۸ روش ساده برای لاغری صورت

خوشبختانه ، بسیاری از استراتژی ها می توانند چربی سوزی را افزایش دهند و به لاغر شدن صورت کمک کنند. در اینجا ۸ روش موثر برای کمک به شما برای رهایی از چربی های اضافه صورت ارائه شده است.

۱- ورزش لاغری صورت

از تمرینات صورت می توان برای بهبود ظاهر صورت ، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلات استفاده کرد. گزارش های Anecdotal ادعا می کنند که افزودن تمرینات صورت به برنامه های روزمره می تواند باعث تقویت عضلات صورت شود و باعث شود صورت شما  لاغرتر به نظر برسد.

معروفترین ورزش های صورت شامل برجستگی گونه ها و هل دادن هوا از این طرف به آن طرف ، لب زدن به دو طرف متناوب و نگه داشتن لبخند در حالی که دندان های خود را به مدت چند ثانیه فشار می دهید.

ورزش لاغری صورت

 

اگرچه شواهد کمی وجود دارد ، اما یک بررسی نشان داد که تمرینات صورت می توانند باعث تقویت و برجستگی عضلات صورت شما شود .

مطالعه دیگری نشان داد که انجام ورزش صورت دو بار در روز و به مدت ۸ هفته باعث افزایش ضخامت عضلات و جوانسازی صورت می شود.

به خاطر داشته باشید که تحقیقاتی در مورد اثربخشی ورزش صورت برای کاهش چربی آن به طور خاص وجود ندارد. برای ارزیابی چگونگی تأثیر این تمرینات بر روی چربی صورت در انسان ، مطالعات بیشتری لازم است.

تقویت عضلات صورت و ورزش های لاغری آن می توانند باعث لاغرتر نشان دادن صورت شوند. اگرچه تحقیقات محدود است ، اما یک مطالعه نشان داد که انجام تمرینات عضلانی صورت می تواند باعث بهبود ضخامت عضلات و جوان سازی صورت شود.

حتما بخوانید : ۷ عمل زیبایی صورت

۲- اضافه کردن ورزش کاردیو به برنامه روزانه برای لاغر کردن صورت

اغلب اوقات ، چربی اضافی در صورت شما نتیجه چربی اضافی بدن است.

کاهش وزن می تواند چربی سوزی را افزایش دهد و به لاغر شدن بدن و صورت کمک کند.

ورزش های کاردیو یا هوازی ، هر نوع فعالیت بدنی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. این روش به طور گسترده ای یکی از موثرترین روش های کاهش وزن در نظر گرفته شده است.

تاثیر ورزش در لاغر کردن صورت

 

مطالعات متعدد نشان داده است که کاردیو می تواند به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داد که زنان چاق و دارای اضافه وزن با انجام ورزش های کاردیو توانستند ، چربی بیشتری از دست بدهند.

سعی کنید هر هفته ۱۵۰-۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید داشته باشید که تقریباً به ۴۰-۲۰ دقیقه کاردیو در روز تبدیل می شود.

برخی از نمونه های متداول ورزش های قلبی شامل دویدن ، رقص ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا است.

ورزش های قلبی یا هوازی می توانند به چربی سوزی و کاهش چربی کمک کنند تا صورت شما لاغر شود.

۳- نوشیدن بیشتر آب برای برطرف کردن پف صورت

نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن اهمیت زیادی دارد و برای لاغری صورت نوشیدن آب کافی بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد که آب می تواند باعث ایجاد احساس سیری در شما شود و کاهش وزن را افزایش دهد.

در حقیقت ، یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن آب قبل از غذا مقدار کالری مصرف شده در طول وعده غذایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوشیدن آب ممکن است به طور موقت سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. افزایش تعداد کالری که می سوزانید در طول روز می تواند به روند کاهش وزن کمک کند.

نوشیدن آب برای لاغری

 

نوشیدن آب می تواند کالری دریافتی را کاهش داده و متابولیسم را به طور موقت افزایش دهد. همچنین ممکن است برای جلوگیری از نفخ و تورم صورت ، احتباس مایعات را کاهش دهد.

۴- برای درمان چاقی صورت مصرف الکل را محدود کنید.

مصرف بیش از حد الکل می تواند یکی از بزرگترین عوامل تجمع چربی و نفخ صورت باشد. الکل کالری زیاد و مواد مغذی کمی دارد و ممکن است با اضافه وزن همراه باشد.

محدود کردن مصرف الکل بهترین راه برای کنترل نفخ و افزایش وزن ناشی از الکل است.

مصرف بیش از حد الکل ممکن است در افزایش وزن از جمله افزایش چربی در صورت نقش داشته باشد.

بهبودی سریع بعد از جراحی و لاغری صورت با گن غبغب  

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

۵- مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات های تصفیه شده مانند کلوچه ، کراکر و ماکارونی مقصر اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی هستند. این کربوهیدرات ها به شدت فرآوری شده اند و مواد مغذی و فیبر مفید آنها از بین رفته است و علاوه بر آن مقداری قند و کالری از خود بر جای می گذارند.

از آنجا که حاوی فیبر کمی هستند ، به سرعت هضم می شوند ، منجر به افزایش سطح قند خون و خطر پرخوری می شود. یک مطالعه در ۲۷۷ زن نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات تصفیه شده با خطر چاقی و افزایش چربی شکم همراه است.

کربوهیدرات تصفیه شده برای لاغری

 

اگرچه هیچ مطالعه ای مستقیما به بررسی تأثیر کربوهیدرات تصفیه شده بر چربی صورت نپرداخته است ، اما جایگزینی آنها با غلات کامل می تواند به کاهش کلی وزن کمک کند ، که همچنین ممکن است منجر به کاهش چربی صورت شود.

کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند سطح قند خون را افزایش دهند و منجر به پرخوری و تجمع چربی شوند. استفاده از غلات کامل می تواند به کاهش چربی صورت کمک کند.

۶. برای کاهش پف صورت برنامه زمانی خواب خود را تغییر دهید.

داشتن خواب کافی یک استراتژی مهم برای کاهش وزن است. همچنین ممکن است به شما در از دست دادن چربی صورت کمک کند.

کمبود خواب می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول ، هورمون استرس شود که با یک لیست طولانی از عوارض جانبی بالقوه ، از جمله افزایش وزن همراه است.

مطالعات نشان داده است که سطح بالای کورتیزول می تواند اشتها را افزایش داده و متابولیسم را تغییر داده و در نتیجه ذخیره چربی افزایش یابد.

یک مطالعه نشان داد که کیفیت بهتر خواب با موفقیت در کاهش وزن در ارتباط است. برعکس ، مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب می تواند مصرف غذا را افزایش دهد و باعث اضافه وزن و کاهش متابولیسم شود.

تاثیر خواب در کاهش پف صورت

 

در حالت ایده آل ، حداقل ۸ ساعت خواب در شب می تواند در کنترل وزن و لاغری صورت موثر باشد.

کمبود خواب می تواند باعث تغییر متابولیسم شود و مصرف غذا ، وزن و سطح کورتیزول را افزایش دهد. بنابراین ، خواب کافی ممکن است به شما در لاغری صورت کمک کند.

۷. مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید.

یکی از مشخصه های مصرف بیش از حد سدیم نفخ است ، و ممکن است باعث پف صورت و تورم آن شود. زیرا سدیم باعث می شود بدن شما آب اضافی را نگه دارد و در نتیجه باعث احتباس مایعات می شود.

چندین مطالعه نشان داده است که مصرف زیاد سدیم می تواند باعث افزایش احتباس مایعات شود ، به ویژه در افرادی که حساسیت بیشتری به اثرات نمک دارند.

غذاهای فرآوری شده بیش از ۷۵٪ سدیم دریافتی را در یک رژیم غذایی متوسط تشکیل می دهند ، بنابراین ترک غذاهای فست فود ، میان وعده های شور و گوشت های فرآوری شده می تواند روشی آسان و موثر برای کاهش مصرف سدیم باشد.

کاهش مصرف سدیم برای لاغری صورت

 

مراقب مصرف سدیم خود باشید تا صورت شما لاغرتر به نظر برسد.

کاهش مصرف سدیم ممکن است به کاهش احتباس مایعات و کاهش نفخ و پف صورت کمک کند.

۸- برای لاغر کردن صورت فیبر بیشتری مصرف کنید.

یکی از محبوب ترین توصیه ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی آن افزایش مصرف فیبر است.

فیبر نوعی ترکیب در غذاهای گیاهی است که به آرامی در دستگاه گوارش شما حرکت می کند و باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید و از اشتیاق خوردن جلوگیری می کند و باعث کاهش اشتها در شما می شود.

طبق یک مطالعه در ۳۴۵ نفر که دارای اضافه وزن و چاقی بودند نشان داد ، مصرف فیبر بیشتر با کاهش وزن و دنبال کردن بهتر رژیم کم کالری همراه است.

تاثیر فیبر در لاغری صورت

 

یک بررسی دیگر از ۶۲ مطالعه نشان داد که خوردن فیبرهای محلول بیشتر ، نوعی فیبر است که وقتی با آب مخلوط می شود ژل ایجاد می کند ، حتی بدون محدود کردن کالری ، ممکن است هم از وزن بدن و هم از دور کمر بکاهد.

فیبر به طور طبیعی در انواع مواد غذایی از جمله میوه ها ، سبزیجات ، مغزها ، دانه ها ، غلات سبوس دار و حبوبات یافت می شود.

در حالت ایده آل ، شما باید حداقل ۲۵-۳۸ گرم فیبر در روز از این منابع غذایی مصرف کنید.

افزایش مصرف فیبر می تواند به کاهش اشتها و کاهش وزن و کاهش چربی کمک کند ، که ممکن است در لاغری صورت موثر باشد.

بسیاری از استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا چربی اضافی صورت خود را از دست دهید.

حتما بخوانید : جراحی غبغب سریعترین راه برای رفع غبغب و لیفت گردن

تغییر رژیم غذایی ، افزودن ورزش به برنامه های روزمره و تنظیم برخی از عادت های روزمره همه راه های موثری در افزایش چربی سوزی هستند ، که ممکن است به لاغری صورت کمک کند.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، حتماً این نکات را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم مرتبط کنید تا چربی سوزی و سلامت کلی شما بهینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *