هفته ۱۰ تا هفته ۱۴ بارداری

در این ویدیو  جزییات هفته ۱۰ تا هفته ۱۴ بارداری ارائه شده است با ما همراه باشید :

هفته ۱۰ بارداری

با رسیدن کودک به اندازه یک کام کوات، به مرحله رشد جنینی می رسیم. خصوصیات ظاهری کودک مشخص شده و جوانه های دندان شکل می گیرد.

هفته ۱۱ بارداری

اندام ها و بافت های کودک به سرعت بزرگ و کامل می شوند. پره هایی بین انگشتان دست و پا از بین می رود. ناخن ها و اثر انگشت نیز رشد خواهند کرد. کودک می تواند مشت خود را باز و بسته و پای خود را نیز خم و راست کند.

بخاطر رشد ماهیچه ها و واکنش های کودک، او دائما اندام خود را تکان داده و درحال جنب و جوش است. چنانچه این حاملگی اول شماست، تا هفته هجدهم یا بیستم ، حرکت جنین را احساس نمی کنید.

حتما بخوانید : مراقبت های کامل بارداری

اندام حیاتی و عملکرد آنها از میان پوست شفاف کودک قابل مشاهده است مانند رشد مغز، سیستم عصبی، روده و کبد که کبد وظیفه تولید گلبول های قرمز را به جای کیسه زرده محو شونده به عهده می گیرد.

بند ناف در تامین انرژی و اکسیژن برای کودک نقش بسزایی دارد .یک ورید خون سرشار از اکسیژن و مواد مغذی را به کودک می رساند و دو ورید دیگر، خون را به بیرون از بدن او حمل می کنند.

مرکز خرید بهترین محصولات بارداری وپس از زایمان با بهترین کیفیت

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجاتFajate کلمبیا ارائه دهنده گن بعد از زایمان , گن لاغری و گن پس از جراحی با بالاترین کیفیت و اصالت کالا

هفته ۱۲ بارداری

کلیه ها شروع به تولید ادرار می کنند و کودک نیز به سرعت آنرا در مایع آمنیوتیک تخلیه خواهد کرد. کودک مایع را دوباره بلعیده و این فرایند دوباره اجرا می شود.

حتما بخوانید : ماه اول بارداری -هفته ۴ الی ۷

هفته ۱۴ بارداری

در هفته ۱۴ بارداری چشم و گوش کودک در مکان اصلی خود قرار می گیرند . کودک می تواند چشمانش را نیمه باز کند، اخم کند و شکلک در بیاورد . هم اکنون شما قسمت دوم دوره حاملگی سه ماهه را شروع کرده اید . بسیاری از زنان بهترین احساس را از این دوره داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *