متوجه سفت شدن سینه شوید. انقباض کپسول پروتز سینه در بعضی از بیماران ممکن است ماهها یا سالها طول بکشد. اگر انقباض کپسول باعث دردناک شدن سینه ها پس از جراحی ایمپلنت یا تغییر شکل پستان ها شود و شما از آنها ناراضی باشید ، می توان پروتزها را برداشته و آن را با پروتزهای جدید جایگزین کرد.

حتی نشتی پروتز سیلیکونی ممکن است سالها طول بکشد تا قابل توجه شود. نشتی ایمپلنت های سینه سریعا مشکل ساز نمی شود زیرا سیلیکون سمی نیست. با این حال ، نشت ممکن است منجر به انقباض کپسولی و سایر نگرانی های زیبایی شود.

نکته این است که شما معمولا برای حل این مشکل کمی وقت خواهید داشت. اما توصیه می شود که نشتی ایمپلنت پستان و سایر نگرانی ها را زودتر برطرف کنید زیرا این مشکلات فقط با گذشت زمان بدتر می شوند.

انواع پروتز سینه

 

آیا باید هر ۱۰ سال پروتز سینه تعویض شود؟

جواب منفی است! هیچ شماره جادویی وجود ندارد. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ایمپلنت های پستان به محض رسیدن به مرز ۱۰ سالگی به راحتی متلاشی و از بین نمی روند. ممکن است سالهای زیادی نیازی به تعویض پروتز سینه نباشد.

بسیاری از بیماران فکر می کنند که هر ۱۰ سال یکبار باید پروتز سینه تعویض شود. اما برخی از زنان ۱۰ سال از کاشت سینه بهره مند می شوند ، در حالی که برای دیگران ۱۵ ، ۲۰ ، ۳۰ یا حتی ۴۰ سال (در موارد نادر) نیازی به تعویض ایمپلنت ندارند.

دلیل اینکه شما در مورد “قانون ۱۰ ساله” می شنوید این است که ، از نظر آماری ، احتمال دارد که یکی از مشکلات ذکر شده در بالا طی ده سال به یک مسئله تبدیل شود ، بنابراین نیاز به تعویض دارد.

چهل سال بسیار نادر است ، اما مشخص شده است که این اتفاق می افتد. طبیعتاً افتادگی در این مرحله نگران کننده است. اما ، اگر این مسئله شما را اذیت نمی کند و هیچ مشکل دیگری برای گفتن وجود ندارد ، هیچ دلیلی برای جایگزینی آنها وجود ندارد.

مرکز خرید سوتین طبی بعد از جراحی  برای بهبودی سریعتر بعد از عمل زیبایی سینه

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

اگر کاشت پستان شما را آزار نمی دهد و از نظر پزشکی هیچ مشکلی وجود ندارد ، نیازی به تعویض آنها نیست. اگر MRI نشان داد که ایمپلنت پاره نشده است ، اگر از جای خود جابجا نشده اند ، اگر هیچ ناراحتی از انقباض کپسول وجود ندارد و از اندازه راضی هستید ، نیازی به تعویض پروتز سینه نمی باشد. فقط هنگامی که مشکلی پیش آمد یا می خواهید اندازه یا افتادگی سینه را تغییر دهید ، باید با جراح خود در مورد تعویض آن صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *