مزایای کلیدی یوگا چیست؟

در اینجا برخی از فواید کلیدی تمرین یوگا برای سلامتی آورده شده است:

  • افزایش قدرت مغز : تنها چیزی که نیاز دارید ۲۰ دقیقه ماندن روی تشک است و مغز شما بهتر می تواند اطلاعات را پردازش کند.
  • کاهش سطح استرس : سفت کردن و شل کردن عضلات در طول کلاس یوگا به بدن کمک می کند تا آرام شود. این واقعیت را بدانید که مغز شما در طول تمرین بیشتر به بدن شما ضربه می زند و باعث می شود بعد از کلاس احساس آرامش بیشتری داشته باشید.
  • محافظت از قلب : نشان داده است که ژست‌هایی مانند شاوآسانا (ژست نهایی کلاس) بیشتر از دراز کشیدن روی مبل به فشار خون کمک می‌کند. علاوه بر این، یوگا همچنین می تواند به کلسترول بالا، استرس و سایر عواملی که شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهند، کمک کند.
  • دوست داشتن خود : یوگا همه چیز در مورد دوست داشتن خود و بدنتان است، مهم نیست که چگونه به نظر برسید.
  • با بیماری مبارزه می کند. طبق تحقیقات انجام شده در نروژ، یوگا به تقویت سیستم ایمنی بدن شما «در سطح سلولی» کمک می کند. و لازم نیست روزها منتظر بمانید تا آن را احساس کنید – تفاوت آن را در کلاس متوجه خواهید شد.
  • ارتباط بیشتر با دیگران : اگرچه یوگا یک تجربه کاملاً شخصی است، اما انجام آن در محیط کلاس به شما فرصتی عالی برای ملاقات با دیگران را فراهم می کند. تنها این نیست – اگر از رگ های واریسی رنج می برید، یوگا می تواند یک گزینه عالی باشد. شاید باور نکنید ! اما بیایید جزئیات نقش یوگا برای درمان واریس را بررسی کنیم.

چگونه یوگا می تواند به درمان رگ های واریسی شما کمک کند؟

به طور کلی ، شریان‌ها و مویرگ‌های شما نقش برداشتن خون از قلب و پخش آن به بقیه بدن را بازی می‌کنند.

رگ های شما نقش بازگرداندن خون را به قلب شما بازی می کنند – به نوعی مانند یک سیستم بازیافت. با این حال، جاذبه بهترین دوست بدن شما نیست در نتیجه، رگ‌های پاهای شما فشار بیشتری روی آن‌ها وارد می‌کنند تا خون را به قلب شما بازگردانند.

اگر رگ های شما به هر طریقی آسیب دیده یا ضعیف شده باشند، اوضاع حتی آشفته تر می شود. که می تواند منجر به تجمع خون و سپس منجر به واریس شود. درباره علل، علائم و پیشگیری از تجمع خون بیشتر بدانید.

دلایل زیادی برای ابتلا به واریس وجود دارد که برخی از آنها قابل کنترل هستند، در حالی که کنترل برخی دیگر از دسترس شما خارج است.

حتما بخوانید : ورزش های خوب برای واریس و درمان واریس پا 

در اینجا پنج مورد اصلی وجود دارد که شما را در معرض خطر ابتلا به واریس قرار می دهد:

  • چاقی : اضافه وزن ، استرس و فشار زیادی به رگ های شما وارد می کند که می تواند باعث بروز رگ های واریسی شود.
  • سن : اگرچه تنها افراد مسن به واریس مبتلا نمی شوند ، اما در افراد بالای ۵۰ سال شایع تر است.
  • ژن ها : در صورتی که مادر یا مادربزرگ شما به واریس مبتلا باشند ، ممکن است این ژن ها به شما منتقل شوند.
  • هورمون ها : تغییرات هورمونی مانند بارداری و یائسگی می تواند باعث ایجاد رگ های واریسی شود.
  • شیوه زندگی کم تحرک : نشستن زیاد برای کل بدن شما مضر است، به خصوص برای رگ های شما.

تاثیر یوگا در رگهای واریسی

 

بنابراین در حالی که یوگا قدرت درمان رگ های واریسی شما را ندارد، اما می تواند در مدیریت آنها موثر باشد. کشش انجام شده در یوگا برای تسکین تورم و درد پاها ناشی از رگ های واریسی بسیار عالی عمل می کند. با این حال، حرکات مخصوص یوگا باعث ایجاد تفاوت در بهبود مشکلات رگ های شما می شود.

۷ حرکت یوگا برای مدیریت واریس

در یوگا ، حرکت هایی می تواند بیشترین تاثیر را در سلامت رگ‌های شما داشته باشند، که شامل بالا بردن پاها بالاتر از سطح قلب باشند. که می تواند در بهبود گردش خون و کاهش فشار روی رگ های شما موثر باشد. ببینید که چگونه بالا بردن پاها می تواند به سلامت کلی شما کمک کند.

در اینجا حرکت های مناسب ” یوگا برای واریس ” و کمک به درمان آن آورده شده است:

۱. حرکت کوه

این حرکت احتمالاً اولین ژستی است که در یوگا آموزش داده می شود و برای هماهنگ کردن بدن شما ضروری است. اگرچه خیلی ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد، اما حرکت کوه علاوه بر تقویت زانوها و ران‌ها، به تقویت پاهای شما کمک می‌کند. ماندن بدن در این وضعیت ، استرس پاها و بازوهای شما و در نتیجه فشار وارده بر رگ ها را کاهش می دهد.

حرکت های یوگا برای واریس

 

۲. حرکت ایستادن روی شانه ها

این حالت کل بدن شما را مجبور می کند تا برخلاف جاذبه عمل کند و مزایای زیادی دارد. اول از همه، گردش خون شما بهبود می بخشد. ثانیاً این حرکت باعث تخلیه خون به سمت قلب می شود. به طور کلی، این حرکت یک راه عالی برای کاهش فشار روی پاهای شما و اجازه دادن به آنها برای استراحت است، در حالی که به طور همزمان بهترین عملکرد را روی سایر قسمت های بدن دارد.

حرکت ایستادن روی شانه

 

۳. حرکت خم شدن به جلو

این حرکت یکی از بهترین ها برای بهبود گردش خون است. شما همچنین از کشش عمیق در ران ها و ساق پای خود لذت خواهید برد و با تمرین منظم متوجه خواهید شد که چگونه این حرکت به کاهش درد ساق پا کمک می کند.

ورزش مناسب برای واریس

 

۴.حرکت ماهی در یوگا

این حرکت به عنوان یکی از بهترین حرکت های یوگا برای واریس معرفی می شود زیرا کارهای زیادی را به طور همزمان انجام می دهد. حالت ماهی استرس و گرفتگی عضلات کاهش می دهد، در حالی که باعث کشش پاهای شما می شود. از آنجا که این حالت به پاهای شما اجازه می دهد تا آرام شوند، جریان خون بدن شما تنظیم خواهد شد.

حتما بخوانید : درمان واریس پا با جراحی و بهترین راه پیشگیری از رگهای واریس 

حرکت ماهی در یوگا برای واریس

 

۵. حرکت قایقی

عامل ارتفاع پا در این حالت برای کاهش فشار از روی رگ های شما فوق العاده است. بالا بردن پاها و نگه داشتن آن، به جریان خون به سمت بالا کمک می کند، که برای رگ های ضعیف شما عالی است. علاوه بر این ، حرکت قایقی باعث تقویت هسته بدن می شود.

حرکت قایق برای بهبود جریان خون

 

۶. حرکت بالا بردن پا روی دیوار

این حرکت یوگا برای واریس بسیار ساده است و یک راه عالی برای بالا بردن پاهای شماست که باعث تسکین آنها می شود. قرار دادن پاها روی دیوار، گردش خون را بهبود می بخشد و در عین حال سموم بدن را دفع می کند. علاوه بر این، فشار وارد شده به رگ ها را کاهش می دهد.

حرکت یوگا برای درمان واریس

 

۷. حرکت چرخش باد

اگر شما تحرک زیادی ندارید بنابراین عاشق این حرکت یوگا برای واریس خواهید شد. وارد شدن به این حالت باعث حرکت خون راکد در بدن می شود. همچنین در این حرکت عضلات و مفاصل لگن و زانوهای شما شل می شوند که از سفت‌ترین نواحی بدن به شمار می روند. در واقع، این حالت از ترومبوز ورید عمقی جلوگیری می کند، بنابراین تمرین آن را از همین امروز شروع کنید!

حرکت های مناسب یوگا برای بهبود جریان خون

 

اگرچه حرکت های یوگا برای واریس نمی تواند از بروز آن جلوگیری کند اما همانطور که می بینید، نقش مهمی در کاهش درد وریدهای واریسی و همچنین مدیریت رگ های واریسی شما دارد تا وضعیت آنها بدتر نشود. اما اگر از واریس رنج می برید حتما با یک متخصص رگ مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *