چرا بعد از جراحی زیبایی شکم باید گن بپوشیم ؟

یکی از قسمت مهم در مراقبت های بعد از عمل زیبایی گن ها هستند. پوشیدن گن بعد از جراحی می تواند بر نتایج جراحی شما تاثیر بگذارد ، سرعت بهبود شما را افزایش دهد و به شکل گیری خطوط جدید به شما کمک کند. لباس فشاری روند بهبودی را سرعت می بخشد ، به این معنی که شما می توانید زودتر پس از جراحی به زندگی عادی خود بازگردید.

حتما بخوانید : ۴ جراحی زیبایی شکم و همه چیز درباره جراحی زیبایی شکم

پوشیدن گن بعد از عمل می تواند تمام حدس و گمان هایی که در مورد نتایج وجود دارد را از بین ببرد. این گن ها به ایجاد ثبات و شکل گیری خطوط جدید بدن شما کمک می کنند ، بنابراین همانطور که جراح در نظر دارد سریعا بهبود می یابند. بیمارانی که گن بعد از جراحی می پوشند در مقایسه با افرادی که این گن ها را نمی پوشند درد کمتری تجربه خواهند کرد.

تاثیر گن بعد از جراحی

 

گن بعد از جراحی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ این لباس فشاری به بستن فضایی ایجاد شده در داخل شکم کمک می کند که به عنوان بخشی از جراحی زیبایی شکم ایجاد شده است. وقتی بیمار تحت عمل زیبایی شکم قرار می گیرد ، بین پوست و دیواره شکم یک فضای خالی ایجاد می شود . همین امر در روش های لیفتینگ بدن نیز رخ می دهد ، که باعث ایجاد فاصله بین پوست و بافت بدن می شود. لیپوساکشن نیز منجر به خالی شدن محل تخلیه چربی می شود.

وقتی پوست و عضله برداشته می شوند ، شما می خواهید در موقعیت صحیحی بهبود یابند. یکی ازاهداف پوشیدن گن بعد از جراحی بستن فضای ایجاد شده بین بافت و دیواره شکم است که با ایجاد فشار ملایم و ثابت ، بافت به دیواره شکم بچسبد و در موقعیت صحیحی بهبود یابد. فشرده سازی گن با نگه داشتن همه چیز در جای مناسب به بافت ها کمک می کنند که دقیقا همانطور که در نظر گرفته شده به دیواره شکم بچسبند.

 

مرکز خرید انواع گن جراحی

تب گیر، نمایندگی فروش گن فاجات Fajate کلمبیا مرکز خرید انواع گن لاغری زیبایی و لاغری با گارانتی اصالت کالا

فواید پوشیدن گن بعد از جراحی

گن بعد از عمل فواید زیادی برای بهبودی سریعتربعد از لیپوماتیک ، ابدومینوپلاستی یا لیفت بدن دارد. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

  • کاهش تورم : برای کاهش ورم بدن بعد از عمل پوشیدن گن بهترین گزینه است. گن بعد از جراحی با اعمال فشار بر ناحیه موردنظر می تواند ورم بعد از جراحی را کاهش دهد.
  • کاهش خطر کبودی و خونریزی : نشان داده شده است که پوشیدن گن بعد از جراحی هماتوم و احتمال خونریزی بعد از عمل را کاهش می دهد .
  • تسریع در روند بهبودی : بیمارانی که پس از جراحی زیبایی شکم از گن بعد از جراحی استفاده می کنند ، ممکن است زودتر از افرادی که این گن را نمی پوشند به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردند. استفاده از گن باعث می شود سطح اکسیژن در بافت نرم بهبود بخشد ، و باعث ترمیم سریعتر بافت شوند و افزایش گردش خون باعث بهبود سریعتر می شود.
  • شکل دهی خطوط بدن : یک گن خوب باعث می شود منحنی های جدید بدن به بهترین شکل فرم بگیرند . به عنوان مثال ، پوشیدن گن بعد از لیپوساکشن برای بیمارانی که پوست آنها خاصیت ارتجاعی کمی دارد بسیار مفید است زیرا گن بعد از جراحی باعث جمع شدن پوست آنها می شود.
  • خطر ابتلا به زخم کلوئید را کاهش می دهد: کلوئیدها زمانی ایجاد می شوند که بافت اضافه روی زخم بهبود یافته رشد کند . فشرده سازی اولین خط دفاعی در برابر کلوئیدها است زیرا آنها می توانند سازهای زخم کلوئید را نرم و از بین ببرند.
  • کاهش خطر عفونت: یک گن بعد از جراحی می تواند مانند یک مانع از پوست شما در برابر میکروب های خارجی محافظت کند. همچنین برای مراقبت از زخم ها گزینه بسیار خوبی است.
  • درد و ناراحتی کمتر بعد از جراحی : فشار ملایم و حمایت گن می تواند باعث تسکین درد شود . به عنوان مثال ، به این فکر کنید که درد ساق پا چه زمانی تسکین می یابد. غریزه شما این است که با دست به ساق پا فشار بیاورید. چرا؟ باعث می شود ناحیه آسیب دیده احساس بهتری داشته باشد. همین اصل بر روی زخم ناشی از یک عمل جراحی اعمال می شود. باز هم کلید اصلی فشار ملایم است.

