هفته ۲۸ تا هفته ۳۷ بارداری

شما و نوزادتان، اخرین دوره سه ماهه بارداری و هفته ۳۷ بارداری را شروع کرده اید.

مرکز خرید بهترین محصولات بارداری وپس از زایمان با بهترین کیفیت

تب گیر نمایندگی فروش گن فاجاتFajate کلمبیا ارائه دهنده گن بعد از زایمان , گن لاغری و گن پس از جراحی با بالاترین کیفیت و اصالت کالا

 

هفته ۲۸ بارداری 

در هفته ۲۸، وزن کودک در حدود ۹۰۰ گرم دارد. وزن نوزاد موقعی که به دنیا می اید، بیشتر از سه برابر وزن فعلی خواهد بود. همچنین در این مدت لایه ای از چربی در بدنش شکل می گیرد که نوزاد را در بیرون از رحم گرم نگه می دارد. اسکلت بدن نوزاد در حال سفت شدن است. استخوان ها در سر نوزاد هنوز به هم متصل نشدند و این امکان وجود دارد که روی هم بلغزند و این امکان را به نوزاد می دهد که در حین زایمان از کانال باریک زایمانی عبور کند. میلیون ها نورون رشد کرده اند و در مغز نوزاد فعالیت می کنند. نورون ها اتصالاتی ضروری می سازند که به قوه یادگیری نوزاد در درون و بیرون رحم کمک می کنند.

حتما بخوانید : ماه اول بارداری -هفته ۴ الی ۷

در هفته ۳۷ بارداری حال نوزاد قادر است که چشم باز کند و نوری که از رحم عبور کرده است را ببیند. او همچنین می تواند بشنود. به سمت نوزاد رفته و با او صحبت کنید و برایش آواز شاد بخوانید. با نزدیک شدن به زمان زایمان، لایه ورنیکس کازیوزا از روی پوست نوزاد برداشته می شود. ماده ای سفید پنیر مانند که بدن را فرا گرفته و در برابر مایع آمنیوتیک از بدن محافظت می کند. نوزاد بعضی از تکه ها را همراه با ترشحات بدن خود می بلعد که از سیستم گوارشی گذشته و باعث اولین حرکت روده می شود.

حتما بخوانید : مراقبت های کامل بارداری

هفته ۳۷ بارداری 

در هفته ۳۷ بارداری پوست نوزاد صورتی و نرم است. چروک های نوزاد بیشتر محو شده و او مانند یک کودک می شود. حال نوزاد روزانه ۳۱ گرم وزن اضافه کرده و حدود ۲.۷ کیلوگرم وزن دارد. در این زمان نوزاد کاملا رسیده است. در آماده شدن برای زایمان، اغلب نوزادان می چرخند و سرشان به سمت پایین قرار می گیرد. نوزاد در این حالت مانده و سر نوزاد در ناحیه لگن قرار می گیرد و پس از مدتی نوزاد به دنیا سلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *