جراحی غبغب

جراحی غبغب سریعترین راه برای رفع غبغب و لیفت گردن

برای رفع غبغب جراحی زیبایی خاصی وجود ندارد، اما روش های ترکیبی می تواند باعث حذف چربی اضافی غبغب شود که در این جراحی پوست گردن جمع می شود که یک چانه و گردن محکم تر و مشخص تر شکل بگیرد. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد جراحی غبغب بدانید ارائه شده است . همچنین روش هایی که کمتر تهاجمی هستند به طور کامل شرح داده می شود.

جراحی غبغب

وقتی نوبت به پیری پوست می رسد ، گردن یکی از اولین مکان هایی است که سن را نشان می دهد و برای برخی افراد ، چربی در زیر چانه جمع می شود. این پوست چرب و شل اضافی می تواند بر روی فک و دیگر اجزای صورت تاثیر بگذارد.

لیفت گردن برای رفع غبغب

 

یک جراح پلاستیک برای رفع غبغب می تواند از هر یک از روش های زیر استفاده کند:

  1. لیپوماتیک غبغب : این روش باعث حذف چربی های اضافی در زیر چانه می شود.
  2. ساب منتوپلاستی : این جراحی ترکیبی از لیپوساکشن و ایجاد برش های کوچک در زیر چانه برای سفت شدن عضلات و رفع غبغب است.
  3. لیفت گردن: این جراحی شامل از بین بردن پوست اضافی گردن است که باعث سفتی عضلات پوست گردن می شود تا صورتی با منحنی های زیباتری شکل بگیرد.

تمام این روش ها می توانند باعث رفع غبغب شوند. با این حال ، اگر پوست فرد خاصیت الاستیکی نداشته باشد و دارای ظاهری شل و آویزان باشد ، ممکن است لیپوساکشن یا ساب منتوپلاستی گزینه مناسبی برای رفع غبغب آنها نباشد. در این موارد ، پزشک معمولا لیفت گردن را به شما توصیه می کند.

حتما بخوانید : ۷ عمل زیبایی صورت

هزینه عمل غبغب چقدره ؟

هزینه جراحی غبغب به روش های جراحی بستگی دارد. روش لیپوماتیک غبغب نسبت به لیفت گردن زمانبر و کمتر تهاجمی است. هزینه های این روش شامل موارد زیر است:

  • وقت صرف شده برای جراحی
  • هزینه پرسنل و امکانات
  • هزینه های دارو و ابزار مورد استفاده
  • هزینه های بیهوشی

بر اساس یک نظرسنجی ملی از پزشکان عضو  هیئت جراحی زیبایی آمریكا , هزینه متوسط  انجام روش های كانتورینگ گردن از ۱۲۰۰ دلار تا ۱۲۷۰۰ دلار برآورد شد.

هزینه جراحی غبغب با روش لیپوماتیک  حدود ۳ میلیون تومان به بالا می شود . استفاده از روش های دیگر مثل لیفت گردن یا مینی لیفت غبغب هزینه جراحی غبغب از ۵ میلیون تومان به بالاست. البته بسته به تخصص و تجربه پزشک این مقدار ممکن است بیشنر شود.

روش جراحی برای رفع غبغب

همانطور که گفته شد رفع غبغب و بهبود ظاهر آن روش های مختلفی وجود دارد که شامل :

روش های جراحی برای رفع غبغب

 

لیپوماتیک غبغب

لیپوماتیک غبغب با قرار دادن یک لوله کوچک ، به نام کانولا ، در نواحی مختلف چانه انجام می شود. با استفاده از مکش ملایم ، مقادیر کم و معین چربی از هر محل خارج می شود. در نتیجه نیم رخی با چانه ای خوش فرم که چربی های زیر آن کاهش یافته شکل می گیرد.

  • جراح شما چانه و گردن را معاینه می کند و با قلم مخصوص علامت گذاری می کند تا مناطقی را که در آن لوله کانولا قرار می گیرد را ، مشخص کند.
    پوست برای جلوگیری از ایجاد عفونت با استفاده از محلول ضدعفونی کننده کاملا تمیز می شود.
  • در صورت تمایل ، جراح داروهای آرام بخشی تجویز می کند ، یا داروی بی حسی موضعی (داروی بی حس کننده) را به پوست تزریق می کند.
  • سپس ، جراح چند برش کوچک روی پوست ایجاد می کند به اندازه ای که لوله کانولا در آن قرار گیرد.
  • در مرحله بعدی ، لوله کانولا تا عمق خاصی درون چربی قرار می گیرد و با حرکت رفت و برگشتی و ارتعاشی باعث تخریب بافت چربی می شود . از هر ناحیه مقدار کافی چربی برداشته می شود تا ظاهری صاف و یکنواخت زیر چانه ایجاد شود.
  • سرانجام ، از بانداژ استفاده می شود که شامل یک نوار چانه مخصوص برای حمایت از پوست در هنگام بهبود است.

