مهم نیست که از چه رژیمی استفاده می کنید، مهم نیست که کدام متخصص کاهش وزن را دنبال می کنید یا چه ورزشی را انجام می دهید، راز موفقیت در کاهش وزن یافتن تعادل انرژی مناسب برای نیازهای فردی شماست. در حالی که سوزاندن کالری بیشتر از آنچه که مصرف می‌کنید بخشی از پازل کاهش وزن است، اما پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، زیرا بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که می‌توانند بر انرژی ورودی (کالری مصرف‌شده) و برون‌داد انرژی (کالری‌های سوزانده شده) تأثیر بگذارند.

۱۷ دلیلی که رژیم غذایی شما کارساز نیست

عوامل زیادی بر میزان کالری دریافتی روزانه شما تأثیر می گذارد. هر یک از آنها می تواند دلیلی باشد که شما نمی توانید وزن کم کنید و یک شکست در رژیم لاغری شما باشد. ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که مشکل ترکیبی از چندین عامل باشد. هر یک از موارد زیر را ارزیابی کنید تا ببینید مشکل از کجاست ، اما حتماً با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا نیازهای شخصی خود را تعیین کنید.

حتما بخوانید :  استپ وزن + ۱۴ راه ساده برای شکستن آن و لاغری سریع

۱- گرسنگی در رژیم غذایی

احساس گرسنگی یکی از دلایل آشکار غذا خوردن ماست. اما به طرز عجیبی، می تواند دلیل غذا خوردن ما نباشد . اگر متوجه شدید که زیاد غذا می خورید یا وعده های غذایی شما خیلی بزرگ است، ممکن است به دلیل نخوردن غذای کافی در هر وعده باشد یا ترکیب مناسبی از مواد مغذی را برای سیر ماندن دریافت نکرده باشید.

چرا با گرفتن رژیم لاغر نمی شویم

 

غذاهایی را انتخاب کنید که فیبر بیشتری دارند و وعده‌های غذایی خود را بر اساس پروتئین آماده کنید. علاوه بر این، داشتن یک منبع چربی سالم برای قلب مانند روغن زیتون، آجیل، یا دانه چیا به شما کمک می کند مدت طولانی تری سیر بمانید و ” شکست در رژیم لاغری ” را تجربه نکنید.

۲- وقتی غذا می خورید حواستان به جای دیگر است

غذا خوردن بدون فکر به دلیل حواس پرتی ما است و یکی از رایج ترین دلایلی است که وقتی گرسنه نیستیم غذا می خوریم. پس راه حل چیست؟ باید عامل حواس‌پرتی را پیدا کنید . با یک دوست تماس بگیرید یا به پیاده‌روی بروید یا سعی کنید با درست کردن یک چای یا نوشیدن آب، تشخیص دهید که آیا واقعا گرسنه هستید یا نه.

گن لاغری فاجات کلمبیا یک پیشنهاد عالی برای خانم هایی است که می خواهند خیلی سریع از شر چربی های اضافه دور کمر و پهلو خود خلاص شوند. بدون رژیم غذایی و ورزش کردن ! 

گن ساعت شنی اصل کلمبیا 

 

خرید گن لاغری اصل کلمبیا

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و گن لاغری اصل با گارانتی اصالت کالا

۳- دام محصولات کم چرب

غذاهای پرچرب نسبت به غذاهای کم چرب کالری بیشتری دارند، با این حال مصرف مواد غذایی پرچرب در وعده‌های غذایی مناسب، احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند. غذاهای کم‌چرب ممکن است گزینه‌ سالم تری باشند، اما ممکن است شما را به مصرف زیاد مواد غذایی کم چرب نسبت به گزینه های پر چرب سوق دهد. از این تفاوت‌ها آگاه باشید و برای جلوگیری از شکست در رژیم لاغری براساس نشانه‌های سیری و رضایت ، برای همه غذاها سهم مناسبی انتخاب کنید.

دام محصولات کم چرب

 

۴- تعداد وعده های غذایی و مصرف کالری بیشتر

افزایش وعده های غذایی از پرخوری در هنگام غذا خوردن جلوگیری می کند، اما گاهی اوقات شانس شما را برای مصرف کالری بیش از حد افزایش می دهد.

در حالی که با هر تعداد وعده غذایی کالری زیادی مصرف می شود اما بسیاری از افراد یک یا دو میان وعده در طول روز را برای پر کردن فاصله بین وعده‌های غذایی مفید می‌دانند. که می تواند از گرسنگی شدید در زمان غذا خوردن و پرخوری جلوگیری کند.

۵- استرس

بسیاری از ما احساسات خود را با غذا مدیریت می کنیم. غذا باعث آرامش می شود و معمولا به ما حس کنترل می دهد و منبع لذت است. اما این کالری ها به راحتی اضافه می شوند.

اگر غذا خوردن احساسی رژیم غذایی شما را از مسیر خود خارج می کند، جایگزین های سالمی در نظر داشته باشید که استرس شما را کاهش می دهد. یوگا انجام دهید، برای حمایت با دوستان و خانواده تماس بگیرید یا یک متخصص پیدا کنید که در مسائل مربوط به غذا تخصص داشته باشد.

استرس و شکست در رژیم غذایی

 

۶- خستگی و مصرف کالری بیشتر

هنگام بعدازظهر با افت سطح انرژی چه می کنید؟ بسیاری از ما به آشپزخانه می رویم. طبیعی است که برای جبران انرژی از دست رفته به دنبال مصرف کالری باشیم.

مشکل این است که وقتی سطح فعالیت شما کاهش می یابد، ممکن است از روی بی حوصلگی یا عادت در مقابل گرسنگی به سراغ یک میان وعده بروید. اگر گرسنه هستید، ممکن است یک میان وعده دقیقا همان چیزی باشد که بدن شما برای افزایش انرژی به آن نیاز دارد، اما اگر خسته شده اید یک چرت ۱۵ دقیقه ای یا استراحت سریع ممکن است به شما کمک کند سرحال شوید.

۷- اندازه وعده غذایی

اندازه وعده‌های غذایی برای بسیاری از افراد می‌تواند دشوار باشد، زیرا بیشتر مردم با سرو واقعی یک وعده غذایی آشنا نیستند. اگر با اندازه وعده‌های غذایی آشنا نیستید، یک ترازو دیجیتالی کوچک تهیه کنید و شروع به اندازه‌گیری کنید تا بدانید یک وعده غذایی مناسب براساس نیازهای کالری شما به چه شکلی است.

ممکن است متوجه شوید که در یک وعده غذای بیشتر از نیاز خود کالری مصرف می کنید. یک تغییر کوچک در مقدار می تواند تفاوت زیادی در کالری دریافتی شما ایجاد کند.

سهم و اندازه وعده غذایی

 

۸- انتخاب نامناسب مواد غذایی

بسیاری از افرادی که برای کاهش وزن تلاش می کنند ممکن است قربانی دام سلامتی مواد غذایی شوند. یعنی از غذاهای سالم کالری زیادی دریافت می کنند. برای مثال آووکادو سرشار از چربی های سالم است. اما آووکادو به عنوان یک غذای پرچرب، به طور طبیعی از نظر کالری نیز متراکم است، بنابراین اندازه مناسب سهم آن یک نکته کلیدی است. به یاد داشته باشید، هر غذایی که بیش از کالری مورد نیاز شما مصرف شود، باعث افزایش وزن می شود – مهم نیست چقدر سالم باشد.

۹- تمرینات شدید

باور کنید یا نه، اما ورزش می تواند یکی از دلایلی باشد که شما کاهش وزن نداشته باشید. برخی از برنامه‌ها مانند کراس فیت می‌توانند برای برنامه کاهش وزن شما مضر باشند، اگر باعث شوند که شما زمان زیادی را استراحت کنید یا بدتر از آن باعث آسیب شود.

سعی کنید برای جلوگیری از شکست در رژیم لاغری در طول هفته کمی فعالیت بدنی داشته باشید. به این معنا که باید در کنار چربی سوزی با شدت بالا برای انجام تمرینات متوسط برنامه ریزی کنید.

۱۰- سطح فعالیت غیر ورزشی

اگر شما با انجام ورزش های چربی سوزی به اندازه ای خسته می شوید که بقیه روز را استراحت می کنید ، می توانید از فواید افزایش متابولیسم با استفاده از فعالیت های غیر ورزشی یا NEAT بهره ببرید. این فعالیت های غیر ورزشی می تواند باعث سوزاندن ۲۰۰۰ کالری در روز شود. البته باید مطمئن شوید که در تمام طول روز تحرک دارید. به عنوان مثال از پله ها بالا بروید، مواد غذایی خود را حمل کنید، در حالی که با تلفن صحبت می کنید بایستید.

سطح فعالیت غیر ورزشی

 

۱۱- عدم تحرک ناشی از استرس

برخی افراد هنگام استرس تحرک بیشتری دارند. اما دیگران در مواقع استرس و فشار روی کاناپه می مانند. اگر دوران سختی را پشت سر می گذارید، به خود اجازه استراحت بدهید. اما سعی کنید برای فعال ماندن با یک دوست تمرینات ساده ای را انجام دهید.

۱۲- نداشتن خواب کافی

یک رژیم ساده می تواند باعث استرس و خستگی شود. حتی اگر برنامه کاهش وزن شما مشکلی نداشته باشد ، خستگی روزانه احتمالاً مانع تمرینات و NEAT شما می شود. یاد بگیرید چگونه برای کاهش وزن بهتر بخوابید. اقدامات ساده ای مانند شارژ کردن گوشی در آشپزخانه یا تغییر نور اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر تاثیر زیادی دارد.

حتما بخوانید :  ۱۵ اشتباه رایج در کاهش وزن که برای لاغری باید آویزه گوش شود

۱۳- عوامل فیزیکی

شرایط پزشکی مانند بیماری تیروئید، می تواند بر میزان کالری مصرفی روزانه شما و شکست در رژیم لاغری شما تأثیرگذار باشد. عواملی مانند سن و ژنتیک نیز در تعداد کالری هایی که می سوزانید نقش دارند. با پزشک خود در مورد عواملی که بر متابولیسم شما تأثیر می گذارد صحبت کنید. گاهی اوقات کارهایی وجود دارد که می توانید برای تقویت آن انجام دهید.

چرا در رژیم شکست میخوریم ؟

 

۱۴- ترکیب بدنی و تاثیر آن در سوزاندن کالری

عضله بیشتر از چربی کالری می سوزاند. برای افزایش کالری سوزی در طول روز، توده عضلانی بدون چربی خود را افزایش دهید. پروتئین کافی بخورید تا عضلات قوی داشته باشید.
سپس تمرینات قدرتی منظمی را در خانه یا باشگاه انجام دهید تا بافت فعال متابولیکی خود را افزایش دهید و قدرت عضلانی خود را تقویت کنید.

۱۵- شغل شما

مشاغلی که شما را ملزم به نشستن پشت میز می کند، انرژی روزانه شما را کاهش می دهد. شما احتمالا شغل خود را برای کاهش وزن تغییر نمی دهید، اما ممکن است بتوانید تغییرات ساده ای در دفتر خود ایجاد کنید تا کالری سوزی روزانه خود را افزایش دهید.

در حین تایپ بایستید، از آسانسور بگذرید و از پله ها استفاده کنید ، جلسات نشستن را به جلسات پیاده روی تبدیل کنید. برخی از شرکت ها حتی میزهای تردمیل نصب می کنند تا به کارکنان کمک کنند سطح فعالیت روزانه خود را افزایش دهند و سلامت خود را بهبود بخشند و از شکست در رژیم لاغری جلوگیری کنند.

تاثیر شغل در لاغری

 

۱۶- عادت های ورزشی نادرست

روشی که برای برنامه ریزی تمرینات ورزشی خود انجام می دهید می تواند در میزان سوزاندن کالری در هر تمرین تفاوت ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر یک روز بعد از یک تمرین سخت برای دویدن طولانی برنامه ریزی کنید، ممکن است در طول دویدن به اندازه ای خسته باشید که نتوانید از فواید آن بهره مند شوید. یک برنامه ورزشی متعادل برای سوزاندن کالری با تمرینات مداوم اما معقول ایجاد کنید.

۱۷- پرخوری ناشی از ورزش

باور کنید یا نه، یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، خوردن بیش از حد و توجیه آن با ورزش است. اطمینان حاصل کنید که برای تمرینات خود سوخت مناسبی دریافت کنید که پس از اتمام کار، پرخوری نکنید.

تلاش برای یافتن دلیل برای شکست در رژیم لاغری می تواند دردناک باشد. اما رژیم غذایی شما محکوم به شکست نیست. یکی از این عوامل به مشکلات کاهش وزن شما کمک می کند، و اگر می خواهید لاغر شوید، می توانید آن را برطرف کنید. خلاق باشید و ترفندهای مختلف را امتحان کنید. و فراموش نکنید که برای حمایت و انگیزه با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید.

source : ۱۷ Reasons Your Diet Isn’t Working

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *