راه های مختلفی برای لاغری سریع وجود دارد ولی بیشتر آنها باعث گرسنگی ، ریزش مو و نارضایتی شما می شوند. اگر طاقت گرسنگی ندارید و در برابر آن تسلیم می شوید و این رژیم های غذایی را دنبال نمی کنید , برای کاهش وزن سریع و موثر ما به شما رژیم لاغری سریع ۳ مرحله ای ساده را پیشنهاد می کنیم که مزایای زیر را دارد :

جدیدترین رژیم لاغری سریع

  • اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  • باعث می شود سریع و بدون گرسنگی وزن خود را کاهش دهید.
  • همزمان سلامت متابولیک شما را بهبود می بخشد.

حتما بخوانید : رژیم فستینگ متناوب و ۷ نمونه رژیم فستینگ برای لاغری سریع

برای دانستن اینکه چگونه لاغر شویم ؟ با ما در این سه مرحله همراه باشید:

۱- برای لاغری سریع مصرف قند و نشاسته را قطع کنید.

مهمترین قسمت ، کاهش مصرف قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) است. با کاهش مصرف کربوهیدرات ها ، شما کمتر احساس گرسنگی دارید , در نتیجه می توانید کالری کمتری مصرف کنید.

بنابراین بدن برای تامین انرژی به جای سوختن کربوهیدرات از چربی های ذخیره شده استفاده می کند. یکی دیگر از مزایای قطع کربوهیدرات در رژیم لاغری سریع این است که سطح انسولین را پایین می آورد و باعث می شود کلیه ها سدیم و آب اضافی را از بدن خارج کند که باعث کاهش نفخ و آب غیر ضروری در بدن می شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها برای لاغری سریع

با انجام این روش در هفته اول شما می توانید حدود ۴.۵ کیلوگرم به صورت چربی و آب کاهش وزن داشته باشید.

در رژیم لاغری سریع با حذف قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات) اشتهای فرد کاهش می یابد ، انسولین پایین می آید و باعث می شود بدون گرسنگی وزن خود را کاهش دهد. لاغری سریع بدون رژیم امکان پذیر نیست.

۲- در رژیم لاغری سریع پروتئین , چربی و سبزیجات بخورید.

هر یک از وعده های غذایی شما باید دارای یک منبع پروتئین ، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد.این وعده غذایی به طور خودکار میزان مصرف کربوهیدرات را به محدوده توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می رساند.

رژیم لاغری سریع با سبزیجات

منابع پروتئینی

  1. گوشت : گوشت گاو ، مرغ ، بره و غیره.
  2. ماهی و غذاهای دریایی : ماهی سالمون ، ماهی قزل آلا ، میگو و غیره.
  3. تخم مرغ : تخم مرغ کامل با زرده بهترین هستند.

خوردن مقدار زیادی پروتئین نمی تواند زیاده روی باشد به دلیل اینکه با خوردن ۸۰ تا ۱۰۰ کالری پروتئین در روز میزان متابولیسم بدن افزایش می یابد. بنابراین هنگامی که صحبت از کاهش وزن می شود ، پروتئین پادشاه مواد مغذی است. بنابراین لاغری سریع بدون رژیم و ورزش امکان پذیر نیست.

رژیم های غذایی با پروتئین بالا دارای مزایایی شامل :

  • میل به غذا را تا ۶۰٪ کاهش می دهد.
  • میل به تنقلات در اواخر شب را به نصف کاهش می دهد.
  • تنها با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی شما تا حدی احساس سیری می کنید که میزان کالری مصرفی شما به طور خودکار به کمتر از ۴۴۱ کالری در روز کاهش می یابد.

رژیم غذایی با پروتئین بالا برای لاغری سریع

سبزیجات کم کربوهیدرات شامل :

  • کلم بروکلی
  • گل كلم
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • کلم پیچ
  • جوانه بروکسل
  • کاهو
  • خیار

نترسید بشقاب خود را با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر کنید. شما با خوردن این سبزیجات تنها ۲۰-۵۰ کربوهیدرات خالص در روز مصرف می کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر آن گوشت و سبزیجات باشد ، حاوی تمام فیبرها ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم بودن است.
هر وعده غذایی باید شامل منبع پروتئین ، منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. این رژیم لاغری سریع میزان مصرف کربوهیدرات را محدوده ۲۰-۵۰ گرم نگه می دارد و میزان گرسنگی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

۳- لاغری سریع با ورزش

برای رژیم لاغری سریع در هفته ۳ بار از وزنه ها استفاده کنید.برای کاهش وزن در این طرح نیازی به ورزش ندارید ، اما توصیه می شود. بهترین گزینه این است که هفته ای ۳-۴ بار به باشگاه بروید. یک گرم کردن انجام دهید و برخی از وزنه ها را امتحان کنید. اگر تازه وارد هستید ، از مربی مشاوره بخواهید.

با استفاده از وزنه ، شما کالری زیادی می سوزانید و از کند شدن متابولیسم بدن جلوگیری می کنید ، کاهش سوخت و ساز بدن یک مانع برای کاهش وزن است.

لاغری سریع با ورزش

مطالعات انجام شده در مورد رژیم های کم کربوهیدرات نشان می دهد که شما حتی با از دست دادن مقادیر قابل توجهی چربی می توانید کمی عضله نیز بدست آورید.

اگر استفاده از وزنه انتخاب شما نیست ، انجام برخی از تمرینات مانند پیاده روی ، دویدن آهسته ، دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا کافی خواهد بود.

بهتر است نوعی تمرین استقامتی مانند وزنه برداری را در رژیم لاغری سریع داشته باشید. در غیر اینصورت تمرینات کاردیو نیز مؤثر خواهد بود. لاغری سریع باورزش بهترین نتیجه را برای شما دارد.

اختیاری – یک بار در هفته ” کربوهیدرات” بیشتری بخورید.

شما می توانید یک روز در هفته به خود مرخصی دهید و کربوهیدرات بیشتری بخورید , احتمالا بیشتر مردم روز جمعه را انتخاب می کنند. البته خوردن کربوهیدرات سالم مانند جو ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، میوه اهمیت زیادی دارد.

لازم بذکر است که تنها یک روز در هفته در رژیم لاغری سریع می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید . اگر بیشتر از یک بار در هفته این کار را تکرار کنید , در این رژیم لاغری موفق نخواهید بود.

کاهش مصرف کربوهیدرات و لاغری سریع

اگر هوس خوردن غذای ناسالم کردید می توانید در همین یک روز این کار را انجام دهید. البته خوردن کربوهیدرات لزومی ندارد اما می تواند هورمون های چربی سوزی لپتین وهورمون های تیروئید را تقویت کند.

توجه داشته باشید که ممکن است در طی این روز کمی اضافه وزن داشته باشد اما نگران نباشید به دلیل اینکه بیشتر وزن شما از آب است و در ۱ یا ۲ روز آینده آن را از دست خواهید داد.

حتما بخوانید : سوالات متداول لاغری و تناسب اندام 

در رژیم لاغری سریع شمارش کالری و کنترل سهم چگونه است؟

تا زمانی که کربوهیدرات کمی مصرف می کنید و در رژیم لاغری شما پروتئین , چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات وجود دارد نیازی به کالری شماری و کنترل سهم نمی باشد. با این حال ابزارهای بسیاری وجود دارد که برای شمارش کالری به کار می رود.

هدف از کالری شماری در رژیم لاغری سریع مصرف کربوهیدرات کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز است و بقیه کالری مصرفی از سبزیجات و پروتئین تامین می شود.

۱۰ نکته برای رژیم لاغری سریع

در اینجا ۱۰ نکته برای لاغری سریع  آورده شده است که بتوانید در کمترین زمان ممکن به وزن ایده آل خود برسید. این نکات شامل :

لاغری بدون رژیم امکانپذیر است ؟

  1. صبحانه با پروتئین بالا میل کنید. خوردن صبحانه با پروتئین بالا می تواند در کاهش هوس و میزان کالری دریافتی در طول روز موثر باشد.
  2. از خوردن آبمیوه های شیرین و نوشابه ها دوری کنید. به دلیل اینکه نوشابه و آبمیوه های شیرین چاق کننده ترین چیزی هستند که وارد بدن می شوند بنابراین دوری کردن از آنها می تواند به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند.
  3. نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از هر وعده در ۳ ماه روند کاهش وزن را ۴۴% افزایش می دهد.
  4. غذاهایی میل کنید که به کاهش وزن کمک می کند. برخی از غذاها می تواند در کاهش چربی بدن و لاغری بسیار موثر باشند. که در ادامه به آنها اشاره شده است.
  5. از فیبر محلول استفاده کنید . تحقیقات نشان می دهد که خوردن فیبر محلول برای کاهش چربی در ناحیه شکم فوق العاده است و باعث لاغری سریع شکم و پهلو می شود.
  6. چای یا قهوه بنوشید. قهوه یا چای به دلیل دارا بودن کافیین میزان سوخت وساز بدن را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می دهد.
  7. آهسته غذا بخورید.سریع غذا خوردن در طولانی مدت باعث افزایش وزن می شود. بنابراین اگر غذای خود را آهسته میل کنید آرامش بیشتری خواهید داشت و هورمون های کاهش وزن تقویت می شود.
  8. خود را هر روز وزن کنید . افرادی که هر روز خود را وزن می کنند در طولانی مدت وزن بیشتری از دست خواهند داد.
  9. شب ها خوب بخوابید . یکی از مهم ترین عوامل اضافه وزن و چاقی نداشتن خواب خوب است. بنابراین بسیار مهم است که مشکلات اختلال خواب را برای لاغری حل کنید.
  10. بیشتر غذای کامل بخورید و از غذاهای فرآوری شده دوری کنید. برای لاغری سریع باید رژیم غذایی شما حاوی غذای کامل باشد به دلیل اینکه سیر کننده و سالم هستند و از پر خوری جلوگیری می کند.

پوشیدن گن لاغری می تواند در روند لاغری شما موثر باشد. در کنار رژیم لاغری و ورزش کردن استفاده از گن لاغری اصل می تواند باعث فشرده شدن معده و خوردن غذای کمتری شود. علاوه براین باعث ایجاد انگیزه در فرد می شود به دلیل اینکه به محض پوشیدن ۳ سایز از دور کمر کاهش می یابد.

برای لاغری سریع و تناسب اندام در مرکز بهترین گن لاغری اصل کلمبیا

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

انتظار ما از رژیم لاغری سریع

در این رژیم لاغری شما می توانید انتظار داشته باشید که در هفته اول تقریبا ۲ تا ۴ کیلوگرم یا بیشتر کاهش وزن داشته باشید البته این روند کاهش وزن به طور مداوم ادامه دارد.

اگر برای اولین بار وارد این رژیم لاغری سریع شده اید همه چیز سریع اتفاق می افتد. هر چه بیشتر اضافه وزن داشته باشید آن را سریعتر از دست خواهید داد.

برای چند روز اول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد . بدن شما در تمام این سالها کربوهیدرات سوزانده است ، بنابراین می تواند زمان لازم باشد که به سوزاندن چربی عادت کند. به این حالت “آنفولانزای کم کربوهیدرات” یا “کتو آنفولانزا” گفته می شود و معمولاً طی چند روز به پایان می رسد. برای برخی از افراد سه روز به طول می انجامد و می توان با اضافه کردن نمک به رژیم غذایی با این حالت کنار بیایید.

بعد از چند روز ، اکثر افراد احساس بسیار خوبی دارند ، حتی انرژی بیشتری نسبت به گذشته دارند. رژیم غذایی کم کربوهیدرات همچنین سلامت شما را از بسیاری جهات دیگر بهبود می بخشد :

  • در رژیم های کم کربوهیدرات قند خون کاهش می یابد.
  • تری گلیسیریدها کاهش می یابند.
  • کلسترول بد LDL کاهش می یابد.
  • کلسترول HDL (خوب) بالا می رود.
  • فشار خون به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

۱۰غذای مفید برای لاغری سریع

غذاهای لاغرکننده شامل موارد زیر است:

چند سوپ برای رژیم لاغری سریع

  1. تخم مرغ کامل : تخم مرغ ها بسیار مغذی هستند . برخلاف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند شیرینی ، تخم مرغ می تواند باعث کاهش اشتها شود و به کاهش وزن کمک کند. البته لازم بذکر است که مصرف زیاد تخم مرغ کلسترول LDL را افزایش می دهد.
  2. سبزیجات برگ دار : سبزیجات برگ دار مانند اسفناج , کلم پیچ و چند مورد علاوه بر اینکه یک غذای عالی برای رژیم لاغری سریع است بلکه کالری کمی دارد و سرشار از فیبر می باشد و به شما کمک می کند برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید.
  3. ماهی سالمون : ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد و بهترین انتخاب برای رژیم لاغری محسوب می شود.
  4. سوپ : داشتن چند رژیم سوپ برای لاغری سریع گزینه خوبی محسوب می شوند. به دلیل اینکه وجود آب زیاد در سوپ ها باعث سیری افراد می شود ولی با این حال سعی کنید از سوپ های خامه ای یا روغنی استفاده نکنید.
  5. آواکادو : آووکادو نمونه خوبی از یک منبع چربی سالم است که می توانید ضمن تلاش برای کاهش وزن ، در رژیم غذایی خود بگنجانید. فقط مطمئن شوید که زیاد از حد از آن مصرف نکنید.
  6. سرکه سیب : اضافه کردن سرکه سیب به سالاد سبزیجات می تواند به کاهش اشتها کمک کند ، به طور قابل ملاحظه ای در کاهش وزن موثر باشد.
  7. غلات کامل : اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید از غلات تصفیه شده دوری کنید. به جای آن ، غلات کامل را انتخاب کنید که سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی هستند.
  8. گریپ فروت : مطالعات نشان می دهد که گریپ فروت می تواند به کاهش اشتها کند و اگر قبل از غذا خورده شود می تواند کالری دریافتی را کاهش دهد. اگر می خواهید وزن کم کنید ، ارزش امتحان کردن را دارد.
  9. ماست پرچرب : ماست پروبیوتیک می تواند سلامت دستگاه گوارش شما را افزایش دهد. حتما آن را به رژیم لاغری خود اضافه کنید اما از محصولاتی که حاوی شکر اضافه شده هستند دوری کنید.
  10. میوه : اگرچه میوه ها حاوی مقداری قند هستند ، اما می توانید به راحتی آنها را در رژیم لاغری خود قرار دهید. آنها دارای فیبر ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی متنوعی هستند که باعث افزایش قند خون بعد از غذا می شوند.

با کاهش میزان کربوهیدرات و سطح انسولین ، میزان اشتها و گرسنگی شما کاهش می یابد. بنابراین این عوامل باعث می شود که دنبال کردن برنامه کاهش وزن برای فرد سخت و دشوار نباشد.

در این رژیم لاغری ، شما می توانید با خوردن غذاهای سالم سیر شوید و مقدار قابل توجهی چربی از دست دهید. افت اولیه وزن آب می تواند در طی چند روز منجر به کاهش سایز شود. کاهش چربی به زمان بیشتری نیاز دارد.

مقایسه مطالعات رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کم چربی حاکی از آن است که رژیم کم کربوهیدرات می تواند باعث کاهش وزن دو تا سه برابری شما نسبت به رژیم معمولی کم چربی و کم کالری شود.

اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید ، قبل از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید ، زیرا این رژیم لاغری می تواند نیاز شما به دارو را کاهش دهد.

 

source: How to Lose Weight Fast: 3 Simple Steps, Based on science

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *