در این مقاله با علل درد سینه آشنا می شوید درد زنگ خطر بسیاری از بیماری ها بوده ومعمولا به عنوان واکنش بدن نسبت به هرگونه بیماری درنظر گرفته می شود. درد سینه یکی از مهمترین شکایات بیماران و شایع ترین علت مراجعه آنان به درمانگاه تخصصی سینه است. درد سینه ممکن است باعث ایجاد اضطراب و کاهش کیفیت زندگی بسیاری از بانوان شود. این موضوع می تواند باعث کاهش بازده کاری به خصوص  برای  درصد بالائی  از شاغلین  فعال در حیطه های اجتماعی و در بعضی مواقع حتی باعث ایجاد اختلالات زیادی در مسائل جنسی افراد شود.

 علل درد سینه

شایع ترین علت درد سینه واکنش نسبت به تغییرات هورمونی قبل از عادت ماهانه است. دردهای دوره ای اغلب قبل از شروع هردوره ی عادت ماهانه ایجاد می شود و با شروع خونریزی یا اوایل عادت ماهانه ، تخفیف می یابند. شدت این دردها ثابت نیست و در دوره های مختلف متفاوت است و حتی ممکن است تاچند سال ادامه پیدا کند.

دارد، اضطراب یا افسردگی ناشی از ترس از سرطان پستان است. افرادی که ترس زیادی از بروز سرطان پستان دارند و به طور مداوم آن را به خود یاد آوری می کنند، بیشتر در معرض درد سینه قرار می گیرند واین امر باعث تشدید نگرانی آن ها می شود.

گاهی توده های سینه ی و بیماری های سینه (خوش خیم یا بدخیم) نیز می توانند باعث درد سینه شوند. درد سینه تنها در ۱۰-۷ ٪ از موارد علامتی از بدخیمی محسوب می شوند که اغلب این موارد هم دردهای دوره ای سینه را شامل نمی شوند.
برخی ازداروها نیز می توانند باعث ایجاد دردهای سینه ی شوند.
از سایر علل دردهای سینه می توان به دردهای با منشا قلبی، گوارشی  و دردهای با منشا عضلانی–اسکلتی که در سینه حس می شوند اشاره کرد. دراین موارد درد با رفع مشکل زمینه ای اصلاح می شود.

 اقدامات تشخیصی در بررسی دردهای سینه

شایع ترین علت مراجعه بانوان به درمانگاه های سینه ، درد سینه است.پزشک پس ازمعاینه بنا به صلاحدید خود ممکن است از سایر ابزارهای تشخیصی استفاده نماید.اطمینان از نبودن بیماری های بدخیم گاهی با معاینه، گاهی با سونوگرافی وگاهی با وسایل تشخیصی دیگر به دست می آید. توصیه به انجام سونوگرافی یا ماموگرافی دلیلی بر مشکوک بودن به سرطان نیست و این کار صرفا جهت حصول اطمینان پزشک و بیمار انجام می شود.

فروشگاه تب گیر نمایندگی فروش محصولات فشاری تووآن برای کنترل و درمان لنف ادم و ورم دست و پا بعد از سرطان

 درمان درد سینه

در مورد دردهای دوره ای سینه باید دوره های قاعدگی و وضعیت هورمونی فرد تنظیم گردد. درمورد دردهای غیر دوره ای لازم است درمان آن بیماری به صورت اختصاصی  باتوجه به اقدامات تشخیصی صورت گیرد. نکته حائز اهمیت این است که هرگونه درمان برای درد سینه پس از حصول از بدخیم نبودن علت درد صورت می گیرد بنابر این تجویز هرگونه دارو باید با صلاحدید پزشک صورت گیرد.

 علل درد سینه توصیه های مهم

  • مصرف غذاهای کم چرب
  • پرهیز از مصرف داروهای حاوی استروژن
  • کاهش مصرف قهوه و کاکائو و چای پر رنگ ، شکلات سوسیس، کالباس و……
  • عدم مصرف سیگار
  • استفاده از لباس زیر مناسب 

نکته: اگرچه درد سینه در اغلب موارد نگران کننده نیست، ولی لازم است فرد مبتلا به درد سینه توسط پزشک معاینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *