هفته ۲۰ بارداری

هفته ۱۵ تا هفته ۲۰ بارداری

بین هفته پانزدهم تا هفنه ۲۰ بارداری ، جثه نوزاد دو برابر می شود. همزمان با رشد بدن نوزاد، سیستم عصبی او نیز کامل می شود. رشته های عصبی، مغز را به سایر قسمت های بدن مرتبط می کند. رشته های عصبی از طریق ساقه مغز به نخاع می رسد و به ناحیه پشتی و اندام های نوزاد منتقل می شود. استخوان بندی نوزاد شما نیز تغییر می کند. غضروف های نرم، سفت شده و به استخوان تبدیل می شوند . این عمل ابتدا در بازو ها و پا ها اتفاق می افتد.

مرکز خرید بهترین محصولات بارداری وپس از زایمان با بهترین کیفیت

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجاتFajate کلمبیا ارائه دهنده گن بعد از زایمان , گن لاغری و گن پس از جراحی با بالاترین کیفیت و اصالت کالا

اعصاب حسی به سرعت شروع به رشد کرده و مغز نوزاد برای اعمالی مانند بوییدن، چشیدن، شنیدن، دیدن و لمس کردن شکل می گیرد. در این مرحله، نوزاد قادر خواهد بود که ضربان قلب و صدای شما را بشنود. پس با صدای بلند صحبت کنید و آواز شاد بخوانید. نوزاد نیز ممکن است به مکیدن شست دستش بپردازد. در حدود هفته هجدهم، شما یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های بارداری را تجربه خواهید کرد. شما حرکت دست ها و پا های نرم نوزاد را بصورت لرزش های ملایم احساس می کنید. این حرکات تا هفته آینده قوی تر و بیشتر خواهند شد.

هفته ۲۰ بارداری

اکنون نوزاد ۲۸۰ گرم وزن دارد و اندازه آن از سر تا پاشنه، ۱۰ اینچ است .(هم اندازه یک موز) .این هفته نقطه عطف بزرگی است و تازه به نیمه دوره بارداری رسیده اید.

مطالب  مرتبط:

هفته ۱ تا هفته ۹ بارداری

هفته ۱۰ تا هفته ۱۴ بارداری

هفته ۲۱ تا هفته ۲۷ بارداری

هفته ۲۸ تا هفته ۳۷ بارداری