حتما بخوانید : عمل لیپوماتیک ؛ مزایا , معایب و روش انجام آن 

لیفت گردن

هنگام لیفت گردن ، جراح  برش هایی را در پشت گوش و گاهی زیر چانه ایجاد می کند ، پوست اضافی را برمی دارد و عمل لیفت گردن را انجام می دهد. مراحل کلی برای انجام لیفت گردن شامل :

  • پزشک برای مشخص کردن ناحیه مورد نظر , گردن یا چانه را با خطوط و فلش علامت گذاری می کند.
  • سپس جراح برای شما داروهای iv تجویز می کند یا شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید.
  • ناحیه موردنظر با محلول ضد عفونی کننده تمیز می شود. بسته به روش بیهوشی ، پزشک ممکن است بی حس کننده موضعی را به پوست تزریق کند یا نکند.
  • در مرحله بعدی ، پزشک شما برش هایی ایجاد می کند ، معمولاً در خط مو , پشت گوش و اطراف آن ایجاد می شود.
  • سپس چربی و پوست اضافی گردن برداشته می شود. جراح ممکن است عضله گردن را سفت و محکم کند تا پوست زیر چانه با انحنای بیشتری به نظر برسد.
  • در آخر ، آنها برش های ایجاد شده روی پوست را با چسب یا بخیه (بخیه) می بندند. این بخیه ها به دلیل خط موی فرد معمولا بهبود می یابند و قابل مشاهده نیستند.

ساب منتوپلاستی برای رفع غبغب

یک عمل جراحی ساب مونتوپلاستی با ایجاد برش های کوچک در زیر چانه و همچنین با استفاده از لیپوماتیک روی گردن انجام می شود. با عمل جراحی ساب مونتوپلاستی ، برش های کمتری روی پوست ایجاد می شود و پزشک پوست اضافی را مانند لیفت گردن برنمی دارد. در عوض ، پزشک عضلات گردن را سفت می کند تا ظاهری با زاویه بیشتر ایجاد شود.

آیا خطر یا عوارض جانبی در جراحی غبغب وجود دارد؟

هر زمانی که ابزارهای خارجی وارد پوست بدن شوند , خطرات و عوارضی را به همراه دارند. یک پزشک باید قبل از انجام جراحی غبغب این عوارض را با شما در میان بگذارد تا اطمینان حاصل کند که قبل از شروع به کار اطلاعات کاملی در اختیار دارد.

عوارض جراحی غبغب

عوارض جراحی غبغب شامل موارد زیر است :

  1. عدم تقارن اجزای های صورت
  2. خون ریزی
  3. عوارض ناشی از بیهوشی ، مانند مشکلات تنفسی
  4. کاهش حس پوست
  5. درد و ناراحتی
  6. عفونت
  7. آسیب عصبی
  8. جای زخم
  9. تورم

همچنین ممکن است پس از جراحی به نتایجی که انتظار دارید نرسید. به همین دلیل مهم است که با دکتر خود در مورد اهداف خود برای ظاهر خود پس از جراحی صحبت کنید تا مطمئن شوید که واقع بینانه هستند.

مراقبت های بعد از عمل غبغب

به دنبال جراحی غبغب باید انتظار تورم و ناراحتی را داشته باشید. ممکن است در پوست گردن و چانه به دلیل تورم و کبودی احساس سنگینی وسفتی داشته باشید. اگر برای کاهش تجمع خون و مایعات در گردن ، درن داخل صورت قرار دارد ، پزشک معمولا بعد از یکی دو روز درن را خارج می کند.
پزشک ممکن است برای هر قسمت از برش ایجاد شده پماد آنتی بیوتیک تجویزکند. همچنین توصیه می کنند تا چند روز از آفتاب دوری کنید یا مقدار زیادی آب روی صورت و چانه نریزید.
زمان بهبود به نوع روش جراحی غبغب بستگی دارد. برای لیپوماتیک غبغب معمولا چند روز تا یک هفته بعد می توانید به سرکار بروید. در لیفت گردن ، ممکن است حدود دو هفته بعد به سرکار بروید. برای جلوگیری از تورم و کاهش تجمع مایعات بعد از عمل غبغب باید از گن فشرده سازی استفاده شود.

بهبودی سریع و کاهش تورم بعد از عمل با خرید انواع گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

فواید گن غبغب

برای جلوگیری از تورم و کاهش تجمع مایعات بعد از عمل غبغب باید از گن فشرده سازی استفاده شود. گن غبغب فاجات بهترین گزینه برای بهبودی سریع بعد از لیپوماتیک غبغب است. این گن صورت به عنوان گن بعد از جراحی ویژگی های منحصر بفردی مانند الیاف ویول تکس است که دوستدار پوست است و با داشتن درزهای مسطح از ساییدگی پوست جلوگیری می کند. از فواید گن غبغب فاجات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • میزان فشار قابل تنطیم بدون ایجاد احساس ناراحتی
  • همزمان باعث لیفت و تنفس پوست شما می شود.
  • از ایجاد چین و چروک و برآمدگی جلوگیری می کند.
  • می توانید به صورت روزانه  به راحتی از آن استفاده کنید.
  • این گن غبغب چهره ای لاغرترو امکان لیفت غبغب را با سطح فشرده سازی دقیق و راحتی بیشتر فراهم می کند.
  • ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت که باعث می شود بیماران سریعتر از آنچه انتظار می رود به کارهای روزمره خود بازگردند.
  • افزايش جريان خون
  • ضد آلرژي و حساسيت
  • ضد تعریق

فواید گن غبغب

 

آماده شدن برای عمل غبغب

هنگام آماده شدن برای جراحی غبغب باید انتظار واقع بینانه ای از نتایج جراحی داشته باشید. می توانید برای این کار از پزشک خود درباره روش انجام عمل مشورت کنید. سوالاتی که می توانید از پزشک خود بپرسید شامل :

  1. من به طور منطقی چه انتظاری می تونم از نتایج جراحی داشته باشم؟
  2. آیا در مورد سلامتی ، پوست یا ظاهر صورت من چیزی وجود دارد که باعث شود فکر کنید این روش به خوبی نتیجه نمی دهد؟
  3. بعد از بهبودی چه میزانی باید انتظار بد بودن نتایج را داشته باشم؟
  4. بیشتر در معرض کدام عوارض قرار دارم ؟
  5. چگونه می توانم خطرات ناشی از عوارض را به حداقل برسانم؟
  6. چه موقع باید در طول بهبودی در صورت نگرانی با شما تماس بگیرم؟

علاوه بر این ملاحظات ، شما نیاز به یک همراه دارید که با شما به مرکز جراحی یا مطب پزشک بیاید. همچنین باید یک کیسه لباس راحت به همراه داشته باشید تا بعد از جراحی هنگام بازگشت به خانه ، بپوشید.

در خانه باید طبق دستور پزشک از وعده های غذایی و میان وعده های آن استفاده کنید. همچنین قبل از عمل باید هر داروی تجوی شده توسط پزشک را مصرف کنید تا همه چیز برای بهبودی شما در دسترس باشد.

روش جراحی در مقابل تزریق کیبلا برای رفع غبغب

Kybella یک داروی تزریقی غیر جراحی است که برای درمان چربی های اضافی زیر چانه مورد تایید FDA است. این دارو از دئوکسی کولیک اسید تشکیل شده است که باعث تجزیه چربی در بدن می شود.

تزریق کیبلا برای رفع غبغب

 

کیبلا از جهات مختلف با رویکردهای جراحی متفاوت است. در اینجا برخی از حقایق اصلی این دارو آورده شده است که شامل :

  • برای دیدن نتیجه در روش بدون جراحی کیبلا به طور معمول به چندین جلسه درمانی در یک ماه نیاز است.
  • قبل از کیبلا بیهوشی موضعی در ناحیه درمان اعمال می شود.
  • عوارض جانبی شامل درد ، تورم ، کبودی ، قرمزی ، درد و بی حسی است. واکنش های آلرژیک ، آسیب به اعصاب صورت و مشکلات بلع عوارض نادر ، اما ممکن است.
  • کیبلا برای کسانی که پوست گردن آنها خاصیت ارتجاعی ندارد و یا عضلات گردنشان شل است گزینه مناسبی نیست. این روش فقط چربی اضافی زیر چانه را اصلاح می کند.
  • هزینه متوسط می تواند از ۱۲۰۰ دلار تا ۱۸۰۰ دلار برای هر درمان باشد. اگر به چندین روش درمانی نیاز دارید ، لیپوماتیک غبغب ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.
  • این روش نتایج دائمی به همراه خواهد داشت زیرا سلولهای چربی از بین می روند.