هورمون ها عملکردهای متعددی از جمله :

  • کنترل رشد و فعالیت سلول ها را بر عهده دارند.
  • تنظیم سوخت و ساز قند خون
  • رشد استخوان ها
  • تولید و ترشح شیر از پستان
  • دوره های عادت ماهانه

هورمون درمانی برای کدام سرطان ها استفاده می شود؟

یکی از روشهای درمان بعضی از سرطان ها، هورمون درماني است. این نوع درمان سلول های سرطانی را در تمام نقاط بدن ( حتی بر سلول هایی که از طریق جریان خون یا عروق لنفاوی به سایر قسمت های بدن پخش شده اند ) درمان می کند. همه سرطان ها به هورمون درمانی پاسخ نمی دهند و این روش برای سرطان های حساس به هورمون و یا وابسته به هورمون استفاده می شود. سرطان های حساس به هورمون شامل سرطان پستان ، پروستات، تخمدان ، رحم و کلیه هستند .

برای آگاهی بیشتر مقاله مراحل سرطان پستان و انواع سرطان پستان را مطالعه کنید.

درمان های هورمون تراپی

هورمون درمانی می تواند منجر به کاهش سرعت یا توقف رشد سرطان های وابسته به هورمون گردد. این داروها از طریق مهار ساختن هورمون و یا اثر هورمون ها بر روی رشد و یا تقسیم سلول های سرطانی عمل می کنند. این نوع درمان علاوه بر جلوگیری از رشد سلول های سرطانی ، از عود تومور و بازگشت آن جلوگیری می کند. نوع هورمون درماني مورد استفاده برای هر بیمار وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع و اندازه سرطان و یا سن فرد دارد.

تب گیر نمایندگی فروش محصولات فشاری تووآن برای کنترل و درمان لنف ادم و ورم دست و پا بعد از سرطان

قبل از شروع فرآیند هورمون درمانی، عموماً پزشک, برای ارزیابی گیرنده های هورمونی , آزمایشی تعیین می کند که به تشخیص حساسیت سلول های سرطانی به هورمون کمک می کند و سپس گزینه های درمان و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تومور را توصیه می کند. اگر جواب تست مثبت باشد ، به این معناست که سلول های سرطانی باقیمانده از عمل جراحی یا رادیوتراپی می توانند در صورت وجود این هورمونها , در بدن بیمار به رشد خود ادامه دهند و در این مورد هورمون درمانی با مهار ساختن اثر این هورمون ها، می تواند برای درمان تاثیرگذار باشد . اگر جواب تست منفی باشد ، هورمون در رشد سلول های سرطانی تاثیر نمی گذارد و شروع این نوع درمان کارساز نمی باشد. بنابراین هورمون درمانی یک خط دفاعی ایجاد می کند که از این طریق راه رسیدن هورمونهای طبیعی بدن به سلول های سرطانی مسدود می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *