هر فردی میزانی چربی در پاهای خود دارد ، اما مقدار آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لاغرکردن یک ناحیه از بدن به تنهایی امکان پذیر نیست ، اما برخی از تمرینات می توانند باعث تقویت عضلات پا و لاغری پا و ران شوند.

در همین حال ، این تمرینات و سایر روش ها می توانند در کاهش چربی کل بدن موثر باشند. در این مقاله ، ما به دنبال روش هایی برای لاغری سریع ران و ساق پا و تقویت عضلات آن و کاهش چربی بدن هستیم. استفاده از ترکیب تکنیک های زیر بسیار موثر خواهد بود.

ورزش برای لاغری سریع ران و ساق پا

ورزش یکی از بهترین روش ها برای چربی سوزی بدن از جمله لاغری پا و ران است. به عنوان مثال ، در یک مطالعه کوچک ، محققان از داوطلبان خواستند ۹۶۰–۱،۲۰۰ حرکت پرس پا را هفته ای سه بار و به مدت ۱۲ هفته و فقط با استفاده از یک پا انجام دهند.

نتایج نشان داد که این تمرین نه تنها باعث لاغری پا می شود بلکه در چربی سوزی کل بدن بسیار موثر است. وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می کند که برای داشتن بهترین نتیجه برای لاغری ران و ساق پا باید ترکیبی از تمرینات قدرتی و ورزش های هوازی توسط فرد انجام شود.

 

بهترین ورزش برای لاغری پایین تنه

 

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی شامل انجام تمریناتی برای ایجاد قدرت و استقامت عضلانی است.به عنوان مثال ممکن است فردی از دمبل یا طناب های مقاومتی استفاده کند. تمرینات قدرتی به چربی سوزی بدن و لاغری آن کمک می کند.

کالج پزشکی ورزشی آمریکا توصیه می کند ۸-۱۰ تمرین چند مفصلی را دو یا سه بار در هفته انجام دهید. تمرینات چند مفصلی همزمان با تمرین عضلات مختلف باعث سوزاندن کالری و لاغری پا می شوند.

تمرینات قدرتی چند مفصلی می تواند به خوش فرمی و زیبایی عضلات پا کمک کند که شامل موارد زیر است:

  • اسکوات
  • ددلیفت
  • لانگز
  • پرس پا
  • همسترینگ کرل

جدیدترین روش لاغری سریع با مرکز خرید گن لاغری ساعت شنی اصل کلمبیا

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

ورزش هوازی برای لاغری پا

ورزش هوازی ، نوعی تمرین قلبی عروقی است که ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهد و می تواند در لاغری موضعی ساق پا موثر باشد شامل موارد زیر است:

  • دویدن
  • دوچرخه سواری
  • شنا كردن
  • رقصیدن
  • لاغری پا با پیاده روی
  • طناب زدن برای لاغری ساق پا

ورزش هوازی ممکن است شامل ورزش با سرعت ثابت یا در فواصلی با شدت بالا و کم باشد. ورزش هوازی باعث سوزاندن کالری می شود ، که می تواند باعث چربی سوزی بدن شود و قلب و ریه ها را تقویت کند و در لاغری پا موثر باشد.

ورزش برای لاغری ران و ساق پا

 

تغییرات رژیم غذایی

هیچ رژیم خاصی برای لاغری پا مناسب نیست و لاغری سریع ران و ساق پا با رژیم امکان پذیر نیست.

به طور کلی ، فرد با سوزاندن کالری بیشتر از مقدار دریافتی و مصرف غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات که کالری کمتری دارند می توانند وزن خود را کاهش دهند. موسسه ملی بهداشت (NIH) خوردن مواد غذایی زیر را توصیه می کند که می تواند در لاغری پایین تنه و کل بدن موثر باشد :

  • انواع میوه ها و سبزیجات
  • غلات سبوس دار ، مانند برنج قهوه ای و نان سبوس دار, پروتئین از منابع مختلف ، که شامل لوبیا ، آجیل ، دانه ها ، گوشت های بدون چربی و تخم مرغ است.
  • روغن های سالم، مانند روغن زیتون و روغن مغزها

حتما بخوانید : رژیم لاغری نظامی ۳ روزه برای لاغری سریع + رژیم لاغری رایگان

خوردن غذاهای سرشار از فیبر می تواند به لاغری کمک کند. به دلیل اینکه این غذاها دیر هضم هستند ، بنابراین باعث می شود فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

بسیاری از افرادی که قصد لاغر شدن دارند ، به رژیم های غذایی کم کربوهیدرات روی می آورند ، رژیم هایی که بر غذاهایی کم کربوهیدرات و سرشار از پروتئین و چربی های مفید تاکید می کنند.

بررسی های انجام شده در مورد اینکه آیا رژیم های کم کربوهیدرات نسبت به رژیم های دیگرمی توانند در کاهش وزن موثر باشند یا خیر ، نتایج متفاوتی را به همراه داشته است ، اما برخی تحقیقات از اثربخشی آنها پشتیبانی می کنند.

به عنوان مثال ، یک آزمایش کنترل تصادفی نشان داد که افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات پیروی می کنند نسبت به رژیم های کم چرب کاهش وزن بیشتری را تجربه می کنند. شایان ذکر است که یک رژیم غذایی سالم از بسیاری جهات می تواند مفید باشد.

رژیم لاغری مناسب برای لاغری پا

 

مصرف الکل

مصرف الکل می تواند به افزایش وزن کمک کند زیرا نوشیدنی های الکلی اغلب حاوی کالری بالایی هستند و هیچ ارزش غذایی ندارند.

علاوه بر این ، نوشیدن مقادیر زیادی الکل می تواند منجر به انتخاب های ناسالم در رژیم غذایی مانند پرخوری شود. جلوگیری از مصرف بیش از حد ممکن الکل می تواند باعث جلوگیری از افزایش وزن و لاغری پا و ران شود.

استرس

داشتن استرس می تواند از راه های مختلف از جمله تغییر در اشتها ، پرخوری و افزایش وزن بیش از حد به سلامتی آسیب برساند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که شرکت کنندگان با سطح استرس بالا در طی ۶ ماه وزن بیشتری نسبت به افرادی که سطح استرس کمتری داشتند ، به دست آوردند.

یافتن راه هایی برای آرامش، مانند مدیتیشن ، نفس عمیق و تمرینات آرامش بخش می تواند به مقابله با این مسئله کمک کند و در لاغری پا موثر باشد.

خواب

کم خوابیدن می تواند باعث افزایش وزن شود. خواب هورمون های مختلفی را تنظیم می کند ، از جمله هورمون هایی که بر گرسنگی تأثیر می گذارند. به عنوان مثال هورمون های لپتین و گرلین که به تنظیم اشتها کمک می کنند ، هر دو تحت تأثیر کمبود خواب قرار دارند.

کمبود خواب باعث افزایش گرلین می شود که اشتها را تحریک می کند و باعث کاهش تولید لپتین می شود ، هورمونی که معمولاً گرسنگی را کاهش می دهد. خواب کافی می تواند به تنظیم تولید هورمون ها کمک کند. بنیاد ملی میزان خواب را ۷ تا ۹ ساعت در شب توصیه می کند.

تاثیر خوابیدن در لاغری

 

جراحی لاغری ساق پا

لیپوساکشن یک گزینه جراحی برای از بین بردن چربی های ناخواسته بدن است. اگر شخصی نتواند از طریق ورزش ، استراتژی های رژیم غذایی و سایر عوامل سبک زندگی به وزن دلخواه خود برسد ، می تواند برای استفاده از لیپوساکشن برای لاغری پا با پزشک مشورت کند. این روش شامل موارد زیر است:

  • بیهوشی
  • تزریق محلول برای کاهش از دست دادن خون موضعی و تورم
  • استفاده از ارتعاش با فرکانس بالا برای از بین بردن سلولهای چربی
  • با استفاده از یک لوله و مکش چربی از طریق یک یا چند برش کوچک شکسته و خارج می شود.
  • تخلیه خون و مایعات اضافیب
  • ستن برش ها و استفاده از پانسمان

این عمل ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد و ممکن است لازم باشد فرد شب را در بیمارستان بگذراند. شایان ذکر است که لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که قصد دارند وزن خود را حفظ کنند.

لاغری سریع ران و ساق پا

 

هزینه ها و مکان انجام لیپوساکشن

هزینه پیکر تراشی ران پا در تهران در سال ۹۹ حدود ۵ تا ۱۲ میلیون برآورد شده است که می تواند  – بدون احتساب هزینه های بیهوشی ، امکانات اتاق عمل و سایر هزینه ها. البته هزینه کل به تجربه جراح ، محل انجام عمل و نوع عمل بستگی دارد. بیمه درمانی معمولا لیپوساکشن را پوشش نمی دهد .

البته اگر به جز برداشتن چربی ران پا نیاز به لیفت داشته باشد ممکن است هزینه لیفت ران نیز به آن اضافه شود.

حتما بخوانید : لیفت ران برای برای رفع شلی کشاله ران و افتادگی داخلی آن 

کاهش چربی فقط در یک ناحیه از بدن امکان پذیر نیست ، اما به طور کلی کاهش وزن بدن می تواند باعث کاهش چربی و لاغری پا شود.

به طور کلی ، بهترین استراتژی ترکیب تمرینات قدرتی ، ورزش های هوازی ، تغییرات رژیم غذایی و سایر تنظیمات برای حمایت از سبک زندگی سالم تر است. روش های مختلفی برای تعدیل رژیم غذایی وجود دارد تا حاوی کالری کمتری و مواد مغذی بیشتری باشد.

هرکسی که به لاغر شدن علاقه مند است باید در مورد مناسب ترین گزینه با پزشک خود صحبت کند.

source: What are the best ways to lose leg fat ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *