در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه ، استفاده از ماسک صورت می تواند به کند شدن شیوع COVID-19 کمک کند. انواع مختلفی از ماسک برای کرونا یا برای استفاده در طول بیماری همه گیر فعلی در دسترس مردم است.

در این مقاله ، ما به تحقیق در مورد ماسک صورت و انواع مختلف ماسک برای کرونا می پردازیم. ما همچنین به سایر سوالات متداول پاسخ می دهیم.

چرا استفاده از ماسک برای کرونا ویروس اهمیت دارد ؟

در حال حاضر ، تحقیقات نشان می دهد ویروس کرونا در درجه اول از طریق قطرات تنفسی منتشر می شود.

طبق سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، افراد می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند در حالی که هیچ علائم و نشانه ای از COVID-19 ندارند. یک مدل ریاضی از یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ از این موضوع پشتیبانی می کند ، که نشان می دهد ۴۰-۸۰٪ انتقال ویروس از کسانی است که هیچ علامتی ندارند.

اگرچه در پیرامون علم اثربخشی ماسک های صورت قطعی نیست ، اما استفاده از ماسک برای کرونا احتمالا از فرد در برابر این ویروس محافظت می کنند. نویسندگان یک مطالعه نتیجه گرفتند که ماسک های جراحی یا سه لایه استاندارد می توانند از انتقال ویروس کرونا از افراد علامت دار جلوگیری کنند. محققان دیگر نیز استفاده از ماسک صورت را در ملا عام توصیه می کنند.

بنابراین ، ممکن است استفاده گسترده مردم از ماسک برای کرونا باعث کند شدن شیوع ویروس شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به افراد توصیه می کنند هنگام بیرون رفتن از یک پوشش صورت پارچه ای ساده استفاده کنند.

علاوه بر ماسک صورت ، ادامه اقدامات پیشگیرانه دیگر مانند شستن منظم دست و فاصله فیزیکی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت ماسک برای ویروس کرونا

 

چه زمانی از ماسک صورت استفاده کنیم ؟

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند افرادی که از فردی مبتلا به COVID-19 مراقبت می کنند و کسانی که علائمی مانند سرفه و عطسه دارند باید از ماسک برای کرونا استفاده کنند.

CDC پیشنهاد می کند که در محیط های عمومی که رعایت فاصله فیزیکی دشوار است باید از ماسک پارچه ای استفاده کنید.

سازمان جهانی بهداشت مانند CDC توصیه می کند که در صورت عدم امکان فاصله فیزیکی ، از ماسک های غیر پزشکی استفاده کنند. شامل حمل و نقل عمومی ، مغازه ها و برخی شرایط کاری مانند شرایط مددکاران اجتماعی و صندوقداران است.

حتما بخوانید : در مورد ویروس کرونا چه میدانید ؟ 

آنها همچنین توصیه می کنند که افراد در سن ۶۰ سال به بالا و افرادی که بیماری خاصی دارند ، در صورت عدم امکان فاصله فیزیکی ، از ماسک پزشکی برای کرونا استفاده کنند.

ماسک های پزشکی منبع مهمی برای کارکنان بهداشت و درمان و سایر افرادی است که بیشترین نیاز را به آنها دارند. هنگامی که با کمبود ماسک های پزشکی مواجه هستید ، سازمان جهانی بهداشت می گوید که این ماسک های پزشکی باید فقط برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و افراد در معرض خطر باشد.

انواع ماسک برای کرونا

انواع ماسک

در حال حاضر مردم از سه نوع اصلی ماسک برای کرونا استفاده می کنند:

ماسک جراحی برای کرونا

ماسک صورت شکلی از تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) است که به طور کلی روی بینی و دهان قرار می گیرد. این ماسک ها در برابر قطرات بزرگ سرفه یا عطسه ، پاشیده شدن از فرد محافظت می کنند ، اما نمی توانند از قطرات کوچکترجلوگیری کنند.

افراد می توانند از این ماسک ها برای کرونا همراه با محافظ صورت یا بدون آن استفاده کنند. محققان اذعان می کنند که تنها استفاده از ماسک پزشکی همیشه عملی نیست البته توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت و استفاده مجدد از آن می تواند منجر به آلودگی شود.

