درمان سرطان سینه توسط گروه متخصص سرطان سینه انجام می گیرد و از آنجا که سرطان یک بیماری پیچیده، است، این نکته را باید در نظر داشت که درمان آن مستلزم دانش ژنتیک، ایمونولوژی، بیولوژی مولکولی، داروشناسی و تغذیه هم هست.

این گروه به منظور انتخاب درمان مناسب و مؤثر، عواملی مانند مرحله بیماری، درجه تومور، اندازه و محل قرارگرفتن تومور در پستان و نیز میزان وسعت تومور و گسترش آن به سایر بافتها، آزمایشات بافت تومور از نظر گیرنده های هورمونی (استروژنی و پروژسترونی)، وضعیت ژنتیکی تومور، سن بیمار، وضعیت قاعدگی و وضعیت سلامت عمومی بیمار را بررسی کرده و درباره نوع درمان تصمیم گیری می کنند. مشاوره گروهی به هر کدام از این متخصصین کمک می کند تا پیشنهاداتی جهت ادامه درمان ارائه نمایند.

تومورهای سرطان پستان

روش های درمان سرطان سینه

روشهای درمانی سرطان سینه شامل جراحی سینه، پرتو درمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، درمان بیولوژیک و ترکیبی از درمان های مختلف هستند. البته برای افراد مختلف درمان های متفاوتی وجود دارد. ممکن است حتی تفاوت های زیادی به صورت واقعی بین دو نفر که فکر می کنند بیماری شان شبیه یکدیگر است وجود داشته باشد که باعث تفاوت در انتخاب روش های درمانی می گردد.

به عنوان مثال اگر وضعیت سلامت عمومی فرد مناسب نباشد، مثلاً دچار بیماری قلبی، کم خونی و یا پوکی استخوان باشد و درحال استفاده از دارو برای معالجه آنها باشد باید دید فرد می تواند شیمی درمانی و اشعه درمانی را تحمل کند یا نه. در مورد سن هم موضوعات مختلف مدنظر قرار می گیرد. خانم های مسن تر که در دوران یائسگی به سر می برند و احتمال بارداری و شیردهی در آینده برای آنها وجود ندارد، انتخاب های بیشتری پیش رو دارند.

فروشگاه تب گیر نمایندگی فروش محصولات طبی لنف ادم و بانداژ لنف ادم برای بعد از جراحی سرطان سینه

مقاله بیماری های نادر پستان را برای آگاهی بیشتر مطالعه کنید.

در حالیکه زنان جوان تر باید اثرات درمانهای مختلف را بر بارداری و شیردهی را در نظر داشته باشند. برخی از درمانهای هورمونی یا شیمیایی می تواند امکان بارداری را به طور موقت، کاهش دهد در حالیکه جراحی، شیردهی را دچار مشکل می سازد. با وجود اینکه مهمترین فاکتور برای انتخاب نوع درمان مرحله بیماری است اما قبل از انتخاب راه درمان، همه این مسائل باید در نظر گرفته شود.

درمان سرطان سینه

درمان موضعی و سیستمیک

درمان سرطان پستان در واقع درمان سرطان سینه و درمان سلولهای سرطانی که ممکن است به قسمتهای دیگر بدن انتشار یابند را شامل می شود. درمان موضعی به منظور برداشتن، نابودی و یا کنترل سلولهای سرطانی در یک ناحیه خاص انجام می گیرد و شامل جراحی و پرتو درمانی می باشد. درمانهای سیستمیک که شامل شیمی درمانی و هورمون درمانی است جهت نابودی و کنترل سلول های سرطانی در هر جای بدن بکار می رود. بیمار بنا بر مرحله تشخیص سرطان ممکن است تنها به یک شکل درمان یا ترکیبی از دو یا چند نوع درمان نیاز داشته باشد. اشکال مختلف درمان می توانند بطور همزمان یا به دنبال یکدیگر بکار روند.

خود پستان از طریق جراحی و اغلب همراه با اشعه درمان می شود. درمان سلولهای سرطانی که به نواحی دور از سینه و غدد لنفاوی زیر بغل، منتشر شده اند، ترکیبی از شیمی درمانی و هورمون درمانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *