درمان ورید یا رگ های عنکبوتی

این درمان با نام های اسکلروتراپی و درمان وریدی بوسیله لیزر نیز شناخته می شود. ورید یا رگ عنکبوتی  رگ های گشاد شده و کشیده شده هستند. شکل رگ های عنکبوتی مانند شاخه است و معمولا در ران، اندام های تحتانی و به ندرت نیز در صورت یافت می شود. ورید های عنکبوتی در حالت طبیعی بصورت تصاعدی رشد کرده و معمولا با افزایش سن، تعداد آنها نیز افزایش یافته و پدیدار می شوند.

حتما بخوانید : درمان و پیشگیری از رگهای عنکبوتی

اسکلروتراپی یک روش حداقل تهاجمی است که رگهای واریسی و عنکبوتی را درمان می کند. این شامل تزریق مواد شیمیایی معروف به عوامل اسکلروزان به رگهای آسیب دیده است.

علاوه بر کم شدن ظاهر واریس یا رگ های عنکبوتی ، اسکلروتراپی همچنین می تواند باعث کاهش درد یا عوارض جانبی ناشی از رگهای آسیب دیده شود.

چه موقع باید به درمان ورید یا رگ های عنکبوتی فکر کنیم؟

  1. اگر در پاها، اندام تحتانی و یا ران ورید هایی مانند شاخه و یا هم شکل تار های عنکبوت مشاهده گردد.
  2. اگر بر روی صورت خود، رگ هایی با اشکال ذکر شده در مورد قبل دارید و سعی می کنید که آنها را مخفی و پنهان کنید.
  3. اگر احساس می کنید که ورید های عنکبوتی در بدنتان به مرور زمان و با افزایش سن ایجاد می شوند و میخواهید آنها را هر چه زودتر نابود کنید.

اسکلتراپی رگهای عنکبوتی

نکات درمان ورید یا رگ های عنکبوتی

برای درمان وریدهای عنکبوتی نکات مثبت و منفی بسیاری وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱- نکات مثبت 

۲- نکات منفی 

این موارد از مهمترین نکات برای درمان ورید های عنکبوتی هستند. برای اطمینان بیشتر از نوع بیماری و درمان های مفید برای شما بهتر است ابتدا با پزشک خود و جراح پلاستیک مشورت کنید.

راه های درمان وریدهای عنکبوتی

برای درمان رگ های واریسی راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه تخریب وریدهای عنکبوتی و استفاده از لیزر برای از بین بردن آنها ارایه شده است.

ورید های عنکبوتی توسط اسکلروتراپی و همچنین با لیزر قابل درمان هستند. درمان کامل ورید های عنکبوتی و نابود کردن آنها با یک درمان اتفاق نمی افتد و بلکه برای حذف و برداشتن کامل ورید های، چندین جلسه درمان لازم است.

درمان واریس با لیزر

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی چه قسمت هایی از بدن را درمان می کند:

رایج ترین ناحیه برای ایجاد واریس روی پاها و ساق پا است. ممکن است رگهای آسیب دیده بزرگ شده ، تغییر رنگ یا متورم شوند و بعضی از آنها زیر پوست عمیق تر هستند و می توانند باعث ناراحتی شوند. رگ های عنکبوتی از نظر اندازه کوچکتر ، نزدیک به سطح پوست هستند و می توانند به رنگ قرمز ، بنفش یا آبی ظاهر شوند.

بسته به اندازه رگهای آسیب دیده ، اسکلروتراپی می تواند برای درمان واریس و عنکبوت در مناطق زیر استفاده شود:

خطرات و عوارض جانبی احتمالی اسکلروتراپی

ممکن است هنگام اسکلروتراپی دچار گرفتگی ، لک و یا سوزش جزئی در ورید تزریق شده شوید. این روش همچنین می تواند دردناک باشد ، به خصوص اگر عامل اسکلروزان در بافتهای اطراف نشت کند.

عوارض اسکلروتراپی

عوارض جانبی رایج اسکلروتراپی شامل موارد زیر است:

تمام این عوارض جانبی باید طی چند روز برطرف شود . خطوط قهوه ای یا لکه های قهوه ای می توانند در نزدیکی محل درمان ایجاد شوند. اینها معمولا طی سه تا شش ماه از بین می روند ، اما در بعضی موارد این عارضه ممکن است طولانی یا دائمی شود.

عوارض جانبی جدی تر شامل موارد زیر است:

شما باید بعد از انجام درمان با اسکلروتراپی با ارائه دهنده خدمات درمانی خود در تماس باشید تا به افزایش کارآیی این روش و مدیریت عوارض جانبی احتمالی کمک کند.

درمان ورید های عنکبوتی توسط لیزر

لیزر وریدهای عنکبوتی

حتما بخوانید : مراقبت های کامل بعد از جراحی رگ های واریس

درمان ورید های کوچک بوسیله لیزر از انجام اسکلروتراپی راحت تر است لذا توصیه می شود در نواحی حساسی مانند مچ پا از لیزر استفاده شود.

کدام روش درمان ورید های عنکبوتی ؟

اسکلروتراپی یکی از درمان های اثبات شده و مطمئن است و برای درمان ورید های عنکبوتی پر طرفدار است؛ ولی در بعضی موارد، اگر ورید های عنکبوتی کوچک بودند و در محدوده مچ و صورت قرار گرفته بودند باید از درمان وریدی بوسیله لیزر استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *