کاهش وزن در بارداری

کاهش وزن در بارداری , آیا می توان با خیال راحت در بارداری وزن کم کرد ؟

با رشد کودک و تغییر بدن مادر , وزن فرد به طور طبیعی در دوران بارداری افزایش می یابد. افزایش حجم خون ، مایع آمنیوتیک و کودک در حال رشد منجر به افزایش وزن مداوم در دوران بارداری می شود.

در بیشتر موارد ، خانم هایی که دارای اضافه وزن هستند هنوز باید در دوران بارداری مقداری وزن اضافه کنند. با این حال ، آنها می توانند از روش های ایمن برای کاهش چربی مشکل ساز بدن و جلوگیری از عوارض احتمالی مرتبط با وزن استفاده کنند.

در این مقاله ، ما در مورد اینکه آیا زنان باید در دوران بارداری وزن کم کنند یا خیر ، بحث کردیم . همچنین روش های ایمنی برای کاهش چربی بدن و به حداقل رساندن خطر عوارض احتمالی آن ارائه می دهیم.

حتما بخوانید : راهنمای کامل مراقبت های بارداری

آیا می توان در دوران بارداری با خیال راحت وزن کم کنم ؟

پزشکان معمولا توصیه نمی کنند که زنان در دوران بارداری لاغر شوند. در عوض ، آنها زنان باردار را تشویق می كنند كه برای حفظ سلامت خود و كودك به اندازه كافی برمصرف مواد مغذی و ورزش تمركز كنند.

نویسندگان یک متا آنالیز در سال ۲۰۱۵ شش مطالعه را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که به طور کلی ، پزشکان نباید کاهش وزن را برای زنان چاق در دوران بارداری توصیه کنند. آنها پیشنهاد می کنند که کاهش وزن در این زمان می تواند خطر عوارض نوزاد را افزایش دهد.

راههای کاهش وزن در بارداری

اگر خانمی قبل از بارداری اضافه وزن داشته باشد ، پزشک می تواند در مورد راه های جلوگیری از عوارض احتمالی به آن مشاوره دهد. در حالت ایده آل ، یک زن باید سعی کند وزن اضافی خود را قبل از بارداری کاهش دهد.

به گفته دکتر جونز از دانشگاه یوتا ، زنانی که دارای اضافه وزن ۶۰ پوند یا بیشتر هستند ممکن است برای بارداری سالم نیازی به چاق شدن نداشته باشند. جنین می تواند از ذخایر چربی بدن آنها برای تامین انرژی استفاده کند.

بدون اضافه وزن در دوران بارداری ، خانم ها معمولا ذخایر چربی خود را از دست می دهند. بعد از بارداری ، او به طور طبیعی ممکن است وزن کمتری نسبت به قبل از بارداری داشته باشد.

برخی از خانم ها ممکن است در طی سه ماهه اول بارداری خود به دلیل حالت تهوع یا تهوع صبحگاهی کاهش وزن داشته باشند. زنانی که تهوع صبحگاهی شدیدی دارند ممکن است بخواهند در مورد نحوه دریافت مواد مغذی کافی با پزشک صحبت کنند. افزایش وزن معمولا در سه ماهه دوم بارداری امکان پذیر است به دلیل اینکه مادر احساس بهتری دارد.

خرید اینترنتی  گن بارداری با بهترین کیفیت

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن بعد از عمل جراحی زیبایی و گن لاغری با گارانتی اصالت کالا

روش های ایمن برای کنترل وزن در دوران بارداری

طبق March of Dimes ، بیشتر خانمها در طول بارداری به ۳۰۰ کالری اضافی در روز نیاز دارند. این تعداد کالری معادل ۲ لیوان شیر یا یک نوار پروتئین و یک قطعه میوه است.

زنانی که وزن بسیار کمی دارند ممکن است نیاز به افزایش کالری دریافتی خود بیشتر از این مقدار داشته باشند ، در حالی که ممکن است افرادی که دارای اضافه وزن هستند به هیچ وجه نیازی به دریافت کالری دریافتی نداشته باشند.

یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم به بهبود سلامت کلی زن باردار و سلامت کودک کمک می کند. زنان به طور طبیعی ممکن است در اثر ایجاد این تغییرات در سبک زندگی لاغر شوند ، اما نباید آنها را با هدف کاهش وزن دنبال کنند.

علاوه بر تمرکز بر داشتن یک رژیم غذایی سالم ، یک زن باید با پزشک خود در مورد فعالیت بدنی در دوران بارداری صحبت کند. ورزش نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه برای کاهش استرس بسیار مفید است. در مورد ورزش با یک متخصص مراقبت های بهداشتی حتما مشورت کنید زیرا ممکن است برای برخی از زنان باردار مناسب نباشد.

لاغری در دوران بارداری

 

اگرچه این دستورالعمل ها ممکن است متفاوت باشد ، بسیاری از کارشناسان ۳۰ دقیقه فعالیت را در بیشتر روزهای هفته توصیه می کنند ، مگر اینکه پزشک خلاف این را توصیه کند. این فعالیت ها می تواند شامل پیاده روی ، شنا ، دوچرخه سواری و ایروبیک باشد.

پزشکان توصیه می کنند زنان باردار از ورزش های تماسی خودداری کنند و در ارتفاعات خیلی زیاد ورزش نکنند. در مراحل بعدی بارداری نیز بهتر است از انجام تمریناتی که باید به صورت صاف به پشت بخوابید , خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند بر جریان خون جنین تأثیر بگذارد.

حتما بخوانید : لاغری بعد از زایمان و ۸ توصیه موثر برای کاهش وزن بعد از بارداری

زنان باردار باید چقدر افزایش وزن داشته باشند ؟

افزایش وزن مورد انتظار در دوران بارداری به وزن زن قبل از بارداری و تعداد نوزادان آن بستگی دارد. زنی که دوقلو باردار است در طول بارداری وزن بیشتری نسبت به بارداری با یک نوزاد خواهد داشت.

زنان می توانند از شروع شاخص توده بدنی (BMI) خود استفاده کنند تا مشخص کنند که چقدر باید اضافه وزن داشته باشد. برای کار با BMI خود در اینجا از یک ماشین حساب آنلاین BMI استفاده کنید.

در زیر جدول چگونگی افزایش وزن یک خانم در دوران بارداری بر اساس BMI قبل از بارداری آورده شده است.

میزان اضافه وزن در بارداری

 

آیا کاهش وزن در بارداری خطرناک است ؟

پزشکان معمولاً توصیه نمی کنند زنان در طول بارداری روی کاهش وزن تمرکز کنند.

با این حال ، اگر یک زن نگران این باشد که وزن او چگونه می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد ، می تواند با استفاده از رژیم غذایی و ورزش با شدت کم خطر عوارض مربوط به وزن را کاهش دهد.