ویزر لیپوساکشن

خداحافظ سلول های چربی- پیکرتراشی ویزر لیپو یا لیپوساکشن ویزر چیست ؟

VASER برای از بین بردن آخرین ذرات چربی تقریباً در هر نقطه از بدن مناسب است. می توان از آن برای جمع شدن شکم ، لیفت بازو ، لاغری ران ، کاهش سایز سینه یا لیفت سینه و موارد دیگر استفاده کردکرد. در هرجایی از بدن که به برداشتن یا ذوب چربی نیاز دارید ، ویزر لیپو می تواند به شما کمک کند.

در این مقاله در مورد هفت مزیت اصلی ویزر لیپوساکشن ، دوران نقاهت و بهبودی ، معایب ، مقایسه آن با لیپوساکشن طبیعی و علمی که در مورد عملکرد آن وجود دارد , صحبت خواهیم کرد.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

ویزر لیپوساکشن چیست؟

VASER مخفف ( Vibration Amplification of Sound Energy at Resonance ) است. از ابزار جراحی که در فرکانس های بالاتر از ۲۰،۰۰۰ هرتز ارتعاش می کند معمولا به عنوان دستگاه جراحی اولتراسونیک یاد می شود. پروب های ویزر با سرعت ۳۶۰۰۰ بار در ثانیه نوسان می کنند. این فرکانس بسیار بالا برای ذوب سلولهای چربی مناسب است.

فناوری ویزر امکان امولسیون سازی ایمن و کارآمد چربی را در زیر پوست فراهم می کند ، از جمله لایه زیر سطح پوست. این قسمت آخر دلیل اصلی برتری ویزر لیپوساکشن در مقایسه با لیپوساکشن سنتی است. پروب ویزر لیپو چربیهایی را ذوب می کند که بسیار نزدیک به سطح پوست هستند، در حالی که لیپو سنتی چربی جامد را به طور خشن و ناخوشایندی ساکشن می کند.

دستگاه ویزر یا پال چگونه کار می کند ؟

ویزر لیپو در فرآیندی به نام کاویتاسیون چربی بدن را از بین می برد. با استفاده از ارتعاشات ناشی از امواج مافوق صوت ، ویزر هر سلول چربی را چندین بار فشرده می کند تا زمانی که منفجر شود ، به بیرون آمدن یک بالون سرسخت فکر کنید. باید آنرا چند بار فشرده و فشار دهید تا بالاخره منفجر شود. سپس چربی امولسیون شده به راحتی با یک کانولا (لوله) متصل به دستگاه ساکشن خارج می شود.

تخلیه چربی با ویزر

 

ویزر لیپو یا لیپوساکشن سنتی

تکنیک VASER نسبت به لیپوساکشن استاندارد کمی متفاوت است. هر دو سلولهای چربی را از بین می برند ، فقط به روش منحصر به فرد خود. لیپوساکشن سنتی متکی به مکش مکانیکی چربی جامد است ، در حالی که ویزر لیپو از امواج فراصوت برای ذوب سلولهای چربی استفاده می کند. شواهد نشان می دهد که VASER جایگزین ایمن و مناسبی برای لیپو سنتی است. در زیر به جزئیات بیشتر در این مورد خواهیم پرداخت.

کدام نوع لیپوساکشن بهتر است ؟

بیماران دوست دارند که نتایج بهتری با خطر ناهمواری پوست بعد از لیپوساکشن سنتی به حداقل برسد. استفاده از ویزر لیپوساکشن تفاوت چشمگیری در نتایج مشاهده شده توسط بیماران ایجاد می کند.

VASER امروزه می تواند تقریباً برای هر روش کانتورینگ مورد استفاده قرار گیرد ، از جمله ابدومینوپلاستی ، لیفت بدن ، لیفت یا کاهش سایز سینه ، لیفت بازو ، لیفت ران و موارد دیگر. این به حداکثر رساندن نتایج جراحی کمک می کند و بهترین نتیجه زیبایی شناختی را به بیماران می دهد. همچنین می توان از ویزرلیپو به تنهایی برای از بین بردن و تنظیم دقیق میزان چربی در نواحی کوچک بدن در بیماران با وزن ثابت استفاده کرد.

سه دلیل اصلی که ویزر لیپو بهتر از لیپوساکشن معمولی است شامل :

چندین تفاوت مهم وجود دارد که باعث می شود تکنیک پیشرفته ویزر به مراتب بهتر از دستگاه های لیپوساکشن قدیمی باشد. اگر به فکر انجام لیپوساکشن هستید ، به دلایل زیر باید ویزر لیپو را انتخاب کنید:

۱- چربی بیشتری را از بین می برد

پیکر تراش ویزر در برداشتن چربی بهتر از لیپوساکشن استاندارد است. از آنجا که ویزر به راحتی و به طور موثر چربی های اطراف پروب را ذوب می کند و جراح شما آخرین ردپای چربی را از بین می برد ، حتی چربی نزدیک به سطح پوست را نیز به آن دسترسی دارد. اگر می خواهید حداکثر میزان چربی را از بین ببرید ، ویزر لیپو راهی است که باید دنبال کنید.

۲- ناهمواری کمتر پوست بعد از لیپوساکشن

لیپوساکشن استاندارد از مکش تهاجمی برای از بین بردن چربی جامد استفاده می کند که باعث آسیب بیشتر به بدن می شود. این روش خطر ناهمواری پوست بعد از لیپوساکشن و نقص پوستی را افزایش می دهد که ممکن است نتیجه زیبایی شما را به خطر بیندازد. در همین حال ، دستگاه ویزر به راحتی ، با خیال راحت و به طور مساوی چربی های اطراف پروب را ذوب می کند. بیمارانی که VASER را انتخاب می کنند نتایج فوق العاده ای در کاهش ناهمواری پوست دریافت می کنند و در مقایسه با لیپو با کمک مکش ، خطر کمتری را در تغییر شکل بدن مشاهده خواهند کرد.

تخلیه چربی با ویزر بیپوساکشن

۳- کبودی کمتر و بهبودی سریعتر

کبودی بعد از لیپوساکشن سنتی همیشه بلافاصله بعد از عمل بروز می کند. کبودی ناشی از لیپو استاندارد معمولاً حدود ۷-۱۰ روز بعد به اوج خود می رسد و به طور کلی حدود ۲-۴ هفته بعد از بین می رود.

پیکرتراشی ویزر نسبت به لیپوساکشن سنتی کم تهاجمی تر است زیرا چربی قبل از برداشت ذوب می شود. در ویزر در مقایسه با لیپوساکشن استاندارد مکش کمتری برای خارج کردن چربی مایع لازم است. به همین دلیل ، در ویزر کبودی کمتری ایجاد می شود و معمولا سریع برطرف می شود.

اگر عمل ابدومینوپلاستی انجام دهید ، ثابت شده است که افزودن ویزر لیپو به ابدومینوپلاستی میزان عوارض آن را کاهش می دهد و استفاده از این روش به جراح اجازه می دهد که به نتایج زیبایی بهتر و با تضعیف کمتر دست یابد.

انتخاب یک جراح باتجربه می تواند کبودی بعد از عمل را به حداقل برساند. برای انجام صحیح پیکرتراشی ویزر لیپوساکشن به یک جراح زیبایی با تجربه نیاز است. روش ضربه ای مورد استفاده در ویزر لیپوپلاستی بهتر از مکش درلیپوساکشن است. لیزر ویزر یک روش پویا است و جراح باید کانولا را همیشه در حرکت نگه دارد تا تجمع گرما را کاهش دهد و از آسیب حرارتی جلوگیری کند.

بهبودی سریع با گن بعد از جراحی فاجات

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

مزایای ویزر لیپوپلاستی

در قسمت قبل ، ما در مورد چگونگی ذوب و از بین بردن چربی ویزر که بهتر از لیپوساکشن استاندارد است , صحبت کردیم و این روش نتایج هموارتری به بیماران ارائه می دهد. اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شوند. مزایای اصلی ویزر لیپو به شرح زیر است :

۱. ویزر لیپوساکشن تنها چربی را هدف قرار می دهد

ویزر لیپو دستگاهی دقیق است. این بافت انتخابی است ، به این معنی که فقط سلولهای چربی را مورد هدف قرار می دهد واز آسیب رساندن به رگ های خونی ، لنفاوی و اعصاب جلوگیری می کند. در جراحی زیبایی بدن ، هدف دستیابی به حداکثر نتایج با آسیب کمتر به بدن است.

۲. جمع شدن بهتر پوست

استفاده صحیح از ویزرتوسط یک جراح باتجربه می تواند از ناهمواری پوست بعد از لیپوساکشن جلوگیری کند و بیمار بتواند به زیبایی مورد انتظار خود بعد از عمل دست یابد.
نشان داده شده است که ویزر در جمع شدن بهینه پوست بعد از جراحی عملکرد خوبی دارد . یک مطالعه روش جراحی لیپوساکشن استاندارد و ویزر را برای بیست بیمار زن با سن ۲۰-۴۸ سال مورد مقایسه قرار دادند. هر دو روش جراحی در دو طرف بدن بیمار انجام شد. محققان تفاوت در جمع شدگی پوست را با استفاده از نور ماورا بنفش برای هر روش تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که ویزر در ۵۳ درصد بیماران از نظر آماری عملکرد بهتری در جمع شدن پوست داشته است. ویزر لیپوساکشن بافت را گرم می کند و می تواند در جمع شدن پوست موثر باشد.

ویزر لیپوساکشن چیست ؟

 

۳. خونریزی را کاهش می دهد.

در همان مطالعه ، محققان دریافتند که مناطق تحت درمان با ویزر از نظر آماری خونریزی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد که ۲۶ درصد کمتر از لیپوساکشن استاندارد است. به طور طبیعی ، کاهش خونریزی ایمنی این روش را افزایش می دهد.
میزان خونریزی در طی لیپوساکشن سنتی می تواند قابل توجه باشد ، اما استفاده از اپی نفرین محلی می تواند خطر خونریزی را کاهش دهد. در بدترین حالت ممکن است بیمارانی پس از لیپوساکشن استاندارد خونریزی شدیدی داشته باشند که نیاز به انتقال خون باشد ، هرچند که این امر بسیار نادر است.

در مطالعه دیگری ، محققان محتوای خون لیپوساکشن سنتی ویزرلیپوپلاستی را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که هموگلوبین و هماتوکریت خون در لیپوساکشن استاندارد بسیار بیشتر است. هموگلوبین بالا می تواند باعث سرگیجه ، سردرد و افزایش خونریزی و کبودی شود ، در حالی که سطح هماتوکریت بالا از کمبود آب بدن و افزایش تعداد گلبول های قرمز خون حکایت داردو این دلیل دیگری برای برتری ویزر لیپو است.

۴. ایده آل برای برداشت و پیوند چربی

برای بیمارانی که مایل به انتقال چربی هستند ، VASER یک انتخاب عالی است. این یک ابزار مفید برای برداشت و پیوند چربی در بسیاری از روش های کانتورینگ بدن است. دلیل آن ساده است. ویزر لیپو برای از بین بردن حداکثر میزان چربی ایده آل است. سپس می توان از این چربی برای افزودن حجم به سایر اعضای بدن مانند پستان و باسن استفاده کرد.

حتما بخوانید : ۱۵ خوراکی مفید بعد از جراحی زیبایی شکم و رژیم غذایی بعد از لیپوساکشن 

چه کسی کاندیدای مناسبی برای پیکرتراشی ویزر لیپو است؟

ویزر لیپوساکشن برای بیمارانی مناسب است که می خواهند مقادیر کمی چربی اضافی بدن را در هر نقطه از آن حذف کنند . جراح می تواند از VASER در کنار بسیاری از روش های کانتورینگ بدن ، چه روی پاها ، بازوها ، ران ها ، پستانها یا شکم استفاده کند.

همانند لیپوساکشن استاندارد ، بیماران قبل از دریافت ویزر لیپو باید ثبات وزن داشته باشند و وزن هدف خود را به طور مداوم حفظ کنند. هیچ یک از این دو روش جایگزین جراحی کاهش وزن نیست.

VASER یک راه حل امیدوار کننده برای کسانی است که بیشتر در معرض خطر ناهمواری پوست بهد از لیپوساکشن هستند. بیمارانی که پوست آنها خاصیت الاستیکی کمتری داشته باشد ، ممکن است پس از انجام لیپو استاندارد ، ظاهری موج دار یا برجسته روی پوست ایجاد شود. با افزایش سن خاصیت الاستیکی پوست کاهش می یابد.

ویزر لیپوساکشن بدون در نظر گرفتن سن نتایج خوبی به همراه دارد و از ناهمواری پوست بعد از لیپوساکشن جلوگیری می کند. بیمارانی که دارای ترک پوستی هستند و ممکن است نتیجه عمل لیپوساکشن مورد انتظار آنها نباشد می توانند از مزایای لیزر لیپوساکشن بهره مند شود.

ویزر لیپو درمان نسبت به لیپو استاندارد برای بیمارانی مناسب است که بدنبال حذف مقدار کمی چربی اضافی بدن هستند. همانطور که قبلاً بحث کردیم ، ویزر در مقایسه با لیپو سنتی چربی بیشتری را از بین می برد و خطر خونریزی و کبودی را کاهش می دهد. بیماران از بهبودی سریعتر و نبود ناهمواری بعد از لیپوساکشن برخوردار می شوند.

لیپوساکشن یا لیپولیزر

آیا پیکرتراشی ویزر لیپوساکشن عوارضی دارد؟

ویزر لیپو پیشرفته ترین شکل لیپوساکشن موجود در حال حاضر است. اما مانند بسیاری از عمل ها ی جراحی ، مسائلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ابتدا انجام ویزر لیپو نسبت به لیپو استاندارد به زمان بیشتری نیاز دارد (به ترتیب ۱.۵ تا ۲ ساعت در مقابل ۱ ساعت). این روش نیز به دلیل زمان طولانی هزینه بیشتری دارد.

مدت زمان انجام آن ممکن است به عنوان یک ضرر در نظر گرفته شود ، اما دلیل این که انجام آن بیشتر طول می کشد مثبت است. VASER نسبت به لیپوساکشن طبیعی با بدن ملایم تر برخود می کند. این روش ابتدا چربی را قبل از مکش ذوب می کند ، در حالی که لیپو استاندارد مرحله ذوب چربی را حذف می کند و فقط چربی جامد را از بین می برد. بنابراین ، حذف چربی با ویزر به زمان بیشتری نیاز دارد ، اما به نفع شماست.