هفته ۲۱ تا هفته ۲۷ بارداری

حس لامسه نوزاد قوی تر و اثر انگشت منحصر به فرد او رشد می کند. وقتی شکم خود را به آرامی فشار یا مالش می دهید، احساس می کنید که نوزاد در واکنش، تکان خورده و لگد میزند. او می تواند صورت خود و هر چیز در دسترس مانند بند ناف را حس کند . نوزاد به تجربه کردن و تکامل حس لامسه می پردازد. در اینجا از هفته ۲۱ تا هفته ۲۷ بارداری آشنا می شوید.

مرکز خرید بهترین محصولات بارداری وپس از زایمان با بهترین کیفیت

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجاتFajate کلمبیا ارائه دهنده گن بعد از زایمان , گن لاغری و گن پس از جراحی با بالاترین کیفیت و اصالت کالا

هفته ۲۳ بارداری

اکنون نوزاد شما قادر به بلعیدن خواهد بود. بزودی متوجه سکسکه های نوزاد می شوید. سکسکه، قسمتی طبیعی از رشد نوزاد است و این برای نوزاد عادی است که چندین بار در روز سکسکه کند. ریه های نوزاد نیز میلیون ها شاخه های کوچک را تشکیل می دهند که به آنها برونشیول می گویند .  نوزاد با استنشاق و فرو دادن مقدار کمی از مایع آمنیوتیک در ریه ها، تنفس را تمرین می کند.

هفته ۲۴ بارداری

در هفته ۲۴، نوزاد قادر خواهد بود که خارج از رحم و با مراقب های ویژه پزشکی زندگی کند.

حتما بخوانید : ماه اول بارداری -هفته ۴ الی ۷

هفته ۲۷ بارداری

پلک های نوزاد بصورت غیر عادی باز شده ولی هنوز قادر به دیدن نیست. لب های نوزاد حالت گرفته و حس چشایی کمی در زبان شکل می گیرد. نوزاد دارای ۹۰۰ گرم وزن و حدود ۳۷ سانتی متر طول می باشد. حال فقط یک دوره سه ماهه دیگر باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *