جراحی لیپکتومی

لیفت اندام تحتانی یا لیپکتومی چیست و چه تفاوتی با ابدومینوپلاستی دارد ؟

عد از کاهش زیاد وزن , ممکن است پوست شما ۳۶۰ درجه در اطراف شکم شل شود. لیپکتومی یا lipectomy یک عمل سفت کننده پوست است که شلی پوست اطراف کمر شما را برطرف می کند. در یک عمل جراحی ، شکم ، پهلوها ، کمر ، پشت ، باسن و ران شما لیفت و سفت می شوند.

بعد از کاهش وزن ممکن است به لیپکتومی نیاز داشته باشید. این مقاله چگونگی انجام عمل لیپکتومی یا لیفت اندام تحتانی را روی بیماران مبتلا به اضافه وزن بررسی می کند که دارای پوست افتاده و بدون چربی اضافی هستند.

لیپکتومی چیست؟

لیپکتومی یا لیفت بدن یک عمل جراحی کانتورینگ بدن است که پوست افتاده ۳۶۰ درجه را پس از کاهش وزن لیفت و سفت می کند که شامل کشش شکم (برای سفت شدن پوست شکم و پهلوها) و لیفت باسن (برای رفع شل شدن پوست در ناحیه ساق پا ، ران و کمر) می باشد.

از انجام لیفت تحتانی بدن چه انتظاری می توان داشت ؟

  • شکم را تخت می کند.
  • پهلوهای تراشیده و خوش فرم می شوند
  • لیفت شدن افتادگی ران ها
  • لیفت افتادگی باسن
  • پوست اضافی کمر را برطرف می کند
  • عضلات جدا شده شکم را ترمیم می کند.

لیپکتومی چیست ؟

 

لیفت بدن چه مزایایی دارد ؟

لیپکتومی افتادگی پوست دور کمر را برطرف می کند. به جای انجام عمل جراحی شکم ، لیفت باسن و ران ها به عنوان عمل های جداگانه ، آنها را تنها در یک یا دو عمل جراحی ترکیبی انجام می شود.

عملیات ترکیبی چندین مزیت دارد. شما می توانید پوست شل را در چندین قسمت به طور همزمان برطرف کنید ، علاوه براین در هزینه بیمارستان صرفه جویی می شود. در مقایسه با انجام سه یا چهار عمل مجزا و داشتن دوره نقاهت ، ممکن است زمان کمتری برای استراحت داشته باشید.

لیپکتومی چه تفاوتی با انجام ابدومینوپلاستی دارد؟

لیپکتومی و ابدومینوپلاستی هر دو شلی پوست شکم را برطرف می کند. هر دو می توانند در صورت نیاز شامل ترمیم عضلات شکم و پهلو باشند.

تفاوت آنها در این است که عمل ابدومینوپلاستی تنها شلی و افتادگی پوست جلوی شکم را برطرف می کند. اما لیپکتومی تا دور کمر و پشت ادامه دارد ، بنابراین شلی پوست شکم ، پهلوها ، کمر ، باسن و ران را برطرف می کند. نتایج بهتری نسبت به ابدومینوپلاستی دارد به دلیل اینکه چندین ناحیه را همزمان سفت و لیفت می کند.

بعد از کاهش وزن زیاد فرد معمولا لیپکتومی انجام می شود. اما بعد از کاهش وزن یا حاملگی می توان یک عمل ابدومینوپلاستی انجام داد.

آیا لیفت تحتانی بدن همراه با لیپوساکشن انجام می شود؟

نه همیشه. برخی از بیماران چربی اضافی دارند ، در حالی که برخی دیگر چربی ندارند. لیپکتومی کمر و ابدومینوپلاستی از روش های سفت کردن پوست هستند. اگر می خواهید از شر چربی های سرسخت خلاص شوید ، می توانید به روش لیپکتومی , لیپوساکشن اضافه کنید. پزشک جراح می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد آنچه باید انجام دهید کمک کند.

برای انجام هر نوعی از لیپوساکشن محدودیت وجود دارد. اگر فرد چاق باشد لیپوساکشن تاثیری در لاغری آن ندارد بلکه برای تغییر شکل بدن و از بین بردن نواحی کوچک چربی به کار می رود که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند . برای حذف برآمدگی چربی در طول لیپکتومی می توانید از لیپوساکشن VASER برای بهبود نتایج بهره ببرید.

همه بیماران بعد از کاهش وزن چربی اضافی بدن ندارند. بنابراین انجام لیپکتومی بدون لیپوساکشن می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

حتما بخوانید : خداحافظ سلول های چربی- پیکرتراشی ویزر لیپو یا لیپوساکشن ویزر چیست ؟ 

چه کسی کاندیدای مناسبی برای لیپکتومی است؟

پوست بسیاری از افراد پس از کاهش وزن شل می شود. اگر در دور تا دور کمر (جلو ، پهلوها ، کمر ، باسن و ران) پوست اضافی دارید ، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لیپکتومی کمربند باشید. این روش عمدتا پس از کاهش وزن زیاد (۳۰+ کیلوگرم) انجام می شود.

