هفته اول تا هفته ۹ بارداری

در این ویدیو جزییات رشد جنین از هفته اول بارداری تا هفته ۹ بارداری ارائه شده است پس با ما همراه باشید.

هفته اول تا چهارم بارداری

ابتدا تخمک که بلاستوسیست گفته می شود به سمت رحم حرکت می کند. اندازه تخمک به اندازه سر یک خودکار است . طی چند روز، سلول های موجود در تخمک، خود را گروه بندی می کنند.

گروه سلول های درونی به بچه تبدیل می شوند و گروه سلول های خارجی، کیسه آمنیوتیک و جفت را تشکیل می دهند . سپس در فرایندی که به آن لانه گزینی می گویند، پوشش محافظ تخمک از بین می رود و تخمک در دیواره نرم رحم فرو می رود.

حتما بخوانید : مراقبت های کامل بارداری

هفته ۵ تا هفته ۹ بارداری

کودک در حال تکامل هم اندازه یک دانه کنجد است. سلول هایی که در گروه سلول های درونی بلاستوسیست بودند، خود را سازماندهی کرده و شکل جنین و اندام اولیه را تشکیل می دهند.

مغز و نخاع کودک از داخل پوست نیمه شفاف او قابل مشاهده است. در همین حال، سیستم های گردشی نیز در بدن کودک شکل می گیرند و قلب کودک شروع به تپش می کند.

مرکز خرید بهترین محصولات بارداری وپس از زایمان با بهترین کیفیت

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجاتFajate کلمبیا ارائه دهنده گن بعد از زایمان , گن لاغری و گن پس از جراحی با بالاترین کیفیت و اصالت کالا

کودک بیشتر شبیه به بادام زمینی است تا یک انسان .کودک اکسیژن و مواد غذایی را از طریق جفت تازه شکل گرفته و بند ناف دریافت می کند. در هفته ۹ بارداری، ناحیه دُمی جنین از بین میرود. هر روزی که می گذرد، کودک بیشتر به انسان شبیه می شود. با انگشتان و اندام های برجسته، یک بینی مشخص، دهان، چشم و گوش های کوچک.

در هفته ۹ بارداری کودک شما در حدود اندازه یک خوشه انگور و وزنی حدود ۲۸ گرم می باشد. خیلی سخت می توان باور کرد که یک سلول به سرعت و در زمانی کوتاه به کودکی با بدنی بی نقص تبدیل می شود .

هفته 9 بارداری

شما می توانید در ویدیوهای بعدی مراحل رشد جنین در دوران بارداری را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *