flat-belly-diet

رژیم شکم تخت یک برنامه غذایی است که با تمرکز بر چربی های تک غیراشباع سالم می توان در عرض 32 روز 15 پوند وزن کم کنید.

چربی بخورید و وزن کم کنید. این وعده رژیم شکم تخت است.

نوع چربی مهم است. این رژیم غذایی بر روی چربی‌های تک غیراشباع تمرکز دارد که از روغن زیتون، آجیل و سایر غذاهای گیاهی دریافت می شود.

این رژیم ادعا می کنند که در 32 روز می توانید تا 15 پوند وزن کم کنید و با پیروی از آن می توانید از شر چربی های اضافه شکم خلاص شوید.
400 کالری در هر وعده غذایی، چهار بار در روز مصرف کنید (مجموع روزانه: 1600 کالری).
بیش از 4 ساعت بدون غذا نمانید.
در هر وعده غذایی از چربی های تک غیراشباع استفاده کنید.

چه چیزی می توانید بخورید و چه چیزی نمی توانید
ابتدا، برای چهار روز کاهش نفخ شکم و مصرف ۱۲۰۰ کالری در روز را هدف قرار دهید. در این مدت نمی توانید به هیچ غذایی نمک اضافه کنید و باید از موارد زیر دوری کنید:

غذاهای فراوری شده
غذاهایی مانند لوبیا، بروکلی و پیاز که باعث نفخ شکم می شوند.
کربوهیدرات هایی مانند ماکارونی، موز و نان شیرینی

غذاهای شور

میوه های خانواده مرکبات

همچنین باید 2 لیتر آب با ترکیب ریشه زنجبیل، خیار، لیمو و برگ نعناع بنوشید که در کتاب رژیم شکم تخت “sassy water” نامیده می شود.

پس از آن به مدت 4 هفته باید رژیم مدیترانه ای با 1600 کالری در روز داشته باشید.

سطح تلاش: متوسط
رژیم بعد از 4 روز کمی شل می شود. شما همچنان باید معمولا غذا بخورید و چربی‌های تک غیراشباع مصرف کنید و هر روز باید دقیقا به کالری مورد نظر برسید.

محدودیت ها: 4 روز اول بسیار سختگیرانه است. پس از آن باید هر 4 ساعت 400 کالری مصرف کنید و در هر وعده غذایی از چربی های تک غیراشباع استفاده کنید. زمانبندی غیر قابل پیش بینی می تواند آن را چالش برانگیز کند.

آشپزی و خرید: رژیم غذایی شامل دستور العمل ها، ایده هایی برای میان وعده ها و نکاتی برای سفارش غذای سریع است.

غذاهای بسته بندی شده یا وعده های غذایی؟ مارک های خاصی از مواد غذایی توصیه می شود اما لازم نیست.

جلسات حضوری؟ خیر

ورزش: لازم نیست. اما این کتاب شامل «تمرین شکم صاف» برای حمایت از رژیم غذایی است.

آیا رژیم شکم تخت با محدودیت های غذایی سازگار است ؟
گیاهخواران و وگان ها: این طرح جایگزین هایی را پیشنهاد می کند که برای این رژیم ها کارآمد هستند.

رژیم کم نمک: قرار نیست به چیزی که می پزید نمک اضافه کنید. همچنان باید برچسب روی سایر غذاها را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار سدیم دارند.

رژیم کم چرب: این رژیم غذایی کم چرب نیست، اما نوع چربی آن برای قلب سالم است. شما در هر وعده غذایی چربی های تک غیراشباع می خورید و باید مراقب اندازه وعده های خود باشید تا کالری زیادی دریافت نکنید.

چیز دیگری که باید بدانید
هزینه: هیچ کدام به جز مواد غذایی شما. روغن زیتون، آجیل و آووکادو ممکن است به صورت حساب شما اضافه شوند. شما می توانید با کاهش مصرف غذاهای دیگری که رژیم غذایی بر آنها تاکید ندارد، صرفه جویی کنید.

پشتیبانی: این رژیم را به تنهایی انجام می دهید.

نظر متخصصان تغذیه
آیا این رژیم غذایی کارایی دارد ؟
این احتمال وجود دارد که اگر تنها 1600 کالری در روز مصرف کنید ، وزن کم خواهید کرد. اما از دست دادن 15 پوند در 32 روزکمی دشوار است.

برای انجام این کار و کاهش چربی (نه وزن آب)، باید هر روز حدود 1600 کالری از رژیم غذایی خود حذف کنید! شما می توانید این کار را با کمتر خوردن و افزایش ورزش انجام دهید، اما این درخواست از هر کسی زیاد است.

همچنین هیچ چیز جادویی در مورد رژیم غذایی وجود ندارد که به شکم صاف منجر شود. چربی های تک غیر اشباع هیچ تاثیر خاصی روی چربی شکم ندارند. هر رژیمی که کالری را کاهش دهد و منجر به کاهش وزن شود، شکم شما را همراه با بقیه اعضای بدن لاغر می کند.

این رژیم همچنین توصیه می کند که از مصرف غذاهای پر فیبر مانند لوبیا و کلم بروکلی خودداری کنید. بله، در صورتی که به آنها عادت نداشته باشید ممکن است به طور موقت باعث ایجاد نفخ شود. اما این غذاها راه های عالی برای کاهش وزن و حفظ آن هستند. فیبر به شما کمک می کند احساس سیری کنید، بنابراین کمتر غذا می خورید.

اگر در نهایت این رژیم غذایی شما را برای داشتن ر‌‌ژیم مدیترانه ای تشویق کند ، ایده خوبی است و یک استراتژی برنده است و در مطالعات پزشکی متعدد با کاهش وزن در ارتباط است.

آیا رژیم شکم تخت برای بیماری های خاص مفید است ؟
حذف چربی های اشباع شده (نوعی چربی که معمولا در محصولات حیوانی مانند گوشت یافت می شود) و جایگزینی آن با چربی های تک غیراشباع در حد اعتدال بدون شک کار خوبی است می تواند به کاهش کلسترول «بد» LDL و احتمال حمله قلبی و سکته کمک کند. بنابراین ر‍ژیم شکم تخت یک رویکرد خوب برای کسانی است که دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا بیماری قلبی دارند.

این روش کاهش وزن که این برنامه غذایی وعده داده است نگران کننده است و انعطافی در مصرف کالری وجود ندارد. اگر دیابت دارید، باید این رژیم را تنها تحت نظر پزشک دنبال کنید. برای نظارت بر قند خون و تنظیم داروهای خود باید با پزشک خود همکاری کنید تا قند خون شما خیلی پایین نیاید.

 

 

 

 

 

تحریریه مجله علمی تبگیر
گلناز زارعین هستم. حدود 5 سال است در زمینه ترجمه و گردآوری مقالات پزشکی از سایتهای معتبر خارجی فعالیت دارم. همیشه سعی میکنم بهترین منبع را بر اساس نیاز کاربران پیدا کرده و ترجمه کنم.