فواید پوشیدن گن بعد از جراحی

 

سوالات متداول در مورد گن بعد از جراحی

مدت زمان پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک , ابدومینوپلاستی و … چقدر است ؟

بیماران به طور متوسط به مدت ۴-۶ هفته برای جراحی های بزرگ زیبایی شکم باید گن فشاری بپوشند . برای عمل های جزئی تر ، دو هفته ممکن است کافی باشد. مدت زمان پوشیدن گن بعد از جراحی می تواند براساس پروتکل جراح شما , میزان پوست یا چربی برداشته شده ، میزان شل شدن پوست ، خاصیت ارتجاعی پوست و سایر عوامل متفاوت باشد.

اگر با پوشیدن گن پس از جراحی راحت نیستید ، لازم است که به جراح خود اطلاع دهید. آنها می توانند در مورد پوشیدن گن و نحوه تنظیم آن به شما کمک کنند که با بهبود شرایط در آن احساس راحتی داشته باشید.

چرا بعد از جراحی زیبایی شکم باید گن بپوشیم ؟

بسیاری از جراحان بعد از عمل توصیه می کنند در ۱-۳ هفته اول به صورت شبانه روزی ، به جز دوش گرفتن باید گن بپوشید. البته این مدت زمان بسته به روش و میزان جراحی متفاوت است. در مرحله دوم بهبودی (معمولا هفته های ۳-۶) ، فقط ممکن است لازم باشد لباس را در طول روز بپوشید. بعضی از جراحان استفاده از آن را به صورت شبانه روزی ، حتی در مرحله بهبودی دو ، اگر می توانید تحمل کنید توصیه می کنند. باز هم ، این به پروتکل مراقبت های بعدی جراح شما بستگی دارد.

تفاوت گن بعد از جراحی و شکم بند چیست؟

این یک سوال پیچیده است. بعضی از جراحان از کلمات به جای هم استفاده می کنند ، اما دقیقا یکسان نیستند. هر دو لباسی برای بعد از جراحی هستند که دارای فشار ملایمی برای بهبودی و کاهش تورم هستند.
بسیاری از بیماران در ابتدا بعد از عمل ابدومینوپلاستی ، از شکم بند استفاده می کنند. شکم بندها نوعی کمربند هستند که به طور معمول از یک ماده کشسان و الاستیک طراحی شده که از طریق پارچه چسبی بسته می شود. این مفهوم شبیه به بانداژی است که ممکن است در کمک های اولیه داروخانه یافت شود. کمربند ابدومینوپلاستی محکم تر از آن است که شما فکر کنید.

گن ها بیشتر شبیه لباس هستند. به جای چسب ، از قلاب یا زیپ برای بسته شدن آنها استفاده می شود. آنها معمولاً بزرگتر از شکم بندها هستند. سطح بزرگتر گن های فشاری برای بیمارانی مفید است که چندین جراحی زیبایی در نواحی شکم ، باسن و ران انجام داده اند .
ممکن است در مراحل مختلف بهبودی از شما خواسته شود هر دو نوع را بپوشید. البته ، این ممکن است بسته به روشهایی که انجام داده اید و دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراحی متفاوت باشد. بعضی از جراحان ترجیح می دهند فقط از یکی یا دیگری استفاده کنند.

حتما بخوانید : مراقبت های بعد از عمل زیبایی شکم

آیا در هنگام دوش گرفتن باید گن خود را دربیاوریم؟

در هنگام دوش گرفتن درآوردن گن بعد از جراحی مشکلی ندارد و ایمن است. بیشتر بیماران ۴۸ ساعت بعد از ابدومینوپلاستی ، لیپوساکشن یا لیفتینگ بدن می توانند به حمام بروند. بعد از اتمام حمام ، به آرامی با یک حوله تمیز خود را خشک کنید. وقتی که پوست شما کاملا خشک شد ، وقت آن است که گن خود را دوباره بپوشید.

بهترین گن بعد از ابدومینوپلاستی چه ویژگی هایی دارد ؟

برای به حداقل رساندن ناراحتی بعد از عمل انتخاب یک گن با کیفیت بالا اهمیت زیادی دارد. این کار می تواند باعث تسریع در بهبودی شما شود.

جراحان معمولا به بیماران خود توصیه می کنند که بعد از جراحی های وسیع تر مانند لیفت بدن و ابدومینوپلاستی ، باید برای شش هفته از گن بعد از جراحی استفاده شود. برای روشهای کوچکتر مانند افزایش سایز سینه یا لیفت آن، شما باید به مدت چهار هفته از سوتین طبی بعد از جراحی استفاده کنید.

اگر در مدت زمان لازم از پوشیدن گن صرف نظر کنید یا اگر یا گن بعد از عمل ارزان و بی کیفیت انتخاب کنید , روند بهبودی شما به تاخیر می افتد و دردناک خواد بود. با این تصمیم شما قطعا پشیمان خواهید شد. بنابراین برای داشتن احساس خوب و راحت بعد از عمل و بهبودی سریعتر باید در انتخاب گن دقت لازم را داشته باشد و پیشنهاد ما استفاده از گن بعد از جراحی فاجات کلمبیا است که ویژگی های منحصر به فردی مانند الیاف ویول تکس , سطح فشاری مناسب و با کیفیت بالایی طراحی شده است.

الیاف ویول تکس

 

کیفیت گن بعد از عمل بسیار مهم است و می تواند بسته به نوع طراحی آن متفاوت باشد. در اینجا برخی از ویژگی های یگ گن خوب ذکر شده است شامل :

  1. خواص ضد باکتریایی: یک گن خوب بعد از عمل باید از الیافی ساخته شده باشد که از رشد باکتریها روی پوست جلوگیری کند و مانع از رشد میکروب ها و ایجاد بو شود ، گن پس از عمل فاجات با داشتن ساختار شش ضلعی باعث تبادل هوا در دو طرف گن می شود و از تعریق و ایجاد بو در گن جلوگیری می کند
  2. دارای خاصیت تنفسی: قابلیت تنفس پوست و اکسیژن رسانی به آن اهمیت زیادی دارد. پارچه های ارزان قیمت ، زبر یا خشن باعث ساییدگی پوست می شود . اما قابلیت تنفس پوست باعث کاهش تعریق ، خشکی پوست و راحتی شما می شود. الیاف گن فاجات با داشتن کاسماکل EMI باعث رطوبت رسانی به پوست می شود و از خشکی آن جلوگیری می کند. تبادل هوا در دوطرف گن به دلیل ساختار شش ضلعی باعث خاصیت تنفسی گن فاجات می شود.
  3. دوام بالا: یک پارچه مناسب با کشش و دوام بالا عملکرد خوبی دارد. گن فاجات با داشتن لایه بیرونی پاورنت دوام بالا و کشش مناسبی را برای شما فراهم می کند.
  4. ضد تعریق : این مورد برای خشک نگه داشتن پوست شما طراحی شده است. این امر علاوه بر راحتی بیشتر شما ، باعث کاهش انتشار باکتری ها می شود زیرا باکتری ها در رطوبت و گرما رشد می کنند. همچنین ممکن است بوی ناشی از باکتری را کاهش دهد. گن بعد از جراحی فاجات به دلیل ساختاری که دارد باعث ایجاد خاصیت تنفسی می شود و از تعریق جلوگیری می کند و فرد به راحتی می تواند در کل روز آن را بپوشد و احساس راحتی داشته باشد.
  5. درزهای مسطح: این مورد علاوه بر اینکه باعث می شود گن از زیر لباس مشخص نباشد بلکه از جا انداختن درز روی پوست جلوگیری کرده و باعث بهبودی سریعتر می شود.
  6. کیفیت بالای یراق آلات گن : گن بعد از جراحی با داشتن زیپ ها و چند ردیف قزن راحتی فرد را در هنگام پوشیدن تامین می کند. همچنین باعث می شود فرد در هنگام پوشیدن و درآوردن لباس فشار کمتری را احساس کند.

زیپ ها باید به راحتی بلغزند. شما نمی خواهید پس از جراحی مشکلی با بستن لباس داشته باشید. بستن قلاب ها باید بدون فشار انجام شود. حساسیت شما در روزهای  بعد از جراحی بیشتر خواهد بود. همراه شما باید در پوشیدن گن و درآوردن آن در صورتی که انجام آن به خودی خود بسیار دشوار است ، کمک کند.

با توجه به ویژگی های گفته شده گن پس از جراحی فاجات کلمبیا می تواند یک انتخاب خوب برای بعد از جراحی باشد.

گن بعد از جراحی

 

آیا در هنگام خواب هم باید گن بپوشم ؟

بله ، شما باید در چهار هفته اول عمل زیبایی شکم در هنگام خواب گن بپوشید. برای عمل های گسترده شکمی مانند ابدومینوپلاستی و لیفت بدن ، شما باید به مدت چهار هفته از جمله هنگام خواب تمام وقت از گن بعد از جراحی استفاده کنید. می توانید در طول هفته های ۵ و ۶ گن خود را در آورید و بخوابید.
به خاطر داشته باشید که پوشیدن گن بعد از جراحی بیشتر از زمان توصیه شده حتی در زمان خواب ، ضرری ندارد. حتی بعضی از خانمها با پوشیدن گن احساس امنیت بیشتری دارند.

آیا می توانم برای مدت کوتاهی گن ابدومینوپلاستی خود را درآورم ؟

بله ، درآوردن گن برای مدت کوتاهی بی خطر است. برای مثال هنگام دوش گرفتن باید گن خود را درآورید. حتی گن برای تمیزی باید شسته شود. بهتر است یک گن پس از جراحی دوم نیزخریداری کنید تا برای داشتن گن تمیز برای پوشیدن مشکلی نداشته باشید.
اگر به استراحت نیاز دارید ، ممکن است بخواهید برای مدت کوتاهی گن نپوشید. اگر چه باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است در چند هفته بعد از جراحی از گن استفاده کنید ، اگر به چند دقیقه تسکین نیاز داشتید می توانید گاه گاهی آن را درآورید. وقتی از گن استفاده نمی کنید ، بهتر است لباسی نرم و گشاد بپوشید. این باعث می شود که پارچه کمتر باعث ساییدن پوست شما شود. در صورت پوشیدن گن ، از انجام فعالیت های سنگین یا بلند کردن وزن بیش از ۲.۵ کیلوگرم خودداری کنید.
کنار گذاشتن لباس فشاری به مدت دو ساعت ، صدمه جبران ناپذیری نخواهد داشت ، اما ممکن است پس از آن متوجه ورم و پف بدن خود بشوید .
شایان ذکر است که درآوردن مداوم گن بعد از جراحی و پوشیدن مجدد آن می تواند خطر بروز سروما را افزایش دهد . اگر در نحوه پوشیدن و زمان بستن آن گن شک دارید ، به سادگی از جراح خود سوال کنید.

گن بعد از جراحی

 

چگونه سایز مناسب گن پس از جراحی را انتخاب کنیم ؟

گاهی اوقات بیماران فکر می کنند که گن آنها باید تا حد امکان تنگ باشد. اما این درست نیست. هدف این است که گن بعد از جراحی از بدن بدون ایجاد فشار بیش از حد به ناحیه ای که در حال بهبود است ، حمایت کند.
فشار ملایم خوب است. با این حال ، شما نمی خواهید آنقدر تنگ باشد که اندامتان به خواب برود! گردش خون برای بهبودی مهم است. در حالت ایده آل ، باید مناسب و راحت باشد. یک قانون کلی خوب این است که شما فقط باید بتوانید دست خود را بدون فشار زیر آن بلغزانید.

پوشیدن یک شکم بند یا گن فشاری خیلی تنگ می تواند باعث جمع شدن آن شود. این لباس باید روی سطح پوست شما صاف و یکنواخت باشد. با انجام این کار از بروز مشکلاتی مانند جمع آوری مایعات ناخواسته جلوگیری می شود.

اگر احساس می کنید که گن شما خیلی تنگ یا گشاد است ، با جراح خود صحبت کنید. آنها ممکن است پیشنهاد کنند که میزان تنگی آن را تنظیم کنید. پوشیدن گنی که بیش از حد تنگ باشد می تواند ضرر بیشتری نسبت به فایده آن داشته باشد. پس از لیپوساکشن ، فشار بیش از حد می تواند منجر به تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت ها و ایجاد موج یا بی نظمی در سطح پوست شود.

دکتر من گفت که بعد از ابدومینوپلاستی نیازی به پوشیدن گن ندارم. خوبه؟

هر جراحی استفاده از گن را توصیه نمی کند. برخی از پزشکان احساس می کنند بهبودی سریعتر مهمتراز ناراحتی برخی بیماران از پوشیدن گن بعد از جراحی است. دیگران به سادگی باور ندارند که فشرده سازی به همان دلایلی که گفته شد ، فواید زیادی دارد.

پس از سالها انجام جراحی های لاغری شکم و لیپوماتیک مشاهده شده است که پوشیدن گن بعد از جراحی برای بیماران فواید زیادی دارد. به نظر می رسد کسانی که بعد از جراحی از گن استفاده می کنند شاهد بهبودی سریعتر و نتایج موفقیت آمیزتری خواهند بود نسبت به کسانی که از گن استفاده نمی کنند . انتخاب گن های با کیفیت می تواند بیشتر ناراحتی های ناشی از پوشیدن لباس های بی کیفیت را کاهش داده یا از بین ببرد.

استفاده یا عدم استفاده از گن پس از عمل زیبایی به جراح شما بستگی دارد. شما همیشه باید از توصیه های پزشک خود پیروی کنید. به یاد داشته باشید ، شما او را انتخاب کرده اید ، بنابراین منطقی است که به قضاوت آنها اعتماد کنید.

آیا این گن زیر لباس مجلسی قابل استفاده است ؟

در مراحل اولیه بهبودی ، شما به راحتی از این گن می توانید در خانه استفاده کنید. با این حال ، ممکن است هنگام بازگشت به محل کار یا حضور در یک رویداد ، لازم است گن شما از زیر لباس مشخص نباشد. اگر از لباس های تنگ استفاده نکنید ، گن و کمربند بعد از جراحی به راحتی پنهان می شوند. با این حال ، گن های جراحی دارای قلاب و زیپ هستند که می توانید با پوشیدن لباس مناسب این مشکل را نیز برطرف کنید. در اینجا نکاتی برای پوشیدن گن زیر لباس مجلسی آورده شده است که شامل :

  • با استفاده از لباس : جلیقه ها و کیمونو راهی عالی برای پنهان کردن گن بدون توجه به فصل است. در بهار و تابستان به دنبال پارچه های سبک باشید. در پاییز و زمستان می توانید از جلیقه ها یا کت های بافتنی استفاده کنید.
  • لباس خود را لایه بندی کنید: یک لایه اضافی از پارچه می تواند به گن زیر لباس کمک زیادی کند ، مخصوصاً اگر دارای زیپ و قلاب باشد. به عنوان مثال پوشیدن یک تاپ نازک زیر لباس گزینه خوبی است.
  • پارچه های ضخیم تر را انتخاب کنید: در همین راستا ، مواد متراکم تر و ضخیم تر به مخفی کردن لباس کمک می کند.
  • گن هایی را انتخاب کنید که رنگ بدن باشند: اگر تاپ های رنگ روشن پوشیده اید ، رنگ لباس زیر اهمیت دارد. هرچه رنگ گن به رنگ پوست طبیعی شما نزدیکتر باشد ، بهتر است. اگر رنگ پوست شما سفید است ، یک گن رنگ روشن انتخاب کنید. پوست تیره یا برنزه ممکن است به دنبال گن های مایل به قهوه ای ، برنزه یا قهوه ای شکلاتی باشد. گن های بعد از جراحی فاجات با داشتن رنگ کاراملی می تواند با هر رنگ پوستی سازگار باشد.
  • لباس های گشاد و راحت بپوشید: تا زمان بهبودی شما میخواهید راحت باشید. پارچه ها و لباس های نرم و روان را انتخاب کنید که پوست شما را آزار ندهبد و از گنی استفاده کنید که الیاف آن باعث ساییدگی پوست شما نشود. از لباس های خشن یا تنگ دوری کنید.

یک گن بعد از جراحی باید بدون ایجاد درد از شما حمایت کند. اگر گن برای شما ناراحتی زیادی ایجاد کند ، ممکن است لباسی بپوشید که مناسب شما نباشد. بعد از جراحی شما باید هفته ها از گن بعد از جراحی لستفاده کنید ، بنابراین سرمایه گذاری روی کیفیت هزینه دارد. مواد برتر و ساخت مناسب می تواند از نظر راحتی تفاوت زیادی ایجاد کنند.

شما به خودتان مدیون هستید که دوران بهبودی را بدون مشکل و ناراحتی پشت سر بگذارید. هیچ کس دوست ندارد شما درد و ناراحتی را تجربه کنید. اگر احساس می کنید لباس شما تنگ است یا آسیب دیده است ، بهتر است آن را با جراح خود در میان بگذارید. تنظیمات گن می تواند استفاده از آن را برای شما راحت تر کند. که می تواند درد شما را تسکین دهد تا بتوانید به راحتی از فواید گن فشاری بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *