ماموگرافی سینه چگونه انجام میشود؟

ماموگرافی پستان چیست؟

برای اکثر زنان، ماموگرافی یکی از آزمایش های سرطان سینه، موثر ترین راه برای تشخیص سرطان پستان می باشد. در ماموگرافی ، برای عکس گرفتن از بافت پستان ، از اشعه های ایکس با دوز پایین استفاده می شود. در این روش حتی توده های سرطانی کوچکی که حس نمی شوند نیز مشخص هستند. به زنان بالای چهل سال توصیه می شود که سالیانه یک بار ماموگرافی انجام دهند.

در دوران قبل از یائسگی، بهترین زمان برای انجام ماموگرافی ، هفته بعد از پایان خون ریزی قاعدگی می باشد که در این زمان سینه ها ها کمتر حساس هستند. لباسی دو تکه پوشیده و از گان مخصوص استفاده نمایید. در روز های نزدیک ماموگرافی، شما نباید از دئودورانت، پودر، کرم و یا روغن و پماد در ناحیه سینه استفاده کنید. زیرا در بررسی با اشعه ایکس، این مواد مصنوعی بمانند مشکلات پستان مشاهده می شوند.

اسم و فامیل، آدرس و شماره پزشک خود را که شما را برای ماموگرافی  ارجاع داده است را ارائه دهید تا گزارش ماموگرافی سینه شما مستقیما برای دکترتان ارسال شود.

حتما بخوانید : انواع سرطان سینه

ماموگرافی سینه چگونه انجام می شود؟

ماموگرافی سینه توسط یک تکنسین دوره دیده در زمینه دستگاه ماموگرافی ، انجام می شود. آزمایش توسط یک دستگاه تولید اشعه ایکس و با تاباندن اشعه هایی با دوز پایین به پستان انجام می شود. این دستگاه دارای قطعاتی است که توسط آنها، سینه را فشرده می کند. بعضی از زنان می ترسند که ماموگرافی دردناک باشد. ایجاد فشار روی پستان، معمولا ناراحت کننده است ولی این حرکت برای گسترده شدن و پهن شدن بافت پستان بسیار مهم و لازم است. این کار باعث بدست آمدن تصویری واضح از بافت پستان شده و از تابش های شدید درون عکس می کاهد. پستان به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه فشرده می شود. کل زمان عکسبرداری ماموگرافی ۳۰ دقیقه است.

حتما بخوانید : تومور بدخیم یا سرطان چیست ؟

دکتر رادیولوژیست به بررسی عکس حاصل می پردازد و سپس مشاهدات و نکات لازم را برای دکترتان ارسال می کند. در اولین ماموگرافی ، این عادی است که موارد مشکوک یافته شود. زیرا ماموگرافی قبلی ای وجود ندارد تا با آن مقایسه شود. اکثر موارد مشکوک یافته شده بی خطر هستند و معمولا نشان دهنده کیست ها و یا لکه های موجود در بافت های ضخیم هستند. بعضی اوقات نیز این موارد مشکوک به دلیل غیر واضح بودن عکس می باشد.

انجام ماموگرافی های اضافه برای ارزیابی بیشتر موارد مشکوک، ماموگرافی تشخیصی نامیده می شود و فقط روی آن ناحیه مشکوک متمرکز می شود. همچنین در برخی موارد، استفاده از امواج مافوق صوت لازم است.

درمان لنف ادم و رهایی از ورم دست و پا بعد از سرطان

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از جراحی زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

ممکن است بخواهید برنامه ماموگرافی خود را در ماه تولد خود قرار دهید. این راه خوبی برای بیاد داشتن انجام ماموگرافی سینه بطور سالیانه و همچنین شاد بودن از داشتن سلامتی در این زمان می باشد.