جلوگیری از ترک پوستی در بارداری

۱۱ روش تضمینی برای پیشگیری و درمان ترک شکم در دوران بارداری

بسیاری از خانم ها نگران ترک های پوستی هستند و معمولا این سوال برای آنها وجود دارد که آیا راهی برای درمان ترکهای پوستی وجود دارد؟ بسیاری از محصولات برای ترک شکم وجود دارد ، که همه آنها می توانند کمی گیج کننده باشند.

اگر از درمان ترک های شکم با محصولاتی که موثر نیستند خسته شده اید و نتیجه ای برای شما نداشته است پس با ما همراه باشید.

ترک پوستی چیست ؟

ترک های پوستی نوعی تغییر شکل پوست است که در صورت کشش سریع پوست اتفاق می افتد. در طول زندگی ، بدن شما تغییر شکل می دهد. پوست کاملا الاستیک است ، اما در صورت کشش سریع پوست ، کلاژن و الاستین موجود در پوست تغییر شکل می دهد.

حتما بخوانید : چگونه می توان از ترک های پوستی خلاص شد؟

دلایل ایجاد ترک و خطوط بدن

جهش رشد ، تغییر ناگهانی وزن یا افزایش عضله از دیگر دلایل شناخته شده است. متأسفانه ، ترک شکم یکی از عوارض جانبی شایع بارداری است. ژنتیک ، نوسان هورمون ها و برخی بیماری ها مانند بیماری کوشینگ یا سندرم مارفان را نیز می تواند در ایجاد ترک و خطوط بدن نقش داشته باشد.

استریا یا ترک پوستی

 

ترک های پوستی چه علائمی دارند ؟

با ایجاد ترک و خطوط بدن تغییرات زیادی در پوست شما ایجاد می شود. یک قسمت مهم از فرآیند تشکیل آنها الاستولیز نام دارد. (۱۰) الاستولیز هنگامی اتفاق می افتد که الاستاز ، آنزیمی که الاستین را تجزیه می کند ، افزایش یابد. که در لایه های عمیق پوست شما اتفاق می افتد.

در همین حال ، ماست سل ها یا سلول های بزرگی که در بافت همبند یافت می شوند باعث ایجاد التهاب در پوست شما می شود. تغییرات عروقی ایجاد شده باعث قرمزی پوست می شود. کلاژن موجود در پوست نیز سفت و ضخیم تر می شود.

ظاهر ترک های پوستی چگونه است ؟

ترک های پوستی ظاهری شبیه شکل شاخه درخت دارد. این علائم بسته به رنگ پوست شما ، به ویژه در ابتدا ، قرمز ، بنفش یا قهوه ای هستند. آنها می توانند در در سطح پوست گسترش یابند و در ابتدا با کمی خارش همراه است.

استریا در مقایسه با پوست طبیعی اطراف خود ظاهری صاف و یا حتی براق دارند. با قدیمی شدن ترک های پوستی ، کمرنگ می شوند و به رنگ صورتی یا سفید تغییر می کند. ترک ها و خطوط برجسته بدن در نهایت با پوست هم سطح شوند. گاهی اوقات ، ترک های پوستی قدیمی حتی ممکن است با گذشت زمان کمی فرورفته به نظر برسند.

ترک های پوستی معمولا دائمی هستند. با این حال ، ترک و خطوط قدیمی بدن معمولا پس از گذشت سالها به خوبی با پوست ترکیب می شوند. اگر رنگ پوست تیره تری دارید ، علائم کشش می تواند مشخص تر به نظر برسد. به دلیل اینکه آنها با بهبودی رنگدانه های خود را از دست می دهند و کمرنگ می شوند.

ترک و خطوط بدن در بارداری

 

در دوران بارداری معمولا چه نواحی از بدن دچار ترک پوستی می شود ؟

برخی از قسمت های بدن بیش از سایر نقاط مستعد ایجاد ترک پوستی هستند. در زنان باردار ممکن است باسن ، شکم و پستان تحت تأثیر قرار بگیرند. این نواحی بیشتر از سایر اعضای بدن در خانمها ذخیره چربی دارند.

در دوران بارداری بیشترین افزایش وزن در این نواحی بروز می کند و باعث ایجاد ترک پوستی می شوند. البته در دوران بارداری ، پوست شکم بسیار کشیده می شود تا فضای کافی برای رشد جنین ایجاد شود. بسیاری از خانم ها در شکم دچار ترک پوستی می شوند که می تواند پس از زایمان به مدت طولانی ادامه داشته باشد.

نکات موثر برای پیشگیری از ترک شکم در دوران بارداری

بسیاری از خانم ها درباره چگونگی پیشگیری از بروز ترک های پوستی در دوران بارداری نگران هستند. کرم های ترک پوستی زیادی در بازار وجود دارد که شرکت ها سعی می کنند از این طریق برای خود درآمد زایی کنند. بسیاری از کرم های ترک پوستی با مرطوب نگه داشتن پوست به نوعی به درمان ترک و خطوط بدن کمک می کند.

با این حال ، برخی از ترکیبات وجود دارند که اثبات شده حتی بهتر عمل می کنند. نکته اصلی این است که در اوایل بارداری ، قبل از ظاهر شدن ترم و خطوط ، استفاده از آن را شروع کنید.

خرید اینترنتی  گن بارداری با بهترین کیفیت

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و گن لاغری با گارانتی اصالت کالا

آیا کره کاکائو ، ویتامین ها و بایو-اویل می تواند از بروز ترک و خطوط پوستی جلوگیری کند؟

تحقیقات در مورد استفاده از کره کاکائو ، روغن بادام یا زیتون و ویتامین E برای جلوگیری از ترک پوستی به اندازه کافی وجود ندارد. با توجه به AAD ، در مطالعات پزشکی شواهد کافی برای حمایت از این روش ها وجود ندارد.

با این حال ، مرطوب نگه داشتن پوست باعث بهبود قابلیت ارتجاعی آن می شود و می تواند از ایجاد علائم کششی جلوگیری کند. مرطوب سازی به انعطاف پذیری پوست کمک می کند تا بتواند به راحتی کشیده شود.

کرم برای ترک شکم در بارداری

 

بهترین محصولات برای جلوگیری از ایجاد ترک شکم در دوران بارداری

در تحقیقات بهترین محصول برای جلوگیری از ترک شکم در دوران بارداری و سایر نواحی بدن باید حاوی گیاه آب بشقابی یا سنتلا آسیاتیکا و هیالورونیک اسید باشد.

گیاه آب بشقابی برای پیشگیری از ترک پوستی در دوران بارداری

سنتلا آسیاتیکا یک گیاه دارویی بومی آسیا است. بسیار هیدراته است و می تواند به سلامت و خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند تا بتواند کشش داشته باشد و از ترک شکم در دوران بارداری جلوگیری کند.

اما سنتلا علاوه بر خاصیت رطوبت رسانی فواید دیگری نیز دارد. این ماده حاوی ترکیبات موثری مانند تری ترپن ها است. ثابت شده است که می تواند در بهبود زخم ها ، سوختگی ها ، جای زخم هایپرتروفیک و بسیاری از بیماری های پوستی موثر باشد. این ماده با تحریک فیبروبلاست ها و کمک به سنتز کلاژن به تقویت پوست در هنگام کشش کمک می کند. Centella همچنین دارای اثرات ضد التهابی است.

گیاه آب بشقابی برای ترک های پوستی

اسید هیالورونیک برای ترک و خطوط پوستی

ماده دیگری که ثابت شده است برای جلوگیری از ترک پوستی موثر است ، هیالورونیک اسید (HA) است. این ماده یک آبرسان قدرتمند است. یعنی رطوبت هوا را به سمت پوست می کشد. هیالورونیک اسید می تواند به ازای هر ۱ گرم HA تا ۶ لیتر آبرسانی کند. رطوبت یکی از مهمترین موارد در حفظ سلامت و ارتجاع پوست است. این امر خصوصا برای پوستی که با بارداری به حداکثر میزان خود رسیده است بسیار اهمیت دارد.

نکته جالب در مورد HA این است که بدن شما آن را به طور طبیعی تولید می کند. بیشترین تمرکز آن در پوست ، چشم و بافت همبند است. عملکرد اصلی آن مرطوب نگه داشتن بافت است. شما می توانید با خرید سرم و لوسیون های هیالورونیک اسید , HA بیشتری به پوست خود اضافه کنید.

روش هایی برای بهبود ظاهر ترک های پوستی

روش های زیادی برای بهبود ظاهر ترک و خطوط بدن وجود دارد. که شامل درمان های بدون نسخه ، درمان های خانگی و درمان های زیبایی است.

کدام یک بهتر کار می کند؟ واقعیت این است ، هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد. آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. با این حال ، مرطوب نگه داشتن پوست ، استفاده از رتینوئیدها و درمان های پزشکی در مطب نویدبخش بهبود ترک پوستی است.

درمان قطعی ترک های پوستی

 

کرم برای ترک شکم در دوران بارداری

بر اساس AAD ، هیالورونیک اسید و ترتینوئین دو ماده موثر در بهبود علائم کشش هستند. ترتینوئین نوعی رتینوئید یک فرم فعال از ویتامین A است. ویتامین A برای پوست مزایای زیادی دارد . به بازسازی کلاژن کمک می کند. در یک مطالعه ، بیمارانی که ترک های پوستی داشته اند پس از دو ماه استفاده از ترتینوئین بهبود قابل توجهی در پوست خود داشتند.

درمان های خانگی و درمان های OTC

بسیاری از کرم ها ، لوسیون ها و ژل ها وجود دارند که ادعا می کنند علائم کشش را درمان می کنند. همچنین ممکن است در مورد برخی از داروهای خانگی معروف مانند روغن نارگیل یا لوسیون کره کاکائو شنیده باشید.

طبق AAD ، تحقیقات نشان می دهد که درمان های خانگی مانند روغن بادام ، کره کاکائو ، روغن زیتون یا ویتامین E به ترک پوستی کمکی نمی کند. هیچ یک از این مواد باعث بدتر شدن ترک و خطوط بدن نمی شود ، اما بسیار مرطوب کننده هستند ، بنابراین هنوز هم می توانید آن را امتحان کند تا از بدتر شدن علائم کشش جلوگیری کند. فقط انتظار معجزه نداشته باشید.

این مواد برای پیشگیری بهتر عمل می کنند تا بهبود ترک هایی که از قبل ایجاد شده اند.

در عوض ، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی هیالورونیک یا سنتلا آسیاتیک باشد. تحقیقات نشان می دهد که این دو مورد از بهترین مواد برای درمان ترک های پوستی هستند. بهترین قسمت این است که به نسخه ای نیاز ندارید.

کرم برای ترک شکم در بارداری

 

درمان های داخل مطب برای ترک های پوستی

میکرودرم ابریژن ، لایه برداری شیمیایی ، RF و لیزرهای پالس دای می توانند به بهبود ترک های پوستی موجود کمک کنند.

خلاص شدن از شر ترک پوستی ممکن است مشکل باشد. برای بهترین نتیجه ، پزشک ممکن است درمان های ترکیبی را توصیه کند. به خاطر داشته باشید که ترک و خطوط بدن را به طور کامل از بین ببرید. این روش های درمانی فقط به بهبود ظاهر آنها کمک می کنند.

ایده این است که ترک و خطوط بدن بهتر با پوست اطراف ترکیب شوند. برای هیچ کس ترک شکم خوشایند نیست و این گزینه های بالینی می تواند کمک زیادی به شما کند. بسیاری از زنان باردار با درمان های ترکیبی پزشکی می توانند باعث بهبود ظاهر ترک های پوستی شوند.

حتما بخوانید : راهنمای کامل مراقبت های بارداری

چه مدت طول می کشد تا نتایج درمان ترک پوستی را مشاهده کنید؟

دیدن نتایج محصولات ممکن است از هفته ها تا ماه ها طول بکشد. درمان های پزشکی ممکن است از ۳ تا ۱۰ جلسه برای شروع کار به طول انجامد.

مشاهده نتایج به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن ، کیفیت پوست ، شدت علائم ، سلامتی و عوامل زندگی هر یک از موارد را منحصر به فرد می کند. صبور باشید و با درمان سازگار باشید. دیدن نتایج به زمان نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید ، ترک و خطوط بدن دائمی هستند. علیرغم تبلیغاتی که مشاهده می کنید ، بیماری استریا هیچ درمان معجزه آسایی و رفع یک شبه ای ندارد.

ترک شکم یا استریا در بارداری

 

چگونه می توان بهترین نتیجه را از روش های درمان ترک های پوستی گرفت ؟

چگونه می توان نتایج درمانی ترک شکم در دوران بارداری را به حداکثر برسانید ؟ برخی از نکات مهم را بخوانید.

  • درمان را زودتر شروع کنید.

زنان باردار باید هر روز قبل از ایجاد ترک های پوستی ، شکم خود را مرطوب کنند.

اگر می بینید که ترک و خطوط بدن ایجاد شده اند ، درمان سریعتر آن اهمیت زیادی دارد. درمان زودهنگام بهترین فرصت برای پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی است.

مراقب علائم اولیه ترک شکم در دوران بارداری باشید. علائم آن می تواند شامل خارش خفیف و رگه های قرمز یا صورتی باشد. هنگامی که متوجه ایجاد ترک بدن شدید ، می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن آن اقدام کنید.

با قدیمی شدن ترک های پوستی ، درمان آنها دشوارتر است. ترک و خطوط قدیمی قدیمی مانند ترک های جدید به درمان پاسخ نمی دهند. پیشگیری بهتر از درمان آنها بعد از بروز آن است.

  • ماساژ

ماساژ کرم ترک های پوستی می تواند به بهبود نتایج کمک کند. ماساژ گردش خون را افزایش می دهد ، در نتیجه به بدن کمک می کند مواد مغذی و سلولهای خونی اصلی را به پوست برساند تا به بهبودی کمک کند. هر روز ناحیه موردنظر را با فشار متوسط نوک انگشتان خود ماساژ دهید.

درمان ترک شکم در بارداری

 

مقاوم باشید علائم کشش به مراقبت مداوم نیاز دارند. به محض شروع درمان ، اگر ثابت قدم باشید بهترین نتیجه را خواهید گرفت. این بدان معنی است که حداقل چند هفته تا چند ماه از این محصول استفاده کنید.

حتماً از محصول به اندازه کافی استفاده کنید و هر روز آن را تکرار کنید. برای این کار می توانید محصول موردنظر را در حمام , روی میز یا حتی دستشویی قرار دهید و از آن استفاده کنید.