برآمدگی رگ زیر چشم

علت برآمدگی رگ زیر چشم و بهترین راه درمان رگهای واریسی زیر چشم

برآمدگی رگ زیر چشم می تواند بخشی از روند پیری افراد باشد و لزوما جای نگرانی نیست. این مقاله به علل و روشهای درمانی این بیماری بی خطر پرداخته است.

حتما بخوانید : واریس سینه یا علت معلوم شدن رگ هاي سینه چیست ؟ 

چه چیزی باعث برجسته شدن رگهای زیر چشم شما می شود؟

پوست زیر چشم شما که گاهی اوقات به عنوان “اشک آور” شناخته می شود ، نازک تر و حساس تر از پوست های دیگر است.

هرچه پیرتر می شوید ، این پوست می تواند شفاف تر شود و باعث می شود که رگهای زیرین بیشتر نمایان شوند. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند در این اتفاق موثر باشد:

  • ژنتیک : برای بعضی از افراد سابقه خانوادگی ایجاد رگهای برجسته در بدن وجود دارد.
  • آسیب خورشید : قرار گرفتن مکرر در معرض آفتاب بدون داشتن عینک آفتابی و ضد آفتاب می تواند باعث برآمدگی رگ زیر چشم در اوایل زندگی شود.
  • شیوه زندگی : فعالیت هایی که به پوست و سیستم عروقی شما آسیب می رسانند ، مانند سیگار کشیدن و سولاریوم برای برنزه کردن که می توانند باعث نمایان شدن رگ های زیر چشم شود
  • رنگ پوست : اگر پوستی بسیار رنگ پریده یا شفاف دارید ، ممکن است رگهای شما در سنین پایین نمایان شوند.

برجسته شدن رگ های زیر چشم

 

درمان رگ های واریسی زیر چشم

انواع روش های درمانی برای کمتر شدن برآمدگی رگ زیر چشم و خلاصی از آن وجود دارد :

به خاطر داشته باشید که برای بیشتر افراد ، درمان رگ های زیر چشم یک گزینه زیبایی محسوب می شود و نه یک ضرورت سلامتی.

درمان خانگی برای واریس چشم

برخی افراد برای کمتر دیده شدن رگهای زیر چشم از درمان های خانگی استفاده می کنند. که شامل قرار دادن روزانه اشیا خنک بر روی چشم ها در هنگام صبح است ، مانند:

  • خلال خیار
  • قاشق های یخ زده
  • کمپرس سرد

این روش به انقباض رگها کمک کرده و باعث می شود برآمدگی رگها کاهش یابد.

درمان های خانگی ساده ترین ، کم تهاجمی ترین و کم هزینه ترین روش برای درمان برآمدگی رگ زیر چشم هستند.

آرایش با کانسیلر برای رفع سیاهی زیر چشم

آرایش راهی آسان برای پوشاندن رگ های زیر چشم و سیاهی آن است. از کرم پودر و کانسیلر می توان برای پوشاندن رگها می توان استفاده کرد بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشد یا نیازمند زمان بهبودی باشد.

البته ، آرایش در پایان هر روز پاک می شود و نیاز به تمدید مجدد دارد . بنابراین برای پوشاندن رگ های برآمده چشم باید دوباره آنرا تمدید کنید.

با دقت برچسب های مواد تشکیل دهنده آنرا بررسی کنید تا مطمئن شوید لوازم آرایشی شما برای استفاده در اطراف چشم مناسب هستند.

هزینه لوازم آرایش با گذشت زمان بیشتر می شود و کاملا گران می شود و این روش به اندازه سایر گزینه ها ماندگار و موثر نیست.

آرایش با کانسیلر برای رفع سیاهی زیر چشم

 

اسکلروتراپی برای واریس چشم

از اسکلروتراپی می توان برای درمان رگهای واریسی زیر چشم استفاده کرد. این روش اغلب برای رگهای واریسی کوچکتر و رگ های عنکبوتی در سایر قسمت های بدن استفاده می شود.

پزشک یک محلول ید به داخل رگهای زیر چشم تزریق می کند که قابل مشاهده است. که باعث زخم شدن ورید می شود و جریان خون از طریق رگهای سالم تغییر مسیر می یابد.

زمان بهبودی برای اسکلروتراپی زیاد نیست. با این حال ، همه پزشکان در مورد مناسب بودن این روش برای برآمدگی رگ زیر چشم نظر یکسانی ندارند.

فیلر زیر چشم

یک جراح زیبایی می تواند از فیلرهای پوستی برای ایجاد بافت و ضخامت در ناحیه زیر چشم شما استفاده کند. فیلر های پوستی دائمی نیستند ، اما می توانند هر بار تا ۶ ماه در پنهان کردن رگ های زیر چشم شما موثر باشند.

از فیلرهای پوستی می توان در کمتر از یک ساعت در محیط سرپایی استفاده کرد که خطرات و عوارض جانبی آن حداقل است.

اگرچه فیلرهای پوستی تحت پوشش بیمه نیستند ، اما این روش هزینه کمتری نسبت به سایر روشهای درمانی تهاجمی برای رفع برآمدگی رگ زیر چشم دارد.

فیلر زیر چشم

 

جراحی برای رفع رگهای واریسی چشم

یک جراح می تواند با ایجاد برش های کوچک قسمت هایی از رگ شما را که قابل مشاهده است را از بین ببرد. این روش بهتر است توسط پزشکی انجام شود که تجربه زیادی در از بین بردن رگهای صورت و زیر چشم دارد.

در نتیجه این جراحی امکان ایجاد لخته خون و عفونت وجود دارد که برای بهبودی نیاز به زمان زیادی دارد. این روش همچنین می تواند بسیار گران باشد.

لیزر درمانی

از لیزر درمانی گاهی اوقات برای درمان برآمدگی رگ زیر چشم استفاده می شود. این درمان برای بهبودی به زمان زیادی نیاز ندارد ، اما ممکن است چندین دوره درمان لازم باشد.

لیزر درمانی می تواند رگهای خونی و رگهای اطراف بدن را مسدود کند. عوارض و خطرات جانبی آن بسیار کم است ، اما این روش درمانی می تواند بسیار گران باشد.

حتما بخوانید :درباره درمان واریس با لیزر چه می دانید | درمان قطعی واریس 

کدام روش درمانی برای شما بهتر است؟

چشم های شما یکی از حساس ترین قسمت های بدن هستند. یک پزشک بی تجربه یا دارای نرخ تخفیف می تواند به پوست یا حتی بینایی شما آسیب برساند و آسیب دائمی برای شما ایجاد کند.

به همین دلیل ، قبل از انتخاب درمان ، با یک متخصص که تجربه درمان وریدهای اطراف چشم را دارد , مشورت کنید.

اگر نگران برآمدگی رگ زیر چشم خود هستید ، ابتدا با یک پزشک عمومی مشورت کنید. آنها می توانند سابقه سلامتی شما را قبل از تجویز درمان مناسب بررسی کنند. همچنین ممکن است آنها بتوانند شما را به یک متخصص قابل اعتماد معرفی کنند.

اگر به فیلر پوستی ، جراحی یا لیزر درمانی علاقه دارید ، باید در مورد گزینه های درمانی خود با یک جراح زیبایی مشورت کنید.

برآمدگی رگهای زیر چشم معمولا برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال ، رگهایی که در زیر چشم شما دیده می شوند ممکن است از لحاظ ظاهری روی احساس شما تأثیر منفی بگذارند.

گزینه های درمانی از درمان های خانگی گرفته تا برداشتن رگهای برجسته با جراحی متفاوت است. اگر نگران برآمدگی و نمایان شدن رگ های بدن خود هستید با پزشک صحبت کنید.

source : What Causes Prominent Veins Beneath the Eyes and How to Treat Them