کاندیدای مناسب برای لیپکتومی

 

در جلسه مشاوره برای لیفت قسمت تحتانی بدن چه اتفاقی می افتد؟

پس از گوش دادن به نگرانی های شما در مورد زیبایی، پزشک جراح شکم ، پشت و پهلوهای شما را معاینه می کند. او بدنبال پوست اضافی و/یا چربی ناخواسته خواهد بود. پس از معاینه شما ، او در مورد گزینه های درمانی شما به شما می گوید و به تمام سوالات شما پاسخ می دهد.

جراحی زیبایی بدن می تواند زندگی را تغییر دهد ، اما برای همه مناسب نیست. پزشک جراح در مورد فواید لیپکتومی برای شما صادق خواهد بود. عواملی مانند سلامتی ، اهداف زیبایی ، هزینه های جراحی و توانایی استراحت برای بهبودی باید در نظر گرفته شوند.

مشاوره واقعا بسیار آموزنده است. هیچ فشاری برای جراحی وجود ندارد. انتخاب باشماست. اگر تصمیم به انجام لیپکتومی یا سایر روشهای زیبایی دارید ، می توانید در تاریخی که برای شما مناسب است برنامه ریزی کنید.

چه کسانی نباید لیپکتومی انجام دهند؟

غربالگری بیمار برای اطمینان از انجام یک جراحی ایمن و موفق انجام می شود. موارد منع مصرف جراحی می تواند شامل بیماریهای جسمی ، حاملگی ، هموفیلی ، اختلالات روانی یا سابقه سکته مغزی باشد. از افراد سیگاری خواسته می شود قبل از عمل سیگار خود را ترک کنند.

روند انجام عمل لیپکتومی

لیپکتومی شلی پوست تا دور کمر را برطرف می کند. شکم ، پهلوها ، لگن ، باسن و ران شما را خوش فرم و جوان تر می کند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید در طول عمل جراحی لیپکتومی در اتاق عمل چه اتفاقی می افتد.

روند انجام عمل لیپکتومی

 

فاز اول : آمادگی برای جراحی

قرار قبل از عمل

یک پرستار از شما می خواهد که لباس جراحی بپوشید. پزشک جراح قبل از انجام عمل جراحی با شما ملاقات می کند. او به هر گونه نگرانی یا سوال شما در آخرین لحظه پاسخ می دهد.

علامت گذاری در جراحی

قبل از شروع جراحی ، پزشک روی پوست شما علامت گذاری می کند. در قسمت بیهوشی در حالت ایستاده پوست شما علامت گذاری می شود. زیرا وقتی روی میز عمل دراز می کشید ، گرانش همه چیز را تغییر می دهد. او پوست اضافی را در جلو ، پشت و پهلوهای شما مشخص می کند.

بیهوشی

لیپکتومی با بیهوشی کامل انجام می شود. متخصص بیهوشی داروها را از طریق داخل وریدی تزریق می کند. هنگامی که شما در خواب هستید یک لوله تنفسی وارد می شود. سپس جراحی شما شروع می شود. یک متخصص بیهوشی بسیار آموزش دیده تمام مدت مراقبت از شما را انجام می دهد. آنها برای اطمینان از ایمنی شما ، موارد حیاتی شما را زیر نظر خواهند داشت.

علامت گذاری در جراحی لیپکتومی

 

موقعیت بدن

پزشک جراح ابتدا پشت شما را جراحی می کند. سپس شما روی شکم قرار می گیرید و رو به رو دراز می کشید.

برای جراحی ۳۶۰ درجه ، از یک میز مخصوص به نام میز جکسون استفاده می شود. این میز باعث می شود که شما راحت تر و ایمن تر باشید. به گونه ای که میز جکسون بدن شما را به صورت کنترل شده می چرخاند در حالی که شما محکم به تخت بسته شده اید.

میز جکسون شکم شما را آزاد نگه می دارد. در طول جراحی لیپکتومی ، شما برای مدت طولانی با صورت دراز کشیده اید.فشرده سازی شکم می تواند باعث سکته مغزی و سایر مشکلات در مغز شود. به همین دلیل مهم است که شکم خود را در طول لیپکتومی آزاد نگه دارید تا به مدت طولانی روی آن دراز نکشید.

فاز دوم لیفت ران , باسن و پشت

در ابتدا شلی پوست کمر برطرف می شود. برداشتن پوست اضافی این قسمت به لیفت باسن و ران نیز کمک می کند.

حتما بخوانید : لیفت باسن برای رفع افتادگی آن + هزینه و مراحل عمل بالا کشیدن باسن

برش های جراحی

جراح یک برش افقی طولانی در قسمت پایین کمر، درست بالای شکاف گلوتئال شما ایجاد می کند. برش از قسمت پایین کمر به سمت کمر گسترش می یابد. علامت گذاری یک راهنما در هنگام ایجاد برش است.

پزشک جراح هر رگ خونی را که می بیند مهر و موم می کند که از خونریزی شدید ، کبودی و التهاب در دوران بهبود شما جلوگیری می کند. وجود خون در بافت ها می تواند تحریک کننده باشد. تجمع مقدار زیادی خون ، می تواند منجر به کبودی یا هماتوم شود.

برداشتن پوست اضافی

 

برداشتن پوست اضافی

پزشک جراح بافت شل پشت کمر و پهلوهای شما را خارج می کند. هر قسمت حدود ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر است. برش ها باید با هم مطابقت داشته باشند که زخم آنها زیبا باشد. برداشتن پوست اضافی شما یک فرآیند آهسته و دقیق است. هدف حذف مقدار مناسب پوست است ، نه زیاد و نه خیلی کم.

بستن برش ها

بعد از برداشتن پوست شل کمر ، برش ها بسته می شوند. همانطور که پوست اضافی کمر برداشته می شود و در جای خود بخیه می شود ، ساق و ران های شما نیز سفت و لیفت می شود.

بستن برش ها به صورت لایه ای انجام می شود. بخیه های دائمی به عمیق ترین لایه ها اعمال می شوند که نیازی به کشیدن ندارند. سپس ، بخیه های قابل جذب را اعمال می کند. که به مرور جذب می شوند و نیازی به کشیدن بخیه نمی باشد. در نهایت زخم ها پانسمان می شوند که در ابتدا کاملاً محکم خواهد بود. با بهبودی و کاهش تورم آنها در شش تا دوازده ماه اول بهبودی شدت آن کاهش می یابد.

فاز سوم : لیفت شکم و پهلو 

حالا که پشت کمر ، ساق و ران شما زیبا و لیفت شده است ، برای دسترسی به قسمت جلوی شکم باید به پشت بچرخید. روند چرخش حدود یک ساعت طول می کشد.

در حالی که برای جابجایی به تیمی از افراد نیاز دارید ، میز جکسون به راحتی این کار را انجام می دهد. این امر نسبت به چرخش دستی یا انتقال شما به تخت دیگر ایمن تر تلقی می شود.

فاز چهارم : تمدید ابدومینوپلاستی

وقت آن است که شلی پوست شکم خود را اصلاح کنید. که با عمل تامی تاک انجام می شود و شامل مراحل زیر است:

عوارض ابدومینوپلاستی

 

  1. برش شکم
  2. ترمیم عضلات شکم
  3. برش ناحیه ناف شکم
  4. از بین بردن پوست شل شکم و پهلوها
  5. تغییر موقعیت ناف
  6. بخیه ناف در محل خود
  7. پانسمان کردن برش های ایجاد شده

فاز پنجم : پایان جراحی شما

بانداژ کردن

بانداژ از برش شما در برابر عفونت و سوزش محافظت می کند. استفاده از بانداژهای فشار منفی PICO گزینه مناسبی است که به گفته سازنده ، پانسمان PICO به تحریک گردش خون و به حداقل رساندن تورم در محل زخم کمک می کند. شما تقریبا هفت روز می توانید از پانسمان نرم PICO استفاده کنید.

استفاده از درن جراحی

بعد از عمل جراحی کانتورینگ بدن ، بیماران اغلب مجبورند از لوله های تخلیه استفاده کنند. لوله ها از پوست عبور کرده و مایع را از محل زخم تخلیه می کنند.

استفاده از گن بعد از جراحی

فشار استاندارد می تواند به کاهش تورم بعد از عمل کمک کند. گن های بعد از جراحی از الیافی ساخته شده اند که فشار استاندارد و ملایمی را اعمال می کنند. از شما خواسته می شود تا چند هفته این لباس را بپوشید. هدف این است که تورم محل جراحی کاهش یابد و به پوست خود کمک کنید تا به فرم موردنظر برسد. گن بعد از جراحی می تواند در بهبود برش های ایجاد شده موثر باشد.

گن بعد از جراحی

 

خرید گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

شما بلافاصله بعد از جراحی باید از گن استفاده کنید. گن پس از جراحی فاجات با داشتن الیافی منحصر بفرد و دوخت های مسطح و از همه مهمتر داشتن ویژگی ضد تعریق و حساسیت می تواند بهترین گزینه برای بعد از جراحی باشد.

عمل لیپکتومی شما اکنون کامل انجام شده است.