در یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ۲ برابر بیشتر وزن از دست دادند نسبت به به افرادی که رژیم کم کالری داشتند. همچنین سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL آنها نیز بهبود یافت.

برای آگاهی بیشتر مقاله لاغری سریع با رژیم لاغری ۳ مرحله ای ساده را مطالعه کنید.

این رژیم گزینه خوبی برای افرادی است که کالری شماری را دوست ندارند. به طوری که با حذف برخی از غذاها نیازی به شمارش کالری نمی باشد.

خلاصه

همانطور که شواهد نشان می دهند رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری مؤثر است که احساس سیری را افزایش می دهد و در این رژیم معمولاً نیازی به کالری شماری نمی باشد

رژیم کتوژنیک چطور باعث لاغری می شود؟

لاغری در رژیم کتوژنیک می تواند به دلیل موارد زیر باشد:

رژیم کتوژنیک و لاغری

خلاصه

رژیم کتوژنیک در مقایسه با سایر رژیم های لاغری تاثیر بیشتری در چربی سوزی ، کاهش کالری و افزایش احساس سیری دارد.

آیا رژیم کتوژنیک می تواند با بیماری های متابولیکی مبارزه کند ؟

سندرم متابولیک شامل ۵ عامل خطر است که به طور همزمان رخ می دهند و دلیل چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی است. این ۵ عامل خطر شامل:

بسیاری از این عوامل خطر با تغییر در تغذیه و شیوه زندگی بهبود می یابند یا حتی از بین می روند. انسولین همچنین نقش مهمی در دیابت و بیماری متابولیک دارد. رژیم های کتوژنیک برای کاهش سطح انسولین ، به ویژه برای مبتلایان دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت بسیار مؤثر هستند . یک مطالعه نشان داد که تنها ۲ هفته بعد از رژیم کتوژنیک ، حساسیت به انسولین ۷۵٪ بهبود یافته و قند خون از ۷.۵ میلی مول در لیتر به ۶.۲ میلی مول در لیتر کاهش یافته است.

رژیم کتوژنیک و سندروم متابولیک

رژیم کتوژنیک تاثیر شگفت انگیزی بر سطح تری گلیسیرید دارد. مطالعه ای نشان داد که تنها در ۴ هفته سطح تری گلیسیرید از (mg/dL) 107 به (mg/dL)79 کاهش یافته است.

خلاصه

رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند بسیاری از جنبه های سندرم متابولیک ، یک عامل اصلی خطر برای چاقی ، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را بهبود بخشند.

تاثیر رژیم کتوژنیک برای درمان بیماری های متابولیک

عوامل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد رژیم کتوژنیک برای بهبود عوامل خطر سندروم متابولیک موثر است این عوامل عبارتند از :

همانطور که مشاهده می کنید ، ترکیب این عوامل نقش مهمی در سلامت و محافظت از بدن در برابر بیماری ها دارد.

رژیم کتوژنیک و سندروم متابولیک

خلاصه

رژیم های کتوژنیک ممکن است با بهبود عملکرد انسولین ، کاهش التهاب و تقویت چربی باعث بهبود سلامت متابولیک شوند.

رژیم کتوژنیک چگونه است ؟

برای امتحان کردن رژیم کتوژنیک قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید. از جمله:

رژیم کتوژنیک چگونه است ؟

همچنین می توانید سطح کتون را در ادرار یا خون کنترل کنید ، زیرا این موارد به شما اطلاع می دهد که آیا برای رسیدن به کتوز , سطح کربوهیدرات را به اندازه کافی پایین نگه داشته اید.

خلاصه

در وعده های غذایی خود بیشتر سبزیجات کم کربوهیدرات و گوشت های پرچرب ، ماهی یا تخم مرغ قرار دهید. همچنین ممکن است بخواهید سطح کتون خود را کنترل کنید.

آیا باید رژیم کتوژنیک را امتحان کنیم ؟

هیچ رژیم غذایی واحدی برای همه مناسب نیست ، به خصوص که متابولیسم فردی ، ژن ها ، نوع بدن ، شیوه زندگی ، ترجیحات شخصی متفاوت است. با این حال ، رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند یا در معرض سندرم متابولیک هستند ، فوق العاده باشد.

با این وجود ، اگر شما جز آن دسته افرادی باشید که غذاهای پر چرب را دوست ندارید اما عاشق کربوهیدرات هستید ، ممکن است این رژیم برای شما سخت باشد. اگر هنوز ایده رژیم کم کربوهیدرات را دوست دارید ، یک رژیم غذایی استاندارد کم کربوهیدرات می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

رژیم های کتوژنیک ممکن است در کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار گیرد ، تا به شما در از دست دادن چربی و بهبود سلامتی کمک کند. با این وجود این امر نیاز به نظم و انضباط زیادی دارد و باید با خوردن غذای سالم دنبال شود.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی تمایل دارند عضله سازی کنند گزینه مناسبی نباشد. همچنین گیاهخواران ممکن است با این رزیم مخالف باشند به دلیل اینکه گوشت ، تخم مرغ ، ماهی و لبنیات در این رژیم نقش اساسی دارند.

انتقال به یک رژیم کتوژنیک گاهی اوقات می تواند باعث علائم منفی شود که اغلب به آن “آنفولانزای کتو” گفته می شود که به دلیل عواملی چون انرژی ضعیف و عملکرد ذهنی ، افزایش گرسنگی ، مشکلات خواب ، حالت تهوع ، ناراحتی در هضم و عملکرد بد تمرین اتفاق می افتد. در حالی که این اتفاق فقط به ندرت رخ می دهد و ممکن است برخی از افراد قبل از شروع از رژیم انصراف دهند ، خصوصاً که چند هفته اول هر رژیم غذایی برای افراد خیلی سخت است.

به دلیل مصرف کربوهیدرات بسیار محدود – کمتر از ۵۰ گرم در روز – رژیم های کتوژنیک ممکن است برای افرادی که تعطیلات آخر هفته دارند ، مناسب نباشد.

حرف آخر

برای استفاده بیشتر از رژیم کتوژنیک ، باید غذاهای پرچرب بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را به کمتر از ۳۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید.

اگر به آن بچسبید ، فواید رژیم کتوژنیک بسیار چشمگیر است – به خصوص برای سلامتی و کاهش وزن.

رژیم های غذایی کتوژنیک همچنین می توانند فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری متابولیک را کاهش داده و حتی با بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ و چاقی مبارزه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *