هایفوتراپی چیست

آیا هایفوتراپی تاثیر دارد ؟ یک معجزه بدون جراحی برای جوانسازی پوست

هایفوتراپی بیشتر به دلیل استفاده در درمان تومور شناخته شده است. اولین گزارش استفاده از HIFU برای استفاده زیبایی در سال ۲۰۰۸ بود.

سپس هایفو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأیید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال ۲۰۱۴ برای از بین بردن خطوط و چین و چروک قسمت فوقانی قفسه سینه و گردن تایید شد.

چندین آزمایش بالینی کوچک ، هایفوتراپی را برای رفع و اصلاح چین و چروک صورت ایمن و موثر دانسته است. چند ماه پس از درمان ، افراد توانستند نتایج آن را بدون عوارض مرتبط با جراحی مشاهده کنند.

حتما بخوانید : جراحی غبغب سریعترین راه برای رفع غبغب و لیفت گردن

در حالی که این روش برای جوان سازی صورت ، لیفتینگ ، سفت شدن و کانتورینگ بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، این موارد “خارج از برچسب” برای HIFU محسوب می شوند ، به این معنی که FDA هنوز هایفوتراپی را برای این اهداف تصویب نکرده است.

برای یافتن مناسب ترین افراد بای این روش ها ، شواهد بیشتری لازم خواهد بود. تاکنون مشخص شده است که هایفوتراپی HIFU یک درمان امیدوار کننده است که می تواند جایگزین لیفت صورت شود ، به ویژه در افراد جوان که نمی خواهند عوارض و زمان بهبودی مرتبط با جراحی را داشته باشند.

هایفوتراپی برای افرادی که افتادگی شدید پوستی دارند ، عملکرد خوبی نخواهد داشت.

هایفوتراپی چیست ؟

HIFU از انرژی اولتراسونیک متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های پوست و تنها سطح زیر آن استفاده می کند. انرژی اولتراسونیک باعث گرم شدن سریع بافت می شود.

هنگامی که سلولهای ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی رسیدند ، دچار آسیب سلولی می شوند. اگرچه مناقض به نظر می رسد ، اما این آسیب سلول ها را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می کند – پروتئینی که برای ساختار پوست تولید می شود.

افزایش کلاژن باعث سفتی و کشیدگی پوست می شود که با کاهش چین و چروک همراه است. از آنجا که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا در یک ناحیه بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز شده اند ، هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و مجاور آن وارد نمی شود.

هایفوتراپی صورت

 

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی ، این روش در افراد بالای ۳۰ سال که دارای پوستی شل از ملایم تا متوسط هستند ، بهترین نتیجه را دارد.

افرادی که دارای پوست آسیب دیده هستند و یا درجه بالایی از شلی و افتادگی پوست را تجربه می کنند ممکن است قبل از دیدن نتیجه از هایفوتراپی به چندین روش درمانی نیاز داشته باشند.

افراد مسن با شلی شدید پوست یا پوست بسیار آویزان بر روی بدن کاندیداهای خوبی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

هایفوتراپی برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه هدف ، آکنه شدید یا کیستیک و کاشت های فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی شود.

حتما بخوانید : ۷ عمل زیبایی صورت

مزایای درمان با هایفو چیست ؟

طبق انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا ، هایفو و سایر گزینه های غیر جراحی برای لیفت صورت ، در چند سال گذشته محبوبیت عمده ای داشته است. تعداد کل رویه های انجام شده بین سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ حدودا ۶۴.۸ درصد افزایش یافته است.

هایفوتراپی مزایای زیادی برای زیبایی دارد ، از جمله:

  • کاهش چین و چروک
  • برطرف کردن افتادگی پوست در گردن
  • لیفت گونه ها ، ابروها و پلک ها
  • افزایش زاویه خط فک
  • کشیدگی و لیفت دکلته
  • صاف کردن پوست

نتایج مطالعات امیدوار کننده است. یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷ که شامل ۳۲ فرد کره ای بود نشان داد که هایفوتراپی پس از ۱۲ هفته به طور قابل توجهی قابلیت ارتجاعی پوست گونه ها ، پایین شکم و ران ها را بهبود می بخشد.

در یک مطالعه بزرگتر بر روی ۹۳ نفر ، ۶۶ درصد از کسانی که تحت هایفوتراپی قرار گرفتند پس از ۹۰ روز بهبود ظاهر گردن و صورت درک کردند.

مزایای درمان با هایفو چیست

 

درمان هایفو  یا اولتراسوند متمرکز چه حسی دارد؟

در طی روش هایفوتراپی ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید. برخی افراد آن را به عنوان پالس های الکتریکی کوچک یا احساس خراش ملایم توصیف می کنند.

اگر نگران درد هستید ، پزشک ممکن است مصرف استامینوفن یا داروی ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را قبل از درمان تجویز کند.

بلافاصله پس از درمان ، ممکن است ناحیه موردنظر قرمز یا کمی متورم شود که طی چند ساعت آینده به تدریج از بین می رود.

نحوه انجام هایفوتراپی صورت

قبل از انجام روش هایفوتراپی هیچ آماده سازی خاصی لازم نیست. قبل از درمان باید تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید.

آنچه در انتظار شماست شامل موارد زیر است :

  • یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.
  • آنها ممکن است قبل از شروع یک کرم بی حسی موضعی استفاده کنند.
  • سپس پزشک یا تکنسین ژل سونوگرافی استفاده می کند.
  • دستگاه HIFU در برابر پوست قرار می گیرد.
  • با استفاده از سونوگرافی ، پزشک یا تکنسین دستگاه را بر روی تنظیمات مناسب قرار می دهد.
  • سپس انرژی اولتراسوند با پالس کوتاه به مدت تقریبی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه به منطقه مورد نظر منتقل می شود.
  • دستگاه برداشته می شود.

در صورت نیاز به درمان های اضافی ، شما درمان بعدی را برنامه ریزی خواهید کرد.

در حالی که انرژی اولتراسوند در حال استفاده است ، ممکن است احساس گرما و سوزن سوزن شدن داشته باشید. اگر برای شما آزار دهنده باشد می توانید از داروی ضد درد استفاده کنید.

بهبودی سریع و کاهش تورم بعد از عمل با خرید انواع گن بعد از جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

عوارض درمان هایفو برای صورت

اگر توسط متخصص حرفه ای آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود ، روش هایفوتراپی بسیار ایمن است.

بهترین قسمت در مورد این روش درمانی این است که شما بلافاصله بعد از آن ممکن است مقداری قرمزی یا تورم در ناحیه مورد نظر تجربه کنید ، اما باید سریع برطرف شود. احساس سوزن سوزن شدن ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد.

به ندرت ممکن است دچار بی حسی یا کبودی موقت شوید ، اما این عوارض جانبی معمولاً پس از چند روز از بین می روند.

عوارض درمان هایفو برای صورت

 

سوالات متداول در مورد هایفوتراپی

آیا درمان هایفو ایمن است؟

روش هایفو با خیال راحت در بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ (یک میلیون ) روش درمانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. روش هایفو تنها درمان غیر جراحی برای لیفت صورت است که توسط FDA تایید شده است. انرژی اولتراسوند بیش از ۵۰ سال با اطمینان در تمام جنبه های پزشکی استفاده می شود.

آیا هایفو تراپی آسیبی وارد می کند ؟

بیماران ممکن است در حین انجام هایفوتراپی در حالی که پوست انرژی اولتراسوند دریافت می کند , احساس ناراحتی داشته باشند. سطح راحتی در افراد مختلف متفاوت است ، اما این احساس فقط در حین دریافت انرژی اولتراسوند ادامه دارد.

آیا  درمان با هایفو نیاز به استراحت و گذراندن دوره نقاهت دارد ؟

با درمان HIFU هیچ زمانی برای دوره نقاهت ندارد. پس از انجام مراحل ، بدون اینکه اقدامات خاصی پس از درمان انجام دهید ، می توانید بلافاصله فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

چه زمانی می توانم شاهد نتایج اولتراسونیک متمرکز باشیم؟

بعد از درمان ، ممکن است نتایج مثبت اولیه آن شامل لیفتینگ پوست است ، اما نتایج نهایی در طی ۲-۳ ماه اتفاق می افتد ، زیرا بدن شما به طور طبیعی تولید کلاژن می کند. از آنجا که این روش تولید کلاژن را تحریک می کند ، مدت زمان واقعی مشاهده نتایج به خود شما بستگی دارد. این درمان کلاژن جدید تولید می کند ، اما مشاهده نتایج به روند پیری طبیعی پوست شما بستگی دارد.

آیا عوارض جانبی دارد؟

پوست ممکن است در ابتدا برافروخته به نظر برسد ، اما قرمزی باید طی چند ساعت از بین برود. بعضی از بیماران تورم جزئی ، گزگز یا حساسیت به لمس را تجربه می کنند ، اما اینها طبیعتاً موقتی هستند. سایر اثرات بعد از عمل ، که کمتر معمول است ، ممکن است شامل کبودی یا بی حسی موقت در مناطق کوچکی از پوست باشد. مانند هر روش پزشکی ، این احتمال برای سایر نتایج نادر نیز وجود دارد که پزشک آن را بررسی می کند.

عوارض هایفوتراپی

 

آیا من کاندیدای خوبی برای HIFU هستم؟

یک کاندیدای خوب برای هایفوتراپی باید درجه شلی پوست آن ازملایم تا متوسط باشد. . به عنوان مثال می توان به خط ابرو پایین آمده ، پوست شل گردن ، افتادگی زیر چانه و خطوط یا چین و چروک در سینه اشاره کرد. البته ، بهترین راه برای اینکه بفهمید آیا کاندیدای خوبی هستید یا نه ، مشورت با پزشک متخصص است.

به چند درمان نیاز دارم؟

بیشتر بیماران فقط به یک درمان نیاز دارند. با این حال ، بر اساس میزان شلی پوست ، پاسخ بیولوژیکی به انرژی اولتراسوند و روند کلاژن سازی در فرد ، برخی از بیماران به درمان ها بیشتری نیاز دارند. از آنجا که پوست همچنان پیر می شود ، درمان های لمسی می توانند به بیماران کمک کنند تا با روند پیری طبیعی بدن همگام شوند.