ماسک برای کرونا ویروس

ماسک های تنفسی

ماسک های تنفسی همراه با مهر و موم شامل N95 و فرم های دیگر FFP2 / 3 هستند. این ماسک ها دارای الیاف درهم هستند تا عوامل بیماری زا را در هوا فیلتر کنند و بسیار نزدیک به صورت قرار می گیرند. لبه ها در اطراف دهان و بینی به صورت مهر و موم قرار می گیرد.

عموم مردم نباید از این ماسک ها برای کرونا استفاده کنند زیرا تامین آن بسیار حیاتی است. فقط کادر درمان باید از آنها استفاده کنند.

ماسک های پارچه ای

مردم می توانند این ماسک ها را با استفاده از پارچه ها و اقلام مختلف لباس از جمله روسری ، بانداژ , تی شرت و روبالشی تهیه کنند. پارچه نخی های نخی متراکم مناسب ترین گزینه است.

تحقیقات در مورد الیاف مختلف از جمله پنبه ، ابریشم ، ، فلانل و انواع الیاف مصنوعی نشان داد که ترکیبی از پارچه های مختلف بیشترین تأثیر را دارد.

ماسک سه لایه استاندارد

 

نکات لازم هنگام استفاده از ماسک

اگرچه استفاده از ماسک برای کرونا ساده به نظر می رسد اما برخی از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از آن وجود دارد. CDC برخی از ملاحظات لازم را برای ماسک پارچه ای ارائه می دهد و به مردم توصیه می کند:

حتما بخوانید : کرونا ویروس جدید ؛ پاسخ سوالات شما

سوالات متداول برای ماسک صورت برای ویروس کرونا

در زیر ، ما به برخی از سوالات متداول در مورد ماسک برای کرونا پاسخ می دهیم.

ماسک صورت را از کجا می توان خرید؟

ماسک های درجه پزشکی به طور کلی برای کسانی است که در کادر درمان هستند. ماسک های پارچه ای غیر پزشکی و قابل استفاده مجدد در دسترس عموم قرار دارند. مردم همچنین می توانند در خانه ماسک درست کنند.

پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با خرید ماسک سه لایه استاندارد

آیا پوشاندن صورت مانع از ویروس کرونا می شود؟

نه ، نخواهد شد ماسک برای کرونا یک اقدام پیشگیرانه است و استفاده اصلی آن کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. همچنین شستن منظم دستها و رعایت فاصله فیزیکی نیز مهم است.

آیا کسی وجود دارد که نباید از ماسک صورت استفاده کند؟

CDC توصیه می کند که کودکان زیر ۲ سال نباید از ماسک پارچه ای استفاده کند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند افرادی که مشکل تنفسی دارند یا قادر به برداشتن ماسک بدون کمک نیستند نیز نباید از آن استفاده کنند.

آیا باید ماسک های پارچه ای خود را بشویم؟

بله. شستن بعد از هر بار استفاده بسیار مهم است.

برای شستن ماسک پارچه ای می توانید از یک ماشین لباسشویی با مواد شوینده معمولی یا شستن بادقت با دست و محلول سفید کننده توصیه می شود.

چرا نمی توانم ماسک پزشکی یا ماسک تنفسی N95 بزنم؟

ماسک های پزشکی منبع مهمی برای کادر درمان و سایر افرادی است که بیشترین نیاز را به آنها دارند. هنگامی که ماسک های پزشکی با کمبود مواجه هستند ، سازمان جهانی بهداشت می گوید که این ماسک ها باید فقط برای کادر درمان و افراد در معرض خطر باشد.

اتفاق نظر در جامعه پزشکی این است که ماسک ها می توانند از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. اثربخشی ماسک های مختلف می تواند متفاوت باشد. اگر شخصی به مدت طولانی در مجاورت دیگران باشد ، استفاده از ماسک بسیار واجب است. علاوه بر ماسک صورت ، افراد باید با کمال دقت سایر توصیه های مانند شستن مرتب دست ها و حفظ فاصله فیزیکی را در صورت امکان دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *